Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitte itsensä teille kylään kutsuvien vieraiden kanssa?

Vierailija
09.07.2007 |

Miten toimitte sukulaisten ym. kanssa, jotka kutsuvat itsensä kylään teille päiväksi tai pariksi, kun tarvitsevat yöpymispaikkaa. Kun kyseessä on pitkän matkan takaa tulevat vieraat, jotka käyvät harvoin, toimitteko heidän ehdoillaan vai teidän. Sopeutuvatko siis teidän arkeenne ja aikatauluihinne vai teettekö kaikkea heidän ehdoillaan, kun niin harvoin käyvät?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aika sosiaalinen luonteeltani, eikä minua haittaa, jos meillä yöpyy ystäviä, ja kutsun myös mielelläni ihmisiä meille kylään. Mutta kaikki meillä käyvät eivät tosiaan ole ystäviämme vaan näitä pakkovierailuja sattuu aina silloin tällöin. ap

Vierailija
2/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..luterilaisiksi ja ah niin asosiaalisiksi tahi ah niin trendikkään amerikkalaisen sosiaalisiksi ja pinnallisiksi kun se on niin hienoa. Mutta muullalailla kuin minä eisaa olla koska se on niin väärin tai vähintään tyhmää etteköymmärrä. Minkälainen vaateparsi muuten oisi oikeanlainen?

Antakaa ihimisten olla mitä on ja ihmetelkää miten hienoa kun on erilaista. Suositan pitempää matkaa Amsterdamiin jos vaan rahaa on; tulee mukava olo kun kukaan sosiaali- tai asosiaalitantta ei nipota miten sinun pitäisi hänen mielestään käyttäytyä vaan kaikki on omannäköisesti.

Maassa maan tavalla ja talossa samaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. lapsille tarviin ruokaa tiettyyn aikaan, minulla on mukana joko aineet tai jotain valmista.

Vierailija
4/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he haluavat käydä jossain paikoissa lastensa kanssa, mitkä meidän lapsia eivät yhtään kiinnosta, onko kuitenkin lähdettävä mukaan? Kuten arvaatte, tästä on nyt vähän erimielisyyksiä. ap

Vierailija
5/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei sellaisia itsensä kutsujia käy. Mutta jos omat lähisukulaiset kyseessä, niin en mä kai mihinkään kovin erityisiin järjestelyihin ryhtyisi. Huolehdittaisiin siitä, että talossa on ruokaa riittävästi ja nukkumapaikat tarvitsijoille ja avain käteen, jotta pääsee liikkumaan.

Meillä käy kutsuttuna miehen sukulaisia ja muita ulkomaan kavereita muutaman kerran vuodessa kylässä. Yleensä ohjelma on sitä, että nähdään toisiamme ja seurustellaan.

Vierailija
6/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huvittaisi maksaa vähistä rahoista nyt siitä, että lähdemme jonnekin, minne kukaan muu ei halua kuin he. ap

Vierailija
7/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itsensä kylään kutsuu, niin ei mun mielestä isäntäväen tarvitse seurustelu-upseereiksi tai turistioppaiksi ryhtyä. Jos vierailla on omaa ohjelmaa tiedossa, niin ei siihen mun mielestä tarvitse osalistua ellei erityisesti halua.

Eri asia sitten, jos itse kutsutte kylään.

Vierailija
8/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vieraamme ovat kyllä fiksua porukkaa, jos meitä ei huvita lähteä mukaan heidän menoihin, menevät ilman meitä. Ja jos meillä on menoja, niin tietysti hoidetaan ne ensin.

- jos olisivat epätoivottuja ja epäfiksuja, niin sanoisin, että hotelleissakin on varmaan tilaa tai keksisin jonkun tekosyyn, että pääsisin erooon.

Vierailija
9/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen sukulaisia, jotka käyttävät meitä hotellina, kutsumatta koskaan meitä heille, tuomatta tuliaisia tai mitään muutakaan.

Vierailija
10/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli serkku Ruotsista yökylässä ja eilen minun ystävättäreni istui koko illan ja tänään tulee siskoni yökylään pohjoisesta. Eikä tympäse yhtään, päinvastoin! Viikon päästä ystävättäreni Italiasta tulee meille viikoksi, todella ihanaa!

Te olette epäsosiaalisia ihmisiä!

Vierailija
11/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perhettä ei edes kyseinen toiminta kiinnosta.

Mutta voisin esim. itse lähteä ihan vain seuran vuoksi, jos kyseessä omat kaverit/sukulaiset ja mies lähtisi vastaavasti omiensa kanssa.

Mutta aina voi kohteliaasti kieltäytyä ja vedota siihen, että olette käyneet siellä jossain jo lukuisat kerrat, tai sanoa suoraan, että se ei vain ole teidän juttu ja teette yhdessä jotain muuta.

Vierailija
12/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what! Ei se ole rikos.

Vierailija
13/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen sanonut jo puhelimessa kun varaavat yösijaa meiltä jotain " katsotaan teille ne bussit millä pääsette sinne ja sinne" , eli ei ole jäänyt epäselväksi että emme lähde joka paikkaan.

Vierailija
14/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan mökötetään nurkassa.

14.

Vierailija
15/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, on suu. Ihan kohtelias sellainen. En ota kotiini ketään, josta en pidä. Enkä käy (kylä)paikoissa, joista en pidä.

16

Vierailija
16/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ne normaalit hommat ja käydään menot, joita ei haluta perua. Sanon vieraille tervetuloa, mutta lisään, että meillä kyllä se ja se meno silloin ja silloin ja teen selväksi, että emme ehkä istu koko porukalla vieraita viihdyttämässä koko aikaa.

Noista menoista, minusta on ihan ok sanoa, että meidän lapset eivät ko. paikasta ole kiinnostuneita (ja se on nähty jo monesti) ja meidän ei ole mitään järkeä lähteä sinne, mutta neuvon mielelläni miten sinne pääsee ja jos muuta menoa ei ole, heitän vaikka autolla.

Ainakin meillä vieraat ovat niin fiksuja, että tämän ymmärtävät. Minuakin ahdistaisi olla vieraana, jos isäntäväki viihdyttäisi herkeämättä pitemmän vierailun ajan. Vaikka ihan olisin kutsuttuna vieraana, puhumattakaan siitä, jos olisin itse majapaikan tarpeessa kutsunut itseni.

Vierailija
17/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet kutsunut teille ihmisiä kylään ja se on sinusta ihanaa, miksi haukut jotakuta muuta epäsosiaaliseksi? Meilläkin käy paljon vieraita, ja se on minusta myös ihanaa. Siltikään en välitä niistä vieraista, joita en ole kutsunut, ja joita en edes kutsuisi. Ei kai jokaikisen ihmisen kanssa pidä olla kaveri.

Vierailija
18/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää " sosiaalisuus on maailman suuri hyve" -kouhkaus menee liian pitkälle! Ei kaikki ole sosiaalisia, ja sillä hyvä. Minä olen sosiaalisessa ammatissa, kotona haluan ladata akkuja ja kuunnella ihan omaa ääntänikin joskus. Ja mulle elämä on liian lyhyt siihen, että luuhuaisin lomatkin inhoamieni ihmisten nurkissa!

16

Vierailija
19/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä kuka kutsuu itseään kylään? Eipä ole tuollaisesta kokemusta.

14.

Vierailija
20/34 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinäkin mielummin tekisi jotain epäsosiaalista työtä ja keskittäisi aikaasi siihen sosiaalisen toimintaan ehkä sen kerran kaksi vuodessa niiden mukavien seuraasi kaipaavien ystävien ja sukulaisten kanssa?

Ihan oikeasti en ymmärrä asennettasi. Ei kyse ole " yli-sosiaalisuudesta" , vaan normaalista elämästä ja läheisten kanssa olemisesta!