Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKOJEN PERJANTAI***

10.11.2006 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NIIN onnellinen kun on perjantai! Kun vielä sen 8h jaksais töissä niin sit saa rentoutua koko viikonlopun! :) Aivan mahtavaa! Kylläpä saunan ja hieronnan jälkeeen nukuttikin hyvin. Mahtavat 7,5h unet! Mies lähti viikonlopuksi Ruotsiin, joten me tuon tiitiäisen kanssa mennään tänään mummolaan " hoitoon" ja huomenna shoppailleen sekä siskoni (tulevat tädin) luokse yökylään. Siellä saa taas halia ihanaa hauvaa!

Mukavaa perjantaita kaikille ja erityisesti lähettelen suppareita kaikille, joilla on se eräpäivä mennyt tai lähellä!

Mammanalku + tiitiäinen 19+0

Vierailija
2/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se aika menee, taas ropisee uudet viikot. jo 33, kääk, enää viisi viikkoo aikaa siihen kun simpps ei enää ois ees ennenaikainen. siis mihin nää viikot menee???

eilen jäi palstailu vähemmälle. sain tehtyä muutaman joulukortin, joita sitten ylpeänä miehelle esittelin ja hän ne " hyväksyi" , sit tein sämppiksii, silitin simppiksen vaatteet. eikä tietty sovi unohtaa nyrkkeilyä:) meillä on ollut siellä sellainen opiskelija vetäjän parina, se sitten ihmetteli kun eilen totesin et alkaa oleen vimpat nyrkkeilyt tältä vuodelta. ai miks? no kun ööh, synnytykseen puolisentoista kuukautta:) sit tunnin lopussa oli huolissaan etten kai mää tehnyt niitä hänen selkälihasliikkeitään, kun en sais tehdä. eli ilmeisesti ei ole näiden viikkojen aikana huomannut mun " pinnaavan" narunhyppelystä, alakoukuista, vatsalihasliikkeistä, hoovereista jne... mut eilen ois ollut kyllä niin kiva rankempi tunti että oikein harmitti kun piti himmailla:)

tänään ois illalla työpaikan tykyiltamat. jatkuvat kahteen asti ja kuudelta alkavat. saas nähdä miten pitkään jaksan hilluu. moni valittelee kun mies vaan hilluu vaimon raskausaikana. meillä näin päin, miehellä ois ollut tänään kaverin synttärit mut totes ettei taida jaksa lähtee. sitten tarjoutui että voi heittää mut tonne juhliin ja sit hakee mut yöllä pois... ai kun kiva:) mut taidan tänään keskittyä noihin joulukortteihin ja päikkäreihin, et jaksaa sitten illalla hillua:)

ooh, osse on saanut prinsessan:) onnea vaan kovasti koko pesueelle! ihan missi-mitoissa kun nuin pitkä tyttö:)

aa: onnea ensimmäisestä äippälomapäivästä! mulla vielä puoltoista viikkoa sairastamista jäljellä, sit alkaa äippäloma. hei, treffeillähän mäkin oon jo mammalomalla, jey! (poppista lainatakseni)

kandi: olit huolissas et kuinka jaksan puuhata kun hemppa laskenut. suoraan sanottuna mä en ees oo huomannut moista, tuntuu et virtaa riittää:) paranteleppa flunssaa nyt huolella!

poppis: ei mullakaan oo joululahjoista vielä mitään hajua.. mut ehtiihän tässä. mä taidan muuten osallistua tänään sun siivouspäivään, ettei tartte sunnuntaina siivoilla. mies saa kyllä imuroida millon haluu. ja ei, meillä ei siivota koko aikaa, mistä joku on tuolla erillisessä pinossa ihan huolissaan. mut kieltämättä ehkä vähän paremmin tulee siivoiltua nyt kun on kotosalla eikä töissä.

aurorallakin on flunssa iskenyt. höh!

amykin käynyt meitä mimmin nukkuessa moikkaamassa. kiva:)

heidi: aiheuttikos pelin jännitys mitään synnytykseen viittavaa;)

onnittelut peipposkalle rouvaantumisen johdosta:)

henna: mullakin oli kenkäongelma silloin treen treffien aikaan. oisin varmaan saanut miehen jopa ostaan mulle kengät (yleensä siunailee että tarviiko niitä nyt noin monet olla) muttei ehditty yhdessä ostoksille. kun esittelin meinaan sille et katoppa näitä mun syksyn kävelykenkiä; sellaiset teinipopopt kunnon paksulla pohjalla. eli nää kengät ja mun aina niin hyvä tasapaino + tuohon eteen kasaantuva pallo, niin sain luvan käydä ostaan matalapohjasemmat kävelykengät:)

ai niin, kääk! munhan täytyis tuolta kaapista löytää illaksi hippailuvaatteet! nooh, ehkä mä jotain sieltä keksin...

tikru ja simppis 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Taas on viikko vierähtänyt..Voi hyvät hyssykät sentään kun aika viipeltää niin valtaisaa vauhtia!

Isänpäivä lähenee..koittakaahan saada niitä kiljuvia lahjoja maailmaan! =) Mörötin, Heidi, Elina..?

AA:n ja Auroran shoppailupäivästä tänään tuli mieleen, että mä en ole vieläkään ostanut yhtäkään mammavaatetta..=/ Oon pärjänny noilla yksillä läskihousuilla, jotka alkaa jo vähän vihertään kun ei kerkii peseen välillä..=D Paisuuko maha ihan valtavasti nyt tän loppuajan?

Eilen illalla piti ihan ekaa kertaa ähistä vähän kun vaihtelin asentoa sängyssä..Ja mä ajattelin, että koko raskaus sujuu yhtä sutjakkaasti kun tähänkin mennessä kun ei ole mitään ollut..Kai se tästä synnytykseen on sit pelkkää alamäkeä? =)

Peipposkalle lämpimät tervetulotoivotuksen tälle puolelle..Kyllä ne viikot lähtee siitä rullaan ja kohta ihmettelet ajankulkua meidän muiden tavoin! =)

Bejpikin oli piipahtanut..Ikäviä noi sun kipuilut..oon nyt alkanut odottelemaan, että mullekin tulee jos jonkinnäköistä vaivaa..odotusta, odotusta =)

Mammanalku oli selvinnyt duunimatkasta..hyvältä kuulostaa sun viikonloppu hoidossa =)

Tikru on taiteillut kortteja tositarkoituksella! Mä sentään ostin eilen jo kartonkeja valmiiksi..=) Ja pippalotkin tiedossa illalla! Et sitten tanssi pöydällä!! =D Siivousintoa!

Mies lähtee täältäkin illaksi pois kun pitävät Tampereella kavereiden kanssa saunaillan. Hyvä kun pääsee jonnekin kun käy niin harvoin, mutta huomenna tulee pitkä päivä kun pitää ensin selvitä sieltä Tampereelta ja lähteä heti Nauvoon nostaan venettä..Alkaa olla viimeiset hetket..

Nyt sitten siivouksen pariin..Taidan myöhemmin piipahtaa kaupassakin varaamassa itselleni jotain herkkuja..=) Ne joilla on digiboksit niin muistakaa, että tämän viikonlopun näkyy kaikki digikanavat ilmaiseksi!

Oikein ihanaa perjantaita kaikille!!

t. poppis ja räpätti rv29+2

Vierailija
4/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysäisi, missä päin hämettä tarkalleen asumme. Asumme Hämeenlinnassa.

Taitaa se tosiaan olla niin, että noviisejahan tässä luonnollisesti ollaan ensimmäistä odottaessa.

Tajusin juuri, että en ole vielä neuvolaankaan soittanut. Luin jostain, että pitäisi soittaa viikolla kahdeksan. Mitäs siellä ekalla neuvolakäynnillä muuten tapahtuu? Alkuraskaudenultraan olen menossa tänään!

Peipposka 7+0

Vierailija
5/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi uskoa että nyt on mun laskettu aika. synnytystä on ooteltu jo ihan malttamattomana.

just lääkärissä kävin ja paineet oli noussu taas ja eka kertaa oli valkuainen haalealla plussalla, turvotusta ollut jo, mut ei ikinä vielä tota valkuaista. no toivotaan että enteilisi synnytystä.pitää kotona mittailla niitä paineita ja lähteä jos menee yli raja-arvojen.

ja meidän vauva on muutenkin tosi hiljainen ja pitää lähteä sittenkin jos ei tule tarvittava määrä liikkeitä.lapsivettä oli myös vain kohtalainen määrä.

tuli supistuksiakin muutamia tuolla reissulla ja ei ne satu mulla kyllä oikeastaan mutta aina välillä tuntu sanovan että nyt on supistus päällä.sit välillä tunsin että selkää vihloo ja samalla maha kovettui. on ne jo niitä oikeanlaisia mut koskis enemmän ni vois olla varma että vois kellottaa.

tuosta vauvan koosta mä olen ollut huolissani että onko miten kauheesti kasvanut kun vk 35+6 oli jo 2,9-3 kg ja voi tulla 300 g /viikko lisää. mut nyt ultrasi ja sai 3,3kg, onhan siinä pieni mittavirhe vaara ja voi olla jo vähän isompi.mut kuitenkin alle 4 kiloa ni se tuntuu jo ihan hyvältä kun sitä pelkäsin et jos on kasvanut jo sinne asti. kuulema voi vaikuttaa tuo että verenpaine on noussut ni vauva ei sit ole kasvanut enää niin kauheaa vauhtia. no ihan kiva jos se olisi se n.3.5kg.

huh tulipa tekstiä.minua se jäi vaivaamaan että kun lääkäri sanoi että jos vedet menee ni pitää lähteä makuulla eli ambulanssilla ku ne paineet nousseet.enpä ollut tuota tiennyt.mutta on se varmaan sit mentävä.ku matkaa 90km.

voikun saisi isänpäivälahjan tuo minun kulta...

onkos möröttimellä ja heidillä mitkä olot?

luin pinon mutta en muista nyt enää yhtään mitään.pitää lukea uudelleen.

kylläpäs alkaa oikeasti vähän jännittää...hui...

ellu ja masukki rv 40+0!!!!!!

Vierailija
6/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tsempityksestä! Itseasiassa kun rv:t tänään meni seiskan puolelle tuli jo hieman sellainen " oh-hoh!" olo... Sulla huitelee rv:t jo niin pitkällä,että synnytys alkaa varmasti jo jännittää?!

Vierailija
7/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poppiupau...kyllä mulla on ainakin sellainen olo että 30 viikon jälkeen ei ole ollut kovinkaan ruusuista tämä odotus. niin paljon kaikkia vaivoja, varsinkin kun ei saa nukuttua ku kyljellään ja sit jos sattuu vielä nuhat ja hammassäryt siihen niinku mulla ni eipä oo kun yksi kylki millä nukkua. ja muutenkin närästys ja kaikki ni ei oo ollu herkkua. nukkunut olen ehkä 4 h yössään noin suurinpiirtein tässä viime kuukausina. kaameat univelat on.

ja sit vielä kaikki liitoskivut ja turvotukset ja itkukohtaukset...niin, no voihan se olla että muutamia hyviä päiviäkin on mutta näin oma mielipiteeni on että ei ollut kivaa tää loppuaika.toisillahan on enemmän vaivoja ja toisilla vähemmän. ja eihän ne auta kun kestää kun muuta ei voi. välillä vaan sen oikean mielialan hakeminen tähän hommaan on ollut hakusessa. mut aina se ilokin sieltä välillä on tullut kaiken kurjuuden keskellä.

peipposka80; meillä oli eka neuvola viikolla 7 ja siellä meni puolitoista tuntia. ei ole kyllä ikinä enää sen jälkee niin kauan mennyt. otti verta 3 putkea ja painon, pituuden, ja sit kaikki äidin ja isän sairaustiedot ja suvun sairaudet.täytti neuvola korttiin äidin perustiedot ja puhuttiin terveys tottumuksista. tupakoiko jompikumpi ja miten alkoholin käyttö jne. sitten katottiin painoindeksiä ja katotaan tarviiko sokerirasitusta jossain vaiheessa. tais se ottaa sen pissa näytteenkin. sitten seuraavalla viikolla oli jo eka lääkäri käynti missä varmistettiin että sikiö on elävä ja raskaus normaali. ja sai ekan kuvan pikku pähkinästä.!!! sen jälkeen oli sitten jo vähän rauhallisempi mieli odottaa niskapussi ultraa kun lääkäri oli kattonut että oikea vauva siellä on ja sydän sykkii...toivon että sulla on kaikki hyvin ja raskaus sujuisi hyvin. ja tietty toivon sulle minimimäärän vaivoja tälle ajalle.

no hyvää perjantaita kaikille ja voikaa hyvin!

Vierailija
8/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty ollaan joku aika sitten ja kohta pitäis käydä koiruuden kanssa pissillä ulkona, saada toi iglu (=auto) ajokuntoon, on meinaan sen verran jäässä ja sit lähteä huristelemaan Kaiman kanssa shoppailemaan:=)

Poppis, mä olen ostanut tähän mennessä yhdet mammahousut, sammarit. Ja nyt ois tarkoitus tänään löytää jotkut mustat housut tai farkut duuniin vikoiksi 10 viikoksi. Eli enpä ole minäkään vielä ostoksilla käynyt ja mitä pidemmälle mennään, sitä vähemmän enää viitsin ostaakaan. Paitoja olen muutaman pidemmän mallin ostanut kun omat tuntuu napapaidoilta, mut en varsinaisesti äippävaatteita. Hyvin sitä omilla vaatteilla näköjään pärjääkin=)

Ja tosi kiva kun viitsit vielä hartaan sunnuntaikirkon jälkeen lähteä meitä moikkaamaan treffeille;))) Ei sit nautita liikaa sitä viiniä siellä ehtoollisella!

Käykäähän kaikki nyt ilmoittatumassa treffeille/tai antamassa tietoa jos ette pääse, niin osatataan varailla pöytää. Treffit on JO parin viikon päästä!

Nyt tosiaan lähdettävä sinen ulos, mukavaa perjantaita!

Aurora + Poitsu rv 24+6, huomenna taas vaihtuu viikot.............

Vierailija
9/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Oon ollut taas laiska enskapalstailija *hyi minua*. Lukemassa olen käynyt teidän juttunne, mutta omat kirjoittelut ovat jääneet vähiin¿on ollut mukamas liian kiirettä ja muuta. No yritän parantaa tapani! Ihanaa, vapaapäivä opiskeluista:) Tänään vietetään miehen kanssa rauhallista koti-iltaa, syödään herkkuja, kattellaan telkkaria ja saunotaan. Jospa sitä jaksaisi vielä ennen saunaa käydä lenkilläkin, niin tulisi tämän päivän liikuntatuokiokin vietettyä. [/color]

[color=BF3EFF] Ihan ekaksi Osselle onnittelut ihanasta pienokaisesta:)! *onneaonneaonnea* [/color]

[color=104E8B] Suppareita (sellaisia, joista on synnytyksen käynnistymisen kannalta hyötyä) lähettelen kaikille niitä tarvitseville, viimemetreillä odotuksessaan oleville Enskoille! [/color]

[color=BF3EFF] Peipposkalle ja muille uutukaisille Enskoille tervetuloa!!! [/color]

[color=104E8B] mammanalku: Mukavaa, että sauna ja hieronta auttoivat...ja uni maistui:) Kivoja viikonloppusuunnitelmia sinulla! [/color]

[color=BF3EFF] tikru: Mun pitäisi kanssa alkaa väsäämään joulukortteja! Tykkään kovasti kyllä askarrella! Mukavaa hippailua sulle! [/color]

[color=104E8B] poppis: Täällä myös suunnitelmissa herkkujen mässäilyä illalla:) Viikonloppuna saa ja pitääkin herkutella! Eikös se ole ihan Suomen laissakin määritelty juttu¿ainakin näin mä olen ymmärtänyt, hih:) Jep, nyt viikonloppuna tulee kyllä varmasti hirmupaljon ohjelmaa digikanavilta! Jee! [/color]

[color=BF3EFF] Elina: Suppareita sinne lähettelen! Olisipas kyllä varmasti maailman ihanin isänpäivälahja teille, jos pikkuinen putkahtaisi nyt viikonloppuna maailmaan! [/color]

[color=104E8B] Aurora: Mukavaa shoppailureissua! [/color]

[color=BF3EFF] Eilen kävin vähän kaupungilla törsäämässä rahaa. Ostin H&M:ltä kolme mammapaitaa ja yhdet mammahousut, ihania! Nyt ei enää purista ja kiristä! Tai no¿ainut mikä vielä kiristää, on talvitakki. Mulla on aika monta talvitakkia, mutta kaikki näyttävät tällä hetkellä masun kohdalta kuin makkarankuorilta! Plääh. Pakko olisi kyllä vielä ostaa takki, joka mahtuu päälle! Ostin myös miehelle isänpäivälahjaksi sellaisen kirjan, jota on nyt mainostettu tässä isänpäivän alla. En muista kirjoittajaa tai kirjan nimeä (olisiko ollut joku Isän käsikirja tms.), mutta kirjan etukansi oli sininen ja siinä oli Superman-logo=) Sen ajattelin antaa miehelle nyt sunnuntaina! [/color]

[color=104E8B] Omassa navassa ei sen kummempia, hyvää vaan kuuluu! Piksu jaksaa ilahduttaa tätä mammaa päivittäin myllerryksellään ja pikkupotkuillaan! Koulunkäyntikin tuntuu nykyisin huomattavasti mukavammalta, kun Piksukka jumppailee aina luennoilla ja demotunneilla! Ihanaa aina havahtua tylsällä luennolla oman pikkuisen myllerrykseen:)! Ensi viikon keskiviikkona olisikin sitten neuvola! Pitkästä aikaa! [/color]

[color=BF3EFF] Huomenna lähdetään mun kotipaikkakunnalle kaverin ja sen miehen tupareihin! Samalla käydään myös moikkailemassa mun perhettä! [/color]

[color=104E8B] Kaunista ja rohkeaa viikonloppua ihan jokaiselle Enskaliinille! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 21+4 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
10/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tuolta KUUMEILU-puolelta.

Eli siis tänään sitten se toinen (haalean punainen) viiva ilmestyi testiin. Olen ihan onnesta sekaisin!!! =) Haluaisin huutaa: OLEN RASKAANA!!! koko maailmalle, mutta kyllä mä nyt jonkun aikaa pidättäydyn, koska TEKAY:n sivun mukaan mulla on menossa vasta rv 4+5. Tulen siis jonkun aikaa pidättäytymään tuolla kuumeilu-puolella varmaan hetken, siirryn pikku hiljaa tänne sitten, jos kaikki menee hyvin!

LA on, jos kaikki menee putkeen, 14.7.2007.

IKIONNELLINEN Lisbet rv 4+5

Vierailija
11/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lisbetille plussasta:)! Teille tulee vauva, ihanaa! Taidat olla tällä hetkellä yhtä hymyä:)

Nyt tää tyttö lähtee tekemään ruokaa, kanaa ja riisiä! Kova nälkä jo on!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu-poitsu ~ ♥ ~

Vierailija
12/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas paheellisesti kirjoittelen yliopiston koneelta, joten pikaviesti vain luvassa... :)

Poppis, mulle on ainakin iskenyt vaikka mitkä vaivat nyt 30+ viikoilla. Ja se ähinä sängyssä kuulostaa kovin tutulta... Siis tarkoitan ihan vaan asentoa vaihtaessa, jos tuo nyt kuulosti vähän epämääräiseltä :)

Kohta mennään miehen kanssa ostelemaan kaikkea hoitopöydän tarvikkeistoon kuuluvaa: hoitoöljyä, liivinsuojuksia, niistäjä, talkkia... Sitten onkin miehen homma tehdä päivällinen, kun mä olen kokannut viimeisen kuukauden aikana joka ikisen aterian. Mur. Mutta siis, rentouttava ilta luvassa. Nuha kyllä vähän vaivaa, mutta kokeilin eilen saunomista siten, että laitoin löylyveteen eucalyptusta ja yritin kovasti höyryhengitellä - ei ainakaan pahentanut oloa.

Tervetuloa uusille, en juuri nyt muista nimiä mutta kuitenkin!

Missäs Laralei luuraa, kun en muista lukeneeni kuulumisia pariin päivään..? Vai onko vain mennyt ohi?

Hauskaa perjantaita - ja siivouspäivää ainakin Poppikselle! :)

Kandi & Muhku 33+1

Vierailija
13/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain lähenee... eikä mitään tapahdu...

Tigger: mullekin tuotti tuskaa sen asian myöntäminen, että jossain vaiheessa tuo jumppaaminen yms on vain jätettävä vähemmälle. Nyt sitten oikein inhottaa kun ei pysty (huom pysty) venyttelemään kunnolla kun on maha tiellä. Eikä niitä venyttelyitä kovasti saisi kait tehdäkään. SIis pidempiä venytyksiä. Ja Ei... ei pelistä tullut mitään oireita... kiltisti nyyttikin kuunteli sitä tuolta masun puolelta.

Peipposka: ekalla neuvolakerralla saatte vino pinon esitteitä, ja täti kyselee sairauksista yms asioista. Mitataan paino+ verenpaine ja sovitte sitten seuraavan ajan. Synnytyssairaala valitaan myös ensimmäisellä kerralla. NÄin ollen sitten saatte lähetteen tuohon np-ultraan. Muutenkin siellä hiukan jutellaan äitiyden/isyyden aiheuttamista tuntemuksista ja muuta mukavaa.

Elina: onneksi olkoon siitä, että rajapyykki on nyt saavutettu. Annetaanko teille joka kerralla tuo koko arvio? Harmittaa kun täällä sitä ei annetta. Neuvolan täti kyllä arvoi kooksi 3400g kun tossa keskiviikkona kävin neuvolassa. Tiedä sitten.

Mulla taas on ollut tämä loppu raskaus yhtä ihanaa kuin muukin odotus. ELi ei mitään suurempia vaivoja, silloin tällöin liitoskipuja, mutta siihen se onkin sitten jäänyt.

Lisbetille oikein paljon tervetuloa tänne :O)

Kandille mukavaa shoppailua. Se on ihanaa ostaa kotiin kaikkea vauva tavaraa :O)

Tänään tosissaan on kyllä ollut todella vetistä valkovuotoa. Pitänyt oikein pari kertaa miettiä, että mitäköhän sieltä valuu. Lapsivesi taitaa kuitenkin olla aivan veden omaista... Ja ei niitä supistuksiakaan näy, joten tässä vielä kärvistellään...

Heidi <3 Toukka 39+5

Vierailija
14/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MISSÄ MÖRÖTIN!?!?!? Voi, että... tarkoittaisikohan tämä, että....

heidi taas

Vierailija
15/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidille siis selvennykseksi, että täällä notkutaan edelleen. Olen vaan ollut koko aamun menossa ja nyt vasta ehdin tulla lukemaan kuulumisianne ja kirjoittelemaan. Kylläpä sitä väsyikin tuolla kaupungilla kierrellessä, huh!

Nyt multa jääkin sitten kommentoimiset vähemmälle, kun olisi niin hirmuisesti vielä tälle päivälle tekemistä: viikkosiivous, ruuanlaitto (tulista tex-mexiä, aah) ja illalla vielä miehen kanssa elokuviin katsomaan se ensi-iltaan tuleva Departed.

Aamupäivä meni tosiaan kaupungilla, kun ostin isänpäivälahjan miehelleni ja sitten löysin pikkusissylle joululahjan. Sitten kävin kaupassa hankkimassa herkkuja viikonlopuksi ja pyörähdin vielä neuvolassa tarkistamassa itseni ja vauvan voinnin. Mulla oli paineet ihan ok ja pissi edelleen puhdas, joten hyvin tässä voidaan näiden arvojen puolesta niin äiti kuin vauvakin. Kun ei vaan tuntisi oloaan niin norsumaiseksi ja vaivaiseksi. Tämän viikon aikana on tuo kävelykin muuttunut sellaiseksi taapertamiseksi, että mummotkin painelee minusta rollaattoreillaan ohi ;) Sitä äänekästä isänpäivälahjaa meillekin kovasti odotellaan, mutta minua lohduttaa, että ensi viikon aikana tämä meidän vauva syntyy joka tapauksessa.

Nyt on kuitenkin alettava touhuamaan, että ehtii tehdä kaiken. Oikein hyvää viikonloppua niin uusille kuin vanhoillekin enskasiskoille!

Mörötin ja Otso rv41+0

Vierailija
16/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille tasapuolisesti! Ja Osbornelle Onnittelut prinsessasta! :)

Ilmoittelen vaan itsestäni, että elossa oon! ;) Kuten ymmärrätte niin tässä eletään nyt melkoista suvantovaihetta, kun eka ultraan on vielä aikaa, niin en tosiaan vielä uskalla kovin hehkuttaa ja iloita tästä raskaudesta. Joten olen siis ollut kovin hiljainen palstailija ja varmaan olenkin siihen asti kunnes eka ultra on ollut.

Kaikki ihanat ja ei niin ihanat oireet edelleen ovat ja pysyvät. Pari yötä oon tässä joutunut nukkumaan puoli-istuvassa asennossa, kun muuten alkaa tekemään niin pahaa! Mulla on siis yöpahoinvointia. Ihanaa! :( Roikun vielä tuolla kuumeilupuolellakin, kun listaemon hommia olen vielä tehnyt, mutta nyt viikonloppuna päivittelen sen listan viimeisen kerran. Haikeaa!

Mutta yritän palstailla ahkerammin, kunhan saan taas päivät hieman rauhoittumaan! Kuulemisiin!

Hoyt rv5+6

Vierailija
17/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollu vauvan munuaisten takia vähän useammin muutenkin se ultra ja nyt sit synnytystapa-arvion jälkeen sanoi että tilaa laskettuun aikaan uusi aika taas.ei ne nyt enää niitä munuaisia kattonu kun luultavasti kaikki ok. lasten lääkäri kattoo sitten kun syntyy. eli lievä laajentuma siinä toisessa, mutta se on aika yleistä että jos toinen on niin kaikki on kuitenkin ok kun syntyy.mut se siitä. sen näkee sitten kun vauva tulee maailmaan.tottakai toivotaan että lääkärit ovat arvanneet oikein että mitään vakavaa vikaa ei niissä olisi.

ja sit tietty oli mulla on ollut tulehduksia ja niitten takia on ollut käyntejä silloin ku ei vielä saanu supistaa ja mulla sitä kohdunkaulaa sillon seurattiin ku lähti kypsyy.ja aina samalla ne kattoi vauvan. eli olen monta kertaa siis vauvan nähnyt odotusaikana.

nyt on tässä supistellut jonkin verran tuon lääkärin tarkastuksen jälkeen. ihan jopa tuntunutkin välillä kunnolla. oikeestaan kokoajan on maha kovana ja paineen tunnetta ja kaikkee muutakin ahdistavaa mut sit oikeita kipuja ei kuitenkaaan joka mahan kovettumisella tule. toivottavasti eivät lakkaa. tulis vaa lisää niitä kipeempiä. kävin tuolla kaupoilla kävelee ni siellä supisteli.

möröttimelläkin ollut kiireinen päivä...toivotaan että kiirepäivästä on apua ja saisit sinäkin supistuksia!!

ellu ja masukki rv40!

Vierailija
18/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa etrtei tarvi kahteen päivään mennä töihin, on niin jotenki väsyttäny olla siellä... Meillä olis ollu eilen sellaset " tuparit" töissä ku muutettii uusiin tiloihin, mut siel oli kauheesti siiderii, kaljaa ja viiniä eikä oikee mitää syötävää ni en viittiny jäädä.Tällä hetkellä kun se ruoka on se eniten kiinnostava asia joka paikassa ;)

Peipposka, meillä oli eka neuvola viikolla 8, sitä ennen sain jo postissa noita oppaita ja vaikka mitä, plus sit sellasen esitietolomakkeen mikä piti täyttää.Ja meil meni siel joku yli tunti ku labrassa vielä oteettii verta hiv ym testejä varten.Että kannattaa varmaan soittaa jo,.

Mites meni ultra? :)

Viipulin kanssa mulla on sama ongelma, mulla on miljoona takkia mutta ei mikään oikee meinaa kohta mahtua, saati sit esim kuukauden päästä...Eikä oo hirveeetä hinkua ostaa uuttakaan kun niitä on niin paljon jo ettei mahdu kaappiin, vaan pakko se vissiin on...

Lisbetille tervetuloa, toivottavasti menee nyt kaikki hyvin.

Niinku hoytillekkin toivon. En oo muuten koskaan kuullu yöpahoinvoinnista :)

Alkaa kyllä noita liikkeitä tuntumaan jo aika paljonki :)

Siitä ne sit vaan vahvistuu, toivottavasti äkkiä että mieskin pääsee kokeilee!!

Mutta, hauskaa perjantaita kaikille juhliin meneville kuin myös kotona herkutteleville!!

Riikka 19 tasan

Vierailija
19/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en kyllä kadu alkuraskauden ultrassa käyntiä ollenkaan! Kaveri vastasi viikkoja ja pieni sydän jumputti hirmukovaa! Eli kaikki oli kunnossa HUOH!

Lisbet: onnittelut plussasta!

Hoyt: jaksamista kuvotukseen. Mulla kanssa järkky olo 24h.

Heidi & mörötin: en voinut olla huomaamatta teidän tuskastuneita kommenttejanne! Toivottavasti pääsette pian tositoimiin.Tsemppiä!

Peipposka 7+0

Vierailija
20/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme on tapahtunut! Meidan laajakaista alkoi toimia eilisiltana vaatimattoman kolmen kuukauden odottelun jalkeen! Ihanaa kun paasee koneelle kotona ja juttelemaan siskojen ja kaikkien suomen tuttujen kanssa skypen kautta (ku kannykasta ei pitkia ulkomaanpuheluja tule tietysta syysta soiteltua...).

Onnittelut Osselle pikkutypykasta! Ja onnea myos kaikille uusille plussanneille!

Miullakin kylla olo muuttunut huomattavasti tukalammaksi 30 raskausviikon jalkeen. Hengastyy ihan pienesta ja nyt on viikon, pari pistanyt ilkeesti kylkiluihin kun vauva on niin ylhaalla. Toivottavasti kohta laskeutuu... Tai sitten tietty alkaa se vessassa ravaaminen, eli ei voi voittaa... Narastyksen ja vasymyksen lisaksi ei onneksi pahempia muita vaivoja ole ollut, viela on jaksanut pyorailla toihinkin. Enaa 25 tyopaivaa jaljella, jippii :-)

Retu ja joku rv 34+2