Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!MARRAS05, uutta pinoa pukkaa!!!!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariin päivään en oo päässyt koneelle ollenkaan ja piti heti nyt rynnätä katsomaan mitä kuuluu noemalle. jännittää ihan hirveesti....

meidän lomailu on mennyt aikas sateisissa merkeissä, onneksi alkuun oli apri hellepäivää niin päästiin nauttimaan vesileikeistäkin.Tiistiana käytiin Ranuan eläinpuistossa, vaan himpan liian pieni tais teemu sinne olla, jaksoi jonkin verran olla kiinnostunut mutta loppumatka meni itkien väsymystään. Kummia käytiin sit Rovaniemellä morjestamassa ja olihan se hulinaa mennä sinkkunaisen kotiin, siellä oli tuhat aj miljoonajuttua mihin ei saanu koskea. itekkin olin ihan puhki sen reissun jälkee.

Puhetta alkaa tulla hienoiseen tahtiin ja osaahan poitsu jo kertoa mitä haluaa. aivan mahtavaa kehitystä kokoajan tapahtuu. Mukista tai lasista meillä juodan sujuvasti(myöskin pitkin paidanhelmoja) pottailu on taas täällä mummolassa unohtunut, on vaan olevinaan niin paljon hommaa ettei huomaa potalla käyttää.

Masukki voi kaiketi hyvin, ja ainakin ite voin paremmin tässä raskaudessa kuin edellisessä. Liikkuminen sujuu hienosti ja ajoittan en edes muista raskaana olevani.

Viikonloppuna palaillaan takas kotiin ja siellä odottaa se muuttokaaos, loput tavarat kun sais nopsaan tahtiin paikoilleen.

ja noemalle extrapaljo onnea tulevaan!!!

Vierailija
22/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoititn äsken tänne muutaman rivin ja sitten kone sammui ja käynnistyi itsekseen, mutta tekstini oli hävinnyt.. kummaa..

Parin tunnin päästä on rakenneultra ja jotenkin jännittää se aika paljon...

Vien pojan vanhemmilleni, kun ovat kesälomalla ja mies tulee töistä sairalaan sitten.

Mahtaako noema olla kuulolla? TSEMPPIÄ synnytykseen!!

Gerda kyseli pyllyn pesusta niin lavuaarissa minäkin pesen. Mutta miten te pesette etupuolen? Meillä kun nuo jalat on aika lailla silloin siellä lavuaarissa.

Lempileluina meillä on kaikki autot, jestas miten voikin olla niin autofani. =)

Pinniksessä vielä nukutaan, mutta nyt syksyllä pitäisi ostaa isojen poikien sänky, jotta pikkuinen saa sitten pinniksen.

Luetteko paljon taaperoillenne?

Porilaisiakin täällä oli? Oliko touko ja aatun_äippä? Jazzailetteko kovasti?

Taidanmennä syömään vielä makaroonilaatikkoa, kun poika jo söi ja alkaa pakata tavarat kasaan ja lähteä vanhemmille.

puhihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa: Ei suunniteltu paljon jazzeille menoa, oon ens viikon vielä töissä ennen lomaa, joten Minttu käynee mummin kanssa jonain päivänä jazz kids festareilla. En oo varmaankaan menossa mihinkään konserttiin.

Oltiin aamulla pellehermannin puistossa ja olin ottanut vesipullon kassiin mukaan. Se oli vuotanut ja mun kännykkä lillui siellä vedessä kun päästiin kotiin. Ei toiminut. Yritän kuivatella sitä nyt, mut et ottaa päähän. Huollossa kuivatus maksaisi 35-40 ¿/ uusi halvin puhelin 39 ¿. Taidan kokeilla jos vaikka tuo alkaisi toimia ok kunhan on kuivunut.

Minttu on hokannut miten avataa jääkaapin alempi kaappi, vaikka kahvakin on poistettu. Nyt on aina kurkkimassa siellä ja näyttämässä että Minttu ottaa tätä. Argh...

Palaillaan...

Vierailija
24/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse päiväunilla ja minä heti säntäsin koneelle katsomaan onko uusia kuulumisia. Olihan täällä, kivaa. Mukavaa että Noemakin oli jaksanut käväistä. Voin kuvitella että alkaa olla jo melko tuskainen olo. Siinä mielessä ihan hyvä ettei ole pahimmat helteet nyt päällä.

Le Cheile kyseli vinkkejä leikkeihin. Me ulkoillaan Jessen kanssa tosi paljon ja siinä kuluu aika oikein mainiosti, enemmänkin oltais varmasti pihalla jos vaan ehdittäis. Kierretään eri leikkipuistoissa, käydään metsäretkillä, järven rannalla, ihmetellään autoja, traktoreita, mopoja, koiria, oravia... Ihanaa kun on kesä ja ulkoilu on niin helppoa.

Sisällä ollessa lempileikkejä on mm piilosilla olo, hippa (Jesse on aina se joka juoksee karkuun ;-), laatikoiden tutkiminen jaksaa myös edelleen kiinnostaa, keittiöleikit eli kattiloiden ja kauhojen kanssa pelaaminen varsinkin jos saa esim makaroneja hämmennettäväksi. Aikaisemmassa viestissä mainitsinkin että autoleikit ja kirjojen lukeminen on tällä hetkellä suosituimpia. Usein aamulla kun herää on heti ekana käsi ojossa kirjahyllyn luona ja hokee " kiija, kiija" .

Ollin äiti kyseli miten paljon vaatteita kannattaa olla päiväkotilaisella. Kotiin meille on kertynyt vino pino perusvaatteita eli puhtaat vaatteet ei lopu kovin helpolla, tosin pesen kyllä pyykkiäkin melkein joka päivä. Tarhassa on aina kahdet varahousut (colleget), kaksi tai kolme varapaitaa ja varasukat. Jessellä on mennyt aika usein tarhapäivän aikana yhdet vaatteet vaihtoon, ruokailutilanteissa suttaa ja kastelee.

Tamatu, kiva kuulla että sulla menee raskaus niin hyvin että tahtoo raskaana olo unohtua. :-) Tsemppiä muuttokaaokseen!

Puhihaa, tulethan kertomaan miten rakenneultrassa meni? Kovasti kiinnostaa nämä uudet odotukset.

Kirjoja meillä luetaan aika paljon, lähinnä vielä kuvakirjoja kun Jesse kääntelee sivuja niin vauhdilla ettei pidempiä tarinoita ehtisi millään lukea. ;-) Kovasti odotan jo sitä että alkaisi pidemmätkin sadut kiinnostaa, kirjoja on jo valmiina sitä hetkeä varten. :-)

Täytyy myöntää että meillä on kirja hyvin usein myös ruokapöydässä, menee ruoka paljon sutjakammin alas niin. Olin ajatellut että nyt loman aikana vierottaisin tuosta huonosta tavasta pois mutten olekaan jaksanut alkaa taistella. Jesse ei kertakaikkiaan malta pysyä syöttötuolissa pelkän ruoan takia. Tai sen verran kyllä että saa pahimman nälän pois, mutta itse haluan syöttää niin paljon että pärjää kolmisen tuntia seuraavaan ateriaan. Onko muita joilla syödään kirjojen / lelujen avulla?

Touko, voi kurjuus mikä kännykkävahinko. Kyllähän tuollaiset aina harmittaa, höh. Toivottavasti puhelin alkaa vielä toimia.

Meilläkin Jesse availee jääkaapin alempaa kaappia, onneksi kylläkin vain ruokailun yhteydessä. Haluaa sieltä kurkkua tai porkkanoita ja ilomielin annetaankin. :-) Jossain vaiheessa oli pieni ongelma kun halusi roikkua siellä jääkaapilla, mutta nykyään laittaa jo aika nätisti oven kiinni kun pyydetään.

Odottelija, oletko kuulolla? Mikä Annan vointi on, onko vielä kipeänä? Joko olette muuttotohinoissa? Edelleen haaveilen teidän näkemisestä.

Tällaiset höpinät tänään. Mukavaa torstain jatkoa kaikille!

Vierailija
25/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kaikki nukkuvat paitsi minä. Mies on kesälomalla ja on viettänyt liki kaikki yöt kalassa (henkeen ja vereen kalamies) ja päivisin sitten unet maittavat!

Me ollaan lähdössä huomenna jazzailemaan! Lapset menevät mummuille yökylään ja meille tulee vieraita, lähdetään vähän juhlistamaan synttäreitä :) Lasten jazzeilla olis kanssa tarkoitus poikkeilla, maanantaina oli 0-2 vuotiaiden muskari, kellonaikaa en muista mutta netistä löytyy ohjelma :)

Samoin kuin Auringonkukka, myös minä odotan että sais alkaa lukemaan aatulle satuja, kirjoja on paljon! Aatu on lasten omassa kirjakerhossa (disneyn kirjoja ym) ja Emman liitin Mauri Kunnaksen kirjakerhoon. Leluista tällä hetkellä ihan ykkösiä ovat kaikki autot! Niitä poju roudaa yksitellen olohuoneen pöydälle ja leikkii siinä.

Mies lähtee lasten kanssa evakkoon ja mä rupean siivoamaan huomista varten, musiikki vaan täysille :)

Kuullaan taas ja palaillaan :) (ja odotellaan vauvauutisia ;) )

Vierailija
26/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa loppuajat lähestymään, kuten Noemalla ;o) Viikkoja on tänään 36+2 ja päiviä laskettuun aikaan 26 ! Huih. Kohta meillä on sitten 6 lapsukaista ja tytöt saavat pienen ........ enpä kerrokkaan vaikka sain tietää viime äitipolikäynnillä kumpika meille on muuttamassa ;o)

Noema: ei tuosta kauaa mene. Olen, anteeksi vain, ihan pihalla siitä montakos viikkoa siulla nyt on ?

Amalia on nyt päiväkuivatyttö ! Päivävaippaa ei olla käytetty enää 1½ v:n jälkeen ja tyttö itse ilmoittaa et pisu ja sit mennään vessaan pytylle. Potalle ei ole suostunut kertaakaan... Päiväunilla ja yöllä on vielä vaippa kun meillä on yhäti " nukutuspullo" käytössä ja eipä siitä olla juuri nyt luopumassa kun vauva syntyy hetkenä minä hyvänsä. Kestovaippoja edelleen käytetään ja tulokkaalle ollaan niitä myös hankittu. Olipa onnistunut vaipatusvalinta se !

Typykkä " puhuu" jo ja paljon. Sanoja tulee pötköön, mutta ei siten sidossanoja kuten ja, mutta jne. Ärrä on sellanen soroärrä, mutta eiköhän tuo opi senkin vielä sanomaan.

Meillä edelleen unta riittää : päiväunilla tyttö nukkuis rattaissa sen 3-4 tuntia, mutta nyt ollaan alettu " jo" kahden tunnin kuluttua herättelemään. Sitten yöunet aloitetaan 21:00 ja aamuisin herätään 10:00-10:30. Siis neiti nukkuu megayöunet :oD Ihanaa et itekkin saa levätä jos tää tulokas ei olekkaan yhtä hyväuninen :o/

Ai joo niin, Amalia oppi syömään lusikalla itse. Juu, aika myöhään, tiedetään, mutta kun olen " laiska" äiti niin en ole ehtinyt tätä ennen antaa tytön harjoitella ja nyt syöminen sujuukin tosi hyvin.

Kokoa tytöllä on suunnalleen reilu 80 cm ja painoa 14 kg.

Ihanan helppo lapsihan tuo on ja tytöistä on ollut kovasti kesälomalla apua : isot tytöt laittavat tiskikoneen, imuroivat jne. Itse saan tosiaankin levätä.

Mutta nyt pitänee mennä mittaa sokerit, sellainen vaiva tässä raskaudessa et sokereita joudun mittaa kotona. Verenpainelääkitys sen sijaan on vähennetty puoleen ja kohtsilleen lopetetaan kokonaan. Senhän sain Amalian raskausaikana, mutta nyt paineet ovat korjaantuneet erinomaisiksi. Jopa liiankin alhaisiksi.

Oikein ihanaa lomaa lomaileville ja aurinkoista kesänjatkoa, kirjoittelen kun katraalta ehdin ;o)

T : Rapuäiti ja Amalia + masukki 36+2 sekä katras !

Vierailija
27/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukalle, meilläkin kirjoja luetaan kovasti, on kyllä ihmeellistä miten paljon noin pieni muistaa, niin Suomen kuin Englannin sanoja. Olen joskus ostanut miehelleni sellaisen Lasten oma suomi-englanti sankirjan, jossa on paljon kuvia ja siitä on tullut meidän pojan hitti. Angela Wilkes on sen tehnyt ja Tammi on kustannusyhtiönä, jos jotakin kiinnostaa. Joka päivä sitä pitää lukea, varsinkin autosivuja, auton osat tunnetaankin molemmilla kielillä alusta loppuun ja automerkit, niin, että bemari on mummon auto, volkkari (pakettiauto) on papan auto, mersu on opan auto (tätinki saksalaisen miehen) jne. Huuliharppu on meillä myös hitti ja annan sen aina silloin tällöin, että kiinnostus ei kuole.

Tamatulle. Minä myös olen voinut paljon paremmin tässä raskaudessa, jos masu ei jo haittaisi tiettyjä toimintoja, niin itse tuskin välillä edes muistaisin olevani. Itse olen miettinyt, että onko se vain, että ensimmäisellä tuijotti kaikkea uutta mitä tapahtui vartalossa ja oli myös paljon varovaisempi kaiken suhteen. Nyt käyn kuntosalilla kaksi kertaa viikossa ja kävelen ahkerasti. Myöskin kun aika menee tuon vilperin kanssa, niin nopsaan kotona, niin siinäkin unohtaa.

Täällä Pohjanmaalla tihuuttaa vettä, mutta uhmaan vesisadetta ja lähden kävelylle mummolaan.

Terkut ja Noemalle edelleen onnea matkaan, toivotaan, että se pienokainen sieltä pian " irtoaa"

Vierailija
28/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut poitsun kanssa mummulassa netin ulottumattomissa monta päivää ja heti kotiuduttua piti tulla katsomaan JOKO Noema on päässyt tositoimiin.

Nyt en ehdi enempää, palailen lukemaan muiden kivoja juttuja ja selostamaan omiani.

Terkuin Manna

joka juuri äsken luki raskausajan päiväkirjaansa (jota muuten kertyi koneelle yli 100 A4-sivua) ja on nyt ihan tippa linssissä. Oli se niin ihanaa aikaa olla raskaana=)

Vierailija
29/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woe woe. Alapäästä tulee colakarkkia, ainakin siltä vaikuttaa. Väri tummuu koko ajan. Ihme settiä, ei tullut Onnista tällaista, vaikka meni viikoille 41+5. Nyt siis meneillään 40+5.

Supistelee, muttei tarpeeksi. Plääh.

Nyt kommentoin kyllä jo juttujanne, kun käyn vain omaa napaa purkamassa koko ajan.

Tiituliitu oli käynyt perheineen Haltialassa. Me asutaan ihan tässä lähellä ja ajattelinkin mennä sinne Onnin kanssa huomenna käymään, jos siis olen edelleen yhdessä kasassa. Varmasti poika tykkää.

Hienosti olet Touko pudottanut! Rauhassa pudotettu pysyy varmimmin poissa, eli hyvä hyvä.

Le Cheilellä ollut paljon uudistuksia elämässä. Kertakaikkiaan typerää lääkäriltä pelotella potilasta! Varsinainen puoskari. Onneksi Brunolla saitte mieltä rauhoittavaa kommenttia. Samalla tavalla koin, että tässä toisessa raskaudessa ei ehtinyt samalla tavalla tuijottaa omaa napaa, kuin ensimmäisessä ja siksi kaikki sujui jotenkin paljon nopeammin. Yhtäkkiä oli laskettuaika. Nyt päivät kuluvat taas ihmeen hitaasti odotellessa ;)

Tintalle rentouttavaa kampaajareissua! On se aina ihanaa päästä itseäänkin hellimään :)

Hienoa, että Gerdan perheen reissu oli sujunut hyvin lentoineen kaikkineen. Tervetuloa takaisin :)

Meillä pylly pestään myös Hildan tyyliin. Alakerrassa on niin suuri lavuaari, että sinne mahtuisi kyllä jalatkin. Samalla tyylillä pestään myös pippeli. Eli koukitaan takaa jalkojenvälistä.

Lempileluja ovat ehdottomasti pikkuautot. Pojalle ostettiin liukumäki ja siitä pitää myös paljon. Laskettaa myös pikkuautoja sitä pitkin.

Hienosti Jesse jo kakkailee pottaan! Wau! Meillä käydään vaan istumassa, mitään ei heruteta pönttöön tai pottaan. No, kaikki ajallaan.

Hienoa Tamatu, että tämä raskaus tuntuu helpommalta kuin ensimmäinen! Taaperon kanssa se on suuri etu. Toivottavasti fiilis säilyy loppuun saakka, varmasti säilyy. Paljon iloa ja kaikkea hyvää sinulle ja vauvalle!

Mites Puhihaan rakenneultra? Oliko kaikki hyvin? Kysyittekö sukupuolta?

Meillä luetaan kanssa paljon kirjoja. Lemppareita ovat Puppe kirjat, Barbababat, sekä Mauri Kunnaksen kirjat. Täällä kanssa odotellaan, että pääsisi lukemaan pojalle satuja. Mies on ostanut jo Narnian Tarinat kuvitettuna versiona ja malttamattomana odottelee, koska pääsee niitä lukemaan Onnille. Siihen menee kyllä vielä aikaa. Samoin TSH:n lukemiseen pojalle- mies rakastaa fantasiaa.

Amaliakin jo päiväkuiva. Hienoa! Meillä kanssa r-kirjain on sellainen soro. Hauskan kuuloinen :)

Mannalle jouduin tuottamaan nyt pettymyksen, täällä vielä olen. Lupaan yrittää olla mahdollisimman nopea :)

Nyt supistelee taas sen verran tujusti, että vetäydyn takavasemmalle.

Noema

Vierailija
30/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. täällä sinä vain hetki sitten kirjoittelit ja supisteli kovasti. Mahdatko pian lähteä synnyttämään. OI että, tsemppiä!!!!!!!!!!!!

Poijjaalla meni vähän yli kun oli miehen kaveri (Nigeriasta) tai minunkin ystäväni mies niin meillä, kun eroavat ja he touhusivat niin paljon, että en meinanut saada unille, mutta nukahti sitten lopuksi.

Nyt mies lähti viemään kaveriaan kotiin ja tulin koneelle

Rakenneultra oli joo ja kaikki pienellä hyvin. Se on tärkeää, mutta istukka oli vain kauhean alhaalla ja se tarkistetaan vkolla 28. Sanottiin ettei mitään hätää, että älä murehdi, synnytystä ajatellen vain se katsotaan. Mutta kuitenkin mietityttää..

Kun kätilä kertoi että tuossa on virtsarakko, sanoin että sukupuolta ei saa sanoa, jos näkyy.. Hän sanoi että ei ota sitä puheeksi, jos ei itse oteta ja ei hän kerro ja se on aika vaikea välillä tietää. Me ei haluta sitä vielä tietää tai vielä, siis synnytyksen jälkeen vasta. =)

Vaikka minulla on ollut tuota aika rajua tunnekuohuntaa niin tämä toinen raskaus on mennyt todella äkkiä ja ei aina edes tiedä että missä vaiheessa mennään. Ekasta aina tiesi tarkalleen ja seurasi kaikkea mahdollista: =)

Meillä on jääkaapin alla pakastin ja sitä poika joskus availee ja hakee aitsaa eli jätskiä. =) Kerran oli jäänyt pakastin auki vähän ja oli tullut sitten jäähilettä jo sinne... Onneksi huomattiin kuitenkin suht ajoissa. Juuri pari päivää sitten kaverini kertoi että heillä oli jäänyt pakastin sillain auki ja nyt heti meillä..

Harmittavaa Toukon puhelin. Toimiiko kunnolla?

Meillä ois ajatuksissa mennä jazzailemaan viikon päästä vimppana viikonloppuna siis ihan vaan sinne kadulle. Poika menisi ekaa kertaan yökylään vanhemmilleni. Jo jänskättää. =) Nyt viikonloppuna on äitini 50 vjuhlat ja ollaan mökillä. Miehen kanssa vähän kärhämää kun on se beachfutis myös ja mies on yhen joukkueen koonnut että kun en päästäisi pelaamaan, kun haluaisin hänen olevan mökillä kokoajan..argh..

Aatun_äippä hyvä että kerroit että ma on muskari lasten jazzeilla. Luulin niiden olevan vain vkonlopun, mutta pääsemmekin jazzailemaan pojan kanssa ensi viikolla, kivaa!!!!!!!!!!!!

Tälläisiä iltakuulumisia ja oikeastaan kyllä jo hyvää yötä!!!!!!!

Vierailija
31/57 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaalle tulin vielä äkkiä sanomaan että ne lasten jazzit kestää ens keskiviikkoon asti, kannattaa katsoo netistä ohjelma :)

Meillä kanssa puolet kavereista on siellä beachfutista pelaamassa, eli synttärivieraat väheni puolella.. No ei voi mitään :)

Öitä kaikille!

Vierailija
32/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva lukea teidän juttuja, kun nii paljon olitte kirjoitelleet. jatkakaa samaan malliin! :)

kiitti hilda ahaa-elämyksestä, oon aina pessyt pyllyn niin että pojan jalat on koukussa lavuaarissa, siksi on alkanut käydä hiukan ahtaaksi. nythän mää vasta hokasin, että eihän niitä jalkoja siinä pesualtaassa tarvita :D kiitti siis vinkistä!! pippelin pesu hoituu meillä samalla lailla takaa päin koukkien, kuten noemakin kirjoitteli.

turvaistuimista oli ollut puhetta, meillä myös vielä matkustetaan selkä menosuuntaan päin. olen myös antanut vakuuttaa itseni, että on hyvä matkustaa pitkään selin jos mahdollista. aika näyttää koska sit käännetään matkustussuuntaa, sit onkin uuden istuimen ostamisen aika. nykyinen istuin kun onkin pelkästään selkä menosuuntaan tarkoitettu.

tuli mieleen, että poikanen oli niin hellyyttävä silloin yöllä kun tultiin lentokentältä. heräsi kun vaihdettiin lentokoneesta autoon, ja oli hereillä myös kotiin tullessamme. niin ensimmäinen asia mitä teki kotiin tullessamme, oli että meni silittämään kissaamme ja halasi ja paijaili varmaan kymmenen minuuttia hiljaa ja onnellisena. taisi välillä sanoa " aiiiii..." :) taisi olla ikävä jo. ovat kyllä niin parhaat kaverukset kissa ja poikanen, ihana katsoa heitä.

poikanen on oppinut myös hakemaan postin kun se luukusta kolahtaa. menee itse ja avaa välioven, tuo postit äitille tai isille ja käy vielä laittamassa välioven takaisin kiinni.

päivätutittomuus on lähtenyt suht ok käyntiin. muutamia kertoja on vähän nitissyt tutin perään, mutta oon saanut käännettyä ajatukset muualle. hankalinta on ollut kun ollaan autoiltu, mutta kaikenkaikkiaan hyvin on sujunut. mutta ai sitä onnea kun käy unten maille, ja saa tutin sänkyyn mukaan.

potalla käynti ei täällä nauti suosiosta. ei oikein mielellään mene sinne istumaan, joskus suostuu kun luetaan kirjaa. mutta ei tee mitään pottaan, vaikka näen että olisi hätä. vaippaan on pojan mielestä parempi.

hyvää yötä,

gerda

Vierailija
33/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noemalle tsemppiä vielä! Koetahan päästä nyt kohta sinne synnyttämään :))

En ole ehtinyt lukemaan muiden juttuja lävitse, palailen ehkä viikonloppuna uudestaan. Huominen päivä kun ehkä on kiireinen kun menen sinne parturiin ja ehkä mennään markkinoille sen jälkeen, on noin tunnin matkan päässä.

Nyt nukkumaan, menneet liian myöhäisiksi nämä mun illat, pitäisi päästä aiemmin että saisi levättyä kunnolla yön. On pyörinyt viime aikoina paljon asioita taas mielessä, mm. isä, appivanhemmat ja heidän olematon kiinnostus nähdä Lottaa (appi varmaan jaksaisi mutta anoppi ei, anopilla kun tuntuu olevan alkomaholi-ongelmaa ... siitä kerron ehkä myöhemmin lisää, tänne kun tuntuu niin helpottavalta purkaa omia tuntojaan kun olette niin ihania!!) ja myös kaikki kotityöt välillä rassaa ... Ei jaksais ainaista siivoamista ja puunaamista ja pyykinpesua ja ja ja ... No mut kyllä tämä tästa helpottaa kunhan osaisi mennä ajoissa nukkumaan, kun ainakin toistaiseksi Lotta nukkuu yönsä hyvin (**koputtaa puuta** jotta jatkuisi samana).

Pikakysymys muuten: millaiset kurahanskat teillä on käytössä? Onko Rukan vuorettomat hyvät kesällä? Nyt kun on viime aikoina sadellut aika paljon niin pitäis kai viimein ja vihdoin hankkia semmoiset jotta voisi ulkoilla paremmin, ilman että kädet kastuu litimäriksi.

Oho, olipas taas nopsa käynti, tuli melkoinen stoori ... Mut palailen paremmalla ajalla lukemaan teidän ihania juttuja.

Mihins muuten päivän plussat on jääneet??

+ Lotta heräsi klo 9

+ ulkoiltiin koko perheen voimin tänään monta tuntia

+ kävin ostamassa yhdestä erikoisliikkeestä 8 vaatetta (caprihousut, 2 toppia, 5 paitaa, yhteensä hintaa 33 em ei paha!)

+ huomenna saan lomarahaa töistä 259 e, jee!! Mukava yllätys kun tulee ylimääräistä rahaa kotihoidon tuen lisäksi :)

Vierailija
34/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noeman odotuksen tunnelma kieltämättä tarttuu, ja sitä muistaa, miten loppupäivät omallakin kohdalla tuntuivat ikuisuudelta. Meillä meni 10 pvää yli...

Toivon sinulle onnea koitokseen! Toivottavasti sinulla on ympärilläsi ihania kätilöitä.

Voi että me nautimme Suomen raikkaasta kesäsäästä. Ei haittaa yhtään, vaikka vettä sataa ja asteita on 20 vähemmän kuin toisessa kotimaassa. Ihanan happirikas ilma, nukuttaa toooosi hyvin.

Ulkoilu on niin helppoa täällä. Sen kun vain sujauttaa kumpparit jalkaan ja juoksee pihalle keinumaan tai mylläämään ukin laittamalla hiekkalaatikolla.

Heinänuha tosin vaivaa! Onko kenelläkään muilla samanlaisia ongelmia. Toissapäivänä tiitiäisen nenä rupesi valumaan kuin vesiputous ja sarja rajuja aivastuksia seurasi toinen toistaan. Itselläni on siitepölyallergia, joten oletin, että tytöllä voisi olla myös. Tänään sadepäivänä olo on jo heti parempi. Talon vieressä on juuri niitetty heinää, joten pölyä oli ilmassa tosi paljon.

Määräävätkö näin pienille antihistamiinia? Vai miten sitä hoidetaan? Täytynee käydä lääkärissä, jos pahenee.

Aika monen kotona opetellaan pottailua. Meillä aloitettiin ihan eka kerran jo silloin, kun tyttö oppi istumaan, ja käytiin sitten istuskelemassa aina silloin tällöin. Tämä perua minun mummiltani, joka oli sitä mieltä, että potalle heti kun osaa istua.

Oli kausi, jolloin hän teki kakat aina pottaan. Sitten kun aloitti hoitotädin kanssa, hyvin alkanut pottailu jäi. Nyt sitten taas treenaamme, ja kakka melkein aina tehdäänkin pottaan, joskus myös pissat. Pyytää itse aamulla potalle.

ja nyt tuli äidin tarve, täytyy lähteä ulos... mukavaa kesäpäivää kaikille!

Vierailija
35/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit kun mäkin täällä jännään Noeman puolesta...TSEMPPIÄ!!!!!

Rapuäiti, tamatu ja puhihaa..vieläkö oli muita odottavia äitejä..? Kaikille tasapuolisesti myös onnellista ja hyvää odotusta:)

Meidän perhe reissasi alkuviikon. Käytiin Tykkimäellä ja Puuhamaassa. Ihan kivaa oli,lapset tykkäsivät Tykkimäestä enempikuin Puuhamaasta. Poikanenkin pääsi aikamoneen laitteeseen mukaan, alle 90 cm:n pituinen pääsee ilmaiseksi maksavan aikuisen kans aika moneen laitteeseen.

elo ilman tuttia meillä sujuu vallan mainiosti! Ihan yllättää vieläkin päivittäin se, että miten kivuttomasti se sujuukaan:)

Poikanen oppi sanomaan äiti reissussa! Ihanaa, aamulla kuului hotellin sängystä ÄÄÄITTII. Nyt sanoo satunnaisesti ääiti.

Kiva lueskella teidän kesäkuulumisia. Mukavia juttuja teillä.

ei vaan tule kommentoitua mitään, käyn lukemassa kerran-pari viikossa jutut. Ja sitä asiaahan sitten on kerennyt kertyä etten muistakaaan mitä kukakin on kirjoitellut kun alan ite kirjottelemaan.

Mut kyllä nyt pitää taas siirtyä töiden pariin,nuo paperityöt kun ei jätä kesälläkään....:(

aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
36/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yö valvottu supistusten kourissa. 3-4 minuutin välein supisteli jo tosi kivuliaasti. Kun tätä oli jatkunut 5 tuntia, päätettiin lähteä sairaalaan. Nousin ylös ja hain vaatteet, samalla supistukset loppuivat. Nyt niitä on tullut koko päivän säännöllisen epäsäännöllisesti. Ihan oikeasti alan jo olla kypsä koko hommaan.

Neuvolassa sanoivat, että tänään syntyy, niin varmaan. Paikat hyvin auki jo, mutta homma ei edisty. Eivät laita tippaa, kun on yksi keisarileikkaus takana. Hohhoijaa.

Noema

Vierailija
37/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, ihanaa kun jaksat Noema käydä raportoimassa tilannetta! Mieskin jo kysyi että mitä ihmettä koko ajan " käyn koneella" :) Toivotaan että Sisu Taika todella syntyy tänään, ja onnistuneesti altaaseen :) Jaksamista sulle vielä loppurutistukseen!!

Vierailija
38/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puheesta vielä piti sanoman että Amalia sanoo isiäkin äitiksi. Meillä on sitten 2 äitiä tässä talossa :o/

Huomenna on meillä edessä Tykkimäkireissu. Saas nähä miten onnistuu katraan kanssa moinen matka ja pysyykö homma hallussa :oD

Nyt on pakko ottaa päivätorkut kun neitikin on torkkumassa.

Vierailija
39/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt Noemaa kiusataan, ei oo reilua. Ihan tuskanhiki nousee puolestasi. Toivottavasti ovat neuvolassa oikeassa ja pääset tänään ihan oikeasti synnyttämään! Ihanaa tosiaan että jaksat käydä raportoimassa. Meillä tietää mieskin missä tilanteessa menet. ;-)

Aatun äipälle oikein mukavaa jazzailua! Onko sulla itselläsi synttärit tänään? Varmuuden vuoksi lämpöiset onnittelut! :-)

Rapuäiti, kiva kun kävit kirjoittelemassa. Sullakin on jo raskaus hurjan pitkällä, huiiii. :-) Onnittelut Amalian päiväkuivuudesta! Meillä ei Jesse osaa vielä ilmoittaa pissahädästä vaikka pottailut onnistuukin muuten hienosti. Tekee siis pissoja vähän sinne sun tänne ilman huolen häivää. ;-) Kakkahädän osaa kertoa, siitä olen oikein iloinen. Hauskaa tykkimäkireissua teidän superperheelle! :-)

Puhihaa, hyvä että pikkuisella oli masussa kaikki hyvin. Toivotaan ettei se istukan alhaisuus tuota minkäänlaisia ongelmia!

Ihana Gerdan karhunpoika kun oli niin kissaa hellinyt. Lutuinen! :-)

Tintta-liisa kyseli kurahanskoista. Me ei olla kesällä käytetty sadesäällä mitään hanskoja kun on ollut sen verran lämpöistä. Jesse tahtoo turhautua hanskoihin aika herkästi joten kiusataan niillä vasta sitten viileämmillä säillä.

MrsCee, täällä myös heinänuha vaivaa, onneksi ei niinkään Jesseä vaan minua itseäni. Sadesäillä on ollut helppoa, mutta tänään on nenä valunut ja aivastuttanut vaikka otin aamulla allergialääkkeenkin. Jessekin jonkin verran aivastelee mutta nenä ei valu kuten koivun siitepölyaikana valui. Ehkä ilman pölyisyys ärsyttää ylipäätään.

Uskoisin että näin pienillekin on antihistamiinia olemassa, kannattaa kysäistä lääkäriltä / apteekista.

Äitykälle tsempit paperitöihin! Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia!

Meille ei kuulu mitään uutta sitten eilisen. ;-) Jessen kanssa ulkoiltiin aamupäivä ja mustikoita pieni herra popsi taas metsässä suu napsuen. Suloinen näky kun huulet ja sormet ihan tummansinisinä.

Miehellä alkaa kesäloma tämän työpäivän jälkeen, ihanaaaaa!!! Ei tarvi Jessenkään potea vähään aikaan eron tuskaa aamuisin. Tänä aamuna ei olisi taaskaan päästänyt isiä mihinkään, roikkui vuoroin jalassa, vuoroin kaulassa kiinni itkien. Onneksi parku loppui nopeasti isin lähdettyä.

Nyt syömään kirsikoita, naminam.

Vierailija
40/57 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja supistelee, mutta vielä kotiin laittoivat. Voi juku, jännää ja tsemppiä!!

Äitykälle kiitos odotuksen toivotuksista!!

Istukka vain kuitenkin mietityttää. Ei kellään ole kokeumsta siitä? Toivotaan, että se siirtyy sivummalle ettei haittaa sitten joskus marraskuussa synnytystä.

Tykkimäkin tuntuu vetävän väkeä täältäkin, kun kaverinikin lähti tänään perheineen sinne.

Ai ke asti kestää lasten jazzit. =) Sinne ehtiikin sitten hyvin vielä viikonlopun synttärijuhlinnasta. Pitää tsekata netistä tarkempaa infoa.

Minua ärsyttää kun miestäni niin kiinnostaa mennä sinne yyteriin pelaamaan, vaikka tottakai, mutta äitini kerran täyttää 50v. Hän on siis ihan tulossa mäkille juhlimaan, mutta ei haluaisi yökis ja jos kotiin tulee niin juhlimaan se lähtee ja siitä minä en tykkää. Toivotaan ettei tänään synny kauheaa sotaa siitä.

Haluan kertoa yllätyksestä minkä äidilleni olen järkännyt ja pian hän sen saakin. He ovat siis isäni kanssa mökillä noin tunnin ajomatkan päässä ja kumpikaan ei tiedä mitään. Olen veljeni kanssa kerännyt onnittelukortteja äidilleni ja saatiin niitä 50 kasaan ja meidän veljet keskiseltä ostettu metrinen kortti oli 51.. Veimme ne eilen sinne mökille korissa ja shamppanjaa ja suklaata ja ruusuja. Äiti voi ihmetellä kun ei tänään tule lainkaan postissa kortteja tai voi joku laittaa jolta en ole huomannut pyytää. Nyt odotan kun he soittavat sieltä kun saavat tai äitini saa ylllärin. Veimme ne tavvarat siis sille joka vuokraa mökin ja hän laittaa ne esille pöydälle ja pellavaliinankin. =)

HUomenna viemme ruuat pitopalvelusta ja lahjat. Olemme siis ihan lähipiirissä siellä, minä perheineni ja veljeni kihlattunsa kanssa.

Harmittaa kun ei velikään jää yöksi kun menee su metallican keikalle.

Tälläistä ja huomenna me sitten mennän kanssa sinne. Toivotaan että ilma suosii, kun on niin paljon sadellut.

Sadehanskoista joku kyseli niin en ole laittanut pojalle niitä vaikka on vuorettomat. On åyyhitty suttua sit ruohikkoon ja pesty kädet kun tultu sisälle.

Kauhiaa olen vetänyt pian koko lauantaipussin tässä..

Nyt menenkin lukemaan lasten jazzeista ohjemlmataulukkoa..

moikkamoi