Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon asunnon arvo ja myyntiarvio poikkeavat toisistaan?

Vierailija
11.07.2007 |

Meille tuli mun mielestä todella realistinen arvio siitä, minkä hintainen asuntomme on. Myyntihinnaksi voisi laittaa pari tuhatta euroa päälle.

Mutta kun olen seurannut etuovesta asuntoja, on siellä aivan poskettomia hintoja joistain asunnoista, ja tuli mieleen, että monessa on se asunnon todellinen arvo ja myyntihinta todella kaukana toisistaan.

Onko ne kiinteistövälittäjät jotka sitä hintaa hilaavat ylöspäin vai asiakkaat ahneuksissaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rt nelikko on ollut myynnissä (tyhjillään) jo helmikuusta alkaen eikä hinta ole pudonnut yhtään. Kuinkahan kauan myyjä aikoo pitää asuntoa myynnissä?

Välittäjänkin puheesta jotenkin kuultaa läpi että hinta on aika korkea asunnon kuntoon ja ikään nähden.

Vierailija
2/3 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon arvohan on tasan se mitä ostaja suostuu siitä maksamaan. Ei siis ole mitään " todellista" arvoa.

Myyntimielessä on kaksi taktiikkaa. Jos haluat saada nopeat kaupat, niin valitset hinnaksi sellaisen millä se menee heti kaupaksi. Jos taas on aikaa vähän aikaa myydä, niin useimmat pistävät noin 5-15 prossaa ekaan pyyntiin sen päälle mitä haluavat asunnosta saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että meillä asunnossa on aika tarkalleen hinta kohdillaan, tinkimisvaraa olisi noin pari tuhatta. eli mitään ylimääräisiä *tällä se voisi mennä-kaupaksi* rahoja ei ole lisätty päälle. Jos itse olisin ostamassa, tämä asunto kävisi kysymykseen, kun ei ole niin kallis. Olen tehnyt vertailuja, samalla alueella, samankuntoinen asunto voi olla jopa 30 000 euroa kalliimpi!!! Siis aivan älytöntä, mietinkin, että onko siinä sitten niin, että myyjällä on epärealistiset arviot vai välittäjällä? Kuka määrittelee asunnon todellisen arvon, ostajako se sitten on?

Miten esim. pankki määrittelee asunnon todellisen arvon, jos tarvii esim. vakuudeksi asuntoa, onko se sen hetkinen myyntihinta vai mikä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän