Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen kaivataan vinkkejä aamu,-ilta,-ja välipaloiksi 1v4kk ikäiselle.

10.07.2007 |

Ei sitten uppoa enään mikään puuro. Vaikka olisin kokellu hieman erikoisempiakin. Kaurapuuro oli ennen suurinta herkkua pienen margariininokareen kanssa mutta ei enään sekään. Viilit ja jukurtitkin alkavat jo meidän herralla tökkiä. Muroja ei saa syötyä kun suussa on vasta 6 hammasta 2 alhaalla ja 4 ylhäällä. Leipää syö jos sitä nyt syömiseksi voi kutsua, samaten karjalanpiirakkaa ja kiisseliä jotenki. Myslissä sama homma kuin muroissa. Liian kovia vielä pureskeltaviksi muutamalle hampaalle. Alan olla jo melko neuvoton. Mitähän seuraavaksi kokeilis? Kiitos vinkeistänne.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni kanssa olen ollut monesti yhtä nevoton! Puolitoistavuotias kieltäytyy välillä puurosta kokonaan. Kun hampaita oli puhkeamassa, ruoka ei saanut olla kuumaa eikä kylmää. Annoin valmispuuroja huoneenlämpöisenä. Oletko kokeillut? Veteen tehdyt (esim. puolukka) ovat mielestäni " normaalimman" makuisia kuin maitoa sisältävät.

Äidin huoli on valtava, kun tuntuu ettei lapsi syö juuri mitään. Olen huomannut, että mitä enemmän huolestun sitä vähemmän lapsi syö. Yritän siis olla rento ja muistaa, että nälkäinen lapsi kyllä suostuu syömään jotain, ja että lapsi osaa itse säädellä ravintonsa määrän.

Esikoiselta jätettiin puurot n. puolitoistavuotiaana, kun olisi pitänyt aina syöttää. Isoksi ja terveeksi on kasvanut leipää ja muroja " pupeltamalla" . Jatka vaan erilaisten ruokien tarjoamista niin tämäkin vaihe menee ohi. Ja jos peruna tms. maistuu niin voihan sitä antaa vaikka illallakin vatsan täytteeksi. Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun ovat pehmeitä riittää kuusi hammasta vallan mainiosti. Itse sekoitan myös esim kauraleseitä jogurttiin jolloin siitä tulee hiukan ruokaisampaa. Kerran päivässä menee väipalana banaani. Puuro menee joskus, mutta se erikoisherkupuuro onkin muksun tetrapuuro kylmänä!

Kesällä paljon tuoreita marjoja välinaposteluna. Maissinäkkäri (taitaa olla ruotsalainen tuote nimellä Frasbröd) on myös helppoa syötävää 6-hampaiselle koksa maissinaksujen tapaan muhentuu suussa.

Mehukiisseliä voi juottaa myös pillillä jolloin se on " hauskempaa" syötävää kuin lusikalla lappaen.

Joskus meillä myös avataan hedelmäpurkki, esim päärynät omassa liemessään ovat suht pehmeitä.

Itsekkään en syö puuroa, joten täysi ymmärrys sille ettei lapsikaan sitä halua aamuin illoin syödä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällähetkellä muitakaan lämpimiä ruokia vaikka aina on ollut hyvä syömään. Hampaista siis voi johtua tuo syömälakko. Ei olekaan pitkään aikaan hampaita tullut. Täytyy kokeilla kuitenkin noita riisimuroja ja säilykehedelmiä yms vielä ja weetapixeja niinkuin joku tulla vanhemmassa pinossa ehdotti. Muksupuurot on jo kokeiltu kylmänä ja lämpöisinä eikä uppoa toistaiseksi ; ) Toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi. Lisää vinkkejä olisi silti kiva kuulla.

Vierailija
4/6 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ei meidänkään pojalle oikeen kelpaa, paitsi ehkä manna- ja riisipuurot. Mutta oon niitä ite kovin laiska tekemään. Weetabixixtä on tullut pojan suosikki, sitä syö maidon kanssa, eikä vaadi mitään lisuketta. Tykkää ite möyhentää pehmeäksi. Viiliä kanssa syödään hillolla tai ilman ja soskus muroja. Leipää menee kanssa monessa muodossa. Valmiit porkkanaletut on kans suosittuja, niitä ollaan käytetty myös pikaruokana vaikkapa nakkien kanssa. Näkkileivästä ja hapankorpusta kans tykkää, mutta hällä onkin hampaita jo melkein kaikki.

Vierailija
5/6 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu tekee mansikoista ja vadelmista sen, ite en ole kokeillut, mutta uppoaa lapsiin paremmin kuin perinteinen puolukkapuuro. Mannapuuroa voi myös kokeilla.

Vierailija
6/6 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se puuro tosiaan aina maistu ja meillä ainakin 1v 1kk ikäinen osaa katsoa, mitä muilla on edessään. Iltapalalla syötän ensin pienimmän, jos tuntuu nälkäiseltä ja pyydän sitten vasta kaksi vanhempaa keittiöön. Näin puuro kelpaa paremmin. Yritän edelleen puuroa tarjota, sillä pienikin määrä pitää nälkää paremmin loitolla kuin esim jogurtti.

Teen aika usein " herkkulautasen" pikkuselle. Pieniä leipäpaloja, jossa leikkelettä päällä, muutama kurkkusiivu, puolikas banaani paloina, omenaa , päärynää, melonia (suurta herkkua). Jaksaa hyvin näilläkin eväillä. Aamuisin varsinkin ei ole nälkäinen, puuro on maistunut usein pari tuntia heräämisen jälkeen. Syö vain jonkin hedelmäpalan kun itse juon aamukahvia.