Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisen maksusta tietävät...

Vierailija
09.07.2007 |

Olen ollut kolme vuotta kotona lasten kanssa, ja kohta pitäisi ilm. työttömäksi. Toivon tietysti saavani heti töitä, mutta jos näin ei käy, millähän perusteella saisin ansiosidonnaista liitosta? Olin ennen mammalomalle jäämistä vajaa 9kk töissä (2kpl määräaikaisia työsuhteita). Sitä ennen olin kaksi vuotta kotona lapsen kanssa. Ja sitä ennen on sitten työhistoriaa pitkältä ajalta.

Käsittääkseni liittoon pitää lähettää palkkatodistus 10kk ajalta? Saako sieltä liitosta jotain perusrahaa jokatapauksessa?

Kiitos vastanneille jo etukäteen ja anteeksi monimutkainen sepustus...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmat tiedot liitostasi. Jos työssäoloehto ei täyty, et saa liitosta senttiäkään vaan saat peruspäivärahan työkkäristä/kelasta.

Vierailija
2/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitääkö olla työttömänä hoitovapaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäaikaa et voi siis olla ikään kuin lastesi hoitaja kotona ja työtön.

Vierailija
4/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän mahtaa olla kouluavustajien tilanne? Jos pääsisin kouluavustajaksi, työ alkaisi elokuun puolivälissä ja loppuisi toukokuun lopussa. siitäkään ei kertyisi kymmentä kk työssäoloa ja taas pitäisi olla ensi kesä ilman ansiosidonnaista?

Vierailija
5/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa maata vaan himassa. Miettii joka viestissä että kuinka kauan pitäis olla duunissa ett sais rahaa.

Ap muista, ett et välttämättä saa yhtään ansiosidonnaista. Työpaikkoja on vapaana aika paljon ja nyt työttömän *oikeuksia* tiukennettiin.

Joutuu ottamaan myös vuokratyöfirmojen työtä vastaa ja jos työkkäri ilmoittaa sulle työn, niin sun täytyy ottaa yhteyttä tuohon työnantajaan 4 päivän kuluessa.

Vierailija
6/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjoittanut sitten tänne vain ensimmäisen viestin ja sen jossa juttu alkaa Ap täällä taas... Ja tietysti tämän. En todellakaan halua olla työttömänä kotona ja lusmuilla!!!!!! Kouluavustajia vain palkataan määräaikaisiin jaksoihin, joutuisin olemaan kesän työttömänä jos sitä työtä haluaisin tehdä. Onhan niitä vakituisiakin, mutta tällähetkellä haetaan määräaikaisia. Kyselen näitä asiaoita, koska minulla ei ole niistä juurikaan kokemusta, koska olen ollut aina töissä tai lasten kanssa kotona! Kylläpä tuli paha mieli tästäkin asiasta. On niin äärimmäisen rasittavaa kun ei tiedä mistä itsensä syksyllä löytää.

Vierailija
7/7 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten se vakituisuus ei takaa yhtään mitään. Ystävänikin on töissä sitten vaikka kaupan kassalla jotta eläisivät hyvin kesän yli. Kyllä tämä on aika suuri epäkohta, joka koskee juuri tätä ammattia, joka on muutenkin matalapalkka-ala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi