Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.) TAMMIMASUJEN LA-PE (.)

11.10.2008 |

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (45)

Vierailija
2/45 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aika pitkän tuon ajan tuohon keskusteluun ihan vaan sen takia kun on viikolla ollut niin hiljaista täällä :)

Tänään pitäisi lähteä metsästämään esikoiselle kunnon talvikenkiä, ajatelkaa että poika täyttää siis 4 v 15.4.2009 ja hänen kengänkoko on jo nyt 29-30. Hankalaa löytää kenkiä jotka sitten kestäisi tuolla villillä jätkällä...

Mulle tuli jo se äitiysavustus mutta se meni nyt muuhun, eli mukavasti parin laskun maksuun, otan kyllä sen sit samantien takas kun on sellanen tilanne ja meen sit ostelemaan kaikkea ihanaa vauvalle. Löysin huuto.netistä aika makeen haalarin jonka pitäisi tulla ens viikolla.

Mukavaa lauantaita masuille

T:L + A 25+5
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2d79e75d-9759-11dd-aae1-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ahkerasti tuli juttuja tohon edelliseen pinoon :) En itse viittiny eilen kirjottaa mitää ku oli niin paha päivä et ois menny vaa mökö-mököksi... Tänää mä yritän olla paremmal tuulel, mut en viä tiä mitä täst tulee. Ihme kausia ku välil menee mont viikkoo kivasti ja sit yhtäkkii pari päivää nii et kaikki v*tuttaa ja itkettää, vaikkei ehkä ois mitää iha oikeeta syytä, voih!

Meiän on isäntä lähös tänää pelaa pokerii ym, en tiiä oikee mitä sitä keksis itellee ja pojal, ehkä vaa rötväämist sohval ja telkun kattomist... voiski hakee irtsarei näin vkl kunniaks ;)

Edellises pinos oli juttuu vauvan nukkuma paikast. Meil laitetaa taas pinnis meiä makkarii ja varmaa sit puol vuotiaana siirretää omaa huoneesee kuten esikko aikoinaa.

Unenlahjojaki oli mietitty, ja olen niin ihastunut nukkumiseen, ettei mitää rajaa :) Esikkoa odotellessa kärsin unettomuudesta puoli vuotta ja se oli oikeesti kyllä ihan hirveetä! Nyt mä taaperran vessakäynnitki puol unessa ja unta riittäis vaikka muille jaettavaks :)

ON: samoin ku aina. Suppailee välil ja eniten mä ihmettelen, et mihin ne liitoskivut hävis?? Niitten kai pitäs vaa men pahemmaks mut ei parantuu... no ei passaa valittaa! Selkää on alkanu enempi särkee, mut siihen mä oon tottunu ku ain siin on vikaa ollu. Rytmihäiriö muistuttelee itsestää, mut pysyis ny aisois yli synnytyksen. Oisivat operoinu jo, mut halusin odottaa ens vuotee. (vali vali vali...)

Taidan mennä vessaa kera 7päivän ;)

Marlene ja massu 24+1

Vierailija
4/45 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kuka on koukussa tähän palstaan, mut se on kun on kotosalla ja mieskin viikonlopun pois, niin aikaa riittää.. sekä ulkona tihuttelee, niin tyydytään nyt autoleikkeihin sisällä ja äiti siivoilee.. taas.

Lootuskukkanen sen sitten todisti ettei noihin uskomuksiin voi luottaa eli siis ríippuu kaikki ihmisestä!! Esikoista odotellessa kaikki arvailivat tytön tulevan, kun on sivuillakin hieman tota ylimääräistä.. mut sitä siis oli jo ennenkin, joten mun mielestä mahan mallistakaan ei voi mitään päätellä, kun ihmiset on erilaisia kropaltaan ja siis kaikinpuolin! Että näin..

Aino-Mariialle jaksuja päättötyön tekoon! Sullahan on kuitenkin kivalla mallilla, kun saat sen tehtyä ja paperit kourassa ennen vaavin tuloa :)

Ja unenlahjoista edelleen, niin kyllähän se työ väsyttää erilailla kuin tää kotona oleminen.. Ehkä sen takia heräilen helpommin noihin esikoisen yöllisiin touhuihin ;)

Marlene: Mielenkiinnosta kyselisin noista sun rytmihäiriöistä, jos niistä jaksat /viitsit kirjoitella.. Eli minkälaisia sulla on? Ja siis minkälaiseen operointiin olet menossa, mistä ne sulla siis johtuu? Ja olisitko päässyt siihen jo nyt raskausaikana vai siis ennen raskautta ja nyt siirty siis raskauden takia??

Kauheeta utelua, mut mua vaivaa nää omat rytmihäiriöt, semmonen nopealyöntisyys ja nyt raskausaikana pahentunut kauheiksi epärytmiksi (muljuiluksi) ja varsinkin levossa.. pitäis kokoajan tehä jotain ;) Tai siis pitäis vissiin mahd paljon levätä kuitenkin! Ja mua ressaa ne jo, kun pelkään et vauvalle aiheutuu jotain ja sit toi ressaus ei oo vaaville hyväks, tulee pian levoton vauva (niinkuin sanotaan), kääksis!

Te jotka ootte sitä Sairaala-ohjelmaa seurannut.. Kun mua hämää, kun siinä niitä keskosia syntyy ja sit ei kerrota millä rv:lla on syntynyt. Nytkin oli to muistaakseni se tosi pieni, joka oli minigrip-pussissa ja sanottiin kuitenkin lopuks, että voi hyvin.. ja voi kun se oli pieni! Tekis mieli tietää, et millä viikoilla voi olla noin pieni ja voida hyvin heti, kun pääsi keksoskaappiin!?

Voi kun tuli taas tekstiä.. Nyt pyykit laittaan ja imuroimaan.. musta tuntuu, et täällä mainostan usein siivoilua, mut en mä kyl mikään hirvee intoilija oo, pikemminkin laiska noissa jutuissa :D

Emmuli rv 24+3

Vierailija
5/45 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tainnut alkaa tälläinen tasaisempi vaihe raskaudessa. Tuntuu, että liitoskipuja ei oo enää juuri lainkaan, sekä on taas ok ja mielikin virkeä:) Kiva näin!

Mulle kaikki sanoo kans mahasta, että saan tytön. Mulla kyllä itsellänikin tyttöolo, mutta eipä olla ultrassa tahdottu sukupuolta tietää. Ehkä lähinnä toi tyttömaha siitä, että olen kyllä tosiaan lihonut ja mussakun tuntuu joka kilo näkyvän.

Ilma on sateinen ja kylmä, joten taidan vaan mennä käymään autolla kaupassa ja sitten takaisin sisälle. Ulkoilut jää nyt toiseen päivään!

Rentoudutaan vaikka oikein kunnolla:)

Vierailija
6/45 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmulille vastaamaan:

Mulla on todettu tuol sydämes yks ylimääränen "rata" ja se pitäs operoida pois toiminnasta. Aiheuttaa lisälyöntisyyttä korkeisiin lukemiin. Operaatio tehdään nivustaipeesta katetrin kautta.

Oireilut on alkanu jo ennen raskautta ja sairaalakäynnit ajottu just kuitenki samaan aikaa. Kardiologi sano, et mikäli täst on mul kovast haittaa, se voidaan operoida myös raskauden aikana mut mä halusin kuitenki siirtää toimenpitee synnytykse jälkeisee aikaa. Kehotti kyl ottamaa yhteyt jos menee pahaks ni tehää se sit heti.

Mun tarvis men ottaa sydänfilmii ku "kohtaus" on pääl, et saatais se paperilleki, mut aina se tulee sellasee aikaa, et kello on paljo tai mä oon jossai muual ku lääkärin lähel. Mul vähentys oireet nyt raskaude alkuaikan mut kuinka ollakkaa niit on alkanu tul enempi nyt ku en haluis just siihe toimenpiteesee... Onneks on saikkarii ollu jo monta kuukautta ni saa otettuu vähä rauhallisemmi.

Sun kannatais men käymää lääkäris ja kysyy asiast, iha vaik oman mielenrauhas takia :)

Ja mul joskus auttaa muuten sellane; et ku nopeaa tahtia rupee iskemää ni tietosesti teet jotai nostaaksesi sykettä, olo tuntuu siten helpommalta ku ei pelkästää pumppu hakkaa vaan koko kroppa toimii niinku nopeemmin... Olipa huonosti selitetty, mahotko saada mitää selvää :) ??

Saa kysyy jos haluu, mäki aina utelen kaikkee ;)

-Marlene taas...-

Vierailija
7/45 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlenelle vastailen.. Kiitti vastauksesta!

Siis mulla on just tommosia lisälyöntisyyttä ja mulla ne lukemat sellasta 200.. Se on niin hirvee tunne ja oon kärsinyt nyt niistä aikalailla 10 vuotta, mutta nyt ne pahenee vaan, siis sattuu niin rintaan etten kestä!

Ja mulla tutkittiin ne joskus v. 2000 ja tulos oli, että on vaarattomia.. Mutta taidan mennä kyllä niistä uudestaan lääkäriin, kun mulle kans veripalvelun työntekijä puhui tuosta ylimääräisestä hermoradastakohan se oli!? Joten jos sais sen vaivan hoitoon, niin olisin kiitollinen!

Olin tosiaan menossa luovuttaan verta tässä joskus pitkästä aikaa, oon siis ennenkin luovuttanut, ja sit menin raskauden jälkeen, niin ne kielsi koko luovuttamisen juuri noiden rytmihäiriöiden vuoksi vaikka ennen olin saanut luovuttaa....

Tuli pitkä teksti, mut siis mulla näin ja kiitti, kun kerroit omista kokemuksista! Taidan ottaa ens neuvolalääkärissä asiakseni puhua siitä vaikka viimekskin otin ja sano se, et sitten raskauden jälkeen ois parempi ne tutkia.. Tai sitten jos meen taysiin äitipolille joskus, niin siekin voisin puhua niistä, jos laittais sitten sinne asiaan kuuluvaan hoitoon tai sitten sais raskauden jälkeisen lähetteen sinne.. Saas kattoo!

E again

Vierailija
8/45 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tääl taustaillut iät ajat...monta juttua on pitänyt kommentoida, mut sit on aina jääny...Synttäreitäkin on juhlittu; joten onnea sille pikku pojulle (olikos se emmulin lapsonen?)!

Ihan nopsaa vaan nyt tulin kertoilemaan (kuinkas ollakaan) omia juttujani..Eli Emmuli81, mullakin on ollut niitä tiheälyöntisyyskohtauksia ja aivan tajuttomat määrät lisälyöntejä. Kävin kaks kertaa EKG:ssä ,mutta eihän niihin mitään koskaan kiinni saatu.Paitsi se nopea syke. Mutta lääkäri laitto mut Holter nauhotukseen..eli 24h EKG. Se oli sellanen pikku "purkki" joka roikku vyössä mukana..eli kotona sai olla ja normaalisti elää. Sitten meni kaks viikkoa ja sain tulokset. Mulla oli päivän aikana 40 kammioperäsitä ja 2 eteisperäistä lisälyöntiä, joista noin puolet olin tuntenut (piti pitää päiväkirjaa). Nopea syke pistettiin raskauden piikkiin ja jännityksen piikkiin.

Nyt mä olen n. viikon verran lähes ilman sitätykyttelyä ja muljauksia. Ihanaa. Vaikka mulla ne todettiin vaarattomiks, ne silti häiritsee ja säikyttää.

Mä keksin kyllä itselleni yhden avun..joka aivan selvästi vähensi ja jopa poisti muljuja. Eli kunnon selän,kylkien,niskojen,rintarangan jne venyttely! Luin jostain et jos joku hermo (jossain) on puristuksissa, se saattas provosoida "muljuja"...Kokeile auttaako sulla.

Ja nopeaan sykkeeseen löysin kans "hyvän teorian" verimäärän lisääntymisen vuoksi..Siis ainakin itselläni tykyttää istuessa tai levossa eniten. Eli nostaa jalkoja ylös, koska veri raskausaikana pakkautuu helpommin jalkoihin ja tämän takia sydän alkais tehdä kahtakauheammin töitä pumpatakseen veren tehokkaammin ympäriinsä. Musta kuulosti ainakin aivan järkevälle teorialle.

Mutta nyt kello tulee jo 2...Oon ihan puhki kun oli kuopuksen 1 vee synttärit tänään :) Aamulla aikasin sai alkaa laittelee ja valmistelee..Pitkä pv takana!

Mahassa kaikki ilmeisesti hyvin..Tyttö ainakin temmeltää tässä parhaillaankin. Neuvola mulla on 15. pv..(Lääkäri vasta kuun lopulla.Rv 28 paikkeilla..)...joten sit taas saa sf mitat yms..Viimeks oli hypänny yläkäyrälle. Samoin kuin painoa oli tullut yli kilo per viikko!!! Huuuuuuh!

Mutta...hyvät yöt ja onnellista odotusta kaikille!

Mamti ja pimu 25+4

Vierailija
9/45 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut tylsä ja pitkäveteinen viikonloppu kun ulkona on satanut kaatamalla vettä, mies on ollut töissä ja minä olen sitten yrittänyt keksiä lapsille viihdykettä täällä sisällä. Onneksi tänään on lasten harrastuspäivä ja ulkona ilmakin näyttäisi vähän paremalle, joten eiköhän tämä tästä vähitellen iloksi muutu.

Muuten ei kuulu mitään kummoisaa. Laskin, että vähän reilut kolmekymmentä työaamua olisi ennen äitiysloman alkua herättävänä. Pitelen noita säästyneitä vuosilomapäiviä tässä syksyn mittaan/ennen äitiyslomaa niin kevenee vähän tämä työrupeamaa.

Pahoinvointi on palannut kuvioihin takaisin. Tarttee siis olla tosi tarkkana mitä ja milloin syö. Liian isot ja liian harvoin syödyt ateriat ovat kaikista pahimpia. Tämä sama vaiva on ollut mulla ongelmana aikaisemmissakin raskauksissa, joten osasinkin vähän tätä jo odotella. Neuvola on ensiviikon perjantaina ja mielenkiinnolla odottelen sitä ensimmäisen sf-mittauksen tulosta.

Pitää lopetella ja siirtyä keittiöön laittamaan ruokaa. Leivoin eilen ison pellillisen mokkapaloja ja kauhukseni huomasin, että aamulla pellillä oli jäljellä enää muutama murunen. Ollaan siis pistelty lähinnä lasten kanssa koko pellillinen menemään vajaassa vuorokaudessa, voipi siis ensiviikon punnituksessa vaaka "kiittää"....

Voimaa alkuviikkoon kaikille tasapuolisesti

t: KainoElvi ja kamu 24+2

Vierailija
10/45 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa vierailtu ja saatiin mukaan iso kippo hirvisoppaa NAM....

Tässä just tarkastin että millä viikoilla lapset on ollut raivotarjonnassa ja huomasin että esikoinen on ollut jo 25+2 ja kakkonen 32+3, kakkosesta kävin ylimääräsessä kontrollissa kun oli perätilassa....Saa siis nähdä koska kolmonen kääntyy ku istuu kun tatti

Olo on ok ainoastaan alkaa potutta ainainen närästys, mitään ei voi syödä ilman että tulee :(

Keskiviikkona tuo sokerirasitus ja ukko koko viikon lomalla eli mua ei ehkä niin usein nää täällä palstalla kun toinen kotona....

Mukavaa työviikkoa masuille

T:Lootuskukkanen ja Aada 25+6 huomenna siis vaihtuu viikko :)

Vierailija
11/45 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhuva viikonloppu takana :-) Mies ei paassyt kotiin viikonlopuksi olenkaan vaan on tehnyt toita putkeen viime maanantaista lahtien, mutta meilla oli kavereita kylassa - viikonlopun olimme sopineet jo aikaisemmin ennenkuin tiesimme miehen toista. Mutta meidan neidilla oli mukavaa kun oli leikkikaveri koko ajan ja kylla lapsilla olikin tosi hauskaa, ihana oli nahda kavereita - nekin odottaa pikkukakkosta - laskettu aika on maaliskuussa :-)

Aikaisemmin taisi olla puhetta missa vauva nukkuu, meilla laitetaan pieni vauvan kehto sangyn viereen minun puolelle mutta luulisin etta enimmakseen kuitenkin nukkuu samassa sangyssa minun vieressa. Esikoinen nukkui ensin kehdossa ja sitten pinnasangyssa vieressa ja siirtyi omaan huoneeseen 9 kuukauden iassa, katsellaan miten nyt menee, mutta en aio siirtaa ennenkuin yosyotot loppuu kun on niin paljon helpompaa jos se vauva on siina vieressa.

Ai niin, aikasemmin taisin sanoa etten ekassa raskaudessa kokenut narastysta ollenkaan ja tassakin raskaudessa ihan tuntematon juttu. Harmittavasti ei ole enaa - eipa ole kovin kiva vaiva etta olis voinut pysya poissa nytkin kun en koskaa ennen elamassani ole moista kokenut! Voisko olla etta syon jotain mika sen nyt aiheuttaa?!?

Seitseman viikkoa olis jaljella toita - eli se tekee yhteensa 21 tyopaivaa :-)

Charlie rv 26+3

Vierailija
12/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, joo aamukamman saisi ottaa käyttöön, 40 työpäivää äippälomaan meikäläisellä.

Listatkaapas nyt pahimpia vaivojanne... minulla niitä ei montaa ole mutta tarpeeksi näissäkin:*

- Painon tunne iltaisin alaosastolla

-Iltaisin hermot kireellä, lapset ja mies joutuu meikäläisen kiukunpuuskat ottaa vastaan...

Muuten menee hauskasti, aktiivinen liikkuja masussa tuntuu olevan. Hyvää viikon alkua kaikille!

Dazka 26+0

Vierailija
13/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on taas käyty. Paineet laskenu (toksemiaa seurataan), hemppa laskenu vaikka rautaa popsitaan, pissi puhdas ja viimeks tuli naputusta painon liiasta noususta ni nyt oli huono kun se oli vähä laskenu. Tuo pieni "alivuokralainen" kyllä pisti parastaan, sydänäänet kuulu todella hyvin ja hän ilmesesti kyllästy vakoiluun koska potkasi pari kertaa mojovasti siihen toosaan :)

Viikonloppu meni mörköillessä sohvan nurkassa, ei huvittanu tehä mitää. Eilen esikko oli mun äitillä leikkimässä ja saunas käytii, siinä ne tärkeimmät.

Alko tekee iha himon mieli niit KainoElvin mokkapaloja... pitää men könttää kaappei josko sais tehtyy :)

Dazka kyseli vaivoista: must tuntuu ettei mul muuta ookkaa :( Iskias, liitoskivut (väheni onneks), selkäsärkyy, supistelui, hermojen menettämistä, rytmihäiriöi... Ja lasketaanko se vaivoiks, et koko aja ois valmis ;p (ju nou?)

Eipä muuta, taidan men könttää noit keittiön kaappei ja illalla taas raskautreffeille, tällä kertaa fyssari tulee jumppaamaa!

Marlene ja massu 24+3

Vierailija
14/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä pitkästä aikaa kirjoittelisi itsetäänkin jotain.

Me nukutaan nyt pienessä makkarissa ja saa nähdä millaisen sängyn keksin sinne vauvalle,pinnis on toisessa huoneessa,ja sinne sitten kun yösyötöt on loppuneet.

Eilen mittasin mahanympäryksen seisten ja se oli 97cm.Nelosesta lopussa 99cm,elli iso on mun massu jo.Painoa tullu viisi kiloa,mutta koska lähtöpaino oli parikiloa enemmän kun ennen nelosta siirryn siis ihan uusille painolukemille tämän vauvelin kanssa.En nyt ole tuosta huolissani kuitenkaan,neljästä lapsesta 12 vuodessa on jäänyt 4 kiloa ylimääräistä kaikenkaikkiaan,joten ihan ok.

Vaivoina on närästely,liitoskivutkin on alkaneet ilmoitella itsestään ja kylkiluihin painaa kun kävelen pitkään.Allergiaan sain uudet rasvat,ja ihanaa!!!! olen saanut nukuttua raapimatta,taidan olla ihan uudesti syntynyt,kun on kokonaista kaksi hyvin nukuttua yötä kuukausien katkonaisten öiden jälkeen,vessassa tietty käyn pari kertaa yössä,mutta saan nukuttua!

Kova pesänlaitto vimma on päällä.Olen siivonnut kaappeja,vaihtanut järjestystä,remontoinut,hankkinut uusia huonekaluja ja paljon on vielä suunnitelmissa,kun vaan ehtis kaikki toteuttaa...tätäkö ne hyvät unet teettää??

Äippä loma alkaa 22.11,joten aika pian.Vauvelille melkein kaikki hankittuna,ajattelin vielä ommella lakanoita ja semmosia.

Poju on vilkas masussa.Kuopus antoi oman työnimen vauvalle,pikkurilli=)Kysyi että voiko sitä kutsua sillä nimellä myös syntymän jälkeen??Kuopus on poika 4v ,hän on kova pussailemaan ja tunnustelemaan mahaa,mikä on minusta tosi mukavaa,meillä on kyllä kaikki aina ottaneet vauvan vastaan todella hyvin,mitään ongelmia ei ole hyväksymisen suhteen ollut koskaan tai mustasukkaisuutta,olen kuullut aika hurjiakin juttuja mustasukkaisuudesta...

Mies alkoi minua pelottelemaan ja sanoi että mitäs jos vauva syntyy jouluaattona(hyvin mahdollista,kun kaikki tulleet etuajassa) niin mites muiden lasten joulu,millos lahjat jaetaan jne.Aika hurja kuvitelma...lastenvahti meille jouluksi,ja me sairaalaan...jos sitä joulunyli pääsee niin hyvä niin,vaikak jalat ristissä=)

Tervetuloa uudelle tammikselle ja voimia tilanteeseesi!!

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa tammimasuille,kimmi ja pikkurilli rv 28+5 JO!

Vierailija
15/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei sitten enaa olekaan 7 viikkoa toita jaljella kuten eilen kirjoitin - olen nyt ainakin 2 seuraavaa viikkoa sairaslomalla vaikka ei se toissa kayminen kaikkein hankalinta tassa ole vaan tama arjen pyorittaminen yksinaan...

Mulla diagnosoitiin SDP-oire (symphysis pubis dysfunction) tana aamuna (ja sain lahetteen fysioterapeutille) - osaako teista joku kertoa jos sille on annettu ihan oikea suomenkielinenkin nimi? Eli siis hapyluu ja ligamentit ymparilla liikkuu liikaa ja aiheuttaa ihan alytonta kipua, alkaa tuntua etta autolla ajo loppuu kohta kun en meinaa paasta autoon enka sitten sielta pois vaikka teen kaiken niinkuin mun katilo on neuvonut. Kaikkea sita tuleekin :-(

Oon jo ihan aaneen ihmetellyt etta miten jotkut jaksaa / kykenee useaan raskauteen - teitakin on tassa meidan tammikuisten joukossa useampi, etta hattu pitaa nostaa teille useamman lapsen aideille!!! :-) Jos tahan viela yhtaan mitaan muuta vaivaa tulee ennen tammikuuta niin taitaa olla meidan lapsiluku taynna tammikuussa - vaikka kylla mina joskus kolmannesta haaveilen, mutta epailen etta jaksaisin enaa yhtaan raskautta taman jalkeen :-(

Poistun takaisin sohvalle...

Charlie rv 26+4

16/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin vihdoin. Linkasin tuloa niin kauan, että sain kysyttyä sokerirasituksen tulokset. Ei tarvi sitten erikseen niistä mainita, kun tulee kaikki kerralla...

Täällä vietetään syyslomaa koko perheen voimin. Arvatkaa tympikö, kun piti heti aamu klo 8 olla labrassa rasituksessa! Kaikki muut jäi vielä nukkumaan, kun mä silmät solmussa hiippailin alakertaan. Mutta hyviä tuloksia oli: paasto 4,9, 1h ja 2h arvot molemmat 6 ja jotain. En edes muista paljoko päälle, vaikka puoli tuntia sitten soittelin. Oli niin hyvä mieli paasto-arvosta ja että muut alkoi kutosella, etten huomannut loppuja edes kuunnella. =D No, ne saa tietää sitten neuvolassa. Tää on eka raskaus, ettei oo rasituksessa (niin tässä kuin aiemmassakaan) mitään poikkeavaa. JES! Nyt saan hyvillä mielin mennä neuvolaan maanantaina.

ON: Kaikki on muuten hyvin, mutta hb on laskenut sitten viime neuvolan 134:stä. Kävin viime viikolla verikokeissa lääkkeen takia, ja siinä oli hb vaan 116. Katsotaan nyt, onko lisätyllä vitamiinilla ollut mitään vaikutusta. Eiköhän se siitä taas nouse, kuten ennenkin. Ainakaan samanlaista huimausta mulla ei kyllä oo nyt ollut kuin pari viikkoa sitten oli. Yksi päivä vähän hirvitti ajaa kotiin, kun oli pientä huimausta. Huomasin vasta kaupasta tullessa. Liikkeitä riittää, joskaan ei kovin voimakkaina tunnu ulospäin. Kelan paperit odottaa edelleen viemistä, sairaalan Odottava äiti -paperikin pitää täyttää loppuun maanantaiksi. Kaikki muuten ei vieläkään huomaa, että meille on tulossa viides. Vähän alkaa jo huvittamaan, kun kertoo asiasta ja osa katsoo hoo-moilasena, että älä valehtele... :)

Paino kipuaa hitaasti ylöspäin. Joskus kyllä tuntuu, että vähän liian vikkelään, kun on viikkoja vielä jäljellä, mutta kun viitsis liikkua, niin auttais sekin. Täällä parhaillaan mutustan hyvien tulosten kunniaksi Pikkuveljen Paras -toffeesekoitusta, joten ei sekään asiaa helpota. Mutta kun nää on sitten hyviä! Pojat myy niitä koulusta luokkaretken hyväksi. Ja pitihän niitä pari kotiinkin ottaa. :-P

Nukkumisesta oli puhetta ollut... Meillä vauva nukkuu varmaan ekat kk:t samassa sängyssä. En jaksa minäkään edestakaisin siirrellä niin kauan, kun öisin pitää imettää. Sitten pitää varmaan kuopukselle kasata oma sänky, että vauva saa pinniksen. Isot pojat nukkuu omassa huoneessa ja me kaikki muut sitten toisessa.

Mutta jos palais kotihommiin. Kaikenlaista on vielä tiedossa tälle viikolle, joten ei oikein voi lomailusta puhua.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille mammoille ja masuille!

Äippä ja J-5 rv 26+4

Vierailija
17/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttävää sellaista. Nukahdin eilen sohvalle alkuillasta ja kas kummaa sitten en saanutkaan unenpäästä kiinni kuin lähempänä yhtä. Seiskalta piti herätä laittamaan koululaiset kouluun, vaikka itse + pienemmät lapset mentiin töihin/hoitoon vasta kymmeneksi. Onneksi tänään on jumpat illalla, niin että eiköhän tuo uni sitten ensiyönä maita ihan toisella tavalla.

Dazka kyseli vaivoista. Uskallanko edes ääneen sanoa, että vielä ei mitään hirvittävän kummoisia vaivoja ole ollut. Se viime viestissä mainitsemani pahonvointikin on vältettävissä kun syö säännöllisesti/vähän kerrallaan ja kestoketutuskin on tasautunut viime viikkojen aikana. Hemppa+ verenpaineet ovat varmaan aika alhaalla koska välillä huippailee ihan kiitettävästi, mutta tämäkään ei ihan hirveästi menoa haittaa kunhan vaan muistaa nousta ylös esim. lattialta tarpeeksi hitaasti.

Charlie olisiko tuo nyt sitten vapaasti suomennettuna Häpyliitoksen toimintahäiriö???SI-tukivyöstä ja levosta taitaa olla ainut apu niin ja lantionpohjanlihaksistoa kannattaa myös treenata. Vaivahan johtuu siitä, että raskaudenaikainen hormoonitoiminta löysyttää nivelsiteistä/rakenteita ja sitten sinne tulee yliliikkuvuutta ja tulehdusta ja tätä kautta kipua kuormituksessa (istuminen/kävely). Toivottavasti saat apua vaivaan ja synnytyksen jälkeen tilanne kyllä helpottuu aika pikaisestikkin.

ON: voi hyvin, neuvolaa odotellaan.

Tässäpä näitä kuulumisia tälle päivälle. Poistun laittamaan ruokaa lapsille ja sitten takaisin töihin.

Jaksamisia

KainoElvi ja kamu 24+3

ps. löysin muuten superhyvän mokkapalojen ohjeen perhekerhon sivuilta. Tein sen ison uunipellillisen ohjeen mukaan ja kerrankin sain mokkapaloihin tarpeeksi kokoa/makua.

18/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah, mulla on kans aamulla sokerirasitus edessä :( Tänään on kyllä tullut mässäiltyä niin ettei olisi ihme, vaikka paastoarvo pomppaisi :S

Mites teillä muilla, joilla kyseessä jo enempi kuin eka lapsi, tuntuuko raskaus jotenkin erilaiselta, siis nimenomaan tuntuu - mahanseudulla? Musta kun edelleen tuntuu, että tämä vauveli on niin kamalan alhaalla asemissa. Ja tosiaan raivotarjonnassa oli pää kohdunsuulla jo viime viikolla, hikka tuntuu myös ihan tuolla alhaalla. Eräs kaveri kyseli sf-mittoja ja kun vertailin, niin jouduin toteamaan että tällä kolmannella tapauksella sf-mitta on kaikista matalin (esim. n. 22-23 rv:lla mitat on olleet 25, 24 ja nyt 22.) Silti viime viikon ultran mittojen mukaan la voisi olla jo viikkoa aikaisemmin... Närästystäkään ei ole ollut vielä kertaakaan, ilmeisesti vauva ei ylety painamaan ylämahaa siinä määrin kuin aikaisemmissa tapauksissa...

Vauvan pinnasänky meillä pannaan kuten aikaisemminkin, "sivuvaunuksi" vanhempien sänkyyn minun puolelle. Hyväksi havaittu keino, vauva nukkuu lähellä mutta välillä saa omankin nukkumisrauhan (minä kun olen normaalisti vatsallanukkuja niin sitä ei oikein voi harrastaa kun vauva on samassa sängyssä). Meillä on 30v. vanha pinnis, josta saa tosi hyvin laidan alas ja pohjaa säädettyä niin, että se on samalla tasolla parisängyn kanssa. Ollaan siirretty lapset lastenhuoneeseen nukkumaan siinä vaiheessa, kun ovat oppineet nukkumaan lastensängyssä ja tulemaan siitä itse alas. Esikoinen oli 2v ja toinen 1v4kk.

Olen tässä miettinyt kun tuon äitiyspakkauksenkin sain, että pitäisikö jotain tavaraa (muka) hommata...? pinnasänkyyn ostan uuden patjan, hoitopöytää olen vähän miettinyt kun neuvolan seinässä oli käytetystä mainos, mutta sekään ei oikeasti oikein sopisi mihinkään hyvin - vanha on autotallissa paloina ja siitä pehmuste irvistää pahoin. Siinä tosin oli punkka hoitotason alapuolella, mikä oli tosi kiva systeemi. No, kai se kylvetys menisi jos ostaisi jonkun vähän pesukoolia isomman soikon alkuun... ja kh-huoneeseen saisi kyllä lämpimälle paikalle kuivausrummun yläpuolelle sellaisen pehmusteen joka ajaisi hoitopöydän homman muuten.

No, mutta täytyy kai mennä laittamaan lapset nukkumaan. Vietetään samoin kuin joku muukin, syyslomaa koko perheen voimin, tosin lapset on nuhaisia ja loppuviikko huomisen jälkeen olisi tarkoitus viettää reissun päällä. Saapas nähdä, jääkö viimeiseksi pitemmäksi reissuksi tän raskauden aikana... hirvittää jo valmiiksi matkustamisen realiteetit sitten 3:n lapsen kanssa !

eikkuli ja maha 25+2

Vierailija
19/45 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on SI-tukivyö??? Mulla siis samanlaista vaivaa kun Charliella olikohan tuo nikki noin?? Eli siis kävellessä ja istuessa, maatessa ja kyljelle kääntyessä tuntuu et taju lähtee, kamalaa siis toinen puoli toosasta ihan sairaan kipee siihen ei voi ees koskea....noh parin viikon päästä lääkärineuvola niin ehkä siellä sit selvii asioita??

Taitaa siis petipuuhat jäädä väliin jos jatkuu tämmönen särky...:(

Kohta katsomaan Täydellisiä naisia :) Se on aina sellanen piristys mulla maanantaisin kun tulee...

T:Lootuskukkanen ja Aada 26

Vierailija
20/45 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko liikkeet tuntuvat hyvin masuissa? Itselläni usein päiviä jolloin pikkuinen on vilkas ja tunnen liikkeet, mutta sitten on päiviä kun on unelias eikä liikkeitä millään tunnu. Onneksi on kotisydänäänilaite, jolla pystyn kuitenkin kuulemaan että pikkuisella kaikki hyvin. Omakin mieli on kevyempi. Jos olette kiinnostuneita kyseisestä laitteesta käykääpä kurkkamassa tuolta osta&myy palstalta jossa myyn samanmoista doppleria kuin itselläni on. Kyseinen laite ei tarvitse kalliita geelejä vaan toimii ihan normi rasvalla. Tuleepahan iltarasvaukset tehtyä Doppler on säästänyt meidän perheessä monet ns turhat ultrakerrat.

Onnellista odotusta kaikille!!

-Mitra rv 25+6-