Neljäs lapsi? Kannattaako?
Mies haluaisi vielä yhden lapsen. Nuorin on kohta kaksi ja minä huokaisen jo helpotuksesta, että kaikki vauvakrääsä häviää kohta... Ja sitten mies sanoo, että haluaa vielä yhden lapsen. Ymmärrän hyvin, että tahtoo yrittää vielä sitä tyttöä, koska meillä on 3 poikaa, mutta eikö neljä lasta ole liikaa?
Täytyykö minun suostua tekemään vielä yksi lapsi koska olen hänen vaimonsa? Mitä jos minä en enää halua lapsia?
Asiasta puhutaan jatkuvasti ja välillä minusta tuntuu, että voisihan sen yhen tehäkkin vielä, mutta välillä taas tuntuu, että ei kiitos enään...
Tuntuu pahalle miehen puolesta, kun hän haluaisi niin kovasti yrittää tyttöä... Ja minä välttämättä en halua enää lasta...
Mitähän pitäisi tehä??? APUA!!!
Kommentit (14)
neljännen ja toivoisin tyttöä. Mies ei enää enempää jaksa / halua.
Eli ehditte vielä. Sano miehelle, että haluat harkinta aikaa vielä ainakin vuoden-pari. Voi olla että siinä ajassa joko ies tai sinä tulette toisiin ajatuksiin. Ei kannata lyödä lukkoon vielä mitään. Monelle naiselle iskee vauvakuume kun lapset alkavat olla jo isompia ja itselläkin ikä alkaa karttua. Mikä sitten mukavampaa, kun keskittyä täysillä vauvaan muiden ollessa jo isompia.
yli 40 vuotiaana, ja todella ihanaa elää pienten kanssa 50 kymppisenä, kun on aikaa ja rahaa ihan erilailla kun nuorempana, ja kun vanhimmat on jo muuttaneet omiin asuntoihinsa, ja tulevat kuitenkin mielellään lastenvahdeiksi nuorimmille. Parasta on se kun on niin kauan ollut äitinä ettei tarvitse stressata mistään, ja lapsista saa vaan nauttia ja niitä ymmärtää paljon syvällisemmin kun 25 vuotta nuorempana. Mieskin on ihan erilailla mukana lasten puuhissa ja hoidossa, ja jaksaa tehdä valtavasti kaikkea mahdollista näiden nuorimmaisten kanssa. Itselleni tuntui hyvältä saada vauva 45v, nuorensi fyysysesti, ja on ihanaa kun saa tuntea olevansa taas omassa elementissään, eli olla Äiti. Ja kun on ollut naimisissa jonkun kanssa lähes 30v, on kaikki niin tuttua ja turvallista, eikä tarvitse ottaa huolta mistään turhasta.
Eihän se varmaa ole, että sieltä tyttö tulee tälläkään kertaa, jos se sukupuoli niin ratkaisevaa on.
Vierailija:
kun hän haluaisi niin kovasti yrittää tyttöä...
Entäs jos tuleekin poika ? Vielä sitten viides, vai ? Ja otsikkoosi viitaten, lasten lukumäärä ei ole kannattavuuskysymys. Enemmän niistä on kuluja kuin tuloa.
Minulle on ihan sama kumpaa sukupuolta lapset ovat... ap
Mitä sitten? Vielä lisää? Ei kannata suostua, jos tuntuu, ettet jaksa. Tekstisi kyllä vaikuttaa siltä, että ei enää lisää lapsia. Et voi pelkästään miehen mieliksi tehdä lasta. Vai mieskö sen sitten yksin hoitaisi, koska on sen yksin halunnutkin?
EI... Tää nyt ei ollu tarkotukseni tässä keskustelussa...ap
Vierailija:
Täytyykö minun suostua tekemään vielä yksi lapsi koska olen hänen vaimonsa? Mitä jos minä en enää halua lapsia?
Ei täydy. Lapsimäärässä mennään sen mukaan, joka haluaa niitä vähemmän. Mutta jos asia ei ole sinulle täysin epämiellyttävä ja miehellesi tärkeä, niin miksi ei?
Vähän minuakin arveluttaa tuo syy tehdä lapsi vain (?) siksi, että saa sitä toista sukupuolta. Toki on ihan luonnollista, että jompikumpi sukupuoli on toiveissa, mutta se tärkein syy pitäisi olla se, että haluaa vielä yhden lapsen lisää perheeseen.
Ja muuten, tiesitkö, että kolmen samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen muuten todennäköisyys saada sitä samaa edelleen on aika selvästi yli 50%. Muistelen, että jo kahden (esim. ) pojan jälkeen on 52% % todennäköisyys saada kolmas poika. Kolmen jälkeen vielä enemmän.
Mies tuossa yksi ilta alkoi puhumaan, että jos meille vielä yksi tulisi jne.. Tyrmäsin ajatuksen välittömästi. Jos hän haluaa lisää lapsia niin tehkööt niitä sitten jonkun toisen kanssa ;)
En aikaisemmin ajatellutkaan, että tämä haluaminen voisi johtua siitä, että meillä on kolme samaa sukupuolta olevaa lasta - tyttöjä, eikä mies ole ikinä vuosien varrella maininnut halunneensa tai haluavansa poikalasta.
Ollaan nuorina tehty lapset ja olen ajatellut, että nyt on lapsien aika ja kun olen 35 niin eka on täysikäinen...
Vaikeaa, koska on vain tämä yksi elämä elettävänä ja mietityttää, että mikä on oikein ja mikä väärin... Miehelläkin on yksi elämä...
ap
ettet todellakaan ole vakuuttunut, että neljäs lapsi on hyvä idea. Ja jos vähänhään epävarmuutta on, lasta ei kannata tehdä. Se on aivan liian iso ja peruuttamaton ratkaisu.
Toisekseen olen sitä mieltä, että koska nainen on raskaana, synnyttää ja lähes poikkeuksetta myös suurimmaksi osaksi hoitaa vauvan, naisella on huomattavasti paljon suurempi sanavalta siinä, kuinka monta lasta tehdään.
Jos mies todella haluaa neljännen silläkin " uhalla" , että se on poika, sopikaa sitten oikeasti niin, että mies jää kotiin hoitamaan lapsia (ja siis myös niitä isompia) VÄHINTÄÄN puoleksi vuodeksi. Kun kerran niin kovasti lapsia haluaa, niin kyllähän niitä sitten pitää olla valmis hoitamaan.
kyllähän tuo on sanonut, että jäisi kotiin ihan mielellään hoitamaan lapsia...
reps vaan tuolle numero 13:sta..
Pitää miettiä vielä tarkkaan, koska todennäköisesti vähän vanhemmalla iällä en enää halua iltatähteä... Se olisi nyt tai ei koskaan...
Onkohan muilla tälläisiä ongelmia vai olenko todellakin ainut...
ap