*^* Heinähelistimien tiistai *^*
Avaampa nyt valmiiksi uuden pinon meidän vauvojen syntymäpäivän kunniaksi ja toki kaikkien muidenkin tulevien tiistai-vauvojen.
Aamulla lähdetään sitten vauvojen hakumatkalle.
Jaksamisia kaikille ja " vauva-rikasta" viikko sitä jo toivoville
MotherOf4 (viimeistä kertaa tällä nimimerkillä)
rv. 38+1
Kommentit (24)
Newbie huomenna sitten varmaan nähdään :)
Nyt on puoli aamua kiskottu näitä inhoja tukisukkia jalkaan ja aina ne vain rullaavat puolireiteen. Mä liimaan nämä kohta...
Hauskaa päivää kaikille, MotherOf4
... ja hirmuisesti onnea KolmenEmo yllätys tytöstä. Ei ne ultrat ihan luotettavia oo. Mut ihanan ja terveen nyytin saitte. **kateellinen**
Mie oon jo alkanu kuvitella, et tää raskaus on loppuelämän kestävä olotila, kun ei miellä taas mitään merkkejä oo ilmassa. Eilen illalla taas satunnaisia supisteluja ja pitkin yötä. Nyt sit maha arkana. Levoton yö takana kun
HKL:n pojat tuli yötä vasten vaihtaa ratikkakiskoja tohon meitin kurviin niin hiljastakaan ei oo ollu. Ja ei tuota urakkaa kestä ku kuukauden, kiva!!! Nytkii vähän supistelee, mut vaan vähän ja ei riittävällä teholla.
Kait tässä vois keskittyy tohon meijjän rakennusprojektiin ku se edistyy tätä pikku kaveria huomattavasti rivakammin ja sujuvammin... ;o)
Mukavaa päivää kaikille ja onnea lasta hakemaan lähteville!!!
Sonteri ja juniori 40+3
Suloisen lämpimät onnittelut KolmenEmolle tyttövauvasta. Ja voimia sinulle arkeen kaikkien lapsien kanssa.
Meillehän on kanssa povattu ultrassa poikaa. Tosin sitä ei ole tarkistettu rv24 ultran jälkeen. Minulla on ollut haaveissa tyttö koska tämä on meille ehdottomasti viimeinen lapsi. Tottakai kumpikin lapsi on ihana, mutta vähän pidän vielä toivoa ja jännitystä yllä tytön suhteen.
Gaia rv 37+
Ollaankohan me Sonterin kanssa ainoat jotka kökkii täällä iät ja ajat lasketunajan jälkeen? Tuntuu että suurin osa saa nyyttinsä hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa.
Itsellä ei taas mitään oireita mihinkään suuntaan ja todellakin olo on sellainen ettei tää täältä ikinä synny. Jotenkin on toivo mennyt kun mitään ei tapahdu. Varmaan käynnistetään sitten joskus pari viikkoa yli. Vali vali, mutta kieltämättä alkaa tuskastuttaa.
Joo, en taida jatkaa enempää kun ei ole mitään kovin rakentavaa kirjoitettavaa
Magdaleena 40+1
kun kolmen emo kehotti kokeilemaan kolmatta ässää. Ja siis itsekin tietenkin kehotan, eihän siitä mitään haittaa ole. Mutta omasta puolestani voin todeta että vaikka sitä olisi harrastettu päivittäin, muiden ässien lisäksi ja tehty pitkiä kävelylenkkejä ja muuta niin vauva ei vaan synny jos ei ole syntyäkseen, se on omalla kohdallani ainakin tosi asia. Ja minulla ei ole kyse edes siitä ettei paikat olisi kypsät (suu oli jo parille sormelle auki ja paikat olleet pehmeät iät ja ajat) , supistelujakaan ei puutu, mutta SILTI jos vauva ei ole syntyäkseen niin se ei synny millään poppaskonsteilla vaikka päällään seisoisi.
Magdaleena
ja onnea nyytin saaneille ja niitä noutamaan lähteneille.
täällä tilanne rauhoittunut suppareitten osalta ja vaavi eilisestä aamusta asti hiljaine. ihan niiin hiljainen että huolettaa vähän. sitä ennen pari päivää jylläs niin et ihan säikähdin.
limatulpan tapainenkin vuoto loppunut kun seinään. ei mitää oireita et synnytys lähestyy, niitä oireita kun on ollut tässä pari viikkoa. oikeastaan aika tyhjä olo. ihan vois olla nyt kun ei mihinkään satu. mutta älytön väsymys päällä.eilen nukahdin sänkyyn päivällä ku menin oikaseen itseeni. mies oli vaan tuijottanu ku nukuin kuin tukki ja lapset pomppi vieressä. ja minä kun en koskaan nuku päivä unia!!
uni velkaa taitaa olla ja aika pahasti. no jos sais kerättyä voimia niin jaksaa sit synnyttää. viimeistään se lähtö tulee sit kolmen viikon päästä =)
mutta ihmettelee hiljais eloa mahassa..
korasa 38+6
Kuulostaapi tukisukkien pukeminen " hauskalta ja rentouttavalta" ... No illalla kokeillaan, mukavan lämpimät varmaankin nukkuessa... :\ ihan kun ei muutenkin tarkenisi!
korasa: Meillä kanssa vauveli ollut hiljainen eilisaamusta, tosin huomioni tainnut olla myös jossakin määrin muualla. Äsken otin " liikelukua" ... ja sain sokerilla houkuteltua " vaaditut" kymmenen liikettä alle tunnissa, joten nyt voinen olla ainakin vähän aikaa rauhallisin mielin. Pakko kai noita liikkeitä kytätä, kun sitä painottavat polilla....
Tänään taas viikot poksuvat... se on ny rv 39+0!
t. Newbie & flegu pikkuinen
Niin huomenta vaan!
Kyllä mä ainakin pyörin täällä vielä pitkään Sonterin ja Magdalen@n tapaan. En ole tuntenut oikeestaan vielä yhtään kunnon supistusta. Muutaman mahan kovettumisen vaan. No LA mulla perjantaina.
Onnea Kolmenemolle tyttövauvan johdosta.
Ja tzemppiä sectioon meneville.
Nyt tuli vieraita, pakko lopettaa.
beebebeebe 39+3
Jotenkin niin mukavaa lukea sektioon menijöistä kun se itselläkin on edessä, sitä samaistuu tilanteeseen eritavalla ja jännää kaikkien puolesta. Huomennahan taas kaksi lähtee nyyttiä noutamaan sektiolla ja toivgottavasti yliaikaiset varsinkin pääsevät myös noutopuuhiin!!!!
Sonteri ja Magdaleena pääsevät tositoimiin toivottavasti hyvinkin pian, täällä pidetään peukkuja!!! Kuten tietenkin muillekin jotka lähtöä malttamattomina odottaa =)
Itsekin olen kyllä lähi päivinä muuttunut malttamattomaksi, vaikka tiedän että kaksi vkoa tässä odotusta jäljellä ja sen varaan olen laskenut, vastahan me huomenna saadaan ystäväperhe lomailemaan luoksemme ja appivanhempien tuloon olisi pysyttävä koossa, eli ei tässä synnyttämään olisi vielä aikaa lähteäkään, mutta kuitenkin sitä toivoisi että nämä kaksi viikkoa menisivät nyt vauhdilla!
Koitetaan kuitenkin kaikki nauttia masuistamme, kohta tämä on ohi!
Duracel rv 37+5
ONNEA & VOIMIA JO VAAVINSA SAANEILLE!!!
Laskettuaika on sitten tänään. Eilen kyllä supisteli siihen malliin joka puolelta, että olin jo valmis lähtemään, mutta illalla homma tyrehtyi kokonaan=(. No onneksi sain nukuttua yön hyvin.
Eilen käväsin rr kontrollissa neuvolassa. Onhan ne korkeat, mutta kotimittaukset ihan ok. Lääkäri oli sanonut, että seurataan. Huomenna uudestaan kontrollin. On tämä yhtä laukkausta noiden arvojen suhteen. Meillä tämä vaki täti jääkin nyt kesälomalle ja sijaiseksi tulee täti joka 2.5v sitten sai aikaan tämän jännityksen, joten olen IHAN 100 varma, että passittaa mut joka päivä käymään ä.polilla!! Rasittava matami joka ei järkipuhetta usko!! Meinaa vissiin olla tunteet herkässä....
Jooo..minä kans taidan kykkiä täällä yli lasketunajan ja kauan...kaikki kun on menneet sen 2vko yli ja 2 kolmesta käynnistetty.
Pitääkin vissiin alkaa häätöhommiin =)
Mutta koitetaanhan jaksella ja ajatella ettei tämä kauaa enää kestä. Mulla ainaski tulee ikävä tätä masua, joka ehkä saattaa olla viimeinen raskaus. Koskaan ei pidä sanoa ettei ikinä , mut tällä hetkellä tuntuu näin!!
Mukavaa päivänjatkoa!!
Myytiäinen/masuasukki rv 40+0
Juu...viimeistä päivää vedellään yhden lapsen äiteenä..huomenna ollaankin sitten jo 4 henkinen perhe!
Meidän eppuli kyllä jaksaa liikkua paljon ja toivottavasti liikkuukin paljon viimeiseen asti!
Itsellä on nyt jotenkin tylsistynyt olo..tämä päivä varmaan menee hitaasti..mamma tulee 15 aikoihin tänne ja jää sit yöksi. On sitten huomisen neitiä hoitamassa, itseasiassa loppuviikon. Mies on nimitäin viel to ja pe töissä. Huomenna tosin lähtee sectioon mukaan...
Mulla ei kyllä tule mahaa ikävä, vaikka raskaus onkin mennyt suht vaivattomasti. Kyllä sitä omaa kehoaan kaipaa itselleen.. Saas nähdä millainen pussi tohon mahan kohdalle jää...
Saattaa ensyö mennä valvoessa... 2jälkeen ei enää saa syödä mitään... eikä oikeestaan juodakkaan!
PALJON ONNEA KOLMEN EMOLLE(SIIS NELJÄN EMOLLE) ja tsemppiä mother of 4:ille kaksosten syntymään!
Mutta ilmoittelen itsestäni ja tulokkaasta varmaankin ensiviikolla alkuviikosta jos kaikki menee hyvin!
Tsemppiä myös NEWBIELLE!!! JA paljon suppailu tuulia niitä odottaville!
t.sadetar ja eppuli 38+5
jotta kaikki muut saa enne laskettua jo vaavit syliin. No täällää siis yksi jolla ei enää toivoa siitä. laskettuhan on huomenna.
Onnea kolmen emolle vaavista!!!!
ja hyvää matkaa vaavin hakuun lähteville!!!
MUlla viikon kestäneet supistukset on nyt sitten loppuneet. eilen illalla ei enää supistellut vaikka ylensä iltaisin ne alkaa. eiln ei mitään. vaavikin liikkuu rauhallisemmin..ehkä se sentään auttaa tän mun kyljen paranemiseen.
mulla mennyt myös molemat edelliset yli jotenka saa nähdä kuin pitkälle yli tää menee. huomenna on neuvola aamulla ja sitä oottelen tässä..seuraavan kerran pitäs kai jo olla oma terkkari kun se tulee lomalta.
tänään pitäisi tässä siivota ja sitten mennään rax:iin syömään. Pikkuveljeni (kohta13v joka täällä on lähtövahtina) ei ole kuulema koskaan käynyt siellä syömässä niin pakko viiä se sinne.
Saa nähdä mitä tulee siivouksesta kun tää kylki kipeä...arg.
AINIIN.. sain ruusuja aamulla sänkyyn aamupalan kera ja suklaa donitsin. haaveilin niistä eilen. Esikko kysyi onko äitienpäivä kun puoliskoni toi mulle ruusuja.heh. se vain tahtoi piristää minua kun olen ihan loppu tähän odottamiseen.
liipe ja prinsessa rv 39+6
onnea kolmenemo ja motherof4!!!
itelläni tuli tänään rv 38 täyteen, mutta taitaa mullakin mennä yli niin että suhahtaa.. ainakin terkka viimeeksi sanoi niin.. supistuksia ei oo hirveesti tullu, jotain mahankovettumisia vain..
viime yö oli taas kauhea, kamala närästys.. johtu varmaan uunimakkarasta jonka söin kuuden aikoihin ja iltakahveista veljen luona.. päätin yöllä etten syö makkaraa enää ikinä..ainakaan tänä kesänä..
huomenna ois taas neuvola, viimeinen käynti vakiterkan kanssa ennen ku se jää lomalle ;( ei kiva ku just mun synnytyksen aikaa se on poissa.. joutuu taas jollee lapsettomalle tuuraajaterkalle..
supsup loppusuoralaisille.. (me taidetaan kaikki olla aika loppusuoralla ;))
millaste ja napsu rv 38+0
Tänään kävin ylimääräsen neuvolakiekan, ku eilen oksensin. Yhden kerran vain, mutta olin siitä jo ihan paniikissa :) No, kaikki oli hyvin ja minoon laittanu kaiken mansikoitten piikkiin, viimevuotisten vieläpä! Nyt vointi on mainio.
Millaste: Ai sulle sano terkka että saattaa suhahella ylikin? Aika hauskaa, mulle tänäänki täti sano että kahteleppa ne tavarasi siihen malliin että pääset lähtemään vaikka tänään. Mistähän ne vetää nuo jutut. Kö ei mulla oo ollu mitään supistuksia kans, ja paikat oli lääkärineuvolassa täysin kiinni ja pitkät. No, jospa ne tietää mitä puhuvat.
Liipe: Voimia kylkikivun kanssa painiskeluun. Mulla oli kanssa sillon keväällä vasemmanpuoleinen kylkikipu, jonka kanssa olin sairaalassa yötä. Ei sitä saatu selville jotta mistä johtuu. Joskus se uusii, mutta lievempänä. Silti otan aina grammasen lääkkeen että ehkäsis vähän. Vaan olihan se kauhea vaiva, tuntu että elämä loppuu siihen paikkaan.
MotherOf4:lle onnea vauvanhakuun, taitaa olla isoin työ jo ohi kylläki :)
Ja NeljänEmolle erittäin paljon onnea tyttösen johdosta!!
Minun pitäis alkaa ettiin ohjetta, mtien kokataan teertä ja koppeloa. Mutta eiköhän tää netti oo aika laaja noiden ohjeiden suhteen. Minun vanhemmat tulee huomenna kylään, ja siitä sain hyvän syyn hävittää pakkasesta nuo linnunraadot viemästä tilaa :)
Jaksuja, toivoo:
Annemari ja minimutti 38+0
.. ja onnittelut uusista vauvoista! Ennenkaikkea tsemppiä ja onnea leikkauksiin menijöille Motherof4, Newbie & Sadetar!
Eilinen meni äippäpolilla käydessä ja touhutessa. Kättärillä tsekattiin vielä lääkärin kanssa kokoarviota ja ei tämä valtava kupu aivan tyhjä ole - koko eilen oli 4,2kg ultra-arvion mukaan. Vaavi oli siis arvioiden mukaan kasvanut viikossa 400g - jos sama tahti jatkuu niin tulokas saattaa olla jopa 4,5 kg ensi maanantaina. Tästä johtuen eilen vaippoja ostaessani skippasin jo Pampersin koko 1:n ;)
Kaikki muuten ok - lääkärin mukaan ei mitään enteitä että ennen maanantaita lähtisi syntymään. Ja eihän mulla mitään suppareitakaan ole ollut - niinkuin ei esikoisenkaan kanssa aikanaan. Silloinhan synnytys alkoi tasan 39+6 lapsivesien menemisellä - ja esikoinen syntyi vasta seuraavana päivänä käynnistyksellä ja täysin oksitosiinin voimin. Lisäksi eilen ltapäivällä /illalla sain sitten vihdoin vauvanvaatelaatikot hankittua ja lajiteltua vaatteet kaappiin. Tuli hyvä fiilis että homma hoidossa jos nyt sitten jokin yllätyslähtö tulisi.
Tänään saimme vaunuasiatkin kuntoon. Päädyimme sitten Teutonia Funeihin - nyt toivon sitten Hesan keskustaan vähäloskaista ja -lumista talvea...
Huomenna vielä kun saan käytyä Kelassa (äitiysrahapäätös tehty mielestäni väärin eli ei viimeisten 6kk perusteella, kuten oletin...) ja verhot ommeltua (ne siis vieläkin listalla), niin sitten voinkin loppuviikon keskittyä vaikka leffojen katseluun ja muuhun oman navan ympärillä pyörimiseen. Aiemmin olin suunnitellut mansikoiden pakastamista ja leipomista jne. mutta nyt tuntuu siltä että jätän väliin ja vaan huilin. Nukkuminen öisin on niin vaihtelevaa, että päivisin huilaamisella on hieman kompensoitava. Nyt on kyllä päikkärit ja levot jääneet monena päivänä väliin kaiken touhun keskellä.
Tsemppiä Magdaleenalle & kumppaneille, joiden LA jo mennyt - yrittäkää häätää turhikset vaikka itsenne hemmottelulla :) Kuten sanottu meidänkään esikoinen ei varmaan olisi koskaan syntynyt ilman keinotekoisia hormoneja.... eli kaikki vaavit eivät luonnostaan ole malttamattomia tähän maailmaan tulemisessa.
Nyt pitää valmistautua esikoisen kanssa liikennepuistoon & polkuautokouluun lähtöön. Uskomattoman hauskan tuntuista touhua tuntui eilen olevan - ja tänään vuorossa ajokokeet jne.
2nd-time-mum ja tulokas (38+4)
Kohta alkaa varmaan jännittämään. :\ Tunnin päästä voin soitella vuodeosastolle tarkemmasta sektioajasta. Tänään ollut melkoinen härdelli, joten vielä ei ole ehtinyt jännittää. Napero käsittääkseni edelleen " pepputarjonnassa" ja on ollut tänään vilkkaampi kuin eilen... voi tietysti yllättää aamun ultrassa olemalla raivotarjonnassa, heh! :\ Sitten tulen tänne muiden jatkoksi ja vauva varmaan antaa odotuttaa itseään vielä sen viimeisen 3 vkoa. Vähän tukalaksi olo täällä kyllä tullut tämän pinkeän masun kanssa, liikkuminen aika tuskaista.
sadettarelle vielä parhaan mahdollisen sektion toivotukset!
Suppareita kaikille niitä toivoville ja varsinkin lasketun ajan saavuttaneille!
t. Newbie
Nyt jännittää oikein tosissaan, että mitä tulee tapahtumaan... Huomenna on varattu aika käynnistykseen, mutta nyt supistelee oikein tosissaan. Supistuksia on tullut vasta tunnin verran, joten voivat ne vielä loppuakin ihan tyystin, mutta silti jännittää, että tarvitaanko tässä käynnistystä ollenkaan...
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä huomisiin sektioihin!
Päikky rv 39+3
vaan...
Täällä ollaan oltu huonovointisena taas koko päivä. Olo on jotenki rauhaton ja inhottava. Ei oo oikein mukavaa asentoo. Sit miula on ollu jo useemman päivän kovia ilmavaivoja, tiiä mistä sekii johtuu. Oisko tuo suolisto tuolla niin tiukilla, ainaskaan maha ei kovin tehokkaasti toimi.
Ei sit huvita tehhä mitään... Mie oisin niin valmis jo tapaamaan tän naperon ihan livena naamakkain. Edelleen yksittäisiä supistuksia silloin tällöin pitkin päivää, muttei muuta. Kovat menkkakivut välistä ahistaa kanssa. Onneks täällä on miula kavereita jotka on samassa veneessä.
No yritetään tässä vielä nauttia ja katotaan nyt mitä nukkumisesta tulee jos tuo selkä/iskias kipuilee kovin.
Tsemppiä huomisille sektioille!!!
:o) Sonteri ja juniori 40+3
Ja MotherOf4:lle hyvää kaksosten hakumatkaa! :)
Vähän huonosti nukuttu ja nälkä pääsi yllättämään. Kohta takaisin pehkuihin... Eilisiltana alkoi vähän supistella, taitavat olla kylläkin harkkareita. Vatsa nyt vähän aran tuntuinen... varsinkin oikea kylki. Supistellut ilmeisesti pitkin yötä silloin tällöin. Toivottavasti eivät ylly, että päästään Naikkarille huomenna kuten suunniteltu...