Oys:ssa heinäkuussa synnyttäviä?
Onkos linjoilla paljon Oululaisia/lähipaikkakuntalaisia?
Kuulin että siellä synnärillä olisi aika kiirusta ja ei ole oikein perhehuoneitakaan kunnolla vapaana. Ensimmäisen kanssa oli niin tärkeää että saatiin perhehuone, mutta nyt mies tulee kuitenkin kotiin öiksi (jos edes ehtii työmatkaltaan takaisin ennen synnytystä) esikoisen kanssa. Isovanhemmatkin ovat kyllä koko ajan paikalla, mutta mukavempi kai se esikoiselle on että isi on kuitenkin kotona..
Kommentit (19)
muistelinkin heiniksien listalta että muutama oululainen oli siellä kuun lopulla. minulla la 25.päivä.
jos meinaa täyttä olla niin sovitaan että kaikki ottaa sellasen syöksysynnytyksen niin päästään antaan vuoro sitten pikapikaa toisille :) eikä tarvii käytävälle synnyttää!
mulla on vauvan kiekan mukaan kans 25. päivä LA :)
Mutta neuvolasta sanottiin et 24.7. et siinä main kummiskin. Joo, pitänee sinnittellä kotona viime tippaan asti ni ei tarvii ku hetki käyä synnytyshuoneessa, ja luovutta etiäpäin.
Yleensähän antavat olla synnytyshuoneessa sen pari tuntia itse toimituksen jälkeen, en ees usko että semmonen ois nyt mahollista. Toivotaan että synnytetään jonain tosi hiljasena hetkenä :)
lähden Oys:iin. la 24.7., mutta katsotaan milloin lähtö tulee. Toinen tulossa ja pehmeä+auki(38+6 tänään) ollaan. Tavataan siellä :-)
Mulla La 25.7. Kovasti ollaan jo odoteltu lähtöä, muttei ole kuulunu. Mä olen siis kolme ekaa tehny 37-38 viikoilla, mut neljäs meni viikon verran yli. Huomenna mulla on lääkärinneuvola, et selvinnee toi jatko, kun olen ollu juhannuksesta asti niin kipeä ja vauva on ollu laskeutunu ja kiinnittyny kohta 4 viikkoa, siitä kai noi kivutkin. Mä olen niin kypsä tähän raskaanaoloon, et ei enää ikinä!!!
Mut siis, tulkaapa juttelee jos hokaatte mut siellä, vaikeehan siellä on silleen ketään tunnistaa, mul on punertavaksi värjätyt pitkät hiukset (yleensä ponnarilla), pituutta 163cm ja mitähän sitä vielä keksis...
" Maieli"
mulla supistelut alko jo tuolta viikolta 35 ja aukeamaan samantien, mutta sitten rauhottui eikä nyt ole paljon merkkiäkään antanut. mitä nyt kivuttomia suppareita.
maha roikkuu melkein polvissa (sille tuntuu ainakin) ja vauva ollut nyt kiinnittynyt n.viikon verran ja kivut on täälläkin sen mukaiset.
meitäkin saa tulla moikkaamaan jos laitoksella tunnistaa.. mies on mulla " yli" pitkä (yli2m) ja puhutaan englantia keskenään. minä hyvin perussuomalaisen näköinen :)
avoin ihminen. Kun kuulette jossain joku puhuvan vauvalle saksan kieli, se voisi olla minä :-)
n.170cm, punertavia hiuksia ja silmälasit.
Olisi mukava tutustua teihin :-)
Puhun parempi suomea kun kirjoitan;-)
mullekkin saa juttelemaan tulla. Eipä tuolla sairaalassa noita juttelukavereita kovin valmiina ole, ainakaan mulla :) Itestäni en ossoa sen enempää kertoilla, nuorehko olen, tummahiuksinen, ja yleensä viuhdon menemään letit tai pompulat päässä.
Toivottavasti nähdään OYS:ssa ;)
puoli viidestä tullut suppareita säännöllisesti.. katsotaan miten käy.
-emmilee 38+6-
emmileelle matkaan. Ja tulehan sitten kertomaan mikä oli Oys:ssa tilanne :)
Täällä on vielä rauhallinen, lähtö taida kestää.
eli ihan kiirettä oli Oysissa!
Tulimme eilen kotiin pikku prinsessan kanssa. Nyt opetellaan taas tähän pikkuvauva arkeen yhdessä miehen ja isosiskon kanssa.
Menin silloin tiistaina oysiin 11.30. Halusin käydä tarkistaan tilanteen kun sitä verta tihkusi ihan vähän ja supistuksetkin jatkuivat. Sanoin hoitajalle että lähden takas kotiin jos ei ole vielä kunnolla auennut ja tulen myöhemmin sitten tarpeen vaatiessa takaisin, mutta..
Ottivat minut käyrään heti 11.30 ja siinä ollessa n.20min myöhemmin meni vedet. tutkivat ja olin 4cm auki. Kaikki meni sitten vauhdilla! n. reilu kaksi tuntia myöhemmin, klo 14.07 tyttö oli syntynyt, 4020g ja 54cm.
Supistuksia täältä teille päin lähettelen jotta pääsette pian nauttimaan tästä ihanasta ihmeestä!
emmilee ja tyttö 4vrk
ONNEKSI OLKOON!!!
Minä ainakin odotin jo kovasti milloin tulet takaisin ja kerrot meille miten siellä meni. Hieno homma että kaikki meni hyvin ja todella nopea. WOW!
Mulle supisteli tänään taas reipasti, mutta nyt se on rauhallinen siellä masussa. Tiistaina on taas checkup(rv 40), aion pyydää että hoitaja tarkistaa miltä siellä " alhalla" tilanne on, ehkä saan vähän potku siihen hommiin. Mieheni on isyyslomalla maanantaista(23.7.) lähtien. Ei tarvi ehkä " tuhlata" monta päivää sitten.
Ilmoitan minäkin miten kävi siellä.
Menin keskiviikkona 18 päivä Oysiin äitipolille tarkastukseen sf-mitan kasvun pysähtymisen vuoksi , olin 3-4cm auki, vesi meni 11 maissa käyrässä ollessa ja tyttövauva syntyi 15.33. Piti laittaa käynnistysaine, kun ei tullu suppareita, mut sitten synnytys etenikin vauhdilla. Tai siis se lääkärin tutkimus sai pari sellasta supparia aikaan, et meni vesi, mut ei tullu omia tehokkaita suppareita ja siksi laitettiin tippa.
Emmilee: Millä osastolla olit? Mä olin 13:sta huoneessa 7, muistaakseni siinä II puolella, eli toisella puolen mitä kanttiini on. Päästiin kotiin lauantaina.
" Maieli"
eli oltiin sitten ilmeisesti just eri osastoilla.
kuinka on vauva-arki kotona alkanut sujua?
nyt iltaimetykselle ja nukkumaan :)
onko joku muu vielä lähdössä sinne paitsi minä? Missä kavereita ovat?
grinsebacke: minä oon ainaski vielä menossa oys:aan. saa vaan nähdä milloin, toivottavasti en mene paljoa yliajalle, huomenna on nimittäin laskettuaika... oisin valmis jo luopumaan tästä isosta vatsasta.
Mulla LA ois 27.7 ,mutta toiveissa ois päästä pikkasen aiemmin ;)
Pari seesteistä päivää on takanapäin ,mutta pari viime viikkoa on ollu tosi kipeää.Vaavi käännettiin alkukuusta pää alaspäin (oli keksiny luiskauttaa ittensä pyllytarjontaan).
Mulle on luvassa käynnistys tuolloin laskettuna päivänä koska vaavi on jo nyt 4kg ja minä vain 160cm pätkä.
Minut tunnistaa pituudesta ja pyöreydestä.Puolipitkät keskiruskeet hiukset, yleensä ponnarilla. Mua tulee varmasti kattoon meluisa perheeni ;) Mies (pitkä, laiha ja kalju) , isompi tyttö ja poika sekä kiharapäinen touhukas pikku rinsessa.
Waimo72 & masuli 39+3
Aksu20 ja Waimo72.
Ihana, ainakin 2 kavereita löytyy.
Aksu20: Minulla on myös la 24.7. siis TÄNÄÄN. Olin aamulla neuvolassa taas ja pyysin hoitajalta että hän tarkistaa tilanne, koska supistelee tosi paljon ja kovasti väillä. Hän sai tosi erilainen " kuvan" kuin se toinen kuka tarkisti 2 vkoa sitten. Tämän päivän lopputulos oli etten olen niin " kypsä" kuin sanotin 2 vkoa sitten. Toivottavasti ei menee taas niin pitkä yli. Ensimäinen syntyi käynnistettynä raskausviikolla 41+4. Nuo 3 S:ä (sauna, sivous, seksi) eivät kiinnosta kovasti että saisimme ehkä vähän vauhtia.
No, minä lähden taas kutomaan sukkia välillä, katsotaan kuinka pitkä pääsen :-)
synnytän tässä kuussa (toivottavasti) Oys:ssa. Huoneista ei mitään tietoa, kun ei olla mitään erikseen toivottu. Mut jännättää vaan se, että pääseeköhän tuolla edes synnytyshuoneeseen synnäämään vai joutuuko käytävälle :) Ei kait ne niin tekis, mutta siltä vaikuttaa kun jotku lähi-synnytyssairaalat on just heinäkuun kiinni ja kaik tulee Ouluun.
Tutulta kätilöltä kuulin että heinäkuu on melkoinen, joten näillä mennään... :)
Tsemppiä synnytykseen!