Kimperi vai MaM ECO? Kokemuksia?
Heippa!
Haluaisin ostaa reilun 2kk:n ikäiselle poitsullemme kantoliinan. Pienen perehtymisen jälkeen ykkösenä olisi tällä hetkellä joko Kimperi tai MaM ECO. Kokemattomana liinailijana mietityttää lähinnä se kauanko trikoisella liinalla voi ylipäänsä kantaa... MaM ECO vissiin hieman tukevampaa ainetta kuin trikoinen Kimperi, mutta Kimperin kuosit ihastuttaisi ehkä aavistuksen enemmän...Päätös on siis vaikea :)! Tällä hetkellä poika n.6.2kg -> kauankohan trikoisessa pystyisi kantamaan ilman, että hartiat aivan jumissa? Itse olen 176cm, joten riittääkö 5m liina varmasti kaikkiin sidontoihin?
Auttakaahan kokematonta ja kertokaa omia kokemuksianne :)!
Kommentit (4)
Eka tuosta pituudesta. 5m pitäisi riittää hyvin. Itse olen 171cm, 59kg, ja 4.7metrisellä liinalla saan kaikki sidonnat mitä käytän, niin eteen, selkään kuin lonkalle.
Itse siirryin kudottuun liinaan kun tyttö oli n.4-5kk vanha koska trikoisella en jaksanut enää kantaa ja sidonta tuntui jatkuvasti löysältä. Kudottu on paljon jämäkämpi ja sillä on kevyempi kantaa.
Nyt olen tosin suunnitellut kun toista kuumeillaan että ostaisin kimperin trikooliinan alkuun, on niin kivannäköisiä :D
Ergo on meillä ja sekin on hyvä, mutta kyllä enemmän tykkään liinasta, saa juuri sellaisen sidonnan kuin haluaa ja on jotenki vaan enemmän mun makuun kuin ergo. Reissussa meillä mies kantaa ergolla ja minäkin joskus.
Ei ole Mam Ecosta eikä Kimperistä kokemuksia mutta en usko että ominaisuudet hirveästi eroaa toisistaan. Jos aiot kantaa pitempään (meillä tyttö 13kk ja vieläkin päivittäin liinassa) niin suosittelen kudottua liinaa, itselläni positiivisia kokemuksia mm. Didymoksesta, Haikarankehdosta ja Hoppedizista.
Meillä olisi Kimperin trikoinen liina kaksi kertaa kokeiltu ja kerran pesty myytävänä. Poika ei koskaan suostunut liinaan joten joutaa pois. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä kiiuliviiuli@hotmail.com
... olis munkin suosikkini noista, kumpaakin on kokeiltu. Kimperi oli meillä liinailunaloitusliinana ja tykkäsin kyllä siitäkin. Tuollainen perustrikoinen toimi loistavasti aloittelijalla, kun antoi sidonnan pieniä treenauksiakin hyvin anteeksi ja lapsi oppi siinä helposti tottumaan liinailuun. Kimperi menee meillä vieläkin kun lapsi on nyt reilu 5 kg mutta Eco on huomattavasti tukevampi ja siinä mielessä tulee olemaan taatusti pitempään käytössä. Mulla on tosin edelleenkin (hyvin periksi antavan trikoisen jälkeen) hakusessa että kuinka kireelle Econ voi sitoa että vauva ei ihan siihen puristu. Sidonnasta tuntuu tulevan helposti ehkä liiankin kireä, mitä riskiä perustrikoisissa ei ole kun kerran joustavat hyvin.
Kannattaa ehkä pyrkiä testaamaan noita liinoja jossakin ennen kuin investoi esim. sen melkein 70 eeroa liinaan, ettei tule hukkahankintoja. Niitäkin on nähty (nim. kokemusta on...)
Meillä Mam Eco käytössä. Tyttö on 4,5kk ja 6,5kg. Oikeastaan nyt vasta on alkanut viihtyä liinassa, vaunuihin ei suostu makaamaan kun ei sieltä näe mitään ja ne onkin jääneet viimeisen parin viikon aikana aika käyttämättömiksi. Olen tosi tyytyväinen tuohon liinaan ja uskon että meillä se on pitkäikäinen koska kyseessä on melko keskimittainen tyttö. Napakka siis on eikä reunat käpristy eikä sidonta löysty. Olen tosi isokokoinen ja mulle riittää s/m-kokoinen liina hyvin kietaisux2-sidontaan.
Varsinkin isokokoisempien lasten vanhemmat tuntuvat kehuvan kovasti ergoa, joten sitäkin vaihtoehtoa ehkä kannattaisi harkita. Eli nyt aluksi hankkisit liinan sillä ajatuksella että kun vauva painavoituu, siirryt käyttämään ergoa joka on ilmeisesti aivan omiaan painavammalle lapselle. Silloinhan ehkä voisit hankkia liinan enemmän esteettisten kuin käytännöllisten perusteiden mukaan. ;)
Mutta voin todella kehua Mam Ecoa omasta puolestani.
Nummuli