Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko kuvitella mitä mies lohkaisi koskien kotitöitä:O olen erittäin pöyristynyt ja hyvin pahoilla mielin :´(

Vierailija
10.07.2007 |

aiheena oli pyykkihuolto mitä meillä riittää noin 8-11 koneellista/viikossa.

Mies totesi että hän tuo kotiin rahaa kun mainitsin ettei hän hoida koskaan pyykkejä. Siis kun tuo kotiin rahaa niin kotitöihin ei tarvitse osallistua??

Hetkinen hetkinen, olen itsekin ollut työssä viime syyskuusta lähtien ja normaalityöpäivää teen. 5½v ja 4½v lapsemme ovat päiväkodissa.

Okay, mies saa reilun 1000e/kk enemmän liksaa kuin minä mutta miten se liittyy asiaan?? että se paska kehtaa tuolla tavoin vähätellä minun panostani ja työtäni, syytön minä siihen olen että alani palkat on paskoja.

Tässä taitaa nyt käydä niin että hran paskaiset kalsarit ym saavat lojua likapyykkikorissa enkä pese niitä. Lisäksi ei ole minkäänlaista halua puhua paskalle mitään, kyllä tuo lotkaus sen verran loukkasi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsen 1v. kanssa kotona ja en muista milloin olisin esim. imuroinut.

Pyykkiä pesen mutta en niin paljon kuin mieheni.

Mieheni virka-aikana, ei fyysisissä, töissä.

Ei, mieheni ei ole tossun alla vaan tietää ettei lapsen kanssa ole kotona helppoa joten tekee kotitöitä siis enemmän kuin minä.

Taidan olla onnenmyyrä :)

Vierailija
22/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nekin oppii arvostamaan ja tekemään kotitöitä kun vaan itsepintaisesti pidätte tasa-arvosta huolta. yhteinen koti, yhteiset lapset ja yhdessä niistä pidetään huolta. jos ei näin, niin kasvatatte omista pojistanne isiensä kaltaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohkaisikin oltuaan kuukauden lasten kanssa! Kotityöt jaetaan ja kovasti molemmat arvostetaan toisen panosta. En marmata, enkä arvostele. Periaatteena on se, että molemmat touhuaa kunnes kaikki on saatu tehtyä. Molemmilla on omat juttunsa, mitkä tykkää tehdä ja taitaa paremmin, vaikka töitä ei ole jaettu naisten ja miesten töihin.

Mua lähinnä ärsyttää se, että sanoi niin tökerösti vaikka vaan sen kerran. Ilmeisesti siis jossain syvissä sopukoissa on se sovinisti, joka riidan hetkellä nostaa päätään. Tosin hänen isänsä on ihan perinteinen mies, joka ei juuri kotitöitä tee. Ehkä siis olen vaan olettanut liikaa... Eihän se miehenmalli ole ollut sellainen, että mies imuroisi tms. ainakaan vapaaehtoisesti. Luulen, että meidän pojasta tulee taitava kotitöissä ja ruuanlaitossa, sen verran hyvän mallin on saanut. Varmaan se todellinen tasa-arvo näkyy vasta parin sukupolven päästä.

Vierailija
24/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan bruttona 1500 enemmän kuin mies, ja silti hoidan käytännössä pyykkikoneen pyörityksen. Nyt ei kun ukko hommiin.

Ei vaiskaan, mä hoidan pyykit, koska tykkään siitä, enkä jaksaisi koko ajan neuvoa miestä siinä. Ruokapuolen hoitaakin sitten mies kokonaan.

Vierailija
25/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän miehen jotenkin " kustantaa" hotelli ja majotuspalvelunsa. Meillä ei olla vielä niin pitkällä, että mies pesisi pyykkiä. Harjoitellaan vasta yhdeksättä vuotta vaatekaapin löytämistä.

Vierailija
26/33 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee kotona 1-veen kanssa olemisesta vaikeaa? Ei sillä, että mun mielestä kotona lapsen kanssa olevan pitäis tehdä kaikki kotityöt, vaan aidosti ihmettelen, että mikä siinä on vaikeaa?

En yritä vittuilla, mulla on hyvin kiltti 1-vuotias enkä jaksa tehdä kotitöitä (ei vaan huvita, oon laiska) joten en aina tajua, mikä tekee muiden arjesta vaikean ja haluaisin tietää etten lauo typeryyksiä muille.

Vierailija
27/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen allergiat tekee arjestamme vähän vaikeamman. Toivon että pian alkaisi helpottamaan, kun ikää tulee lisää.

Vaihtaisin kaikki kotityöt itselleni jos se parantaisi lapsemme ja veisi kivut pois.

Eikä meillä kaikki päivät vaikeita ole, onneksi =)

Vierailija
28/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että joutuu sata kertaa pyytämään! Olen 2v. lapsen kanssa kotona ja mies töissä, herra kyllä olettaa että minä teen lähes kaiken. Siis mitäs muuta mä muuten tekisin kun makaisin päivät pitkät!!! Sitten kun ukko kotiutuu, parkeeraa hän sohvalle tai harrastaa omiaan -minä jatkan lapsen ja kodin hoitamista. Mainitsinko jo ettei mies myöskään laita ruokaa? Ja naama on norsunvitulla jos en ole tehnyt ruokaa kun hän tulee töistä, riipumatta siitä millainen päivä minulla on ollut uhmaikäisen kanssa. Olis kiva jos mies vaikka toisena viikonloppuaamuna lähtis ilman mun anelua ulkoiluttamaan lasta, mut ei. Aina siitäkin pitää vetää herne nokkaan.

Talvella tein kokopäivätyötä muutaman kuukauden ja keskustelimme kotitöiden jakamisesta tasapuolisemmin, mutta arvatkaa kuka ne hommat silti teki ja kuka rentouui työpäivän jälkeen? Meikäläinen se painoi peräsuoli pitkällä.

Arvatkaa kiinostaako miettiä uudelleen töihinmenoa?

Miksi mies ajattelee että lapsenhoito ja kasvatus on niin helppoa ja vähäpätöistä puuhastelua, ettei hänen tarvitse auttaa minua? Siis joskus kyllä vaihtaa vaipan, kun kauniisti pyydän, mutta pyytämättä ei IKINÄ. Eikä liioin oma-aloitteisesti ala ruokailemaan lapsen kanssa, sehän on niin aikaavievää ja sotkuista puuhaa.

Tulipa vuodatus. Mutta mitä ootte mieltä, valitanko turhasta?

Vierailija
29/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ole eritelty mikä on kummankin hommaa ja sen verran voin sanoa että mies tienaa 2x saman ku minä...

Vierailija
30/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilman että joutuu sata kertaa pyytämään! Olen 2v. lapsen kanssa kotona ja mies töissä, herra kyllä olettaa että minä teen lähes kaiken. Siis mitäs muuta mä muuten tekisin kun makaisin päivät pitkät!!! Sitten kun ukko kotiutuu, parkeeraa hän sohvalle tai harrastaa omiaan -minä jatkan lapsen ja kodin hoitamista. Mainitsinko jo ettei mies myöskään laita ruokaa? Ja naama on norsunvitulla jos en ole tehnyt ruokaa kun hän tulee töistä, riipumatta siitä millainen päivä minulla on ollut uhmaikäisen kanssa. Olis kiva jos mies vaikka toisena viikonloppuaamuna lähtis ilman mun anelua ulkoiluttamaan lasta, mut ei. Aina siitäkin pitää vetää herne nokkaan.

Talvella tein kokopäivätyötä muutaman kuukauden ja keskustelimme kotitöiden jakamisesta tasapuolisemmin, mutta arvatkaa kuka ne hommat silti teki ja kuka rentouui työpäivän jälkeen? Meikäläinen se painoi peräsuoli pitkällä.

Arvatkaa kiinostaako miettiä uudelleen töihinmenoa?

Miksi mies ajattelee että lapsenhoito ja kasvatus on niin helppoa ja vähäpätöistä puuhastelua, ettei hänen tarvitse auttaa minua? Siis joskus kyllä vaihtaa vaipan, kun kauniisti pyydän, mutta pyytämättä ei IKINÄ. Eikä liioin oma-aloitteisesti ala ruokailemaan lapsen kanssa, sehän on niin aikaavievää ja sotkuista puuhaa.

Tulipa vuodatus. Mutta mitä ootte mieltä, valitanko turhasta?

Vierailija
31/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoidetaan kotityöt aika tasapuolisesti, mutta mä ehkä järjestelen päivän kuluessa kaikki tavaroita paikoilleen ohi mennen, mies ei melkein ikinä sitä tee.

Mut pyykinpesu on sille jotenkin tosi vaikeeta hommaa! Vaikka oon sata kertaa näyttänyt, miten pyykit lajitellaan, mihin laitetaan pesuaine ja kuinka paljon ja mitä lämpötilaa käytetään, niin se ei silti osaa! Aina se pyytää apua :)

Vierailija
32/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten laiskuus kotitöissä on muuten tosi yleistä, ainakin meidän kaveripiirissä. Olen nyt jäänyt toisesta äitiyslomalle ja tuhannen valituskerran jälkeen mies on ruvennut vähän ruokaa joskus tekemään ja toisinaan vie roskat. Alkuvuosina mies vielä teki jotakin, mutta esikoisen aikana äitiyslomalla ollessani tein kaikki kotityöt ja sen jälkeen se jäi jotenkin päälle. Olin välissä liki 3 vuotta töissä vaativissa tehtävissä ja silti joudin tekemään kaikki kotityöt yksin. Ei auttanut vaikka kuinka olisin vaatinut. Tiskit sai seistä vaikka viikon, koskaan ei ollut tarpeeksi likaiset lattiat tms. jotta mies olisi hoitanut hommat. Miksei miehet ollenkaan tajua miten tuollainen laiskuus ja vaimon pitäminen palvelijana vaikuttaa esim. seksielämään? Meillä alkuperäinen syy on anoppi, jonka mielestä vaimon pitääkin tehdä kaikki jokaisen eteen. Siellä on ihan 50- luvun meininki. Hän kyllä selvästi olettaa, että minä miniänä avustan häntä tässä palvelussa, joka ei koska hänen omaa 30- vuotiasta tytärtään. Hänelle anoppi vie sohvalle ruoat, kun likka makaa ja katsoo telkkaria. Luoja!

Vierailija
33/33 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat pesee pyykkiä. Mies hoitaa pihahommat ja autot, minä käyn kaupassa ja teen ruuat. Lapset imuroi ja laittaa astiat koneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi