Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitoimiston asiakkailla liian vaikeita ongelmia ratkaistaviksi. Mielipiteesi?

Vierailija
12.07.2007 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ylimitoitettuja nykyään. Vastuuta pitäisi antaa ihmisille itselleen!

Sossu kuuluisi minusta olla vain äkkillisten ongelmien avuksi eikä niin että vuodesta toiseen siellä käydään tinkimässä rahaa

Vierailija
2/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme hakeneet pitkään toimeentulotukea, mutta ei meillä mitään ratkaisematonta ongelmaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on ylimitoitettuja nykyään. Vastuuta pitäisi antaa ihmisille itselleen!

Sossu kuuluisi minusta olla vain äkkillisten ongelmien avuksi eikä niin että vuodesta toiseen siellä käydään tinkimässä rahaa

Tästä kostona haenkin ahkerasti joka kuukausi avustusta, kun kerran eivät auttaneet, kun meillä oli oikea hätä.

Vierailija
4/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on asennetta! sairasta tosin...

Vierailija
5/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka humalassa väkivaltainen, voi olla ratkaisemattomia ongelmia, mutta hänen ympärillään on yl. ihmisiä (mm. lapsiaan) joita tukemalla voi vähentää sitä tosiasiaa että sellainen on kuin veteen heitetty kivi, jonka ympärillä kärsimys leviää kuin renkaat vedessä.

Vierailija
6/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sulla on asennetta! sairasta tosin...

Terv. 4

Vierailija
7/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka ovat sairaita ja työttömiä ja siitä tulee kaikenlaista lisäprobleemaa. Niille asiakkaille todellakin RAHA AUTTAA elämäntilanteen tuntemisessa paremmaksi ja sen hallitsemisessa.

Vierailija
8/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haen koko ajan töitä, joten eiköhän jostain tule jossain vaiheessa työpaikka. Ei minulla kuitenkaan ole alkoholiongelmaa. Nettiriippuvainen näin heinäkuun sateissa taidan olla, kun näitä palstoja ehdin seuraamaan. Mutta muuten ei varmaan mitään maata kaatavaa ongelmaa taida olla.

Vierailija
9/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas johtuu siitä, että olen äitiyslomalla, ja kahden lapsen yh, jonka entinen mies päätti häipyä ollessani raskaana (totesi, että sitoutui sittenkin liian nuorena, ja lähti).

En ryyppää, en polta, en käytä huumeita, en hakkaa lapsiani tai ketään muutakaan, osaan hoitaa lapseni ja itseni, osaan huolehtia laskuistani ja kodistani, en ole edes masentunut tai loppuunpalanut. Vien vain joka kuukausi toimeentulotukihakemuksen sossuun, kunnes vauvani on kasvanut taaperoksi, ja menen töihin.

Vierailija
10/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ongelmat muutettiin sitten vähitellen mielenterveysongelmiksi. Näin ehkä saadaan sairaseläke. Jos jatkuvasti hakee töitä niin voi olla hankala asiakas sossulle.

Oletko kuullut sitä, että joku ei myönnä, että hänellä olisi mielenterveysongelma (oikea ongelma liian kallis asunto, johon kaikki rahat menee ja pätkätyöt)? Tällöin hän on NIIN SAIRAS, että hän ei itse ymmärrä kuinka sairas on ja siis häneltä puuttuu sairaudentunto.

Sossusuomessa 2007??????????????????????????????

Vierailija
11/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nämä ongelmat muutettiin sitten vähitellen mielenterveysongelmiksi. Näin ehkä saadaan sairaseläke. Jos jatkuvasti hakee töitä niin voi olla hankala asiakas sossulle.

Oletko kuullut sitä, että joku ei myönnä, että hänellä olisi mielenterveysongelma (oikea ongelma liian kallis asunto, johon kaikki rahat menee ja pätkätyöt)? Tällöin hän on NIIN SAIRAS, että hän ei itse ymmärrä kuinka sairas on ja siis häneltä puuttuu sairaudentunto.

Sossusuomessa 2007??????????????????????????????

Vierailija
12/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soskussa sitten työntekijöiden rajallinen aika menee raha-asioiden setvimiseen, vaikka taustalla olisi kaikenlaista muuta selvitettävää, ohjattavaa, autettavaa. Tarvittaisiin kenties monen viranomaisen yhteistyötä ja samalla yhteiskunta ei kuitenkaan voi ratkaista ihmisten pahoinvoinnin ja ongelmien perimmäisiä syitä tai tarjota oikeaa rakkautta ja välittämistä. Niinpä sossun työstä ja loppujen lopuksi tyhjä olo. Asiakasajalla rapaistaan vain pintaa.

Tosin on tietysti myös asiakkaita, joilla pelkästään taloudellisia ongelmia, näihin sosku sentään joten kuten vastaa.

Vierailija
13/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiakkaina he kohtaavat sitten kaikenlaisia moniongelmaisia

Vierailija
14/14 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄÄDÖN, koko ajan toitotti häätöä ja painotti sitä sanaa. Luuli, että olen niin surkea ihminen, että olen saanut häädön, vaikka mulla loppui määräaikainen vuokra-asuminen, enkä ole ikinä saanut häätöä tai edes varoitusta. Siellä oli tosi paljon ihmisiä silloin ja mua hävetti ihan tajuttomasti, kun kahden pienen lapsen kanssa siellä olin. Se nainen oli vielä tautisen lihava ja just sellasella ikävällä asenteella ja se meni ihan hämilleen, kun esitin vuokrasopimuksen missä oli maininta, että se oli määräaikainen vuokra, joka oli juuri loppunut. Jäi vaan ikävä fiilis tuosta. Kuitenkin pitäisi olla palveluammatti, vaikka miten olisi asiakkaina niitä moniongelmaisiakin.

Vierailija:

ja asiakkaina he kohtaavat sitten kaikenlaisia moniongelmaisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi