Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten orgasminne ovat muuttuneet raskauden/synnytyksen myötä?

Vierailija
15.07.2007 |

Minulla meni palautumiseen aikaa 5 vuotta ja sittenkin on vieläkin usein kiristyksen tunnetta jossain kudoksissa, synnytystapa hätäsektio ja pystysuora viilto. Ensimmäiset 3 vuotta olin jotakuinkin tunnoton.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti pimpsasta ja klitasta?

Vierailija:

Ensimmäiset 3 vuotta olin jotakuinkin tunnoton.

Vierailija
2/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmeja tulee myös sarjatulena, mitä ei ennen synnytyksiä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen palautumiseen meni se 8 viikkoa, mikä oli jälkitarkastuksen ajankohta. Oli tehty episiotomia, joten pelotti sen aikaisempaa ryhtyä mihinkään. Olin 24v.

Keskimmäisen lapsen jälkeen synnytyksestä viikko ja kävin ukon kimppuun! Synnytys oli ollut pitkä, mutta en revennyt, joten ei jäänyt mitään kipuja alakertaan. Mahtavaa oli! Silloin olin 29v.

Orgasmit ehdottomasti paranivat synnytysten jälkeen ja seksi muutenkin tuntui paremmalta. Kahden ekan lapsen tulo ei mitenkään järisyttänyt huonoon suuntaan seksielämää.

Mutta kolmas lapsi vei halut huonoksi vuodeksi eteenpäin. Olihan sitä seksiä, mutta ei enää niin usein. Kai sitä oli niin väsynyt. Kolmannen jälkeen kesti ehkä n. kuukausi ennenkuin ekan kerran rakasteltiin, vaikka juuri tämä viimeinen synnytys oli helpoin ja nopein enkä taaskaan revennytkään, joten fyysisesti ei ollut mitään onkkelmaa, mutta henkisesti otti tosiaan tällä kerralla koville.

Nyt, kun kolmas lapsi alkaa olla kohta 2v, niin meillä on viimeiset puoli vuotta ollut seksielämää taas sitä aivan ihanaa villiä kuten silloin joskus kun tapasimme ja rakastuimme.

Vierailija
4/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät samalla tavalla " väreet" menneet siitä eteenpäin. Siis tätä sektiota aiemmin jos harrastin seksiä/masturboin koskettelemalla klitorista, se tuntui sekä itse klitassa että koko lantionpohjan alueella navasta alaspäin.

Sektion jälkeen klitoriksessa oli pintatuntoa, mutta " viesti" ei tuntunut menevän siitä minnekään. Samoin orgasmisupistelu ei " tuntunut missään" , oli kuin koko alavatsani olisi ollut yhtä tunnotonta massaa. Oli jotenkin masentavaa, kun orgasmi oli niin mieto, ettei siitä saanut fyysistä tyydytystä juuri lainkaan.

Ongelma alkoi korjaantua vasta kun sektiosta oli kulunut n. 3 vuotta. Nyt siitä on jo kohta 6 vuotta, ja tuntuma on melkein sama kuin ennen raskautta/synnytystä. Noille kiristyksen tunteille ja vihlomisille ei kai oikein voi mitään, ne tuntuvat jossain tosi syvällä.

Vierailija
5/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin kolaus olikin se, että se mitä halusi ja odotti, olikin " ei mitään" , vuosia.

ap

Vierailija
6/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan 3kk riittäny, haluja ois ollu, mutta sattui+ verta tuli jos yritti jotain, vaikka synnytyksessä tehtiinkin vain pieni eppari, 4 tikkiä.

Sen jälkeen kyllä on seksi parantunut ja orgasmit myöskin. Lantionsupistelu on jotenkin muuttunut rajummaksi ja tuntoherkemmäksi. Sinänsä " saan" yhtä helposti/vaikeasti kuin ennen synnytystäkin.

Vierailija
7/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Yhtä voimakkaita ovat kuin ennenkin, taisivat olla laimeampia ekana puolena vuotena synnytyksen jälkeen, mutta nyt ok.

Vierailija
8/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt yritetään toista raskautta ja pelkään, että se tietää taas kolmen vuoden tunnottomuutta...

ap

Vierailija
9/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan orgasmin nykyään todella helposti, ja aina monta peräkkäin. Ne ovat myös paljon voimakkaampia kuin ennen lastensaantia. Takana kolme alatiesynnytystä.

Vierailija
10/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös oli tuota kuvailemaasi tunnottomuutta aluksi. Sekä toisen lapsen, mutta eniten tämän kolmannen jälkeen. Juuri noin kuin kuvailit, että klitoriksesta ei tullut enää samat tuntemukset kuin ennen, orgasmit eivät olleet enää yhtä rajuja/ihania kuin ennen. Mutta se on nyt siis onneksi jo palautunut, eli kolmas lapsi kun oli noin 1,5 -vuotias, niin tunsin vasta lopullisesti palautuneeni.

Haluaisin vielä kysyä sinulta ap: oletko jumpannut alakerran lihaksia? Minä en oikeastaan ole ja ehkäpä se hidasti minulla viimeisimmän lapsen jälkeen tuota tuntoherkkyyden palautumista?

Vierailija
11/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun tulin raskaaksi, laskettelin ja ratsastin säännöllisesti, tein 10km lenkkejä ja harrastin säännöllistä seksiä. Halut olivat valtavat koko raskauden ajan.

Juuri sektiota ennen harrastin vielä seksiä ja orgasmit olivat mahtavia. Sektion jälkeen yhtäkkiä en vain tuntenut yhtään mitään. Kun yritin puristaa alapäällä, mitään ei tapahtunut. Ei YHTÄÄN mitään. Tämä muutos tuli parissa vuorokaudessa.

Meni muutama kuukausi, ennen kuin pystyin " pakottamalla" edes supistamaan vaginaa. Aloin käydä salilla pari kertaa viikossa kun vauva oli 4kk vanha ja aloin taas tehdä 10km lenkkejä. Vaikka kuinka tahdolla yritin supistaa vaginalihaksia, ei vain tapahtunut yhtään mitään. Tämä ei aiemmin ollut mikään ongelma.

Jossain vaiheessa vähän kyllästyinkin sitten siihen alapäätreeniin, kun mitään ei vain tapahtunut. Mutta sitten yhtäkkiä, kun noin 3v oli kulunut, aloin taas tuntea alapäälläkin jotain. Ja sen jälkeen kaikki supistamiset etc ovat onnistuneet. Kun seksuaalinen tunto palasi, on palautuminen ollut nopeaa, varmaan aika pitkälle ihan lisääntyneen seksin takia.

Mutta siis joo, aluksi treenasin, sitten kyllästyin, kun ei siitä tuntunut olevan mitään hyötyä.

Vierailija
12/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kuvitellut että sektio ei vaikuttaisi tonne alakerran lihaksiin niin paljoa, mutta se sitten on tainnut olla pelkkää kuvitelmaa.

Mä en tosiaan ole ollut mikään himojumppaaja, ihan vaan 2 kävelylenkkiä päivässä lasten kanssa ja ennen lapsia myös. Esikoisen kanssa tein aivan mielettömän pitkiä lenkkejä ja vähintään kaks kertaa päivässä ja lujaa. Nyt tahti on hidastunut.

Lähdin kyllä lenkille jo kolmen päivän päästä tän viimesimmän lapsosen syntymästä ja sillon tuntu et apua alapää tulee ulos. Mut gynekologikin sanoi et hienosti paikat palautuneet.

Seksiä on aina harrastettu ukkokullan kanssa ahkeraan ja raskauden aikana olen ollut aina vieläkin pahempi seksipeto (jos mahdollista), että kyllä se synnytys tosiaan jotain teki... Tämä viimeinen lapsonen syntyi kahdessa tunnissa ja olen ajatellut, että josko se nopeus teki pahemman haitan, vaikka muuten helpoin synnytys olikin.

Mutta nyt siis paikat jo ihan ennallaan (tai niin ennallaan kun nyt kolmen lapsen jälkeen voi olla) ja tuntumatkin.

Ehkä meillä kaikilla sitten menee siihen eri aika siihen palautumiseen?

Vierailija
13/13 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiihottuminen aluksi sattui ja orgasmikin sattui tuonne sisälle. Ja silti oli samalla sitä että tiesi että upea iso supisteleva orkku oli, mutta nautinto ei vaan ollut heti sama.

Mutta nyt tosiaan jo saan ihan kuin ennenkin, mutta siis ensimmäisen lapsen jälkeen ehdottomasti orkut ja seksi parani siitä, mitä oli ollut ennen lasta.

Ja nyt se on taas ihanaa ja mahtavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme