Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykypäivän LÄSKIT äidit väittää, että vaatekoot ovat vuosien saatossa

Vierailija
14.07.2007 |

pienentyneet. Eivät ymmärrä, että omat takapuolet ovat paisuneet, eivät vaatteet pienentyneet. Sama nämä kahden tai kolmen lapsen äidit, jotka ei muka ehdi syödä terveellisesti vaan on pakko vetää suklaata naamaan kun ei kerkeä syödä ja sitten istutaan juhla-aterialla perheen voimalla mac donaldissa. Ja lihomisen syy on tietty raskaudet :)

Nämä kyllä naurattaa aina. L-koko on muka niin pieni koko nykyisin, vaikka itse ollaan tosiasiassa XXL kokoa tai suurempaakin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin vaatteissa L voi olla pienempi kuin joissain toisissa S.

Vierailija
2/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupasta riippuen ostan vaatteita, joiden koko on S - L tai 34 - 40 ja farkkujen tuumakoko 28 - 31. Minusta koot ovat ennemminkin väljentyneet kuin kutistuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten muodon todettiin muuttuneen ja kaavojen mittoja muutettiin.

Vaikka naisen paino ei muuttuisi niin kroppa voi silti muuttua ja levitä ja tuntua suuremmalta ja jalka ja kengänkoko muuttua raskauksien myötä. Muotikin on muuttunut.

Onhan tytöt kaikki 10 cm äitejään pitempiä - paitsi minä poikkeus (10 cm äitiäni lyhyempi, kasvuhäiriökö?)

Vierailija
4/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistajat pistävät vaatteisiin numeroa pienemmän koon, mikä vaate tosiasiassa on. Se on vanha myyntikikka: " voi vitsi, mä mahdun kokoon 38! Tää pitää ostaa, koska tunnen itseni tässä niin hoikaksi" . Tietenkään kaikki valmistajat eivät tätä kikkaa käytä.

t. mallipukineiden valmistaja

Vierailija
5/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse läski ja koot vaihtelee M - XXL, koko vaatteen mallista kiinni.

Vierailija
6/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat lumppuja täynnä, mutta kaikkien on vaikea löytää vaatteita.

Vierailija
7/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta roikkuupa tuolla vaatekaapissa tosiaan ainakin yksi Mexxin mekko kokoa 34 ja Vero Modan farkkuhame kokoa 36 roikkuu ikävästi, vaikka minun takapuolikaan ei ole mikään ihan pieni. t. se 172/64 (olen aika kiinteä ja lihasta löytyy enemmän kuin läskiä)

Vierailija
8/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vim. 10-20-v:n aikana: aikaisempi päärynä on muuttunut putkilommaksi - tosin rinnat myös suuremmat. Ja tämä ainakin *pitäisi* ottaa huomioon vaatekokoja määriteltäessä.

Vierailija
9/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Vaatetusalan suunnittelutekniikan teknikko

Vierailija:

valmistajat pistävät vaatteisiin numeroa pienemmän koon, mikä vaate tosiasiassa on. Se on vanha myyntikikka: " voi vitsi, mä mahdun kokoon 38! Tää pitää ostaa, koska tunnen itseni tässä niin hoikaksi" . Tietenkään kaikki valmistajat eivät tätä kikkaa käytä.

t. mallipukineiden valmistaja

Vierailija
10/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minulle aikanaan koulussa väitettiin.

6

Vierailija
11/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on edelleen kaapissa vanhoja s-koon takkeja, jotka ovat vieläkin reilun kokoisia minulle, silloin 10v sitten roikkuivat päällä, mutta pienempiäkään ei löytynyt. Tänä vuonna olen ostanut takit nroa 40 ja 44, joista molemmat ovat pienempiä kuin vanha 36.

Vierailija
12/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden merkkien 36 on mulle sopiva KappAhlin 34 on mulle ISO, on hyvin imartelevaa shoppailla siellä.

Vierailija
13/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla kaikki vaatteet oli jättimäisiä telttakokoja. Naurattaa ihan sairaasti katsoa kuvia tai laittaa joku vanha t-paita ja college päälle. Huh, miten isoja. Mielestäni joissain vaatteissa tosiaan on koot pienentyneet sitä myötä kun on tullut vartalonmyötäisempi muoti.

Itsekin käytän kokoja 34-38, riippuen täysin vaatteista. Joskus jopa 32 :-O vaikka olen ihan normaalin kokoinen. Nykyään en enää välitä niin tiukoista vaatteista kuin ennen. Haluan myös ettei napa vilku, kun paita liian lyhyt ja housut liian matalat. Siksi ostan mieluummin ihan pikkusen väljän kuin just naftin.

Vierailija
14/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm ja 60kg ja silti käytän kokoa 32-34. Järkytyin, kun tuo 34 on nykyisin monessa vaatteessa iso!

Tiedän olevani yllättävän hoikka ollakseni noin painava pituuteeni nähden, mutta silti. Käytin kokoja 32-34 viisitoista vuotta ja kymmenen kiloa sitten, joten on aika yllättävää mahtua niihin taas. Tässä välissä ehdin käyttää kokoa 34-36, ja silloin painoin pari kiloa

vähemmän

kuin nyt. Olenkin päätellyt, että kokoja on suurennettu 2000-luvulla, eli ilmeisesti sairaalloisesta laihuuden ihannoinnista halutaan päästä eroon laajemminkin...? Se olisi sikäli vain hyvä, jotta anoreksia-buumi ehtisi laantua ennen kuin oma tyttäreni on kouluiässä :-/

Vierailija
15/15 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seikka mikä yleensä unohdetaan tyystin tälläisissä keskuteluissa...

Jos vaikka kävelette kadulla, ja näette kaksi hoikkaa naista, jotka ~saman painoa ja ~saman pituisia, voivat he kuitenkin olla ruumiinrakenteeltaa täysin erilaisia.

-Toisella on esim. pyöreä peppu ja muotoja reisissä, mutta ei käytännössä lainkaan olkapäitä ja tissejä.

-Toinen taas voi olla todella leveäharteinen omaa uhkeat rinnat, mutta peppua ei ole lainkaan ja jalat ovat kuin tikut.

Näistä 1. naisen housukoko voi olla yllätävänkin suuri, mutta paidoista menee xxs. 2. naisen housut taas voivat olla koko xxs, mutta paidoissa pitää ottaa L kokoa.

Joten ei vaadita kun pieni epäsuhta kroppaan, niin voi joutua ostamaan " isoa kokoa" olevia vaatteita...!

Itselläni esim sellainen ongelma, että rinnat ovat isot, mutta hartiat pienet. On vaikea ostaa paitoja (varsinkin paitapuseroita...!), koska jos paita menee rintojen päältä kiinni, se pussittaa hartioista. jos taas hartioista paita istuu hyvin, niin rintojen kohdalta ei mene kiinni tai napit kimpoilevat pitkin seiniä.

Ja työkaverini ongelma on leveä lantio, ei todellakaan ole ylimääräistä läskiä, mutta lantio leveä. Vaikea löytää housuja, koska ne roikkuvat reisistä ymv. jos istuvat lantiolta hyvin.

Niin, ja vallitseva muoti vaikuttaa myös. Jos muodissa on löysemmät housut, saa moni M koon ihminen tungettua itsensä S kokoon, jopa xs:ään. Toisaalta joku S kokoinen voi joutua ottamaan kokoa suuremmat housut jos muodissa on pillit. Samoin vaatteiden leikkaus, materiaali jne. vaikuttavat. Joku M koon trikoopaita voi mennä ja näytää ihan ok sekä S että M ja L kokoisen päällä. Tiukka M koon jakku taas ei näytä hyvältä kun oikea kokoa olevan päällä, S kokoisella se toikkuu ja L kokoisella kinnaa...