Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höh, Victoria täyttää 30 ja seurustellut monta vuotta

Vierailija
14.07.2007 |

eli kaikki tietävät kuka on sulhanen, mutta tämä ei vieläkään pääse juhlaan mukaan ja esittäytymään kansalle. Ihme niuhotusta :).

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan minusta tuo on liian tiukkista .

Vierailija
2/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tuota on katteltu. Mikä siinä on ettei voida mennä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaallinen kihlaus kestää noin puoli vuotta, joten sekin on ajoitettava tarkkaan. ;)

Vierailija
4/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri on sellainen, että miehelle sallitaan helpommin " ei-arvokas" morsian, mutta tulevalle kuningattarelle pitäisi olla " hyvä verinen" sulhanen. Naimalupa on tiukassa. Ruotsissa on jopa pohdittu, pitäisikö sittenkin kruunu luovuttaa pikku-prinssille, joka on jo kahdeksan vuotta seurustellut hyvästä perheestä tulleen emman kanssa. Tosin, se " teinisuhde" on nyt katkolla.

Ei ole helppoa olla prinsessa. :)

Vierailija
5/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuodelle uumoiltiin kihlausta, mutta silloin oli Kaarle Kustaan 60-vuotisjuhlat ja yleensä samalle vuodelle " ei sovi" kaksi juhlia. Tänä vuonna on taas Victorian 30-vuotissjuhlat.

Vierailija
6/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat naimattomia+lapsettomia vielä 40v;-/

Vierailija
7/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on pitää yllä kuningaskuntaa joiden kuninkaalliset on " tavallista verta" ? Veri ohenee pian. Nuokin lapset ovat vain 50 %:sti kuninkaallisia. Heidän lapsensa ovat enää vain 25 %:sti.

Mullekin tulee toisinaan mieleen, että mä olen vain 50 % aatelinen ja siitä on tullut kamalasti ongelmia. Ei sitä ulkopuoliset oikein tiedä kun sellaisia asioita pitäisi itsekin valvoa kait paperilla ja meidän paperit on ympäri Eurooppaa. Mun isovanhemmat olivat pakolaisia Venäjältä kun siellä oli vallankumous 1917 (mä olen kamalan vanha jo). Kerran mä kyselin Saksasta ja sain vastauksen, että tietoa ei anneta kun ihmiset sen perusteella vaativat omaisuuksiaan takaisin. Nyt kun ei enää ole Neuvostoliitto vaan Venäjä niin aina välillä mä ajattelen, että pitäiskö kysyä saisko jotain tosi rappeutunutta omaisuutta takaisin. Yhtenä päivänä ennen kuin kuolen kysäsen vielä. Yksi eestiläinen sanoi mulle viime vuonna, että omaisuuksia on siellä palautettu.

Että sillä tavalla...ei ole Ruotsin kuninkaalliset kohta mitään muuta kuin vereltään ihan tavallista porukkaa...Jos niiden taustoista ei kukaan tietäisi mitään - mut ne itse olisivat eläneet noin kauan kuninkaallisina - ja jos ne menettäisivät kaiken omaisuutensa - NIIN voisi olla, että ne eivät selviäisikään tavisten ympyröissä ja niistä tulisi jopa sossutapauksia... Mun isovanhempien selviäminen on ihmetarina. Mummo osti koruilla asunnon ja toinenkin sota tuli. Sitten se myi sen asunnon aina vaan pienempään. Koskaan se ei näyttäytynyt missään ihmisten ilmoilla. Pieni liike sillä kuitenkin oli. Vaari pelkäsi henkeään täällä ja paperilla he erosivat ja vaari kierteli ulkomaita, oli tulkkina sotaneuvotteluissa ja kirjoitti ison kasan insinöörikirjoja. Aina ne pelkäs että ne tullaan vielä tappamaan ja se pelko on kait siirtynyt minuun, vaikka en tiedä mitä pelkään. Olisin mennyt sopivan tavismiehen kanssa naimisiin, mutta sellaista ei koskaan löytynyt...

Joskus mietin, että onko täällä Suomessa muita vastaavia, mutta ei taida olla kun en niitä tunne. Tuntisin varmaan, jos olisi. Tulihan sieltä Pietarista kaikenlaista porukkaa, joiden nimillä suomalaisia firmojakin on yhä vielä - ja Kirkakin taisi olla... mutta me ollaan näistä ihan erillään... Ihme juttu! Sukututkimus täytyy mennä tekemään ulkomaan arkistoihin ja ehkä jostakin KGB:n arkistoista saisi tietoa ihmisistä, jotka olivat tapettavien listojen etupäässä joskus 1918. Mutta pitäisi kait osata venäjää...

Eli kaikki " ketjut" ja " siteet" on katkaistu, eikä voi todistaa kuka on. Monelta on vaihdettu nimet ja syntymäajat, jotta ei tiedettäisiin ketä ne on. Moni vaihtoi identiteettiä palvelijansa kanssa ja ne identiteetit jäivät elämään sitten sellaisina (oikeat aateliset katosivat siten ja palvelijat alkoivat vetää heidän identiteettiään - ja menivät maailmalle). Saksassa asuvilta sukulaisiltani Hitlerin miehet tulivat kysymään, että mitä ihmisiä te oikein olette, oletteko juutalaisia. Silloin nuo sukulaiset pääsivät ulkomaalaisiin arkistoihin ja pystyttiin osoittamaan ketju aina Ranskaan asti ennen vallankumousta (suvut olivat lähteneet Ranskasta Venäjälle ennen vallankumousta). Näin tiedän, että mummoni perheestä on tiedot saatavissa ja kaikki on totta. Ja eihän se nyt voinut ihan tavismiehen kanssa mennä naimisiin, ei olisi ollut sopivaa. Sen eka sulhaskandidaatti, aatelislääkäri, oli kuitenkin kaatunut rintamalla. Sukulaisia lähetettiin Siperiaan ja kuolivat taloihinsa nälkään ja kylmyyteen Pietarissa.

Ruotsin kuninkaallisten veri laimenee nopeasti eikä ole sanottu, että he selviävät tavisten joukossa. Jos ne sitten tavisten joukossa (jos niistä ei tiedettäisi ketä ne on) rupeisivat puhumaan tällaisia juttuja niin ne joutuisivat mielisairaalaan. Sinne pannaan ne, jotka luulevat olevansa mitä milloinkin...

Jos ei löydy sopivaa kandidaattia joka tekee veren taas todella sakeaksi niin parasta taitaa olla kohtalona lapsettomuus. Parempi niille lapsillekin. Voihan se elää lapsettomana avoliitossa vapaassa Ruotsissa rakkaansa kanssa (jolla voi olla lapsia jonkun toisen taviksen kanssa).

Mä olen onnellinen, että mulla ei ole eläviä lapsia. Koko elämänsä ne olisivat kasvaneet niin kuin niillä ei olisi täällä juuria ja oltaisiin juurettomia kuin mitkäkin, mikä ei olisi pitänyt paikkaansa. Kun Neuvostoliitto kaatui niin mulle tuli kamala kriisi...siellähän mun juuret ja isovanhempien talot ja kesämökit ja kaikki olivat. Ja mulla ei ole mitään... Eikä musta koskaan tullut mitään muuta kuin tavistakin kelvottomampi...

Ruotsin kuninkaallisille ei välttämättä ole onni mennä rakkaansa kanssa naimisiin, vaan voi tulla kaikenlaista sotkua.

Vierailija
8/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysiä " turhia julkkiksia" ovat. Ja ikävää, että pienet lapset pakotetaan tuohon julkisuuteen, kuninkaallisten lapsilla kun on velvollisuutena olla julkisuudessa ja antaa esim. koulu- ja terveystietoja julkisuuteen, aina paparazzit seuraamassa. Sen sijaan esim. Beckhamien lapsilla ei ole mitään velvoitetta olla julkisuudessa.

Tavallista porukkaa nuo kuninkaalliset ovat ja täysin turhia. Mitä virkaakan niillä enää on kun kuka tahansa pääsee kuninkaalliseksi. Esim. Mette-Marit täysin tavallisesta perheestä, huumeita käyttänyt yksinhuoltajaäiti.

Vierailija
9/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti johonkin " kuninkaalliseen vereen" ? Ihan tavallista punaista verta virtaa kuninkaallisten suonissa kuten myös tavisten. Kuninkaat ovat alun perin taviksia, joista on tehty kuninkaita. Bernadottet ovat ranskalaista kauppiassukua. Kaikkien meidän esi-isät ovat luolista kotoisin.

Ja hyvä on, että kuninkaalliset naivat nykyään taviksia eikä toisia kuninkaallisia, jotka ovat heidän sukulaisiaan. Eipähän ole niin paljon perinnöllisiä sairauksia, vrt. verenvuototauti levisi melkein kaikkiin Euroopan kuningashuoneisiin.

Vierailija
10/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kaikilla sisaruksilla parisuhde ja vakavissaan niin mielellään sitten ensin kruununprinsessa/prinssi että saisi sen suurimman julkisuuden.

Mutta esim. prinssi Joachim meni kihloihin ja naimisiin ennen isoveljeään Frederikiä, F oli sinkku silloin eikä tietoakaan mistään kihlauksesta. Ei tuollaisessa tapauksessa tarvitse odottaa.

Mutta Ruotsin kuningasperhe nyt ihan selvästi haluaa Victorian ekana kihloihin, hänhän se on kuninkaallisen perheen lapsista se eniten esillä oleva ja hänelle halutaan " oikeus" kihlautua ekana ja saada eniten huomiota.

Vierailija
11/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mikä pointti siinä on että sisarukset ei voisi avioitua tai kihlautua ennen kruununprinsessaa.

Vierailija
12/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mette-Marit on ollut tavallaan esikuva ja sellainen henkilö jonka avulla nämät mun tuntemat tyypit ovat myös aloittaaneet elämän täysin uudelta pöydältä.

Katsoin kerran maikkarilta Haakonista ja Mette-Maritista ohjelman ja minusta siinä oli hyvin liikuttava rakkaustarina ja sellasta jotain hohtoa mistä tuli hyvälle fiilikselle.

Vierailija:

Täysiä " turhia julkkiksia" ovat. Ja ikävää, että pienet lapset pakotetaan tuohon julkisuuteen, kuninkaallisten lapsilla kun on velvollisuutena olla julkisuudessa ja antaa esim. koulu- ja terveystietoja julkisuuteen, aina paparazzit seuraamassa. Sen sijaan esim. Beckhamien lapsilla ei ole mitään velvoitetta olla julkisuudessa.

Tavallista porukkaa nuo kuninkaalliset ovat ja täysin turhia. Mitä virkaakan niillä enää on kun kuka tahansa pääsee kuninkaalliseksi. Esim. Mette-Marit täysin tavallisesta perheestä, huumeita käyttänyt yksinhuoltajaäiti.

Vierailija
13/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota leukaan - se on jossakin kuvissa sellainen, että jos kauneusleikkauksia suositaan niin se nyt pitäisi julkkiksen leikata.

Vierailija
14/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikkusisko meni ensin naimisiin, alkoi olla riski jäädä vanhaksi piiaksi.

Vierailija
15/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Vicks varmaan jonkun löytää vaikka Madde olisikin naimisissa, oon ihan varma että halukkaita prinssipuolisoksi löytyy. Vois olla paremmatkin tsänssit jos Madeleine ei olis saatavilla.

Vierailija
16/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota leukaan - se on jossakin kuvissa sellainen, että jos kauneusleikkauksia suositaan niin se nyt pitäisi julkkiksen leikata.

Vierailija
17/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä Vicks varmaan jonkun löytää vaikka Madde olisikin naimisissa, oon ihan varma että halukkaita prinssipuolisoksi löytyy. Vois olla paremmatkin tsänssit jos Madeleine ei olis saatavilla.

Vierailija
18/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaksepäin vedetty ponnarikampaus ei ole hänelle pukeva ja korostaa leukaa. Jostain muistan kuulleeni, ettei Victoria juuri välitä vaatteista ja ulkoisista seikoista, mikä on sinänsä kyllä hyväkin. Madeleine on kyllä todella kaunis, vaikkei Victoriassakaan vikaa ole.

Vierailija
19/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä kauan kestää ennen kuin pääsevät naimisiin asti ja lasta yrittämään niin voi käydä hassusti ja kruununperijä tuleekin pikkuveljen tai -siskon lapsesta.

Vierailija
20/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carl-Philipillä tyttöystävä Emma Pernald ja Victorialla siis Daniel Westling.