Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui raha-asioista.

Vierailija
09.07.2007 |

Sain perinnöksi rahaa mukavan summan. Summa olisi kattanut loppuvelkamme asunnosta. No, minä sanoin maksavani puolet tuosta velkasummasta (eli puoliksi jos on ostettu, niin puoliksi maksetaan) eli tavallaan oman osuuden.

Mies suuttui ja sanoi minua pilkunnussijaksi.

mutta kämppähän on sitten minun, jos olen siitä suurimman osan maksanut, perustelin. (osuus silloin 75% minun maksamana)

Nyt se ukko ei puhu mulle!

loppurahoilla ajattelin viedä perheen kunnon lomalle talvella. tai ostaa pienen asunto-osakkeen ja vuokrata sen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjavero, eikös se perintöverokin ole isohko?

kallista tuo rahallisen elämä

terveisin köyhä

Vierailija
22/24 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sain perinnöksi rahaa mukavan summan. Summa olisi kattanut loppuvelkamme asunnosta. No, minä sanoin maksavani puolet tuosta velkasummasta (eli puoliksi jos on ostettu, niin puoliksi maksetaan) eli tavallaan oman osuuden.

Mies suuttui ja sanoi minua pilkunnussijaksi.

mutta kämppähän on sitten minun, jos olen siitä suurimman osan maksanut, perustelin. (osuus silloin 75% minun maksamana)

Nyt se ukko ei puhu mulle!

loppurahoilla ajattelin viedä perheen kunnon lomalle talvella. tai ostaa pienen asunto-osakkeen ja vuokrata sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin käyttää toisten tilejä ja rahoista meillä ei tapella.

Vierailija
24/24 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, jos teillä kerran on avioehto, ja omistussuhteisiin on laitettu että sinulla on 75 % ja miehelläsi 25 %, sinä maksat jäljellä olevasta lainasta 75 % pois ja miehesi lyhentää loppuosuuden. Ei ole reilua miestäsi kohtaan, että sä maksat vain puolet, kun erossa tai kuollessasi 75 % asunnon arvosta menee sinun omiksi varoiksesi. Silloin miehesi on taloudellinen kärsijä. Mieskin hyötyy tuosta lyhennyksestä pienentyvien korkojen muodossa.

Toisaalta ihan järkevä vaihtoehto on ostaa pari sijoitusasuntoa, mutta jos lainojen korot ovat nousussa, kannattaa miettiä kummasta tulee pitkässä juoksussa parempi tulos, velan maksusta vai sijoitusasunnon tuotosta. Voihan olla että vuokralaiset aiheuttaa enemmän harmia kuin tuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi