Lue keskustelun säännöt.
Ettekö luota ihmisten arvostelukykyyn lahjoissa? Ettekö osaa ostaa lahjoja ilman ohjeita?
09.07.2007 |
Jos minä tiedän, että hääpari on ollut yhdessä vuosikausia ei tule mieleenkään ostaa heille leivänpaahdinta tai kahvinkeitintä. Juhliin kuitenkin kutsutaan niitä ihmisiä joiden kanssa ollaan tekmisissä, joten he ovat varmaankin käyneet luonanne vierailulla ja tietävät että teillä on se kahvinkeitin ja vedenkeitin. Samat vieraat ovat myös huomanneet mistä pidätte, Iittalan esineistä, marimekon tekstiileistä, millaisesta taiteestä pidätte, mitä musiikkia kuuntelette vai ovatko ihmiset tosiaan niin juntteja, etteivät kyläreissuilla kiinnitä tämmöisiin asioihin huomiota ja helpota lahjojen ostoa, sitten jos sellainen olisi ajankohtaista?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen ollut useissa esim. serkun häissä, joiden luona en ole käynyt vuosiin. He asuvat toisella puolella Suomea, joten saattaa olla pitkiäkin aikoja ettemme ainakaan toisen kotona käy.
Toisekseen esimerkiksi siskollani ja minulla on niin erilainen maku (siskolla tosi tarkka), etten yleensä osaa ostaa hänelle lahjoja, vaikka tavarat tunnenkin hyvin. Lisäksi hänelle on yleensä turha ostaa mitään " ylimääräistä" , sillä sisustus on tarkkaan mietitty. Jos hänellä on vaikka 2 kpl sinisiä tuikkukippoja, voi olla ettei hän halua enää kolmatta tai mitään muutakaan saman tyylistä. Lisäksi en ole kurkistellut kaappeihin, joten lakanoiden ja pyyhkeiden tms tarpeesta en osaa sanoa mitään.
Meille taas sisustuksen puolesta olisi monen vaikea ostaa mitään. Meillä on oma makumme, mutta ei vielä rahaa hankkia haluamiamme tavaroita, joten meillä käymällä saa olla aika meedio, jos tietää mitä haluaisimme. Astiasarjan monikin tietää, mutta ei varmasti osaa ostaa kysymättä oikeanlaisia, sillä harva läheinenkään kaapillamme on käynyt penkomassa mitä astiaa on kuinkakin monta kappaletta.
Me muuten emme pidä mistään " pikkuesineistä" ja koristeista, joten niitä ostamalla sisustukseen menee aika varmasti metsään. Isompia tavaroita ei taas monella ole varaa ostaa ja menee vielä todennäköisemmin väärin. Lisäksi monet haluavat lahjaksi ihan jotain muuta kuin sisustukseen liittyviä juttuja ja niitä on vaikea tietää.
(Olemme kyllä saaneet lahjaksi esim. taulun, mutta senkin lahjoittaja tiesi meidän pitävän siitä ja kysyi vielä erikseen toivettamme.)