Paljonko teillä on rahaa islantilaispankissa?
Meillä 25 000 euroa. oli enemmän, mutta siirrettiin enemmät pois jo pari viikkoa sitten. Saa nähdä miten rahojen käy, mutta on osakkeissakin hävitty ihan mielettömästi.
Kommentit (19)
on osittain islantilaisessa omistuksessa. Mutta siirrettiin sieltä juuri säästöjä pois, ettei ylitä Suomen talletusylärajaa.
kuutisen tonnia. Ihan sama vaikka kestääkin saada ne takaisin, ei ole tarvetta käyttää niitä nyt. Toki korokotuotto tältä ajalta menetetään, mutta ei sillä niin väliä, eihän tavallisella tililläkään kauheuasti tuottoa tulisi...
Samaan aikaan sai suomalaisista pankeista paljon pienempää korkoa.
Mitä järkeä on laittaa rahaa islantilaispankkiin?
[/quote]
Onneksi tajusin nostaa ne pari viikkoa sitten! Huh!
Itse epäilin jo alunperin, että jotain pankissa on pielessä, kun tuommoisia korkoja maksavat, mutta onneksi ei mitään meille sattunut.
mitään sattunut! Rahat ovat talletussuojan piirissä! Ei kai kukaan nyt siellä yli 25 000 pitänykään...
aika olematon. Kun valtio on konkurssissa, joidenkin suomalaisten talletukset eivät valitettavasti ole ihan ykkösenä listalla.
niin voi kestää kauan, jopa vuosia, ennenkuin saa rahansa ulos. Ei kiva ollenkaan, jos rahalle on käyttötarvetta.
Mies on ekonomi, ja tokaisi heti näiden islantilaispankkien korkotarjousten tultua, että ei tuossa tehdä mitään muuta kuin kerätä rahaa oman toiminnan pyörittämiseen. Vakavaraisuudesta ei ole tietoakaan. No, siinähän se nähtiin...
En ollut edes kuullut tuon nimisestä pankista.
Tosin vaikka olisin kuullut, niin enpä olisi varmaan siltikään rahojani sinne laittanut, kun rahoitusalalla toimiva sukulaiseni neuvoi, että kannattaa laittaa eläkevakuutukset ja säästöt sellaiseen firmaan jonka pääkonttori on Suomessa. Kaikenlaiset pienet Suomen sivukonttorit tarkoittavat sitä, että firma voi koska tahansa nostaa kytkintä ja poistua Suomesta, miten sitten hoidat asioitasi.
Joo, Kaupthing maksoi jotain 0,3% enemmän korkoa kuin Nordea, varsinainen riskisijoitus, joo.
Pitäisikö huolestua ja siirtää säästöt Nordeasta pois? Av:n ekonomistit, mitä sanotte?
islantilaispankkien korkotarjoukset.
Suomalaisissakin pankeissa olen splitannut alkuviikosta rahat kolmen pankin kesken. Tein sen juuri ennen kun tuli ilmoitus korkeammasta talletussuojasta. Siinä kohtaa itse katsoin parhaimmaksi turvata persaukseni, vaikka tarkasti tilannetta seurasin, enkä vieläkään ole suomalaispankeista hirveän huolissani.
Onneksi itse rahastin lähes kaikki rahastot jo vuosi sitten. Verotuksellissita syistä rahastin hieman lisää tappioita viime viikolla.
Kohta taas ostoksille, jos vielä hetken jatkuu näin.
Mekin splittasimme rahat usean pankin kesken ja laitettiin myös lapsen nimiin rahaa. Nyt harkitsen vakavasti pitäisikö ottaa tallelokero ja laittaa sinne käteistä. Kuulostaa mummomaiselta, mutta ajat ovat nyt epävarmat.
Mekin splittasimme rahat usean pankin kesken ja laitettiin myös lapsen nimiin rahaa. Nyt harkitsen vakavasti pitäisikö ottaa tallelokero ja laittaa sinne käteistä. Kuulostaa mummomaiselta, mutta ajat ovat nyt epävarmat.
Jos paniikkiin haluat kunnolla mennä, niin osta esim kultaa.
Ja eipä tällä hetkellä ole kovin paljoa missään muuallakaan (kesä remontteineen vei melkein kaikki, keväällä oli 26 000). Minun pelastukseni oli, että asun kaukana kaikista islantilaisten pankkien konttoreista. Jos niitä olisi ollut lähellä, olisin varmasti tunnesyistä laittanut rahaa niihin (tiedän, hullu syy, mutta olisin silti niin tehnyt). Olen aikanaan asunut Islannissa ja seuraan aivan tuskissani maan tilannetta. Ja haaveilen siitä, että olisin rikas, olisi nimittäin loistava sauma toteuttaa yksi unelma ja ostaa asunto Reykjavíkista... Mutta ei näillä tuloilla, kun tämäkin asunto on maksamatta. :(
...saan ne joskus takaisin, vaikka siihen varmaan meneekin pitkä aika...
Mitä järkeä on laittaa rahaa islantilaispankkiin?