Muita opiskelija äitejä, jotka kuumeilevat....
Heips vaan.
Kirjauduin tänään uutena sisään ja ajattelin heti näin alkuun kysäistä, et löytyykö täältä muita äitejä, jotka opiskelevat ja vielä samalla kuumeilevat vauvasta.... Itse aloitan tänä syksynä toisen vuoden opiskelut ja miehen kanssa olemme päättäneet aloittaa vauvayritykset elokuun lopulla. (Meillä jo myös 3-vuotias poika) Eli siis toiveessa olisi vauva ensi kesäksi. Mutta koulua minulle jäisi vielä tämän vuoden jälkeen vuosi ja muutama kuukausi päälle. Kysymys siis kuuluu, että kuinka olette jaksaneet opiskella lasten kanssa/onko opiskelumotivaatio säilynyt? Kuinka pitkälle olette pystyneet opiskelemaan raskaana ollessa? Onko aivan hurjaa kuumeilla näin kesken opiskelujen?
-JP79
Kommentit (37)
Mulle tuli se opiskelu innostus ku n tulin raskaaksi, että saisi laspelle hyvän tulevaisuuden jos äiti saisi joskus " oikeita töitä" :) Eli siis päätin käydä lukion loppuun, ja menin etälukioon, nyt on kirjotukset jaoteltu syksyyn ja kevääseen ja sit on pääsykokeet myös keväällä yliopistoon! (jos pääsen kirjotukset läpi!) :) Nyt siis esikoinen 9kk ja kuumeillaan toista..Ja oon ajatellut sen näin että parempi nyt yrittää pästä sinne yliopistoon, jos vahingossa vaikka pääsisikin sisään niin sit olis siellä siis sisällä niin vois sitten rauhassa suorittaa niitä opintoja, ja olla lasten kans!:) Ja sit kun pääsee työelämään niin lapset on jo vähän vanhempia ja sit voikin tehdä kunnolla töitä ettei " tarvitse" jäädä töistä äitiyslomalle. Ja siis kun opiskelu on sen verran vapaampaa kuin työt. :)
Tuo on kyllä ihan totta..siis, että kannattaisi käydä koulu loppuun,jne. Noh, minä olen sen lukion siis käynyt, nyt ammattia hakemassa. Olen nyt rv:lla 6 ja vauvan laskettu aika on siinä maaliskuun lopulla (22.3??).
Ehdin vielä melkein kokonaan tämän vuoden käydä koulua ja sitten äitiyslomalle:) MInulla sikäli tavallaan hyvä tilanne, että alalla, jot a opiskelen, alkaa vain joka toinen vuosi uusi luokka! Joten ehdin siis hyvin pitää äitysloman, ym.hoitovapaat ennen koulun aloittamista uudelleen:)
Alan vaihtoakin olen harkinnut...siis jo ennen plussaamista, mutta yritän nyt ainakin käydä tämän koulun loppuun ja katsotaan sitten.
Tietääkö kukaan muuten oppisopimusjutuista?
Olisi haaveissa opiskella " lastentarhantädiksi" , perhepäivähoitajaksi yms, mutta siihen ymmärtääkseni tarvitsisi käydä oppisopimuksellakin sosiaali ja terveysalan koulutus...siis, että kuuluisi kaikki muutkin alaan liittyvä. Ja se tai ne muut taas ei varmaan minulta onnistu:/
NO sen näkee sitten joskus:)
t.Aleida rv6..
opiskelen kanssa, kaks vuotta takana, neljä edessä. oon palaamassa nyt elokuussa yliopistolle vauvavuoden jälkeen, ja täytyy sanoa ihan rehellisesti, ettei huvittais YHTÄÄN. mutta kai se siitä kun saa arkirytmin taas käyntiin kesälomien jälkeen. haaveillaan tosin pikkukakkosesta, joten saa nähdä kuinka kauan siellä koulunpenkillä täytyy homehtua... ;)
oon kuitenkin päättänyt, etten lopeta opintoja kesken, vaan vien ne loppuun vaikka sitten vähän hitaammassa tahdissa. ja oon kyllä kanssa ajatellu, että helpommin koulujutuissa pystyy joustamaan, kuin töissä. tiedä sitten...
kaksi pientä murusta on kotona, tällä hetkellä onnelisesti tuhisemassa unia. äippä melkein itku kurkussa kun isi ei halua vaavia edes yrittää vielä ainakaan...puhuu josko vuoden päästä...
minulla opinnot aika aluillaan että ei osu parhaaseen hetkeen tämä kuume. puoli vuotta on takana-> neljä vuotta edessä...
ihana kuulla että meitä on muitakin, toiset onnekkaat vaan pääsevät jo yrittämäänkin...
nyt vasta huomasin tarkemmin lukea kaikkien tekstit vaikka jo aiemmin ilmoittauduin joukon jatkoksi....
minä siis myös kätilöksi, on vain pidempi matka vielä edessä kuin sinulla.
hyvin on opinnot alkanut vaikka onkin lapsia talossa, tosin olen tehnyt pelkkiä opintoja, se vähän kauhistuttaa jos pitäisi vielä työtkin jaksaa koulun kanssa rinnakkain...
oletko mistäpäin....eli luuhataanko jopa samassa koulussa=)
Jahas, jahas! No olishan mun se pitäny arvata tosta koulutuksen pituudesta ja vauvakuumeesta ;) Musta tuntuu, että se on ammattitauti, joka alkaa meillä jo usein ennen valmistumistakin :P Joskus jopa reippaasti ennen opiskelujen alottamistakkin! :D Meijän luokkalaisista tänä kesänä on jo synnyttäny kolme tytskää ja elokuussa pitäis vielä yhden synnyttää ;)
Hyvän ammatin oot valinnu, näin oon ainakin kuullu! Koska kokemuksien hakeminen, ja vasta teoriatasolla, mulla alkaa vasta tänä syksynä... Mä opiskelen Turun amk:ssa ja täällä on sellanen politiikka, että ensiks käydään kaks vuotta ihan normi sh-opintoja sh:den kanssa ja vasta kolmantena vuonna alkaa hiukkapikkasen jotain erikoistumistouhuja oleen. Missä päin Suomea sä opiskelet?? :)
Hyvä, että on opinnot alkanu hyvin jälkikasvusta huolimatta! :) Meijänkin luokalla tosiaan muutamalla on jälkikasvua, ja hyvin ne on meijän lapsettomien kanssa pärjänny. Tai siis niinku " tasa-arvoisesti" :) Joskus joku on poissa lapsen sairauden tai muun takia, mut ikinä eivät kyllä ainakaan mun korvien kuullen oo valitellu, että kuinka rankkaa tää kaikki on, kun on noi lapsetkin!! Lähinnä me lapsettomat aina kauhistellaan, että kuinka " meijän äidit" jaksaa, kun mekin ollaan välillä IHAN finito! :)
Mut meinaatko sä ihan tosissas tehä viä töitä opiskelun ohella? :O Hurja! Mä en varmaan ikimaailmassa jaksais - ja sikspä oonkin kovasti jo velkaantunu tän kahden vuoden opiskelun aikana... Vaan uskoisin, et meijän ammatilla ainakin töitä saa, ni et takasinmaksussa ei pitäis olla sen suurempia ongelmia sitten joskus :P
Täältä löytyy myös kuumeilija, jonka opiskelut itseasiassa vasta alkaa nyt syksyllä.. mutta en pysty unohtamaan vauvakuumetta vaikka pääsinkin opiskelemaan sitä mitä halusinkin (hain jo toiseen kertaan ja nyt onnisti :)) Ja luulis, et opiskelut kiinnostais enemmän, mut ei..
Olen kuumeillut toista jo yli 1,5 vuotta eli melkeinpä heti, kun ensimmäisen sain syliin niin vauvakuume on kasvanut kasvamistaan. Meidän esikoispoika on nyt 1 v 10 kk, iso poika siis ;)
Olen nyt siis aloittamassa opiskelut kuukauden päästä, hetken vielä saan pojan kaa olla kotona.. ja mieli tekis vielä olla enemmänkin, mutta kun kerta kouluun pääsin, päätin aloittaa, että joskus valmistuisinkin. Ja jos sitten saisi vauvan opiskelujen lomassa, saisi olla taas isompikin kotosalla! Niitä töitä kerkee tekeen sitten, kun valmistuu ja muutenkin on vielä työelämää edessä kymmeniä vuosia.. (olen 25 v.)
Paitsi, että meillä mies ei suostu :( Eli yritän sitä tässä pehmitellä, jos päästäisiin jo kohta yrittämäänkin ja voisin vuoden opiskella (jos raskaus sujuisi hyvin.. sitäkään ei tiedä miten menee, että pystyiskö opiskelemaan täysipainosesti) ja sitten jäädä lasten kanssa hetkeksi kotiin ja jatkaa sitten opiskelut loppuun..
Kuitenkin, kun haluaisin lapset suht pienellä ikäerolla, niin en TODELLAKAAN halua odottaa, että valmistun eli 3,5 vuotta kestää koulutus. Ja onhan se niin, et asioiden on tapana järjestyä, kuten joku mainitsikin.. että miksi siis odottaa *mietiskelee*
No tässä jotain pientä kertomusta meidän tilanteesta ja kirjotellaanko tässä sitten lisää mietteitä vaikka viikkopinoissa..??
Ois mukava kuulla, et jos jollain onnistaa tai on saanut miehen suostuteltua yms yms.
(Ja otan vinkkejä vastaan miten saan miehen suostuun ;))
Emmuli ja poitsu 1 v 10 kk
heip kissaeläin....
olet oikeassa taitaa olla ammattitauti...mä opiskelen helsingissä, stadiassa. aloitin tammikuussa, ja eka harjoittelukin on nyt vasta syyskuussa (meillä kätilöt lähtee vikana harjoitteluihin, sairaanhoitajat meni jo keväällä)
30 aloittaneesta 4 jäi jo mammalomille....
mulla alkaa kätilön jutut jo neljännellä lukukaudella, eli vuoden päästä syksyllä, tulee naistentaudit ja lapsivuodeosastot ym...sinne on jätetty sitten sekaan vielä lastenhoitotyö sairaanhoitajan opinnoista....
haave oisi pitää välivuosi juuri tuossa vuoden päästä, miehen mielestä vasta silloin voisi harkita vauvan yrittämistä, että en sitten tiedä....
on meillä välillä mietitty sitäkin josko pitäisi vain yhden lukukauden taukoa ja mies jäisi sitten vanhempainvapaalle, en kyllä tiedä raaskisiko silloin jo jättää vauvaa, vaikka mikäs minä olen sanomaan ettei toinen saisi viettää myöskin lapsensa kanssa aikaa kotona....
haaveillaan siis ja koputellaan kepillä jäätä tuon miehen suunnalta, 2 viikon päästä alkaa jo koulu niin eiköhän tässä tule muuta mietittävää....
taidat olla mun kanssa samassa ryhmässä kun ollaan aloitettu tammikuussa opinnot stadiassa.. eksyin tänään tänne lukemaan pitkästä aikaa.. mukava että tälläinen pino on perustettu.. meillä kans on aikaa yritykseen.. vuoden päästä olis alustavat suunnitelmat aloittaa.. mutta saa nähdä toteutuuko.. sit ois puolet takana opinnoista jos kaikki menee hyvin.. kesä on mennyt nopeasti ja on ihan mukava nähdä tuttuja...=)
onnea kaikille yritykseen ketkä jo ovat sillä tiellä! Minäkin olen sitten joku päivä...
heh...ja arvaappa mietityttääkö nyt kuka oot??? kumpaas ryhmään kuuluit?
mä olen jo surutta täällä höpötellyt ummet ja lammet että en yhtään ihmettelisi vaikka kaikki tutut ja puolitutut mut tunnistaisi, mutta eipä tämä ole mikään salaisuus, vaikka en koulussa meinaakaan kaikille olojani mainostaa, niinhän se menee toisille puhuu enemmän ja toisille vähemmän...mut kyl mun miestä varmaan kiukuttaisi jos tietäisi miten minä mieleltäni puran muille...mut eipä se tunnu itse ymmärtävän...
mä oon aassa ja taidan tietää kuka olet.. labra a2:ssä ollaan molemmat luulisin... ja mun nimikirjaimet on j. k. kun en täällä viitsi koko nimiä mainita.. ja sä oot varmaan k. k. oonko oikeessa?
minähän se....=)
jotenki arvasin että oot sinä, kun noita juttuja luin...höpötellään sitten yhdessä, kun on samat asiat vaan mielessä...mä olen mennyt kesällä jo aivan toivottomaan jamaan, onneksi koulu pakottaa taas ruotuun näistä haaveista...
Mun on ny pakko kommentoida... :P Laittaispa koulu mutkin ruotuun tän vauvakuumeen suhteen!!! :D Musta tuntuu, että siellä se on aina kaikkein pahimmillaan. Tän kesän oon ollu töissä geropsykiatrialla, ni että ihan elämän toisen äärilaidan ihmisten kanssa oon ollu tekemisissä - ja on kyllä VERRATTAEN uskomattoman vähän vauva-asiat pyöriny mielessä ;) Koulussa taas ainakin viime lukuvuonna kaikki asiat vaan muistutti vauvasta ja äitiydestä, kun niit mammoi tosiaan oli kans se neljä ja ne niine mahoineen siä luennoilla pyöri :) Nyt saa vaan hiljaa ittekseen miettiä, että onkohan kenenkään maha täs kesän aikana kerenny pyöristyyn... ;)
Nyt viä pikkuhiljaa alkaa tosiaan ne erikoistumisopinnot, ni ei hellitä sit hetkekskään, onneks sentään keväällä voi sitten alkaa yrittää esikoista :) Siihenkin tosin tuntuu olevan matkaa sellasen äärettömyyden verran. Huh.
Niin hei, te Hesalaiset kätilöt ;) Ootte aikalailla onnekkaassa asemassa, kun teillä alkaa erikoistumishösötykset jo neljännellä lukukaudella! Mellä oli neljännellä lukukaudella, eli nyt tänä keväänä, naistentaudit ja gynekologia, ja siinä kaikki kätilöön viittaavakin. Nyt syksyllä alkaa naisen ja perhen ja lasten ja nuorten hoitotyöt :) Et sit vast oikeestaan kuudennella lukukaudella, eli sit ens keväänä, alkaa vissiin oikeen noi synnytysopit sun muut. Ja eka kätilöharjoittelukin on vasta ens keväänä, nyt syksyllä mennään vielä kirralle...
Hauskaa, kun löyty saman alan opiskelijoita, vaikka nyt eri kaupungeissa ollaankin! :P
mä pääsen ruotuun kun hölmö tähtään aina 5 tenteissä, ei se nyt ihan onnistu mutta kummasti vie aikaa kaikelta muulta...ja kun on jo nuo kaksi murua tuossa joille pitää myös huomiota antaa....
meillä tuli eilen taas aiheesta puhe....ja paras mitä miehestä sain irti oli että pitää vähän sulatella! sanoi että kyllähän mä tiedän et hän lämpee aina vähän hitaasti....
mut ilmeisesti siis lämpee jo edes pikkasen, saas siis nähdä milloin tulee minun toivottu opintotauko...
Onpa ollut kiva lukea teidän muiden opiskelijoiden ajatuksia!!! Kyllä se vaan niin on et itselläni koko ajan varmistuu tunne siitä, että näin on hyvä. Eli siis aloitetaan tositoimet tuossa elokuun puolen välin jälkeen ja ajatukset on kovasti jo siellä. On toisaalta ihan kiva et koulu alkaa, pääsee suuntaamaan ajatukset muualle. Ja tosiaan minäkin olen sellainen et tähtään joka tentissä vitoseen, joten muuta ajateltavaa riittää....
On tää kyl aikamoista kitumista välillä. Meillä mies oli ensin vähän yllättynyt et halusin lapsen näin opiskelujen välillä, mut sit sanoi et hänelle käy ihan miten vaan, kunhan minä jaksan sitten kahden lapsen kanssa opiskella. Mut eipähän mulla sit tän tulevan vuoden jälkeen oliskaan kun vuosi ja muutama hurja kuukausi päälle.
Mut laitelkaahan viestiä, on hauskaa kuulla teistä muistakin. Musta tuntuu et mä oon jo ihan koukussa näihin vauvakeskusteluihinkin, mitähän siitä opiskelusta tuleekaan sit muutaman viikon päästä...... ;)
heippa vaan kaikille, tosi mukava kuulla että on muitakin samassa jamassa :) itsellä myös opiskelut kesken mut vauvakuume ottanut vallan..päätettiin jättää ehkäsy jo pois vaikka mulla viä reilu vuosi valmistumiseen, mut sitähän ei tiä koska tärppää. ite henk.koht. oon sitä mieltä että jos koulu kesken jää sen saa aina sit kuiteski hoidettua myöhemminki, mulla monta ystävää joilla niin käyny ja hienosti he ovat siitä selvinneet:) kyllä tää vauvakuume on niin voimakastunne et sitä on vaikee päihittää:)
Tulin kirjottelemaan miehen suostuttelusta, kun eilen vinkkejä kyselin.. Mähän oon puhunu vauvasta jo kauan, kyllästymiseen saakka, mut n. puoli vuotta tosissani! Niin eilen sit perustelin mun syitä ja sanoin, et eipä sitä oikeeta aikaa tuu, jos varsinkin mies sitä järjellä aattelee..
Sit mentiin jo nukkuun, siinä vie totesin, et eikös nyt ois hyvä ja ei sanonut mitään.. Sanoin, et eikös hiljasuus oo myöntymisen merkki, niin sano JOO :) Et jos se siitä pikkuhiljaa.. Nyt yritän siis olla hiljaa hetken ja annan sen miettiä rauhassa, etten painostais ja jos se sit myöntyis tälle mun kuumeelle..
JP:n kirjoteuksesta tuli mieleen, et eilen mietin kans just sitä, et kun vauvakuume on se mitä eniten nyt ajattelen, et meinaiskohan niistä mun ensimmäisen vuoden opiskeluista tulla mitään, kun aattelisin vaan tulevaa vauvaa..
Mutta eiköhän, onhan se kiva, että on siinä odotuksen ohella jotain muuta mietittävää, koska esikoista odotellessa ei pystynytkään muuta aatteleen ;) Meneepäs sit aikakin nopeemmin!
Nyt hetkeks huilimaan, kun poitsukin päikkäreillä. Päivänjatkot!
Emmuli
Tuo meidän esikoinen on vasta 7kk, mutta jo haaveilen toisesta :) Aion nyt palata ensimmäisen periodin ajaksi yliopistolle, kun mies jää 7vk:n ajaksi kotiin pojan kanssa. Sitten mies palaa töihin ja mä olen taas kotiäitinä. Mun jäljellä olevat yliopisto-opinnot on onneksi suurelta osin kirjatenttejä, joten jos vaan itsekuri riittää, suoriudun niistä mitä luultavimmin ensi kevääseen mennessä. Sitten pitäisi olla alempi tutkinto suoritettu. Mutta toki maisteriksi tähtään, mutta väljemmällä aikataululla.
Mulla olisi vaan ehkä unelmatyö tiedossa, joten pitää ensin odotella, josko saan sen. Valitettavasti työnsaanti ratkeaa todennäköisesti vasta ensi vuoden puolella, joten siihen asti pitää malttaa... Tai no, aion kyllä kysellä mahdollisuuksistani jo lokakuussa, mutta tuskin potentiaalinen työnantaja vielä osaa vastata siinä vaiheessa :)
Haluaisin kuitenkin alle kaksi vuotta ikäeroa lapsille, mutten mielellään toista jouluvauvaa. Eli optimaalinen raskautumisaika olisi tämän vuoden lopulla. (Vaikka heti joulun jälkeen, niin saisin vielä syödä graavilohta ;))
Koska meitä on täällä ainakin nyt tällä hetkellä näin komee poppoo, ni pitäskö meijän keksii joku tollanen komee nimi meijän pinolle ja porukalle? :P Vai onko se ihan pöhkö ajatus? Sit voitas sen nimen alla vaihdella rauhassa kuulumisia ja ajatuksia :)
Ekan kuumeilu alkoi jo lukiossa mutta oma pääni on sellainen että kesken koulun ei vauvaa meille tule! ja niinhän sen myös pidin :) ajoitimme pillereiden lopetuksen niin että kun lukioni loppui keväällä niin poika syntyi syyskuussa-04 :D
ihanaa olla sitten kotona kun ei velvollisuus kouluun enää paina!
Olin pojan kanssa vuoden kotona ja aloitin sitten seuraavana syksynä opinnot ja poika meni perhepäivähoitoon. Kuume ensimmäisen syntymästä asti kova mutta halusin saada ammatin vielä ennen toista, joten lähdin kouluun. Onneksi kouluni kesti vain kaksi vuotta mutta ette usko miten ihana olo on nyt kun koulu on ohi ja nyt voi hyvällä omalla tunnolla ruveta lasta tekemään :D minussa ei olisi enää motivaatiota mennä jatkamaan kesken jääneitä opintoja vauvan jälkeen!
Suosittelisin kyllä vaan että käy koulun edes siihen malliin ettei se jää kesken, raskaan ehtii olla koko kevään ennenkuin vauva syntyy :) jätin siis omat pillerit aikoinaan pois joulun aikoihin ja silloinkin menee niinkin pitkälle että poika syntyi syyskuun lopulla ja meillä tärppäsikin ihan heti.