Häälahjavinkki ahneelle parille
Aletaan tekeen tästä lähtien niin, että aina kun tulee kutsu, missä lukee, että meillä on jo kippoja, muta rahat voi laittaa tilille.
Osoitetaankin lahjaraha hyväntekeväisyyteen ja annetaan kortti, missä lukee, että " osoitin lahjarahanne lasten syöpäsäätiölle, koska kutsustanne ilmeni, että teillä on jo kaikkea" .
Kauhumorsiamien on pako hymyillä, koska mainehan siinä menis jos alkais kiukutella, että itse tarvii rahaa enemmän kuin syöpäsairaat lapset.
Kommentit (17)
esim. häämatkaan, kodin sisustukseen. Ihan ok, eipähän tule turhaa tavaraa.
ellet ole jo itse purjehtinut avioliiton satamaan.
että pitää kerjätä rahaa lahjaksi.
Kertokaapa mulle tämä.
Noloa sitten kun ero tulee ja vieraat on kustantaneet häät. Soisi että pari pysyis ees muutaman vuoden naimisissa.
Vierailija:
että pitää kerjätä rahaa lahjaksi.
Kertokaapa mulle tämä.
Noloa sitten kun ero tulee ja vieraat on kustantaneet häät. Soisi että pari pysyis ees muutaman vuoden naimisissa.
Ei sitä rahaa häiden kustantamiseen käytetä, vaan esim häämatkaan. Tuttavapari lähti häiden jälkeen kolmeksi viikoksi Jenkkeihin, ja aivan varmasti rahalahjat olivat tuollaisella reissulla toivottuja. Käsittääkseni hääpari sitten ostaa rahoilla jotain muuta kuin arkipäiväisiä juttuja, jotain sellaista mikä säilyy.
Mulle ainakin olisi tosi mieluinen lahja, vaikka meiltä oikeastaan puuttuu paljonkin sellaista mitä ainakin muut ihmiset tuntuu pitävän välttämättömänä (ainakin kaikki kauhistelee, miten pärjäämme yhdellä paistinpannulla ja kahdella kattilalla)
Joten loistava idea ap! Aion käyttää vinkkiäsi, jos tulee eteen " rahankeruulta" haiskahtavat pippalot :)
En ymmärrä, miten se on keltään pois antaa vaikka rahana, jos hääpari niin toivoo.
Vai onko se taas se kateus, mikä raha-asioissa jyllää? Kellekään ei suotaisi yhtään enempää rahaa kuin mitä itsellä on.
Lahjoituksen kohteena voisivat olla vaikka keskoslapset.
Tai ostaa jonkun lehmän tai muun lahjaksilehmä-sivuilta :)
Mitä pahaa on pyytää rahaa häälahjaksi? Se on lahjaTOIVE. Jokainen saa toivoa mitä itse haluaa. Jos haluat leikkiä jotain suurempaa, joka kertoo mitä ihmiset saa toivoa niin tee näin.
joka laskee, että taatusti kukaan ei syö enempää kuin on maksanut lahjana hänen häissään.
joittajalle parhaiten sopii.
itse ainakin tahtoisin ennemmin sydänlapsille, spr:lle, kummeille tms. tehtävän lahjoituksen kuin syöpälapsille.
että hääpari on hyvin toimeentuleva. Meillä suvussa tulossa häät jossa toivotaan lahjaksi pelkästään rahaa. Ja kaikilla on tiedossa että tämä pari on aika tiukilla, mies opiskelee ja vaimo kotihoidontuella.
Vierailija:
että hääpari on hyvin toimeentuleva. Meillä suvussa tulossa häät jossa toivotaan lahjaksi pelkästään rahaa. Ja kaikilla on tiedossa että tämä pari on aika tiukilla, mies opiskelee ja vaimo kotihoidontuella.
Mutta sellaisille muille pareille tuo aloituksen tekijän viesti on hyvä.
esim. Käytöksen kultainen kirja josta voi oppia käytöstapoja...
Kukkaro niille muiden lahjottamille seteleille
Ja kirja miten sijoitan viisaasti..
mikä tuossa on niin kamalaa. Siis siinä rahan pyytämisessä.
Pääsee vieras helpolla, kun ei tarvitse juosta ostamassa lahjaa ja pari säästyi pinkeiltä unikkokapoilta ja joltain ihme pentikin hierontaöljyiltä.
Voi olla vaikka opiskelijoita, mutta jos ovat asuneet jo omillaan, on kuitenkin perustarvikkeet jo olemassa. Mieluummin sitten vaikka lahjakortteja, jos ei rahaa halua antaa, koska lahjakortilla voi hankkia juuri sitä mitä tarvitsee ja mistä pitää. Toisaalata rahalahjat vaikka häämatkaa varten on ihana lahja (koska muuten ei ehkä ole varaa mihinkään häämatkaan).
Tiedän tapauksen, jossa myös hyvin toimeentuleva pariskunta toivoi rahaa ja sai puutarhatonttuja. Nyt se on sellainen vitsi jo, mutta ei varmaan naurattanut lahjan avaajia silloin kun oli dollarin kuvat silmissä.