Jos olis pakko ottaa ulkomaalainen puoliso, minkämaalaisen valitsisit?
Kommentit (54)
nyt on suomenruotsalainen, joka on hyvin " ruotsalainen" :D
Vierailija:
Esim. uskonnollisista syistä.
Tärkeintä on mielestäni se, että puolisoiden ajatusmaailmat menee yksiin, ei se, että on samasta tai samantapaisesta kulttuurista kotoisin (esim. Suomi, Norja, Ruotsi).Vierailija:
kulttuurierot eivät kaada suhdetta.
mutta pidän silti tärkeänä sitä, ettei kulttuuriero ole liian suuri. Itse en koe ruotsalaista tai norjalaista kulttuuria kovin läheiseksi, ehkä ennakkoluulojen takia. Mieheni on hollantilainen ja ne erot, mitä meillä on, ovat enemmän virkistäviä kuin rasittavia. Lisäksi ne erot mitä meillä on, ovat jo ennestään tuttuja.
Edellinen mieheni oli saamelainen ja meidän eromme olivat vitun rasittavia ja liittoa tuhoavia (koska mies ei hyväksynyt mitään, mitä edustin). Joten ymmärrän maan rajojen sisäpuolisenkin eron.
Mieluiten ruotsalaisen. Valkoihoisen joka tapauksessa. En halua sekavärisiä lapsia.
osaan ranskaa, olisi kiva jos toinen kotikieli olisi ranska. Ja tunnen Ranskan kulttuuria.
Tai sitten kanadalaisen, esim. Ontariosta tai Quebecistä (olen käynyt molemmissa, asunut toisessa)
kannttaa valita mahdollisiamman samanlainen puoliso. Sittenkin tulee ihan vitusti ongelmia.
Tuota en ollut tullut ajatelleeksikaan mutta noinhan se on, komppaan tuota listaa! Siihen voisi lisätä vielä italialaisen Roomasta tai Firenzestä!
Terv. Barcelonasta lomalta juuri palannut ja kaupunkiin rakastunut ;)
Vierailija:
Ihan siitä syystä että lapsillamme olisi sitten mummola ja meillä vakituinen kyläpaikka Pariisissa, Barcelonassa tai New Yorkissa.Kuka haluaa mummolan jostakin tylsästä Norjan Bergenistä tai Ruotsin Malmöstä? Hoh hoijaa (haukotus).
Vierailija:
- ja minulla on monta tummaihoista ystävää töistä - mukavia ja vähemmän mukavia - ei vain kolahda. Ja muslimeja en ottaisi, en myöskään kristittyä, jolle uskonto on tärkeä - oma maailmankatsomukseni on kaukana molemmista.
Ruotsalaista ei ainakaan. Sen verran huonoja kokemuksia on narsistisista mamman kultapojista.
Eikä eteläeurooppalaista mustasukkaista päsmäriä. Ei sovi minulle se temperamenttiero.
Mustien iho tuoksuu oudolle.
Aasialaiset miehet ovat liian pieniä ja sitä myöten epäseksikkäitä..
Vierailija:
Miten ihan oikesti ihmiset voi taas olla näin tosikkoja??? Missä teidän huumori ja elämän ilo?Analysoin tämän jäykkyyden kunniaksi muutaman vaihtoehdon oikein pinnallisesti:
Ruotsalaiset miehet on ihan hyvän näköisiä, mutta koska asuvat yhtä kylmässä maassa, kuin mekin, niin ei kiitos.
14 voisi ottaa ruotsalaisen miehen itselleen, sillä heillä on yleisesti ottaen paljon rennompi elämän asenne - voisit ottaa vähän opiksesi=)Muuta pohjoismaalaiset ei kiinnosta lainkaan. Varsinkaan norjalaiset.
Hollannissa olen jopa asunut ja heillä on myös ihana asenne elämää kohtaan ja rento ote, joten holskin voisin mielelläni ottaa kainalooni. Pääsisi jo huomattavasti leudompaan ilmanalaan ja ihanille rannoille. Sieltä on myös helppo matkustaa muihin Euroopan maihin.
Saksa on ihana maa, jossa voisin mielelläni asua, mutta jostain syystä sen maan miehet eivät kiinnosta.
Britit on rumia. Maa sateinen, vaikkakin todella kaunis. Mutta ei kiitos.
Ranskalainen ei kävisi millään, mutta joku espanjooli olisi ihan jees.
Kulttuurieroista en tiedä, mutta olen varsin sopeutuvainen, joten eiköhän se liitto onnistuisi.Joku ehdotti rikasta Nykkiläistä ja rahahan kelpaa aina=) Ja rahakkaat miehet ovat usein myös ihan mukiin menevän näköisiäkin.
Mutta venäläinen? Ei missään nimessä. Ei muutenkaan entisten itä-blokkejen asukkaat kiinnosta.
Maat ovat vielä liian takapajuisia ja ei ne miehetkään niin erikoisia ole.
Eikä ne idän maatkaan kiinnosta, saatikaan Afrikan maat.mutta, onneksi löyty mies jo vuosia sitten ihan täältä kotimaasta=) Lämpöön en päässyt, mutta rakkautta sain=)
Vastauksestasi puutuu täysin huumori! Tai sitten mielestäsi ennakkoluulot ovat sitä, sillä näillä mainitsemasi arvot ovat sitä totta liian monille...
Huumorilla asiaan suhtautuen:
Itse ottaisin miehen takahikiältä, sellaisen peräkammarin mussukan (vaatetuksena parhaat päivänsä nähneet verkkahousut, flanellipaita, jaloissa Kontiot tottakait). Päivittäinen ruokavaliomme sisältäsi vain kotimaisia vihanneksia: lenkkimakkaraa, mieluiten HK:n sinistä, ruokajuomana Karjalainen (tai no, ehkä Lapin Kultakin menettelisi). Jälkiruokana kossuvissy.
T: 46
P.S. Nämä ap:n kysymykset on jo kysytty täällä niin monta kertaa, että mitäs jos otettaisiinkin asia vakavasti?!?!
aina naiset kimpussa jos baarissa käy/mme ;o)
ja muuttaisin sitten sinne kotirouvaksi.
Ruotsalaiset miehet on ihan hyvän näköisiä, mutta koska asuvat yhtä kylmässä maassa, kuin mekin, niin ei kiitos.
*** Äh, svedun suomalaisena vaimona olisit kuitenkin se fucking finjävel, jonka sukulaiset riehuvat moran kanssa. Ja vaikka olisitkin ihan sivistynyt, niin saisit kuulla koko ajan olevasi " et se tavallinen suomalainen" . Voi jumalauta että menisi herne nenään. Sini-keltainen, heja service! Kiva kun on kuningasperse.
14 voisi ottaa ruotsalaisen miehen itselleen, sillä heillä on yleisesti ottaen paljon rennompi elämän asenne - voisit ottaa vähän opiksesi=)
***Njää
Muuta pohjoismaalaiset ei kiinnosta lainkaan. Varsinkaan norjalaiset.
***Älä nyt, norskeja ja suomalaisia ainakin yhdistää inho sveduhomoja kohtaan. Lisäksi vaalea iho ja pisamaiset kasvot ovat tosi söpöt miehellä.
Hollannissa olen jopa asunut ja heillä on myös ihana asenne elämää kohtaan ja rento ote, joten holskin voisin mielelläni ottaa kainalooni. Pääsisi jo huomattavasti leudompaan ilmanalaan ja ihanille rannoille. Sieltä on myös helppo matkustaa muihin Euroopan maihin.
***Heh, pääsisit ihan saatanan sateiseen maahan, jossa olisit auttamatta buitenlander koko loppuelämäsi. Ihmiset ovat huumorintajuisia, mutta varustautuisit sitten siihen, että jokaisesta tekemästäsi liikkeestä saat tuhat kommenttia ja sosiaalista keskustelua. Junamatkoista ei koskaan tule tylsiä! Mutta muista: " In Nederland wij spreken het Nederlands" ;D Vanhemmat ihmiset eivät osaa saksaa eivätkä englantia :D Paras puoli toki, että suomalaiselle hollanti on helppo kieli.
Saksa on ihana maa, jossa voisin mielelläni asua, mutta jostain syystä sen maan miehet eivät kiinnosta.
***Ooh, Saksa on sentään iso maa, jossa on miehiä joka lähtöön: löytyy tummaa, lyhyttä ja karvaista sekä vaaleaa, pitkää ja karvatonta - sekä kaikkea näiden väliltä.
Britit on rumia. Maa sateinen, vaikkakin todella kaunis. Mutta ei kiitos.
***Myös irkut?
Ranskalainen ei kävisi millään, mutta joku espanjooli olisi ihan jees.
Kulttuurieroista en tiedä, mutta olen varsin sopeutuvainen, joten eiköhän se liitto onnistuisi.
***Aika monen sopeutuvaisuus katoaa siihen, kun lapsetkin pitäisi sitten kasvattaa sen äijän katolisen kulttuurin mukaisesti, pyhäkoulut ja muut, poika on aina poika etc.
Sellaisen kanssa 6 v. asunut.