Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihtynyt vanheempi ja lasten läsnäolo - mitä mieltä olette?

Vierailija
10.10.2008 |

Voiko vanhempi olla selvästi päihtyneenä jos peruskouluikäisiä lapsia on paikalla kotona?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis kännissä kuin käki? Onko sellainen hyvä esimerkki ja kivaa seuraa ala-aste-ikäisille?

Minusta ei todellakaan.

ap

Vierailija
2/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsiikö lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa siiderin tai lasin viiniä, se on ok, mutta en ole koskaan kännissä

Vierailija
4/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluaisin että joku soittaisi vaikka lastensuojeluun, jos mä olisin poissa kotoa ja vaikka oma mies olisi lasten kanssa kotona kännissä.

Vierailija
5/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap tilanne on? Ja lasten ikä?

Vierailija
6/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siiderin tai pari, mutta päihtymien ja humala on edesvastuutonta. Ei siinä ole mitään opettavaista olla päihtyneenä kotona vaikkei mitään örvellyksiä tekisikään. Eikä se että aloittaa kännäämisen kun lapset nukkuu ole yhtään hyväksytympää.

Kyllä meilläkin juodaan joskus saunasiiderit, joskus lasi viiniä ja jos halutaan nauttia enemmän niin lapset asianmukaisesti hoitoon. Jos on niin pakottava tarve ottaa alkoholia, että se on lapsen edessä tehtävä kannattaa jo tuumata missä mättää

Vierailija
7/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyseessä iloiset juhlat vai kännäily. Meillä yläasteikäiset lapset ovat joskus oikein toivoneetkin että järjestäisimme joskus juhlat ja kutsuisimme ystäviä lapsineen kylään, silloin syödään yhdessä, myös lapset ja aikuiset juovat viiniä. Koskaan niissä juhlissa ei olla tapeltu tai käyttäydytty muuten huonosti. Se on mielestäni sellaista alkoholin käyttöä jota ei ole syytä salailla lapsilta. En tiedä onko se oikein vanhemmat käyttävät runsaasti alkoholia mutteivät lasten nähden. Mielestäni alkoholia voi käyttää siten ettei siinä ole mitään salattavaa.

Vierailija
8/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei tosiaan ollut parista siideristä vaan tuhdista humalatilasta.

En tiedä, tietääkö poissaoleva puoliso tilanteesta - ei kyllä ollut ensimmäinen kerta. ap (myös siis 20)

Vierailija
9/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain aikuiset juovat viiniä. Tällaisia juhlia oli myös meillä kotona 70 luvulla kun tädät ja sedät kävivät kylässä eikä minulle ainakaan ole jäänyt traumoja tai ikäviä muistoja niistä, päinvastoin.

Vierailija
10/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti käyttäytyvät siististi ja kivasti? En kyllä ole ikinä tavannut yhtään reippaasti päihtynyttä, joka olisi sopivaa seuraa lapsille. Muutaman viinilasillinen mielestäni menee - jos ei siis humallu kovin paljoa - mutta että aikuiset olisivat selkeästi kännissä ja silti olisi lasten mielestä kivat juhlat....

Vierailija
11/16 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiprakka voisi olla kuvaavampi sana.

Vierailija
12/16 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen asia onkin se, että onko siinä mitään järkeä. Ei ole.

Vierailija
13/16 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse perheen sisäisestä asiasta - vanhempi ei räyhää, mutta saattaa aiheuttaa vaaratilanteita. Miten ottaa asia puheeksi naapurin kanssa?

ap

Vierailija
14/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuorten on hyvä nähdä kotona alkoholin käyttöä, ettei siitä tehdä mitää "ihmeellistä" numeroa. Yleensä se mikä on kovin salattua, kiehtoo nuoria. Jos siitä osataan tehdä fiksulla tavalla ns. normaali asia (ei mitään jokapäiväistä ryyppäämistä)Luulen, että nuorisonkin on helpompi suhtautua siihen. Ettei mennä nurkan taakse vetää lärvejä ,kun kuvitelaan, että se on niin kivaa ja kiellettyä. Mä ainakin välillä otan alkoholia ja olen päihtynyt, mutta en örvellä.

Vierailija
15/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotosalla. Ja jos lähdetään baariin joskus, niin kyllä lapset menee silloin mummolaan yökylään.

En halua opettaa lapsille sitä mallia, että viikonloppu ja loma tarkoittaa rentoutumista jolloin otetaan muutama "ilman tarkoitusta örveltää".

Vierailija
16/16 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

humaltuivat. Ja meillä sitä tapahtui todella harvoin. Tilanne oli jotenkin "pelottava".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän