Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Paras" ikäero lapsilla? ov

Vierailija
15.07.2007 |

Kokemuksia? Mikä on hyvä ikä ero ja mikä ei omasta mielestäsi? Itse haaveilin tuosta 2-3v ikärosta, mutta haaveeksi taitaa jäädä. Taitaa toteutua vasta 4-5v erolla. Kiitos jos jaksat vastata ja kertoa kokemuksia =)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on jo iso ja omatoiminen mutta sen ikäinen että on kiinnostunut vauvasta ja osaa olla hellä. Myöhemmin on vielä leikkiseuraa mutta tuolla ikäerolla ei yleensä niin pahaa mustasukkaisuutta kuin pienemmällä ikäerolla (kokemusta 2-4,5v ikäeroista). Isompi osaa ottaa pienemmän huomioon ja pienempi ihailee isompaa. Äiti ehtii levähtää raskauksien ja vauva-aikojen väleillä.

Vierailija
2/3 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle lähes heti kun toiselta jää pieneksi ja nuorempi oppii vanhemman kanssa kaikkea nopeasti. Kolmas lapsi on sitten 2v 10kk keskimmäistä nuorempi (lähes 5v esikoista nuorempi) ja sekin on ollut hyvä, isommat osaavat hieman katsoa pienimmän perään ja autella aika paljonkin.

Minulla itsellä on 5,5v vanhempi isosisko ja sekin on ollut mielestäni tosi kiva aina myös. Vietin kesiä isosiskoni kanssa kotona, matkustelimme sukulaisten luokse bussilla/junalla kesäisin pitkiäkin matkoja ja nyt meillä on saman ikäiset lapset, jotka ovat toistensa hyvät kaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pienempää ikäeroa haluttiin, välillä tuntuu että esikoinen on jo niin iso pienempään verrattuna että leikit on jo ihan omat. Ja osaa jo kiusatakin kun toinen vasta konttaa ja itse on niin " valmis" pikku ihminen.

Eihän tässä mitään, ihana kun lapsia on edes saatu, mutta kolmatta yritämme parin vuoden ikäerolla taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän