Aloitin uudessa työssä, onpas kivaa.. :(
Perehdyttäminen paikkoihin ja rutiineihin.. No, joo, etsivä löytää ja virheistä oppii.
Viikkoon en saanut avaimia, herätti " pientä harmistusta" kanssaihmisissä, kun jouduin lainailemaan, että pääsi kulkemaan taukotiloihin ym.
Tuollaista kassasysteemiä en ole aiemmin käyttänyt ja se tuntuu olevan eräistä niin vaikea neuvoa kerralla kunnolla. Ei kun kassalle ja " sitten ei tarvi koko ajan kysellä neuvoja" . Okei, ja jono seisoo..
Tänään kävi yksi suurempi pomo asioimassa liikkeessä ja oli löytänyt tuotteita, joissa päivämääräjärjestys virheellinen eli vyörytetty väärin. Siitähän sitä myymälävastaavan sijaiselta sanomista tuli, kun uusi kerran olen ja en TIETENKÄÄN OSAA OIKEIN TEHDÄ. Enpä viitsinyt siinä ihmisten edessä sanoa, että en ole kyseisiä tuotteita hyllyttänyt vaan sen on tehnyt joku vakihenkilökunnasta. Ja noita hyllytysmokia olen minäkin löytänyt, ilman sen kummempia mölyjä korjannut.
Onko se oikeasti niin, että uutta on helppo syyllistää, vaikka vakilaiset haluaisi päästä helpommalla ja kun virhe löytyy, niin uuden työntekijän vika? Kunnolla ei perehdytetä ja sitten, kun kysyy lisäinfoo jostain niin nyrpistetään nenää tyyliin: " ootko niin v***n tyhmä, ettet tota tajua kahden työpäivän jälkeen" .
Ei se mitään, jos ite mokaa, korjaa asian ja yrittää paremmin seuraavalla kerralla, mutta jotenkin toi pelkkä asenne jo ottaa päähän.
t. Iloinen asiakaspalvelija
Kommentit (7)
sinä voit suusi avata etkä alistu syntipukiksi!
Ehkäpä juuri se syynä, ei haluta uutta työntekijää joukkoon, kun ollaan niin kiinnytty " vanhoihin ja hyviin tyyppeihin" .
Vaikka alalla en mikään aloittelija olekaa, tuntuu siltä nyt vahvasti.
ap
mulla on sieltä eräältä osastolta niin p**ka kokemus, aivan kuin sinulla! sijaisuuteni kesti vähän pidempään eikä helpottanut ollenkaan edes ajan kanssa. ehkä olin huono työntekijä, en tiedä.
sain vielä todella huonon työtodistuksen jota ei paljoa kehtaa näytellä kenellekään (sain arvostelun taidoista, käytöksestä jne. vaikken niitä edes halunnut).
Työtodistustakin olen jo ehtinyt miettiä, sellainen pitäisi kuitenkin pyytää, mutta onko siitä enemmä haittaa kuin hyötyä. Kuukauden päästä olen viisaampi.
ap
Mä olen aina ollut siinä käsityksessä, vaikka omat arvioinnit aina hyviä ollukin.
sinne oli työnnetty arvostelu rivien väliin. en nyt halua paljastaa mitä siellä lukee, mutta kyllä siitä halutessaan ymmärtää että yritys ei ole ollut tyytyväinen. stocka onkin ainoa " tahra" hyvässä maineessani. plääh, mikä mesta mutta näemmä tapahtuu muuallakin.
Onpas sulla harvinaisen v-mäinen uusi työpaikka. Toivottavasti toi on vaan väliaikaista, ja ne työkaverit hyväksyy sut pian joukkoon. Mutta on kyllä kamalia työkavereita.