Millaiset perheet kävät Virossa lomalla?
Kommentit (14)
Kuten käymme Latviassa, Prahassa, Liettuassa, Väli-Amerikassa, Intiassa ja Kroatiassa.
Yritämme välttää turisteille rakennettuja keitaita ja näyttää lapsillemme miten eritavoilla maailmassa eletään korostamatta turhaa kulutusta ja " ylellistä" elämää.
Yleensä vuokraamme talon (emme käytä hotelleja) tai majailemme paikallisten nurkissa.
Samoin meillä käy eri kansojen ja kulttuuien edustajia tutustumassa tähän tuulipukukansaan;-)
Monet viettää lomaa aika vaatimattomasti noin materiaaliselta kannalta katsoen, teltassa tai jossain lomakylässä. Ja Virossahan kieli on suuri plussa, kun monessa paikassa pärjää suomella.
Mekin varmaan mennään tossa kun lapset kasvaa, olen liian laiska lähtemään vauvan kanssa.
Mä en halua pärjätä suomella ulkomailla!
kaupunki niin miksi ihmeessä siellä ei saisi käydä?
Onko matkan hinta jotenkin verrattavissa omaan lompakkoon?
Entäs ne jotka matkustavat lomalla Ruotsiin?
Vierailija:
Mä en halua pärjätä suomella ulkomailla!
Oon matkustellut Virossa muuallakin kun Tallinnassa. Ja turha siitä on suuttua, jos en halua pärjätä suomella! Ihme hyökkäys; " jotkut haluaa pärjätä!!"
tai miksei köyhätkin. Vai onko ne jopa synonyymi?
niillä ryyppyristeilyillä ja viinanhakumatkoilla Tallinnassa käy juntit ja varmasti köyhätkin - riippuen tietysti kummankin ryhmittymän määrittelystä.
Mutta se on juuri tästä johtuva ennakkoluuloisuus, mikä estää monia tutustumasta muuhun Viroon, sen nähtävyyksiin ja kulttuuriin. Minullakin on vielä paljon aukkoja sivistyksessä, mutta aion ne ainakin Viron osalta joskus täydentää.
käyvät nopeilla visiiteillä juntit viinaa hakemassa ja rälläämässä, keski-ikäiset tätilaumat syömässä ja hurvittelemassa. Kauemmas Viroon matkaavat kylpylälomalaiset (eläkeläisiä tai ainakin 50+) tai kulttuurinnälkäiset ns. sivistyneet ihmiset. Ja loma-asuntojen hankkiminen han omaksi Itämeren rannalta on yleistymässä tosi nopeasti, niitä on ehkä tyypillisesti keski-ikäisillä pariskunnilla.
Yleistykset tarkoituksellisia.
Virossa, kun ei halua matkustaa lentokoneella ja pääsee silti " rantalomalle" .
Edullisempaa, kuin Ruotsiin reissaaminen. Varsinkin, kun se laivassa käkkiminen on niin tuskasta!
Pikalinjalla, kun vetää lahden yli Eestin puolelle, niin ei tarvitse kauaa niitä juntteja kaljan kittaajia katsella.
Ajattelimme tänä kesänä suunnata Pärnuu, jota on niin suuresti kehuttu.
On nähty Tallinnakin ihan erilaisena kun se nyt on. Jo pitkään olemme kierrelleet Viroa etelää myöten ja onneksi löydämme joka kesä uusia kohteita, joissa ei turisteja ole nähty. Ensimmäisillä kerroilla matkoihimme suhtauduttiin kuin sydän-Venäjälle olisi lähtenyt.
Miksi kysyt?