Mikä vialla kun mun 3v tahtois vielä jäädä päiväkotiin kun haen klo 16 aikaan?
Olen tehnyt töitä, että olen saanut työaikani lyhemmäksi ja näin lapsiystävällisemmäksi. Mutta kas - kun äiti tulee portista sisään niin likan naama kääntyy väärinpäin ja kuuluu "höh! mun äiti tuli jo... " ja joskus vuodatetaan pari kyyneltäkin. "Miks Anna saa olla aina pidempään ku mä?"
=/
Kommentit (9)
ohjattua toimintaa eli tauotonta kivaa.
Toihan on tosi hyvä juttu! Tarkottaa sitä että viihtyy siellä!
jos joskus olisikin viiteen asti hoidossa,
kun kaikki kaverit olisi lähtenyt jo kotiin.
äidille on turvallista kiukutella:)
Siksi haluaa jatkaa leikkejä kavereiden kanssa.
On ihan mielellään. Tosin kotoa hoitoon lähteminenkin on vaikeaa usein. Tahtoisi jäädä kotiin. Ja sitten iltapäivällä tahtoisi jäädä hoitoon.
harvoin päiväkodista vapaaehtoisesti, haenkin joskus vasta neljältä vaikka olisinkin päässyt aikaisemmin töistä. Lapsilla hauskat leikit kesken ulkona eikä ole kiva lähteä kotiin heti ulos tultua kun muut jäävät vielä leikkimään.
Haetaan yleensä ennen neljää. Kerran sovittiin hoitajien kanssa, että haen vasta viideltä, jotta saa kerran olla pidempään. Ei enää toiste halunnut olla niin pitkään ja lähtee ihan mielellään mukaani ennen neljää...
Jos haettaisi viimeisenä niin varmasti lähtisi riemusta kiljuen.
Itellä lapset on kotihoidossa, joten ei kokemusta. Mutta oon kuulut, että monella hoidosta lapsen haku on usein juuri itkua. Eikä tarkoita, etteikö kotona olis hyvä. Mutta tarkoittaa kai sitä ainakin, että lapsi viihtyy hoidossa, mikä on hieno juttu. Ja että on leikkikavereita, joiden kanssa viihtyy. Äidille tehtävä vaan on vähän epäkiitollinen, kun äidille aina itketään :(