Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSin " kesäloma"

09.07.2007 |

Hei te jo KYSissä hoidoissa olevat. Miten pitkä KYSin polin kesäsulku on? Aukeaako jo elokuun alussa vai miten?

Meillä on siellä lähete vetämässä, alkututkimukset on jo muualla tehty joten kun kutsu käy on jo hoitojen vuoro. Odotan siis innolla milloin on meidän vuoro. Ja jännitän samalla joka kuukausi mikä tilanne omassa navassa on. Eilen taisi tuntemuksista päätellen olla taas ovulaation aika ja ajankohta on kyllä tehokkaasti tullut käytettyä hyödyksi. Eli nyt sitten taas odotellaan pari viikkoa. Ja toivotaan ettei sitä KYSin kutsua tarvittaisikaan.

Heinäminkki, sekunda

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysin lapsettomuuspoli on kyllä auki koko kesän, mutta heidän oma pikkulabransa on kiinni heinäkuun, joten varsinaisia hoitoja ei voida tuolloin tehdä. Minullakin on eka ultra ensiviikon maanantaina, vaikka oma lääkäri ja oma hoitaja on lomalla. Joku siellä kuitenkin on, koska aika annettiin siihen. En tiedä, miten sitten noita aloittavia hoitoja otetaan. Elokuun alusta luulisi jo toimivan täysillä. Kannattaa tiedustella puhelimitse omaa tilannetta muutenkin ja jos ei lapsettomuusklinikan numero vastaa niin naistenpolin numero kyllä aina vastaa ja sinne voi jättää vaikka soittopyynnön.

Onnea teille luomuun ja myös hoitoihin, jos niihin joudutte.

Meillä selittämätön lapsettomuus kysessä. Meillä on ICSI-poika syntynyt 03/06. Hoitoja ehdittiin tekemään Kysissä 4 x inseminaatio, 1 x IVF ja 1 x Pas ja sitten tuo onnistunut IVF/ICSI. Meillä oli kohta kuukausi sitten sitten punktio ja siirto kahdelle alkiolle eli jäljiteltiin täysin tuota onnistunutta hoitoa. Plussasin juhannuksen jälkeen ja nyt odotetaan jännityksellä tuota eka ultraa, että onko ketään siellä hengissä ja montako on kyydissä. Raskausarvot näyttivät niin huimia lukuja silloin juhannuksen jälkeen, että epäilivät kahta. Minä en uskalla toivoa edes yhtä, ettei tulisi sitten hirveää pettymystä, jos huonosti onkin käynyt vaikka kummallekkin.....

Mukavaa kesänjatkoa ja plussatuulia!!!!

Vierailija
2/10 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta

ja onneksi olkoon onnistuneista hoidoista. Meillä tuo ensimmäinen (syntynyt 07/04) tuli luomuna n. 2 v yrityksen jälkeen. Olimme silloinkin menossa hoitoihin mutta ensi käynnillä KYSissä olin jo raskaana 3 vkolla vaikka en sitä tiennyt eikä se vielä ultrassakaan näkynyt. Joten sillä erää ei hoitoja tarvittu. Aika näyttää kuinka tällä kertaa käy. Mitään vikaa ei kummastakaan ole löytynyt (jos ei ylipainoa lueta viaksi :) ) Odottelen nyt vielä toistaiseksi tuota kutsua ja soittelen sitten syksymmällä jos mitään ei ala kuulua.

Heinäminkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muualta vastauksen kun kyselin samaa,ainakin meidän lääkäri M.H. on juhannuksesta elokuun puoleenväliin lomalla.Meillä on semmonen ongelma että mut tutkittu ja nyt ollu taukoo muuten vaan yli vuoden,niin sitä vaan mietin että voidaankohan me jatkaa siitä mihin jäätiin,eli viedä miehen näytteen??Siis purkki ja lähete on ja lääkäri sanoi viimeksi että samantien hoitohin jos tarve,ei kannata odotella enää kun nyt yli 4 vuotta yritystä takana.Siis ivf-labra on kiinni nyt,niinkö?Nyt ei sitten millään jaksa ootella syksyyn.

Vierailija
4/10 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen menossa syyskuussa käymään IVF polilla ensimmäisen kerran. Vielä ei tiedetä mitä hoitoa meille suunnitellaan, mutta voisitteko kertoa kuinka paljon eri hoidot sattuvat? Annetaanko kipulääkettä ja minkalaista? Olen juuri selvinnyt laparoskopiasta ja kromotubaatiosta ja olin toimenpiteen jälkeen kuin jyrän alle jäänyt.

Hieman pelottaa...

Hoitojen hinnat myös kiinnostavat, lääkkeiden hinta ei niinkään vaan paljonko esim.IVF:stä pitää maksaa sairaalalle.

Vierailija
5/10 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sitten viikko takaperin ensimmäinen tämän raskauden ultra siellä lapsettomuuspolilla ja vaikkei siellä oma lääkäri ja hoitaja ollutkaan, tuloksen sai kyllä selville eli yksi pieni sydän siellä pompotteli! Toista ei ainakaan tässä vaiheessa havaittu, joten se on varmastikkin menetetty.

Osaan kysymyksiä voin vastailla, olen sen verran monta vuotta Kysissä hoidoissa kulkenut. IVF maksaa normaalin poliklinikkakäynnin verran eli 22 e/krt. Lääkkeet ovat sitten hinnaltaan omaa luokkaansa. Kysissä on se hyvä tilanne, että heillä on oma lapsettomuuspoli ja siihen erikoistuneet lääkärit, joten yksityisen hoidon tarve ainakin meillä oli olematon. Jonottaa ei tarvinnut ja hoidot etenivät halutulla aikataululla.

Kivun kokeminen on varmasti yksilöllistä. Minä en tuntenut mitään punktiossa. Siihen sain rauhoittavaa ja kipulääkettä suoraan suoneen. Toimenpide ei kestänyt kuin kymmenisen minuuttia. Jälkeenpäin oli hieman väsy ja hutera olo, mutta muuten hyvä. Ensimmäisessä ja toisessa hoidossa siirto kuten inseminaatiokin oli minulla tosi kivulias. Itku pääsi ja jalat tärisivät. Tämänhän pitäisi olla ihan " läpihuuto" juttu eli suitsait vain katetrilla sisuksiin, mutta minullapa kohtukanava tekikin 90 asteen mutkan ja katetri ei mennyt siitä läpi. Väkisin ujuttivat tuon mutkan ohi katetrin ja se sattui. Kipulääkettä eivät tuohon antaneet. Toiseen hoitoon osasin itse varautua kipulääkkeellä etukäteen, mutta sattui se silti. Tässä viimeisessä hoidossa synnytys oli tehnyt tehtävänsä ja oikaissut tuon mutkan. Ei tuntunut missään.

Laboratorio on tosissaan heinäkuun kiinni, ainakin muistaakseni, joten simppoja ei kyllä nyt kannata sinne toimittaa. Kannattaa soitella vaikka siihen naistenpolin numeroon, niin siitä osaavat kyllä neuvoa.

Onnea hoitoihin!

Vierailija
6/10 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis vaan.

Mukavan kuulla muiden Kysiläisten kuulumisia. Ivf-labra aukeaa siinä elokuun puolessa välissä koska itselleni on varattu punktio aika elokuun 18pv alkavalle viikolle. Ivf-hoitajan saa suoraan kiinni niiden omasta numerosta viikolla 30.

Tuo kipu homma on todellakin hyvin yksisöllinen. Mulla oli edellinen punkito jotain aivan helvetillistä. Oli siinä hoitaja että lääkäri ihemeissään kun meikä huuti ja itki kun sattui ihan saatanasti. On ilmeisen hyvä kipu/rauhoittavalääkitys auttanut yhtään. Tämä tuleva punkito tehdään nukutuksessa, tai ainakin niin lääkäri viimeksi lupasi. Kipuja oli myös joskun tuubien aukioloa tutkittaessa että inssin yhteydessä. Tekee mullkain kohtukanava 90 mutkan. Ei oo paljoo etukäteen otetut särkylääkkeet auttaneet.

Takana 3,5 vuoden lapsettomuus. Takana on 3x inssi, 1x ivf josta 2x pas. Ekaa yritetään. Mitään vikaa ei ole kummastakaan meistä löytynyt. Ikää molemmilla 28v. Kaikkein ärsyttävintä tässä on just ollu se et lääkäri ei tiedäasiasta yhtään enempää kuin itekään. Lääkäri M.H. on kehunut aina että nyt on kyllä niin kaunis limakalvo ja hyvin hedelmöittynyt ja jakautumaan lähtenyt munasolu että kyllä nyt pitäisi. Mutta joka ikinen kerta on päättynyt kuukaitisiin. Et sellainen tarina täällä.

Vierailija
7/10 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tarinasi tuntuu olevan juuri kuin omani. Ikäkin täsmää ensimmäisiin hoitoihin. Nyt olen 30v. Neljä vuotta ehdittiin odottaa tuota ensimmäistä plussaa. Onko sinulle siirretty aina kaksi vai vain yksi? Minulla ei yhden siirrot onnistuneet, mutta heti kun kaksi siirrettiin, toinen niistä nappasi ja samoin nyt. Vaadinkin kahden siirtoa näissä uusissa hoidoissa, vaikkei halunneet siirtää kahta. Räisänen vai Räsänenköhän se nyt oli, oli täysin vastaan. Hippeläinen myöntyi ja hyvä niin. Uskon, että tuo toinen alkio tukee toisen kiinnittymistä, kuten lääkäritkin ennustavat.

Vierailija
8/10 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan kaksi viikkoa kului ja päättyi jälleen kerran pettymykseen. Oireita kyllä tuntui olevan vaikka millä mitalla mutta menevät sitten vissiin PMS:n piikkiin. Mutta onneksi kutsu KYSille kuitenkin kolahti jo postiluukusta joten on ainakin jotain mitä odotella. Aika on kylläkin vasta joulukuulla, joten odottelua riittää. Jospa tärppi kävisi tässä odotteluaikana vaikka tänään (kp1) kyllä senkin suhteen olo on varsin pessimistinen.

Me ollaan tällä lapsettumuuden saralla sekundäärisiä eli meillä on 07/04 syntynyt poika joka tärppäsi luomusti juuri kun melkein kahden vuoden yrityksen jälkeen tutkimukset olisivat alkaneet. Olin ensi käynnillä neljännellä viikolla raskaana, en vain sitä tiennyt.

Meinasin vielä tässä jossakin vaiheessa kunhan KYSin lomat loppuu soitella polille ja varmistaa että onhan meidän alkututkimuspaperit (spermatutkimus, kierron kartoitus ja laparoskopia) tulleet sinne perille. Varmistuupahan ettei ainakaan sen takia hoitojen alku viivästy että kaikki perustutkimuksetkin muka pitäisi tehdä ensin.

Että silleen. Mieli on maassa mutta kyllä tämä tästä.

Heinäminkki

Vierailija
9/10 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää siis varautua helvetilliseen kipuun jo etukäteen. Saitteko kipulääkkeeksi jotain buranan tyyppistä vai ihan keskushermoston kautta auttavaa? Meillä 5 vuotias poika, joka sai alkunsa luomusti 2 vuoden yrittämisen jälkeen. Nyt minulla todettu endo(oireita ollut jo vuosia), joka ei onneksi ole munasarjoissa ja miehellä vähän siittiöitä. Tuntuu ettei toista luomuplussaa näillä eväillä voi tulla, mutta aika näyttää.

Jos meille jotain hoitoa suunnitellaan, kannattaa niiden aloitus varmaankin ajoittaa vuoden alkuun, jotta KELA:n katto lääkkeiden osalta saadaan heti alkuvuodesta täyteen? Vai mikä teidän kokemus on?

Toiveikasta mieltä kaikille yrittäjille ja onnea matkaan!

Vierailija
10/10 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin viime talvena vain yhden alkion siirtoja kun en halunnut ottaa kaksoisraskauden riskiä. Oltiin meinaan alkukesästä yhdysvalloissa reissussa 2vko ja jos ois pamahtanut kaksoisraskaus päälle ois ollu reissu vain haave. Nyt kyllä tulevissa hoidoissa haluan kaksi alkiota siirrettävän. Mieskin on nyt siihen myöntynyt, vaikka aluksi kovasti harasi vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme