Miten joku 2000-luvun nainen kehtaa eläää expat-elämää MIEHENSÄ siivellä???
Veljeni elättää yhtä pimatsua ulkomailla, tosi kivaa, veli itsekin valittaa kuin se vaimonsa vaan tuhlaa ja humputtelee veljeni rahat. Naurettavaa, että toisten rahat kelpaa, mutta ettei itse voi mennä töihin!
Kommentit (27)
ja toivon kyllä, että mieheni saa kys. maasta pian töitä, ettei joudu tuollaista paskaa kuulemaan...
Ymmärräm et sua harmittaa veljesi puolesta mutta ymmärräthän nyt sinä itsekkin ettei kukaan nuori nainen lähde ihan rutiköyhän vanhemman miehen mukaan. Veljesi on valinnut nuoren naisen ja maksaa siitä hinnan. Niin kauan kun se on ok veljellesi niin anna olla. En tiedä ainuttakaan nuorta naista joka olisi köyhän vanhemman miehen kanssa. Se on sitä elämää.
Meillä pieni lapsi, joten kotiäidiksi sinne lähtisin.
Kotirouvana olo on arvostettu ammatti.
puolison tyoluvan saanti ei ole itsestään selvyys joka maassa
avioliitossa tulot ovat yhteiset.
Oletko koskaan yrittänyt saada paikallista sosiaturvaa ja selittää viranomaisille miksi he eivät voi pitää miehen palkaa sinun tulona?
siis ainakin täällä missä minä olen on kaikki tuet riippuvaisia perheen tuloista, eli miehen palkasta. Yhteiskunta on rakennettu niin että avioliitossa tulot ovat yhteisiä ja miehen kuuluu elättää perhe. Vaimolla on oikeus olla tekemättä tyotä.
Tuskin ap:n veli välittää siitä onko vaimo toissä vai ei. Se näyttää vaivaamaan ap:tä enemmän.
ukomaille miehen perässä meneminen on raskasta. joudut luopumaan omasta tyopaikastasi kotona, ja se ei ole taattua että loytäisit samanlaisen paikanpäällä, ja luultavasti et saa tehdä tyotä.
Mun mielestäni on jokaisen pariskunnan oma asia, häiritseekö heitä elättää toista tai elää toisen siivellä. Mitä ihmettä se muille kuuluu, jos asia on parisuhteen molemmille osapuolille ok? Mitä ap:n veljeen tulee, vapaaehtoisestihan se valitsee olla sen naisen kanssa. Jos siipeily ärsyttää liikaa, asia naisen kanssa puheeksi ja jos ei ongelma sillä selviä, parisuhteen voi kyllä lopettaakin.
Olen itse ollut jonkin aikaa miehen elätettävänä ja nyt näyttäisivät asiat olevan kääntymässä toisin päin. Ei häiritse. Pääasia on, että tullaan toimeen, mitä väliä sillä on kummalta ne rahat tulevat.
Yleensäkin ihmetyttävät nämä kirjoitukset, joissa väitetään, että kotiäidit siipeilevät. Ikään kuin kotiäidit olisivat loisia, jotka ovat kiinnittyneet " elättäjiinsä" vasten heidän tahtoaan. Ehkäpä jotkut uraa tekevät miehet -tai naiset- arvostavat myös kotia ja perhettä ja puolisonsa niiden eteen tekemää työtä, ja peräti rakastavat puolisoaan. Ja jos eivät, niin ongelmasta on helppo päästä eroon. Ja aina helpommin, jos pariskunnalla ei ole edes lapsia.
.... mutta todetaana nyt silti se pikkuseikka, että useinkaan expatin puoliso ei välttämättä saa työlupaa. Näin oli esim. minulla, ja hyvin kehtasin siellä opiskella ja tehdä vapaaehtoistyötä mieheni elatuksessa.