Hei Te äidit, jotka menette iltavuoroon töihin, niin mitä ehditte puuhailla aamupäivisin lastenne kanssa?
Mihin aikaan heräätte?
Ehdittekö ulkoilla?
Me heräämme vaihtelevasti. Jos nukumme liian kauan, ehdimme syödä vain aamupala-lounasyhdistelmän. Ulkoilla emme juuri ehdi, etenkään, jos joudumme käymään kaupassa. Siistimme kodin aamupäivisin vain pikaisesti: pedataan sängyt, pestään pyykkiä (usein vasta kun tulen kotiin, ehdin laittaa pyykit kuivausrumpuun, kun en uskalla koneita jättää yksinkään pyörimään). Silittää en ehdi lainkaan. Imuroida ehdin vain kriittiset tilat: eteinen, keittiö, olohuone. Astianpesukoneen täyttöä ja tyhjentämistä. Lapsi on 2 -v. ja on apuna askareissani. Hän menee hoitoon kello 13.00 ja nukkuu siellä päiväunet. Ruoanlaitto vie ehkä suurimman osan ajasta, vaikka teemme melko nopeita perusruokia.
Vinkkejä, miten ehtisin saada aamupäivän toimivammaksi.
Lapsen isä tekee yli 12 -h työpäivää yrityksessään (uusi yritys), joten hän on tällä hetkellä kiinni työssään. Pärjään hyvin itseksenikin, mutta olisi ihana saada aamupäivät toimivaksi.
Kommentit (7)
hieman sama tilanne, ja opettelua on vaatinut että olen oppinut käyttämään aamut tehokkaasti. Herätään klo 9 mennessä, aamupala, ulos tai touhuilua sisällä, sitten sisälle ruoan lämmitykseen( teen isoja satseja jottei joka aamu tarvitse tehdä) ja sitten vielä vähän satuhetkeä ennen hoitoon menoa. Pesukonetta en yleensä pyöritä ennen iltavuoroa vaan vasta illalla tai jos ollaan kotona niin sitten. Minä teen sekaisin ilta ja aamuvuoroja ja vapaatkin voi osua arkeen tai viikonloppuun, olen hoitoalalla.
siivoa ennen kuin lapset heräävät.
Meillä alkaa eskari kello 12, sitä ennen syödään rauhassa aamiainen ja käydään ulkoilemassa. Minä nousen kello viisi, teen töitä ja kaikki kotityöt ennen kuin lapset heräävät kahdeksan maissa.
Vierailija:
Meillä alkaa eskari kello 12, sitä ennen syödään rauhassa aamiainen ja käydään ulkoilemassa. Minä nousen kello viisi, teen töitä ja kaikki kotityöt ennen kuin lapset heräävät kahdeksan maissa.
herään about klo 8.
ulkoillaan, pyykit koneeseen, siivoan jos tarvii, teen ruokaa, käyn kaupassa...
Leikkisitte vaan ja menisitte ulos...
siivoa sitten vapaalla tai joku ilta kun olet ollut aamussa. Ei voi tarvita joka aamupäivä tehdä tota kaikkea siivousta?!