Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMIMAMMAT JA VAUVAT 8.12->****

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas alkoi.

Onkohan kaikki tammimammat jo niin kiireisiä jouluvalmisteluiden kanssa, ettei kukaan enää ehdi tänne käymään?

Toivottavasti näin on ja tämä on vain tilapäistä hiljaisuutta...

Onpa tas ulkona jo pimeää, vaikka kello ei vielä ole viittäkään. Pakkasta kuitenkin meillä täällä Etelä-Suomessakin, vaan ei sitä lunta niin paljoa, että vähän valaisisi.

Meille ei taaskaan mitään kummempia kuulu. Ajattelin kuitenkin laittaa aloituksen tänne kun ei sellaista näkynyt.

Toivottavasti joku muukin ehtii tänne kirjoittelemaan.

Voikaa hyvin ystävät!

T: Emem ja Mikael 211207

Vierailija
2/18 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireistä on tämä aika tosiaan. Tuntuu, että saa tukka putkella juosta asioilla eikä istumaan ehdi kotonakaan ja silti on joka paikassa kaaos ja miljoona asiaa tekemättä. :( Ihmeitä ei jouluksi yritetä saada aikaiseksi, mutta olisi kiva ehtiä vähän siivota. Piparit täytyy leipoa itse, jotta saa oikean makuisia.

Nyt on meidänkin tytöllä vihdoin yksi hammas ikenestä läpi. Ei sitä vielä näe, mutta tuntee kyllä kun kalastaa suusta pois kaikkia pikkukiviä, joita pieni on keräillyt eteisestä.

Emem: Taisin lähettää kyselysi kai noin kahdeksalle henkilölle. Toivottavasti edes joku vastaa. Sain kyllä jo yhdeltä vastauksen, että vastaavia kyselyitä on tullut vastaan jo turhankin monta.

Gotta go...

Strutsi ja neiti 31.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kiireestä, mutta meillä ilmeisesti aiotaan tehdä "valvo koko vuosi vauvasi kanssa" dokumentti ;) Kuvaajaa ei ole, mutta ainekset löytyy.

Nyt ilmeisesti Sisu on selviytymässä korvatulehduksestaan, kävimme kontrollissa perjantaina. Mutta huuto jatkuu. Se möykkää ihan koko yön. Jos ei itke, niin huutelee, pärisee, ryskää, hajottaa sänkyään, potkii laitoja pikajuoksijan tahtiin... Mä pidän korvatulppia että saisin edes puolen tunnin pätkiä nukuttua.

Hermot aika kireällä siis. Mutta kyllä se tästä. Joku sanoi että kyllä ne murrosiässä sitten nukkuu. Sitä odotellessa.

Joulua on laiteltu jonkin verran. Jouluvalot on ja hopeakyntteliköt siirretty esille. Äiti ja isä toivat meille amarylliksiä ja ison kassillisen hyasintteja. Nyt minulla on niitä parisenkymmentä, riittää näin ensihätään ;)

Mitä muuten hankitte lahjaksi näille vauvoille? Meillä toiset isovanhemmat antaa sellaisen Hummeri-mopon (vai auto vai mikä se nyt oli, mutta sellainen päällä istuttava ja ajettava). Toiset tuo "kosketinsoittimet", sellainen missä paljon ääniä ja valoja.

Itse kävin hakemassa FP:n kylpylelupaketin, sellaisen, jossa alusta tarttuu seinään tai ammeeseen ja ne ötökät siihen alustaan. Lisäksi joku FP:n torninkasausjuttu. Ja kai sitä tulee sitten kaikenlaista muualtakin... liiankin kanssa.

Sisu ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Hermo ei kestä istua ja leikkiä, vaan vauhtia pitää olla ja kaikki pitää saada ja HETI! Siellä kylvyssäkään se ei suostu istumaan kuin ekan minuutin, sitten heittää lelut pois ja kiipeää niiden perään lattialle. Tai nousee seisomaan tai konttailee ja roikkuu laidan yli.... saan kaksin käsin pitää kiinni että pysyy siellä. Siksi ne uudet kylpylelutkin jotka saa kiinni ammeeseen.

Käymme kerhossa, mutta se ei suostu olemaan ikätovereittensa kanssa lelujen luona vaan lähtee ulko-ovelle hakkaamaan lasia. Ja minä haen takaisin ja poika nauraa jä häipyy taas. Nyt se paiskoo leluja leikkikehästään ympäri kämppää.

Uusi haaste on pukeminen. Kuinka lapsella voi olla niin paljon voimaa?! Se heittäytyy, potkii, pyörii ympäri, huutaa, tempoilee... sama juttu vaipanvaihdon kanssa. Aivan mahdotonta. Onko muilla tullut tällaista? En muista että esikoinen olisi noin vahvasti taistellut. Ja univelan kanssa aika toivotonta meininkiä...

No, sellaista. Valtakunnassa kuitenkin kaikki hyvin.

ipu

Vierailija
4/18 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Olavilla on nyt jo toisena iltana kuumetta. Röhä on jatkunut jo pitkään, samoin nuha. Taitaa kutenkin tulla kaksi kulmahammasta. Hampaiden puhkeaminen on nostanut aina Olaville kuumeen. Väsynyt pieni mies.

Strutsi: Joko haikailet töihin lepäämään :). Onnea melkein ekasta hampaasta!

Ipu: Sisu on ilmeisesti sisu! Meillä Olavi auttaa pukemisessa ja työntää kädet kiltisti toppapuvun hihoihin, ei kiemurtele. Vaippojen laitto on ikävää, kun pitää lopettaa kuukeleitten rassailu. Sisu kuulostaa meidän esikoiselta, omaa tahtoa ja tarmoa löytyy. Ei muuta kun pitkiä piuhoja ja hyviä konsteja sinne. Toivottavasti Sisu edes joskus nukkuisi.

Mantelihampaan tavoin olen onnellinen tästä "normivauvasta", joka suostuu erilaisiin käytäntöihin ja on aina iloinen. Olavi viihtyy jopa itsekseen ja on kärsivällinen. Hän myös uskoo, jos sanon ihan tavallisella ja lempeällä äänellä, että ei saa koskea. Katsoo minuun ja puhaltaa eikä koske. Ihmeellistä!

Pikkujouluissa oli kivaa, firma tarjosi hyvän illallisen ravintolassa. Kipitin sitten taas kymmeneksi kotiin. Miehellä oli samana iltana pikkujoulut.

Mulla taitaa mennä suurin osa ajasta nukkumiseen, tarvitsen näin talvella unta n. 10h vuorokaudessa. Muuten ei ole mitään ihmeellisiä kiireitä, paitsi että olen jossain talvihorroksessa, en viitsi tehdä mitään ylimääräistä.

Joululahjaksi Olavi saa pienen vedettävän kärryn ja puueläimiä. Muuten tulee ainakin taaperokärry, vaatetta ja joitain leluja, siis sukulaisilta.

Kuulumisiin!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
5/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on ollut kiireistä nyt, en osaa sanoa miksi. Mitään jouluvalmisteluja en ole vieläkään ajatellut...! Kai tässä kohta olisi pakko, kun kummilapsillekin pitää saada postin kautta perille lahjat.. Ja muutenkin pitäisi alkaa suunnitella jo mitä me syödään jouluna sun muuta. Stressiä en aio kyllä asiasta repiä, valmislaatikot on ihan hyviä. Piparit ja karjalanpiirakat pitää kyllä itse tehdä. Ja kinkku ja tortut paistaa, muu valmiina.

Työpaikkakuulumisia ei ole sen kummempia. Ei ole kuulunut kutsua haastatteluun ainakaan vielä, alkaa jo tuntua että eikö sitä sitten tulekaan... Joko mun hakemus on jostain kohti huono, tai sit ne vierastaa ajatusta että mulla on pieni lapsi. Mutta sittenpä keikkailen taas oman aikatauluni mukaan jos ei muuta ilmene. Se voisikin olla parempi ratkaisu kun selvisi että miehen lomautus vissiin toteutetaan viikon jaksoissa, eli viikko töissä, viikko lomautusta jne.. Eli mä sit keikkailisin ne miehen lomaviikot ja olisin Ohton kaa sen työviikot..

Kiva oli kuulla taas Allusta ja Neeasta.

Toivottavasti Justuksen luona on pysytty terveenä.

Ja toivottavasti muutkin sairastelevat ovat jo parantuneet.

miukkis ja mantelihammas: Nauttikaa vaan kun ei vielä tarvii juosta pienen perässä, kyllä tekin vielä ehditte.

Strutsi: Onnea neidin hampaasta! Ai teilläkin kerätään pikkukiviä lattialta... mä ihan kauhulla aina vaan ajattelen että paljonhan Ohto ehtii niitä syödä, kun jatkuvasti saan pelastettua juuri ennen, mutta ehdinköhän aina huomata...

Ipu: Hyvin tutulta kuulostaa kuvailusi Sisusta. Samanlainen itsepäinen voimanpesä on meilläkin. Välillä tosiaan ihmettelen miten se voi ollakin niin vahva. Ja tapella kaikkea vastaan. Meillä myös suuttuu herkästi jos ei saa tahtoaan läpi, polkee raivolla jalkaa lattiaan jos sen hakee pois esim jostain kielletystä paikasta..

ametisti: toivottavasti Olavin olo helpottaisi pian, ei olisi muuten sairas. Meillä ei sentään hampaista ole kuumetta ollut, vaikka muuten niin vaikeaa niiden teko.

En tiedä mitä Ohto saa joululahjaksi. Itse ostan varmaan vaan jotain tosi pientä, ehkä jonkun tarpeellisen vaatteen. Niitä leluja tulee kuitenkin muilta paljon. Mut ei kukaan ole paljastanut meille että mitä ne aikoo ostaa. Toiveita on toki kyselty, oon maininnut ainakin kylpyleluista, marakasseista, nukesta.. Vaatekokoakin on kyselty, eli varmaan jotain vaatettakin tulee. Ainiin, no on meillä periaatteessa jo saatu joululahjoja. Mutsi osti Ohtolle talvikengät ja vauvapulkan. Ne on kuulemma tavallaan joululahja, mut antoi jo aiemmin kun niille oli jo tarvetta. (meillä siis oli jo ihan lunta, nyt kyllä on lähes hävinnyt..)

Täällähän pian jo joulun lähestyessä ensimmäiset viettää 1v synttäreitä...! Uskomatonta. Onks nää sit jo virallisesti taaperoita, ei enää vauvoja, vai missä se raja menee?

Meillä odotetaan innolla uutta vauvaa perheeseen. Ei siis meille, vaan vähän laajempaan perhekäsitykseen. Mun sisko muutti miehineen ja mahoineen itsenäisyyspäivänä Helsingistä tännepäin. Sen LA on 5.1. Sehän on jo tosi lähellä! Saa nähdä joko tämän vuoden puolella syntyy, on aika alhaalla ja kaivelee jo reittiä ulos... Jännää.

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
6/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh heijaa, alkaa meikäläisen kynttilä olla kohta poltettu kaikista kohdista, tai siltä vähän tuntuu... Tänään oli tentti aamulla ja olen siihen yrittäny iltaisin lukea viime viikot. Anoppi on ollu Millaa kaitsemassa eilen ja tänään ja tulee huomennakin, mä meen töihin eli työharjoitteluun. Huoh.

Milla on nyt ollu viikon ilman tissiä. Lopetin siis viime vkon ti imettämisen ja täytyy myöntää, että jos sen (imetyksen) aloittaminen oli työn ja tuskan takana (meni melkein kuukausi, ennen kuin alkoi sujua, oli kaikenmaailman rintakumit ja muut vehkeet käytössä silloin), niin ei tää lopettaminenkaan paljon helpommin vaikuta sujuvan. Toi mun oikea tissi ei vaan millään tajua, että sen palveluksia ei enää tarvita! Olen lypsäny sieltä vähän maitoa noin joka toinen pvä, mutta pääsääntöisesti se on niin kipeä koko ajan, että nukkuma-asennon löytäminen on operaatio sinänsä, samoin vauvan sylittely. Kaiken kukkuraks vasen tissi päätti eilen ja tänään alkaa yks kaks herumaan. Mur mur. On se kumma, että imetyksen aloittamiseen tulee vaikka mitä neuvoa mutta lopettamiseen ei löydy mitään, argh!! Soitin neuvolaan ja viikko viel katotaan, sitten otan jotain lääkkeitä, jotka lopettaa maidontulon. Pelkään kaiken kukkuraks koko ajan saavani rintatulehduksenikin...

No, jos jotain positiivista haluaa, niin näin komiat ei oo ollukkaan sit ööh jotain toukokuun tms.??!!

En ole ostanu, ja tuskin ostankaan, Millalle mitään joululahjaks. Ei oo mitään tarpeita nyt ja jos oon jotain ostanu ni olen antanu ne saman tien. Eiköhän sieltä joku paketti kuitenkin tule ja eipä se siitä touhusta taida mitään ymmärtää :D Lahjapaperit ja narut riittää...

Viime su kävin ostamassa joululahjoja. Voi jestas mikä ryysis! Olin Itäkeskuksen osotoshelvetissä ja mielestäni järkevästi jo klo 12 jlk siellä. No, en ollu yksin... Itsepäisyyspvä ja veronpalautukset oli varmaan villinny ihmiset... Muita jouluvalmisteluja ei tehdä (paitsi joulukortit pitää laittaa), kun ollaan joulu muualla. Jotain jouluvaloja ollaan viritelty, Milla on niistä ihan onnessaan. Ja tontuista! Citymarketissa on varsin kiva käydä, kun siellä on niitä tonttujulisteita katto piukassa ja Milla hihkuu jokaisen kohdalla :p

Voi ipu (ja Sisu!!)!! On se sinnikäs epeli! Mutta niiiiin übersuloinen!! Mulle on muuten LUVATTU, että 1,5 v iässä lapset alkaa nukkua kuin tukit. Että jos ei ihan siihen murrosikään saakka tarttis venailla. Sitäpaitsi eikö silloin kukuta yöt ja nukuta päivät??

Milla antaa vielä ihan ookoo pukea ja vaihtaa vaipan. Ja kuten Olavi, myös auttaa pukemisessa.

Toivottavasti Olavin kuume on jo talttunut!!

Jos Millaa kieltää, niin seuraa joko a) raivari b) virnistys ja uusi yritys kielletyn asian parissa.

Frimmy: Milla on ainakin vauva... Äidin pikku vauva... Toivottavasti työpaikka natsaa, toisaalta tuollaisessa lomautussysteemissä keikkailu kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta!

Jahas, pitäisköhän painua suihkuun ja petiin.... Luen "unilukemiseksi" kirjaa seksibisneksen uhreista, todella miellyttävää ja rentouttavaa. Miten miehet voikin olla niin sikoja??!! Tai no, on siellä muutama nainenkin ollu, jotka on osallistunut värväystoimintaan. Esim. yksi lupautui värväämään seksiorjiksi muutaman kymmenen naista, että pääsisi itse vapaaksi. Karuja kohtaloita siinä kirjassa kyllä.

Olipa synkkä lopetus :( Alkaako pimeys masentaa täälläkin!?! Jospa ottais pari suklaakonvehtia "murheeseen" ja alottais sen laihdutuskuurin (nyt kun ei ole enää imetystekosyytäkään sen lykkäämiseksi) vasta vaikka huomenna...

T: Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
7/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjoja meidän vauva ei toivottavasti saa. :D Joku pieni vaatejuttu varmaan ostetaan, ettei pojat luule, ettei neiti saa mitään. Leluja on ihan tarpeeksi ja vaatteita ostan mieluummin tammikuussa alesta. Juuri nyt ei oikeasti tarvitse mitään ja koska ei vielä joulusta mitään ymmärrä, niin ei mitään hommatakaan. Isovanhempia ei varmaan mikään pitele, joten sieltä sitten tulee jotain, mutta en tiedä mitä. Eivät ole tytön osalta edes kyselleet, mikä olisi hyvä idea...

Pukeminen on täälläkin ihan mielenkiintoista puuhaa. Auttaa kyllä paidan kanssa, kiskoo pään läpi ja työntää kädet hihoihin. Vaipan laitto taas on aika mahdotonta. Suuttuu, jos pitää kiinni, jos ei pidä, niin korkkiruuvi kierähtää ympäri ja livistää paikalta. Huijataan pysymään paikallaan antamalla käteen jotain mielenkiintoista tai "haukka lentää"-leikillä.

Tyttö on myös tehokas imuri. Kulkee tietyissä paikoissa, pöydän alla ja leiväntekopaikan luona, ja syö kaiken, mitä lattialta löytää. (huokaus) Pitäisi imuroida viisi kertaa päivässä. Juu, en imuroi, joten tyttö tulee syöneeksi vähän sitä sun tätä.

Ametisti: En mä töihin ehdi. Jäisi vähätkin joulut tekemättä. ;)

Frimmy: Mua ei ne pikkukivet niin kovasti huolestuta. Niistä ei kummoisia liukene ja tulevat kyllä läpi, jos niitä nielee. Isoveljien pienet lelut huolettaa enemmän. Pelkään, että tunkee suuhunsa jotain, johon tukehtuu. Neuvolaterkkari muuten kertoi, että oli pienenä nielaissut nuppineulan! Oli kuulemma sekin tullut läpi itsekseen. Sitä tutkittaessa oli huomattu, että legojakin oli syönyt.

Miukkis: Hitsi, pitäiskö munkin lopettaa imetys, jos saisi vähän tuulta purjeisiin. Ostoshelvetit on oikein hauskoja paikkoja tähän aikaan vuodesta. Huh, osuin viime viikolla vahingossa isoon omenaan samaan aikaan Anna Abreun kanssa. Olisin luultavasti kiertänyt paikan kaukaa, jos olisin tiennyt. Muutenkin ryysis ja sitten esiintymislavan suuntaan pakkautuneet fanit. Onneksi ei ollut asiaa kovin lähelle sitä lavaa. Me oltiin myös sunnuntaina ompussa. Tosin vasta joskus neljän aikaan, joten enimmät shoppaajat alkoivat olla jo väsähtäneitä. Tällä viikolla pitää mennä kai kaksi kertaa omppuun... Eikä sitten kysytä, miten olen onnistunut optimoimaan menoni sinne noin surkeasti.

Kiva, että on vähän eloa tällekin viikolle jo löytynyt.

Strutsi ja neiti 31.1. - ja suklaata kuluu täälläkin ihan liikaa!

Vierailija
8/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Nyt illalla Olaville maistui vähän ruoka ja kuume oli laskenut. Toivottavasti tämä tauti olisi tässä! Esikoinen on ollut myös kotona, hänellä on kova yskä.

Frimmy: Tuo keikkailuhan kuulostaisi hyvältä. Sun ei tarvitsisi sitoutua mihinkään pysyvään ja Ohto saisi olla kotona isin kanssa.

Miukkis: Onnea tissittelyn lopettamiseen. Muistan, että esikoisen "jäljiltä" maitoa tuli tisseistä puristamalla vielä yli kuukauden imettämisen jälkeen. Sä tarttet sitä suklaata nyt tuohon imetuksenlopetussuruun :). Tuttu terkkari sanoi, ettei tissejä saisi puristella.

Tissi on kyllä kätevä maitolähde, kun vauva on kipeä. Tissillä katoaa surut,kivut ja murheet. Imetys on nyt vähäistä mutta sitä on. Lopetan sit joskus....Mä tartten suklaata, koska imetän!

Oi ostosparatiisit! Sellossa oli yllättävän rauhallinen meininki yhtenä arki-iltana, se vaan taisi olla ennen veronpalautuksia. Kaikista kivointa on istua ihan rauhassa jossain paratiisin portilla ja seurata ihmisiä :). Lahjoja tarvitaan kaikille ja paljon, riitelevät perheet ja pariskunnat; tunnelma katossa! Kävin äsken Plantagenissa ostamassa kukkia, siellä ei ollut kuin kourallinen väkeä.

Strutsi: Hauskoja Omppuretkiä! Mulla on myös pelko vaan siitä, että Olavi löytää lattialta jotain vaarallista suuhunsa. Nythän on hyvä harjoitella hiekan syömistä esni kesän hiekkalaattikkoleikkejä varten :)

Olen jo siivonnut yhden pöytätason eteisestä ja laittanut siihen kukkia! Joskus jos olemme terveitä niin järkkäilen loput mestat! Minähän olen kaikki kortit ja lahjat jo laittanut. Ainoa isompi homma on ruokien tekeminen, teemme kaikki ruuat itse. Mistähän saisi lapsosille mukavan joulupukin?

Hyvää yötä!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
9/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens!

Ipulle jaksamista möykkäävän Sisun kanssa!

Ametisti, toivottavasti nyt muu perhe ei ole tulossa kipeäksi!

Frimmy, harmi ettei uusista työpaikoista ole kuulunut mitään! Muistan tuon "tuskan" ja ihmettelyn muutaman vuoden takaa... Onneksi sulla on tuo keikkailuvaihtoehto!

Kyselit koska meidän vauvelit siirtyvät taaperoiksi. Joku määritelmä menee niin, että sit ollaan taaperoita, kun kävellään. Mutta tämän Vauva-palstan mukaan raja menee vuodessa. Eli meidän pitäis siirtyä vuodenvaihteessa kirjoittelemaan Taaperoihin, jotta uudet tammikuiset mahtuvat tänne - tai siis ettei tule sekaannuksia.

Miukkis, jaksamista imettämisen loppumisen kanssa! Mä olin myös esikoisen imetyksen lopetuksen kanssa ihmeissäni, mutta tällä tokalla kertaa se ei pyörähtänyt kunnolla edes käyntiin, joten lopetuskin oli helppo. Mutta siis, ihmettelin ihan samaa jotta miksei lopettamisesta ole kunnon ohjeita! Oletko kokeillut rintojen kivistykseen lämpöä?

Ja jaksamista sen koulun kanssa!

Meillä ollaan oltu maitoaltistuksen jälkeen koko perhe terveenä eiliseen asti. Illalla vauvan nokka oli tukossa. Saas nähdä mitä siitä kehkeytyy.

Joululahjaksi on hankittu autotalli, jossa on kolme kulkuneuvoa (taitaa kuitenkin mennä ensin esikoisen leikkeihin, kun hänet tuntee). Kummeilta tulee puupalikoita, tyyny ja pyyhkeitä. Toiselta mummilta pyysin hoidon aloittamisen kunniaksi molemmille lapsille tossuja, mutta tuskinpa tulee. Hän ei koskaan anna sellaista lahjaa mitä toivoo!?

Vaatteita en toivo lahjaksi, koska odotan Strutsin tavoin alennusmyyntejä :).

Me ollaan tehty mun äidin ja lasten kanssa sunnuntaista lähtien loppusiivousta uuteen kotiin, sitä ennen pakkasin tavaroita kolme päivää. Viikonloppuna oliskin sit virallinen muutto! Ens viikolla laitetaan kotia hieman jouluiseksi, kun tuntuu olevan niin tärkeää esikoiselle. Kivointa tässä loppusiivouksen tekemisessä on se, kun mun äiti nukkuu yöt lasten kanssa ja päivisinkin saan toisinaan touhuta yksikseni. Nytkin kaikki koisaa vielä vauvelin huoneessa, vaikka aiempina aamuina ovat herättäneet mut! Ja just tänään, kun putkimiehen pitäis tulla seiskalta :).

Meillä vaatteiden vaihto/pukeminen ja vaipan vaihto ovat aika taitolajeja. Tai vaatteiden kanssa jätkä on hieman rauhoittunut ja vaipan vaihdon opettelin tekemään sylissä tai niin, että poju seisoo - muuten ei tulis yhtään mitään. Pari kertaa on venkoillessa jäänyt pippeli vaipan ulkopuolelle, enkä ole sitä huomannut! En käsitä miten tuollainen voi tapahtua, mutta niin vain on lorotellut ohi vaipan :).

Ja meillä menee kans kaikki lattialta suuhun. Rakennusaikana se oli huonompi homma, mutta nyt annan maistella! Mut sit kun muutetaan, aion laittaa syöttötuolin alle muovin, jotta kuopuksen ruokailun jäljet on helpompi (ja nopeampi) siivota.

Oltiin kylässä viime viikolla ja luulin, jotta poju ois nielassu ison, sileän kiven. Sitä sit ronkittiin kaverin kanssa ja roikotettiin raukkaa jaloista. Mutta ei sitä löytynyt!

Nyt kiireesti suihkuun, ennen kuin se putkari tulee. Sit perhekerhoon!

Justus & poju 14.1.

Vierailija
10/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Meillä on mennyt aika sairastellessa. Nyt ehkä (kop kop) alkaa vähän hellittää. Flunssaa ja itsellä poskiontelontulehdus joka ei ole vielä ainakaan 5 pv:n kuurin jälkeen helpottanut =(

Eilen aloteltiin tassuttelu unikoulu. Tunnin välein heräili. Yksi pidempi nukkumajakso oli klo1-3. Syötin yöllä kerran. Tähän asti on nukkunut vieressä ja mun nukkuessa varmaan roikkunut tissillä läpi yön. Puoli viiden aikaan luovutin ja otin viereen...meinasin ite simahtaa pinniksen laitaa vasten. Noh, parempi tuokin on että nuku jo jopa omassa sängyssä yhdellä syömisellä klo 20-4.30.

Sutinaa on ollut kun meille tuli uusi perheenjäsen, neljäs koira. Rottweilerin pentu. On ollut nyt 1,5vkoa =) Käytiin jo antibiootti ja kipulääkkeet hakemassa kun meidän spanieli oli sitä mieltä että ei käy, meille ei tule koiranpentua. Puras pikkusta kuonoon kun kertoi kuka on pomo =( Onneks nyt jo helpottanut.

Joulu pukkaa päälle ja muutama lahja vaan ostettu. Sovittiin että ostetaan lapsille vaan yhdet jotkut isommat lahjat kun niitä muutenkin tulee niin paljon ja hyvä ettei entisiin leluihin hukuta =)

Ainolle tulee ainakin mummolta kengät ja taaperokärryä on toivottu.

Ne joilla on jo kengät ostettuna, mistä ostitte? Tuntuu että on vähän hakusassa.

Meillä myös neiti on erittäin omapäinen. Hermot menee jos asiat ei mene niin kuin haluaa.

Nyt on pakko huilata että jaksaa ens yön.

Hyviä joulun odotuksia kaikille *< = )

-Siiricata ja Aino 7.2-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=be775f5a-c68f-11dd-8b34-…!

Vierailija
11/18 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Kiva kun olette päässeet taas palstailemaan.

Strutsi: Onnittelut hampaasta ja kiitos kun välitit viestiä eteenpäin! Pääasia, että saa edes sanaa eteenpäin, jotta kohderyhmä saa viestiä mahdollisuudesta kertoa omista kokemuksistaan ja tarpeistaan.

Ipu: Voimia taas valvomiseen!

Ametisti: Kiva oli kuulla, että pikkujouluissa oli mukavaa.

Joululahjoista oli kyselty. Tiedän että anoppi on ostanut Brion "Muotopalikkalaatikon" (sen missä eri muotoisia palikoita laitetaan oikean muotoisesta reiästä sisään) ja itse olen ostanut tässä vaiheessa sen pehmokoiran joka puhuu ja kai jotain loruja sanelee... En tosin tiedä annetaanko se synttäri vai joululahjaksi. Jotain muitakin leluja on tuloillaan, mutten vielä tiedä mitä. Niinhän se on, ettei Mikael vielä lahjoistaan mitään ymmärrä, vaan nauttii lähinnä papereiden repimisestä.

Muuten rupeaa olemaan aika matkakuume mulla, kunhan ei Ateenan mellakat ylly kovin pahoiksi.

No niin, nyt jatkan Housen katsomista.

Voikaa hyvin ystävät!

Vierailija
12/18 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan pitkästä aikaa!

Pikkasen kuulumisia.. Maanantaina oltiin 10kk neuvolassa. Pituutta on nyt 76cm ja painoo inansa alle 10kg. Konttaan Pitzu oppi viimeviikon tiistaina. Sen myötä luonnettakin on tullu lisää tässä ihan pienessä ajassa. Omaa tahtoa ja halua on alkanu näkyyn mikä on kyllä ihan hyväkin asia. Uudet ulottuvuudet on vaikuttanu myös nukuttamiseen mikä ei enää ookkaan ihan naurettavan helppoo.

Viimeviikon maanantaina paras kaveri sai tytön. Jipii! Synnytys oli kyllä rankka ( parin vuorokauden supistelut, yli 3h ponnistusvaihe, imukupilla repimistä, epäonnistunu puudutus, lopulta sektio nukutuksessa) Mutta lopputulos hyvä ja sitä käytiin siellä Vantaalla sitten kattomassa sunnuntaina. Sitä ennen oltiin lauantaina kahta muuta vauvaa kattomassa Mäntsälässä. Olivat tulleet pari viikkoo sitten suomeen Thaimaasta äitiensä kanssa meiän kavereitten luo. Jotka siis oletettavasti ovat heidän isiään. Todella sulosia nappisilmäsiä tytteleitä. Aikasmoisia vauvakokoontumisia on nykyään =)

Viimesin vauvakokoontuminen oli tänään kun olin babybiossa ja syömässä viiden kaverin ja heidän vauvojensa kanssa. Tuli tehtyä myös loput joululahjaostokset. Pinskulle on ainoostaan cd-soitin ja yks lelu ja vauvaväriliidut. Sille oli myös se fp learning puppy mutta kummitädiltä Vantaalta saatiin epäilyttävän paljon samoin ääntelevä ja saman mallinen paketti, joten myin meidän pennun kaverille.

Muuten oon ollu aika paljon kotona tällä viikolla ja tehny joulusiivoo. Tahdon siivota ees kerran vuodessa todella perusteellisesti eli kaikki kaapit, laatikot, hyllyt, sauna, makkarin kokolattiamatto... Kyllä tässä parisen viikkoo saa meneen. Onneks ei pöperöitä tartte tehä eli vaikka meille tulee hirveesti vieraita jouluna niin äiskä tua pöperöt tullessaan. Nam!

Luulempa että meidän tarttee luopua tosta chihuahuasta eli joudutaan antaan se Peten porukoille. Se on aina vaan ja enenevissä määrin stressaantunu ton lapsen takia ja koska meillä käy paljon vieraita. Se näyttelee hampaitaan ja murisee, luimii pitkin seiniä ja piilottelee pallinsa alla. Ite oon ihan kypsä sen räksyttämiseen. Se myös haastaa riitaa ton meiän kiinanharjakoiran kanssa.

Ipu - kuulostaa tosi haastavalta toi sun arki. Voimia!

Hei kaikki huom! Olis tosi kiva nähä kuvia pitkästä aikaa joten ois kiva jos laittaisitte. Hauska kuva siiricata =)

Ite voisin laittaa loppuun useemman.

T: Xena ja Pinja 7.2.08

tää on jo vanha mutta näky oli hauska kun tulin yks päivä Pinskun huoneeseen:

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3226086.jpg[/URL]

joulukorttikuva:

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3226097.jpg[/URL]

leffassa:

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3226108.jpg[/URL]

syömässä:

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3226114.jpg[/URL]

Pinsku ja serkkunsa:

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3226122.jpg[/URL]

Vierailija
13/18 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä tilanne nyt juuri ole muuttunut. Viime yönä taas itki solkenaan, itki vaikka kannoin sylissä, mikään ei auttanut. Ja aamulla kun Sisu olisi nukkunut yli kuuteen, niin esikoinen pärähti sänkyyn mylläämään. Huoh.

Tänään olimme rokotetutkimuskeskuksessa (taas) ja pojan pitäisi olla ok. Korvat, keuhkot, nielu ok. Mutta nyt sai toisen influenssarokotteen (tehosteen) ja odotettavissa siis levoton yö... Otettiin myös verikoe kyynertaipeesta, rankka keikka miehelle. Tosin rankinta Sisulle oli olla paikoillaan. Hittojako noista piikeistä kun yritetään vangita paikoilleen!

Xenalla on paljon vauvakavereita. Mäkin törmäilen vahingossa näihin samanikäisiin, tammivauvoja tuntuu olevan aika paljon täällä meillä päin. Kurja homma toi chihuahua. Koirasta luopuminen on rankkaa, vaikka syyt olisivatkin painavia. Olemme itse joutuneet luopumaan luonnevikaisesta / sairaasta koirasta pari vuotta sitten ja helppoa se ei ollut. Tuolla se lepää terassikivetyksen alla...

Emem pääsee siis matkalle! Wau. Kateeksi käy. Mulla on mennyt ohi että milloin te oikein lähdette? Ateenaan vai?

Strutsille kiitokset "haukka lentää" -ideasta. Olen saanut sillä pari vaipanvaihtoa aikaiseksi. Nyt on ollut käytössä soivat poronsarvet... pidän niitä päässä ja laulan mukana. Siistiä. Mutta yksi keino tehoaa max. kaksi kertaa, joten uusia vinkkejä kaivataan. Pelkään jo että satutan poikaa kun joudun voimalla hoitamaan pukemiset. Täällä muuten imuroidaan myös kaikki mahdollinen. Siksi esikoisen huoneen ovensuussa on portti, ei muuten tulisi mitään. Nyt Sisu roikkuu ja yrittää nostaa lukituskahvaa epätoivoisesti.

Ametistin Olavi on niin ihanan aurinkoinen ja auttavainen ja leppoisa. Ihanaa kun toinen auttaa pukemisessa, sydänhän siinä sulaisi. Ja Millakin taitaa auttaa. Aivan ihania pienokaisia. Meillä vain sisulla mennään ja raivotaan ja taistellaan, huoh. Toivottavasti Ametisti olette taudeistanne selvinneet. Meilläkin jo odotellaan uusia kivoja tuttavuuksia saapuviksi ;)

Frimmy, lohduttaudu sillä että ihan kohta Suomeen iskee julmettu työvoimapula. Sitten saat kyllä valita minne menet, ja peräänkin soitellaan. En usko että kauaa joudut hommia etsimään. Tsemppiä! Niin, ja Ohton kanssa myös... voimamies taitaa sekin olla.

Miukkis onnistui tai melkein jo imetyksen lopettamisessa. Se voi olla hankalaa. Mulla sujui molemmat lopetukset vaivatta, koska vauvat alkoivat itse vähentää pikkuhiljaa, joten maidontuotanto hiipui vaivihkaa. Millahan ei sitä tietenkään voi tehdä, koska se olisi liian helppoa sinulle ;) Kosti tuon koulunkäynnin, heh...

Justuksella on ihanaa kun on uusi koti! Aivan upea tunne kun pääsee asettumaan paikoilleen. Ja ole onnellinen että sinulla on äiti, joka auttaa. Korvaamatonta apua. Voisin muuten kokeilla tuota seisten vaipan vaihtamista seuraavalla kerralla...

Siiricatalla sairastelua, voihan kurja. Voimia ja yritä jaksaa. TIEDÄN mitä se on kun tautia tulee toisen perään. Ja onnea uudesta perheen jäsenestä! Meillekin tulee perheenlisäystä keväällä ;)))

Ei vaan, nyt pitää mennä, lupasin olla 10 km päässä 10 MINUUTIN kuluttua. Huh.

Laitan kuvia paremmalla ajalla.

ipu

Vierailija
14/18 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen rauhallista meillä. Isommat pojat on partioleirillä, kolmonen pelaa tietokoneella ja pienin konttailee ympäriinsä tutkimassa. Äsken tosin mies kävi raportoimassa saamastaan "lahjasta": nosti tytön ylös lentämään, tyttö nauroi ja pudotti suustaan pienen kiven, joka tietysti putosi suoraan isän suuhun. :D

Ametisti: Me ei yritetäkään mitä pukkia hommata. Kerran oli mun vanhempien luona ostettu pukki. Kai se oli ihan ok, mutta ei mitenkään kummoinen. Kallis kyllä ja koska ruokailu oli vähän suunnitelmista eri ajassa, niin tuli tietty just kesken syömisen. Meillä aina pukki jättää vaan säkin oven taakse. Sattuu aina tulemaan kun ollaan pihalla polttamassa tähtisadetikkuja tai jossain muualla, mistä ei ovelle nää. Siinä on se hyvä puoli, että tulee aina sopivaan aikaan eikä maksa mitään eikä ole laadultaan pettymys.

Mä muuten tartten suklaata, koska imetän näemmä enää niin vähän, että menkatkin palasivat riemukseni. Suklaansyöntiin löytyy aina joku hyvä syy. Toivottavasti teillä ollaan nyt terveempiä.

Justus: Taasko teillä sairastetaan vai säikäyttikö vaan?

Emem: House on hyvä! Me (katotaan siis aina miehen kanssa) ollaan vaan viikkotolkulla jäljessä sen katsomisessa. Tallentavan digiboksin kirous!!!

Ipu: Meillä taitaa olla vaipanvaihto helppoa kuin hengitys. Poronsarviin ei ole tarvinnut turvautua, ei soiviin eikä muihinkaan. Kännykkä on tytön mielestä myös tosi kiva ja ei yritä laittaa sitä enää suuhun, joten sen voi joskus antaa käteen. Tarttee vaan olla varovainen pesulla, ettei känny putoo lavuaariin tai pönttöön...

Jepulis, jospa menis tsemppaamaan miehen kanssa nuo kaksi pientä unille ja sitten port-viinin ja ehkäpä Housen kimppuun.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
16/18 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ipu: Poronsarvet :))))). Meillä riittää katossa oleva mobile, jota puhaltelen pyörimään, hammastahnatuubi, rasvapurkki tai jokin vaate käteen. Ihana kuva teidän Sisusta. Kuinka hän voi näyttää niin isolta pojalta. ONNEA tulevasta perheenlisäyksestä!

Emem: House kuuluu myös meillä tortai-illan kalustoon. Joko olet pakannut :). Vähänkös haluaisin täältä myös johonkin lämpöiseen.

Justus: Onnea muuttoon ja uuteen kotiin! Oletteko pysyneet terveinä?

Siiricata: Neljäs koira, oho. Mahdatte olla koirahulluja! Meillä on vain kaksi kattia. Koirat jäisivät vaille ulkoilutusta. Ihanaa teidän Ainolle, kun on eläimiä talossa.

Strutsi: Ilmeisesti port on jo menossa :). Meillä on käynyt joulupukki vain kerran, muulloin on lahjat ilmestyneet oven taakse. Tuo joulupukki oli vaan niin hulvaton tapaus :). Ystävän naapuri. Rohkaistuin ja "tilasin" hänet meille taas tänä jouluna. Hän ystävällisyydessään lupautui. Joten tuo asia ratkesi hyvin!

Noin muuten olen tuumannut, että voisiko tämän elämän vaihtaa johonkin toiseen! Siis olisinkin sinkku, työssä ja harrastaisin kultturelleja asioita! Vähän välillä kypsyttää! Esikoisella on nyt elämänsä ensimmäinen korvatulehdus, molemmissa korvissa. Tämä vanha talo on ihan mahdoton asua nykytekniikan ja tämän tavaramäärän kanssa. Ehkä mun pitäisi vaan päästä vuosilomalle......

Pukkasi jonkin sortin flunssaa, nukuin ja nukuin. Mielenkiintoista oli lantioseudun säryt ja "synnytyspoltot" selässä. Tuli vaan elävästi kivuista mieleen vuoden takainen olotila.

Pientä purnausta, sori.

Olavi on onneksi nyt terve. Se oli ilmeisesti vaan flunssaa, koska uusia hampaita ei ole ilmestynyt. Toivottavasti pääsisimme huomenna ulkoilemaan!

Hyvää viikonloppua teille kaikille!

Ametisti ja Olavi 13.1 ( muutaman tunnin päästä tasan 11kk)

Vierailija
17/18 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Xena: Taas oli ihania kuvia! Harmi kun joudutte siitä hauvastanne luopumaan, mutta onneksi löytyy uusi mutta tuttu koti.

Ipu: Toivottavasti yö meni paremmin kuin odotit rokotuksen jälkeen. Ja ONNEA perheenlisäyksestä! Kirjoitteletko siis jo tuonne odotuspuolellekin?

Ateenaan tosiaan olisi tarkoitus lähteä ensi viikon la, ellei sitten UM suosittele Kreikan matkojen välttämistä. Aikamoista touhua siellä Ateenan keskustassa kyllä viimeisen viikon ajan on ollut. Jollei tosiaan tuel sitä suositusta ulkoministeriöstä, niin vaikuttaa mellakat vain siihen, ettei mennä tapaamaan mun siskoa keskustan liepeille (meillä siis tosiaan niin, että sekä miehen että mun siskot on naimisissa kreikkalaisten kanssa ja mun muualla asuva siskoni olisi kuitenkin myös Ateenassa joulun ajan). Todella harmi, ellei tapaamisesta tule mitään kun samassa kaupungissa oltais kerrankin joulun aikaan!

Meillä muuten sekä vaipanvaihto että pukeminen on ongelmallisia. Esikoinen oli ihan eri maata tässäkin asiassa. Ekaa kertaa joudun siis omakohtaisesti kokemaan mitä vaipanvaihto on kun toinen koko ajan yrittää kääntyä ja itse yrität pitää sitä selällään sen aikaa että vaipan saa vaihdettua. Hikisenä tullaan aina vessasta topimenpiteen jälkeen....

Strutsi: Toivottavasti oli mukava ilta Housen ja portviinin seurassa. Meillä rupeaa myös digiboksi täyttymään kun ei koskaan ehdi katsoa niitä tallentamiaan ohjelmia...

Ametisti: Toivottavasti poääsitte ulkoilemaan ja olette nyt terveinä. Mielenkiintoista tosiaan, että sait "polttoja" kokea näin vuosipäivän lähestyessä. En ole vielä pakannut, vaikka matkakuume rupeaa olemaan aikamoinen! Nythän Ateenassa tosiaan on ollut lämpöistä mutta sitä ei tiedä mitä tapahtuu jos ja kun me sinne pääsemme. Viimeksi oltiin pari vuotta sitten siellä marraskuun alussa ja silloin kaikki paikalliset päivitteli että eipä ole koskaan aiemmin Ateenassa tullut lunta jo marraskuun alussa! Tyypillistä siis, että toin Suomen ilmastoa vähän mukanani ;) Onnittelut muuten Olaville 11 kk päivästä.

Eilenhän oli myös Lucia päivä. Käytiin katsomassa kulkuetta Helsingissä ja oli oikein mukavaa. Siskoni oli tullut myös Turusta vaihtamaan lahjoja ja oltiin yhdessä keskustassa.

Onkohan muuten Tolleroisen raskautumissuunnitelmat edenneet?

Allu: Ethän vain ole vieraantunut meistä?

Nyt lähdetään taas joululahja ostoksille. Saa nähdä saadanko kaikkia lahjoja mahtumaan mukaan reissuun. Mehän viedään kummankin sukulaisilta kummankin sisoille lahjat...

Voikaa hyvin!

Vierailija
18/18 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi siiricatalle onnea pikku rotikan johdosta:) Mitäs muita rotuja teiltä löytyy? Onko uusin tulokas tyttö vai poika? Me ei vielä uskalleta koiraa hankkia, sitten aikaisintaan, kun nuorin lapsi on 4-5 vuotias, jotta tämä kerrostalo/ulkoiluttaminen onnistuu paremmin ja on aikaa enemmän koiralle. Aiemmin meillä oli englannin mastiffi. Haaveena olisi samanlainen, tai sitten jokin pienempi ruttunaama, kuten englanninbulldoggi, staffi... Niitä aikoja odotellessa...

Olen tässä parin viikon ajan ollut niiiin kiireinen (mukamas), etten ole ehtinyt edes lukea kirjoituksianne. Mutta sen verran sain käsitystä, että aikamoisia kiemurtelijoita muidenkin vauvat taitaa olla. Meillä uutena keksintönä tuli viime viikolla kiipeillä joka paikkaan, jonne vaan yltää. Sohville pitää aina päästä, ja minä vaan jännitän, että milloin se tippuu alas ja taittaa niskansa. Miten olette tuon kiipeilyn kanssa pärjänneet? Koko ajan kun ei voi Aadaa sieltä sohvalta kantaa poiskaan, kun se menee sinne aina vaan uudestaan. Olen sitten laittanut sohvan eteen lattialle peittoja pehmusteeksi, jos sattuu sohvalta pää edellä tulemaan alas.

Pukemiset onnistuu toisinaan moitteetta, ja toisinaan kiemurrellaan selkäkaarella, kun ei tykätä. Sama homma vaipan vaihdon kanssa. Nyt on flunssat mennyt ohi, mutta silloin kun oli kuumetta, niin en saanut edes kuumetta mitattua yksin pyllystä, kun Aada kiemurteli ja potki niin paljon.

Joululahjoja olen muutaman ostanut. "Päälahja" on vauvanukke, ostin sen Baby bornin pienemmän pehmeä vartaloisen nuken. Sitten lisäksi pahvikirjan (kulutuskamaa) ja My Little Ponyn, joka toimii leikeissä jo nyt, ja varmasti myöhemminkin.

Talvikengistä kyseli joku. Meillä on Pax kosteussuojatut tarrakiinnitteiset kengät. Muistaakseni Cittarilta ne ostin ja ne on tosi helppo pukea jalkaan, kun suuaukko aukeaa isolle. Päiväkodissa Aadalla on Kavatin ensiaskelsandaalit.

Eilen meinasi sattua oikein kunnon onnettomuus... Vein Aadan isänsä lähelle keittiöön ja lähdin pesemään isoveljen hampaita vessaan. Aada kerkes sitten kontata perässä ja laittoi sormensa vessan oven väliin. Hirveä huuto alkoi ja onneksi en ihan kiinni ovea vetänyt, kun tajusin sen. Huuto jatkui ja nimettömässä sormessa oli oikein monttu joka tuntui tummenevan. Oltiin ihan paniikissa ja ja aloin hakea ulkovaatteita, että pakko tästä on heti päivystykseen lähteä. Huuto kuitenkin sitten loppui ja varovasti kokeiltiin, toimiiko sormi, ja Aada tarttui sitten leluun ihan normaalisti ja montuu siinä sormessa alkoi hiljalleen hävitä. Eli lopulta päästiin säikähdyksellä! Voi herran jestas, että olin paniikissa, kun luulin, että nyt se sormi on katkennut. Mutta onneksi niin ei kuitenkaan käynyt. Tietää vaan kuinka pienet ne sormien luut ovat... Ei voi kuin lisätä vain varovaisuutta ja aina varmistaa, ettei lapsi ole oven lähelläkään, kun ovia suljetaan.

Mutta tähän lopetan, lähden kauppareissulle. Mukavaa joulun odotusta kaikille!

T:vikli80 ja Aada 11,5kk