Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Np-ultra rv 10+1?

09.07.2007 |

Eli mulle ois noille viikoille varattu np-ultra, eikö se ole aika aikaista? Mulla on tosiaan nyt rv 8+1, ja tasan kahen viikon päästä tuo np-ultra, juuri sain ajan sinne, mietin nyt vaan että pitäisköhän sitä lykätä, vai miksi tuo on noin aikaiseen vaiheeseen laitettu? Meinaan että eikös se normaalisti ole rv 12-13? Onko muilla ollut ultraan noin aikaisin, ja onko siellä jotain jo näkynyt? Mulla siis tarkka tieto noista omista viikoista, kun olin jo viime viikolla ultrassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaiselta ajankohdalta kuulostaa. Minun ymmärtääkseni np-turvotus voidaan mitata vasta rv12 jälkeen, mutta ennen rv14. Pitäsköhän sun kysyä neuvolasta,että pitäskö sitä siirtää, tai sieltä missä se ultraus tehdään. Noi raskausviikotkin saattaa kyllä muuttua siellä ultrassa. alkuraskauden ultrassa niitä ei kovin tarkasti pystytä määrittämään. Niiin mulle ainakin sanottiin, että np-ultra on se varsinainen LA:n määritys ultra.

Vierailija
2/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainankin oli juuri 10+1 alkuraskauden ultra tai miksi sitten kutsutaankaan ja samalla lääkäri totesi sikiöllä poikkeavaa niskan seudulla. Sain lähetteen äippä pkl:lle jossa todettiin 11+5 niskaturvotusta. Joten kyllä niillä viikoilla jo näkee jos turvotusta on. Sinuna en siirtäisi aikaa ja eiköhän ne tiedä joka ajan on antanut että milloin on hyvä katsoa . Minulle ainakin sanottiin Äippä pkl:llä että rv12 jälkeen ei saa enää luotettavaa tulosta niskapoimusta vaan voi olla vääristynyt...tässä minun omakohtainen kokemus asiasta, mutta itse tietenkin teet päätöksen ajan siirtämisestä.Voithan kysästä vielä vaikka neuvolasta onkoo aika heidän mielestään liian ajoissa...onnea loppu raskauteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten heillä nuo ultrat yleensä tehdään. Esim Tyksin kohdalla seuraavaa: http://www.tyks.fi/fi/723#sikiö eli rv 11-13+6. Itsellä ultra oli varattu rv 12+0 (viimeisten kk mukaan 28 pv kierrolla laskettuna vaikka sanoin kiertoni olevan noin 40 pv) ja sitten koko vastasikin vain 10+0. Eivät sitten edes mittailleet muuta vaan antoivat uuden ajan kahden viikon päähän jolloin vastasikin viikkoja 12+0 ja tekivät mittaukset silloin.

Vierailija
4/4 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saatiin viime viikolla np-ultrassa moitteet siitä, kun tultiin tutkimuksiin jo viikolla 11. Kaikkia np-ultrassa tutkittavia asioita ei kuulemma ennen viikkoa 12 näe. Ultrassa LA siirtyi tosin viikkoa aikaisemmaksi, joten oltiinkin ihan sopivaan aikaan tutkimuksissa ja lopussa oltiin kätilön kanssa jo ihan väleissä :). Tuon kurjahkon kokemuksen tiimoita kehottaisin soittamaan sairaalaan ja varmistamaan, onko OK tulla noin aikaisin.

-Tintti