PIDÄTTEKÖ MINUA VAINOHARHAISENA KUN IDEOLOGIAANI KUULUU ETTÄ MUUTAN VAIN ASUMATTOMIIN
eli uusiin koteihin joissa asuttu max.yksi vuosi ja ostan vain uusia en kenenkään vanhoja tavaroita enkä vaatteita koska pelkään ihmisiä,bakteereja jne.
Olen neuroottinen tiedän sen, mutta tuhlaan suuria summia että voin pitää mielenrauhani.
Kommentit (43)
peräisin 80-luvulta.
Nykyään lapset kasvatetaan eri tavalla. Opetetaan kierrätystä ym.
Ymmärrän ettei vanha 47v ämmä opi enää uutta. Sä olet aikasi lapsi.
mutta joku järki pitäis kyl päässä olla, vaikka kuin olis varaa mällätä rahaa kaikkeen uuteen!
Ehkä äitisi ja isäsi olivat akateemisia jotka katsoivat muita alaspäin ja pelkäsivät saavansa näiltä kirppuja tai jotain...Hienohelmoja jotka kulkivat nokka pystyssä ja kertoivat, että et saa leikkiä kouluttamattomien kanssa. Äitisi on sipsutteleva hienohelma joka puki hameen, korkokengät ja helmet joka päivä.
Jokaisen oma asia. Luonnonystävänä toivon , että ostat kestävää ja kotimaista. Sekin säästää, jos ei useasti ostele. Eikä ainakaan mitään turhaa.
Ilmeneekö tuo ihmispelkosi muuten ? Ystäväni ei esim. suostu halaamaan ketään, paitsi omia lapsiaan ja miestään.
Tai voitko istua taksissa tai jonkun kyydissä?
peräisin 80-luvulta.
Nykyään lapset kasvatetaan eri tavalla. Opetetaan kierrätystä ym.
Ymmärrän ettei vanha 47v ämmä opi enää uutta. Sä olet aikasi lapsi.
Koti täynnä perintöhuonekaluja ym sälää. Lapset puetaan sekä uusiin että vintage vaatteisiin kunhan on kaunista. Meillä on eläimiä ja paljon tavaraa.
Olen boheemi jolla rahaa joka ei tahdo tuhlata vaan elelee tyytyväisenä näin.
eli uusiin koteihin joissa asuttu max.yksi vuosi ja ostan vain uusia en kenenkään vanhoja tavaroita enkä vaatteita koska pelkään ihmisiä,bakteereja jne.
Olen neuroottinen tiedän sen, mutta tuhlaan suuria summia että voin pitää mielenrauhani.
Tai voitko istua taksissa tai jonkun kyydissä?
Koti täynnä perintöhuonekaluja ym sälää. Lapset puetaan sekä uusiin että vintage vaatteisiin kunhan on kaunista. Meillä on eläimiä ja paljon tavaraa.
Olen boheemi jolla rahaa joka ei tahdo tuhlata vaan elelee tyytyväisenä näin.[
Minä en kulje kirppareilla, ostan mieluummin uudehkon auton/asunnon kuin kulutetun/käytetyn. Otan toki vastaan lapsille hyväkuntoisia käytettyjä, mutta niitäkään en erikseen kirppareilla hae. Tavaramme, kodinkoneemme yms. ovat valtaosa uusia (uudet kodinkoneet kuluttavat vähemmän sähköä kuin vanhat kuten myös uudet autot ovat ympäristöystävällisempiä).
..tulee käsiisi jo siitä, kun kirjoitat näppäimistöllä?
aika ankaria suurin osa vastauksista täällä. oma on neuroosisi, ei ole minulta pois. onneksi neurooseihin on saatavilla ammattiapua. jos koet, että neuroosit rajoittavat elämääsi, niin lääketieteen ammattilaisena tiedät mitä tehdä. tsemppiä!
eli lapsi ei ole hyväksynyt likaa itsessään ja pitää kakkaa ym. huonoja juttuna.
Meni itsestään ohi kun tajusin että elämänlaatu kärsii kun pelkään bakteereja ym liikaa.
Mutta lähestulkoon sama tilanne on täällä. Kirppiksille minua ei saa kirveelläkään, en lähde sinne toisten vanhojen, kuppaisten tavaroiden sekaan pyörimään vaikka ilmaiseksi niitä jakaisivat. Koskaan ei tiedä että kenellä ne on ollut ja missä pyörineet...
Sukulaisilta saan kyllä lapsille käytettyjä vaatteita ja niitä käytän vain, jos tiedän että millaisella hoidolla ne on ollut. Eli että vaatteita pestään OIKEILLA pesuaineilla, ei millään pesupähkinöillä yms...
Ja turha kitistä luonnonvarojen tuhlaamisesta, kiinnostaa kuin kasa sitä itseään.
Mutta lähestulkoon sama tilanne on täällä. Kirppiksille minua ei saa kirveelläkään, en lähde sinne toisten vanhojen, kuppaisten tavaroiden sekaan pyörimään vaikka ilmaiseksi niitä jakaisivat. Koskaan ei tiedä että kenellä ne on ollut ja missä pyörineet...
Sukulaisilta saan kyllä lapsille käytettyjä vaatteita ja niitä käytän vain, jos tiedän että millaisella hoidolla ne on ollut. Eli että vaatteita pestään OIKEILLA pesuaineilla, ei millään pesupähkinöillä yms...
Ja turha kitistä luonnonvarojen tuhlaamisesta, kiinnostaa kuin kasa sitä itseään.
Jokaisen oma asia.
Maapallo on yhteinen, ei kenelläkään ole oikeutta toimia vain omien halujensa mukaan.
Ehkä äitisi ja isäsi olivat rikkaita porvareita jotka katsoivat köyhempiä alaspäin ja pelkäsivät saavansa näiltä kirppuja tai jotain...Hienohelmoja jotka kulkivat nokka pystyssä ja kertoivat, että et saa leikkiä huonompiosaisten kanssa. Äitisi on sipsutteleva hienohelma joka puki hameen, korkokengät ja helmet joka päivä. Isäsi oli ankara liikemies joka matkusti paljon ja käsitti rakkauden äitiisi ja sinuun olevan rahallista ja materialistista. Pitääkö paikkansa?