Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä sisäreisien kivun helpottamiseen?

11.07.2007 |

Mua on nyt loppuraskausaikana alkanut vaivata sisäreisikipu. Olen yrittänyt miettiä, paheneeko kipu rasituksessa - mutta en ole löytänyt mitään logiikkaa... Sisäreidet ovat kipeät, ja välillä käveleminen on sen takia vaivalloista. Kipu ei kuitenkaan ole mitenkään sietämättömän kova - ei puhettakaan, että tarvitsisi ottaa kipulääkettä! Luin jostain tällaisen ohjeen: " Nouse sängystä jalat yhdessä, jotta et turhaan rasittaisi häpyliitosta." Eipä ole tullut mieleenkään tuollainen... Aloinkin miettiä, olenko aiheuttanut itse reisikipuni vääränlaisilla venytysliikkeillä...? Lempivenytykseni on sellainen, että nostan jalat seinälle, kun makaan sängyssä. Annan jalkojen avautua hiljalleen ja nautiskelen :) Olen jatkanut tätä edelleen raskausaikana ja olen jopa kuvitellut, että tällainen venyttely auttaisi sisäreisikipuun. Ovatko reidet kuitenkin rasittuneet tästä liikaa?! Tuntuu, että en tunne enää omaa kroppaani - en tiedä, mikä sille on parhaaksi...

Onko muilla tällaista ongelmaa - oletteko löytäneet keinoja sisäreisikivun lievittämiseksi? Lepoa vai liikuntaa??

Hanna rv35+0

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla