Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-vuotiaan rappuskammo

14.07.2007 |

2,5-vuotias poikamme on aina ollut paremminkin varovainen kuin rämäpäinen, mutta nyt on rappusissa alaspäin kulkeminen tullut ihan mahdottomaksi. Joskus tulin - näin jälkeenpäin ajatellen ääliömäisesti - kertoneeksi pojalle, kuinka kummitäti putosi pienenä rappusissa ja loukkasi itsensä. Tarkoituksena oli selittää, miksi rappuset eivät ole leikkipaikka, mutta poika eläytyi tarinaan vähän liikaakin ja hokee nyt itsekin putoavansa.

Varovasti sain pojan houkutelluksi rappusiin tänä aamuna, mutta sitä edelsi melkein paniikinomainen kauhu ja pitkä juttelu ja rauhoittelu, niin että oikein pahalta tuntui. Poika ei ole itse koskaan satuttanut itseän rappusissa.

Haluan ehdottomasti saada pojan kulkemaan itse rappusissa - tietysti jo ikänsäkin puolesta, mutta etenkin, kun pelkään anoppini tapaa kantaa poikaa kotinsa jyrkkiä portaita. Joku kaunis kerta vielä kierivät molemmat alas ja halkaisevat päänsä, sekä pieni haurasluinen anoppi että rakas poikani. Olen yrittänyt uskotella anopille, että poika osaa vallan hyvin itse laskeutua portaita, mutta nyt kun viimeksi näki pojan kauhun, nappasi vain kainaloonsa ja lähti huterasti alas, ja silloin minä olen ihan kauhuissani. No, tuo oli jo toinen juttu, piti vain purkaa sekin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan yrittää jotakin pientä harhautusta? Esimerkiksi lasketaan montako rappusta on? Tai ' poimitaan' leikisti joka rappuselta jotakin? ' Tältä rappuselta auto, tältä rappuselta pallo, tältä nosturi...' Sitten lopuksi vaikka kerrataan mitä on saatu mukaan. Kuulostaako ihan hölmöltä? Ehkä voisi lapseen upotakin! Mukavaa viikonloppua!!

Vierailija
2/3 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo laskeminen oli hyvä idea, tänään sitä ollaankin jo kokeiltu - sen avulla oikeastaan sain lopulta pojan tulemaan portaat alas. Poimiminen menee sitten ehkä jo vähän rappusissa leikkimiseksi, mutta saatanpa kokeilla, jos tilanne jatkuu yhtä mahdottomana eikä lasekminenkaan auta. Kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme naperoa ja anoppilassa myöskin aika ikävät portaat. Tuo rappusissa leikkiminen kannattaa kyllä rajoittaa ihan selkeästi. Eli tuo rappusleikki ihan vaan silloin kun on TARVE mennä yläkertaan, tai alakertaan. Ei siis mikään hupileikki. Tuli vaan mieleen, että voisi esim. kuvitella että rappusten toisessa päässä odottaisi joku mieleinen juttu. Toki täytyy myös miettiä lapsen ajatusmaailman mukaan, että missä näiden mielikuvitusleikkien rajat menevät. =)