Uskaltaisitko ottaa asuntolainaa 100000 yksin (takuut kunnossa)
tulot minulla vuodessa noin 30 000 ja lainan lisäksi tulisi noin 200 euroa muita asumiskustannuksia + muu normaalit menot. Lapsia minulla on kaksi. Tarkoituksena olisi ostaa rivitaloasunto keskisestä Suomesta. Ihmiset kahdestaan ottavat kyllä 200 000 velkaa, mutta onko tuo 100 000 yksin mielestänne riskaapelia.
Kommentit (5)
Jäin asumaan vanhaan asuntoomme kun ero tuli. Itse pystyn ainakin ihan hyvin selviytyyn lainasta ja vastikkeesta. Mieluummin asun omassa kuin vuokralla, sitten tingitään jostain asioista;)
Toisaalta meillä asuu kaksi työssäkäyvää eli minä ja mies. Tavallaan kahden tuloista maksetaan, mutta tiukan paikan tullen minä vastaisin lainasta yksin...
eli minulla on 100 000 lainaa (asunnon arvo arvioitu 166 000), tulot minulla oli töissä ollessani yhtä paljon kuin sinullakin. nyt olen äitiyslomalla joten tulot ovat puoliintuneet ja silti maksan asuntolainaa mieluummin kuni vuokraa.
olen yksinhuoltaja, yhden lapsen äiti. rahaa ei paljoa ole käytettäväksi mutta mieluummn elän näin! keikkatöitä pääsen tekemään aina kun tuntuu siltä että rahat on liian tiukilla joten hyvä näin.
Mulla vuositulot n. 37 000 + lapsella n. 4000 elareita + lapsilisää. Vakivirka ja yksi lapsi. Olen jo pitkään pähkäillyt asiaa, aika kuluu ja kai se on kohta pakko uskaltaa! :)
Olen yh ja en uskalla yksin ottaa yhtään lainaa, asumme mielummin vuokralla.