Määrittele perhe. OV
Mietin, et miten kukakin määrittelee perheen...
Onko mies ja nainen avioliitossa perhe?
Muodostaako saman katon alla oleva pariskunta perheen vain jos on lapsi/lapsia?
Onko vanhempiensa luota pois muuttanut aikuinen lapsi vielä samaa perhettä?
Kuuluunko puolisoni vanhempien perheeseen jos on tiivistä kanssakäymistä?
Onko vain saman katon alla olevat perhe?
Mietin vain, kun kälyni mielestä mä en kuuluu perheeseen. Hän asuu vanhempiensa luona (syntymäkotinsa) kihlattunsa ja lapsensa kanssa. He kaikki viisi ovat perhe ja meillä ei sit oo mitään perhettä kun ei oo lapsiakaan eikä kuuluta heidän perheeseensä?
Surkuttaa tommonen. Mut mitä mieltä te ootte? Oonko ihan pöhkö, kun vedän herneitä moisesta? Onko perhe enään nykypäivänä arvo? Siis onko teidän mielestä tärkeää että on perhe tai että kuuluu perheeseen?
Mun vanhemmat asuvat pääosin erossa ja siskoni avioliitossa+lapsia. Meidän kohdalla jokainen muodostaa oman perheensä ja lisäksi me ollaan kaikki perhettä, paitsi ehkä isäni mielestä. Mut meillä ei ole niin tiivistä kanssakäymistä, kuin mieheni perheen kanssa.
Kommentit (7)
Kuuluuko lapsen hoitotäti perheeseen? Onhan hän kuitenkin ihminen, joka viettää enenmmän aikaa lapsen kanssa kuin omat vanhemmat?
Minä ja poikani olemme perhe.
Tavallaan minä, poikani ja hänen isä olemme perhe.
Ja tavallaan lasken myös ex-anopin perheeseemme. (hyvät välit)
Tietenkin kuulun oman äitini ja isini perheeseen, vaikka hekin eronneet, samaan perheeseen kuuluu veljeni.
Perheitä on monenlaisia, jopa ystävä voi olla perhettä..
Ei siis tarvitse olla naimisissa, mutta rakkaussuhde. Kämppikset eivät ole toistensa perhe.
Lisäksi nuori, joka on vasta muuttanut pois kotoa, kuuluu lapsuudenperheeseensä, vaikka asuisikin kumppanin luona. Sitten kun aikaa kuluu, niin lapsuudenperheeseen ei enää kuuluta.
avo- tai aviopuolisot ovat pariskunta, ei perhe. Perhe on 1-2 vanhempaa ja lapset. Perheeseen voi kuulua myös joku muukin aikuinen, vaikka mummo, jos hän asuu saman katon alla.
perhe voi olla myös ilman lapsia.
Perheeseen kuuluu vähintään kaksi henkeä, he huolehtivat toisistaan vähintäänkin emotionaalisesti ja hädän tullen tarvittaessa myös taloudellisesti ainakin väliaikaisesti, ja tähän on sitouduttu.
Jos eivät asu yhdessä, he ovat säännöllisesti yhteydessä ja pitävät itseään toistensa perheenjäseninä. Eli ei voi vain päättää että lapsen naapurirapussa asuva kummitäti kuuluu meidän perheeseen jos kummitäti ei ole samaa mieltä.
tosin jokaisella varmasti on tähän oma henkilökohatinen näkemyksensä... vaikea asia ;)