Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VUOROPÄIVÄHOITO,kokemuksia (4 v lapsi)

Vierailija
11.07.2007 |

Sain juuri tietää pääseväni hakemaani työhön,joka edellyttää työvuoroiltaan lapseni viemistä vuoropäivähoitoon. Lapseni on 4 vuotta työn alkaessa,ja nyt jännittää. Työajat eivät olisi säännölliset,välillä lapsi olisi myös vapaalla muutaman päivän kanssani,yö/iltahoito tulisi kyseeseen noin 2 päivänä viikossa,ehkä kolmena.

Kertokaa te vuorotyöihmiset,miten olette kokeneet lapsen vuorohoidon ja miten lapset ovat suhtautuneet? Kiitos kovasti kaikista jutuista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko sinulla miestä, mutta meillä vuorotyö toi sen edun, että lapsilla oli välillä lyhyempiäkin päiviä, kun itse menin kahdeksitoista töihin (päivällä) ja isä haki seitsemään mennessä.

Viikovapaat oli minulle siitä tylsiä, että sillon myös lapset olivat kotona ja en siis voinut tehdä itsekseni mitään. Verrattuna esim. vapaisiin viikonloppuihin, jolloin myös mies oli kotona ja pystyimme tekemään kaikkea kivaa perheen voimin, tai vuorottelemaan miehen kanssa vapaa-ajan kanssa.

MUTTA. Nyt teen vakivuoroa (8 - 16) ja olen huomannut, että lapset jaksavat paremmin ja elämä on kaikin puolin helpompaa, kun ajat ovat niin säännöllisiä ja viikonloput ovat kokonaan vapaita.

Emme siis voineet huonosti aiemminkaan, mutta nyt selvästi paremmin.

Mainittakoon vielä, että yöryhmäläiset pääsivät iltaisin poreammeeseen ja arvaa vaan, olisivatko meidänkin lapset halunneet aina jäädä yöksi hoitoon=)

Vierailija
2/5 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta) niin saivat mukavasti myös aikuisen huomiota hoidossa ollessaan. Ihan mielellään menivät ja kun hoito loppui ikävöivät jonkun aikaa niin hoitajia kuin kavereitakin. Säännöllisyyden ylläpitäminen toki oli hankalaa kun hoidot oli miten sattui ja kotona oltiin miten sattui mutta lapset sopeutuivat hyvin kun aina etukäteen puhuttiin mitä minkäkin viikon aikana tulee tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä on noin 2-3 kertaa viikossa joskus ei yhtään ja joskus jopa 4 kertaa. Hyvin on mennyt ja lapseni viihtyy siellä. Hoitajat on tosi kivoja ja miljöö viihtyisä. Yleensä yötä on vain max 5 lasta ja muutenkin lähes koskaan ei ole sitä täyttä määrää hoidossa mitä on tavallisessa päiväkodissa. Viikonloppuisin on vähemmän myös hoidossa.

Vierailija
4/5 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua vaan niin jännittää ja hermostuttaa,pitäisi alkaa soitella tuonne kaupungille ja kysyä vuoropäiväkotien tilannetta,tähän asti poika ollut " tavallisessa" päiväkodissa.

Vierailija
5/5 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain paikan sinne lapselleni samalla puhelin soitolla. Omalla lapsellani on mennyt siellä hyvin. Alkuun tarkkaili tilannetta kunnes löysi " oman paikkansa" . Yöksi oli alkuun vaikea jäädä koska siellä oli eri hoitajat (oma ryhmä ei ole yöhoitoa varten) mutta nykyisin jää ihan mitään ongelmia. Kyllä se hyvin menee:)

t. 5