Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

imetys ja tupakointi

Vierailija
15.07.2007 |

en tiedä onko tästä aiheesta jo paljonkin puhuttu mutta voisiko joku kertoa että miten kauan tupakan polton jälkeen on hyvä olla imettämättä??? itse imetän ja menee 2-3 tupakkaa päivässä. pidän tupakan jälkeen huolen etten pariin tuntiin imetä. onko riittävä aika? raskausaikana en polttanut mutta nyt taas repsahdin. enkä kaipaa nyt mitään voivottelua ja syytöksiä!!! tiedän sen itsekkin että parempi kuin ei polttaisi olleenkaan niinkuin jokainen tupakoitsija tietää!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun muistaakseen se on se kaksi tuntia...

Vierailija
2/4 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on 2,5-3 h. Mut jos poltat tuonkin verran, niin varmasti kohta alkaa lipsumaan ja poltat enemmän ja imetys tyssää siihen sitten...!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla tupakointimäärällä ei hätää... Tutkittu on että jos äiti polttaa vähemmän kuin askillisen savukkeita päivässä on imetyksen edut suuremmat kuin riskit. Nikotiinimäärä puolittuu maidossa n. tunnissa ja huoletta voit imettää kahden tunnin kuluttua. Eikä tarvitse lypsää etummaisia maitoja pois, vaan aivan kuten alkoholikin, nikotiini haihtuu maidosta samalla tavoin kuin verestä.

Vierailija
4/4 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just itse kirjoittaa saman kysymyksen! Itselläni tupakointi loppui raskauteen kuin seinään (20 vuotta polttaneena, aski päivässä ja se oli yllättävän helppoa). Nyt olen myös " sortunut" polttamaan pari päivässä ja pidän taukoa aina sen pari tuntia. Ilmeisesti riittää. Toinen juttu varmaan on se, että vauva ihmettelee miksi äiti haisee välillä niin pahalle... Koitetaan molemmat tsempata ja pitää huoli, ettei repsahdeta tämän enempään polttamiseen :)