Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit minun housuissani, tekisitkö (jos luoja suo) vielä yhden lapsen?

Vierailija
08.07.2007 |

Siis jättäisitkö ehkäisyn pois ja yritys käyntiin...

Tilanne: kotiäitiyttä takana pian 5v, ei työpaikkaa odottamassa. Lapsia kolme, vanhin 6v nuorin 1,5v. Itse 30+ joten montaa vuotta ei voi lapsentekoa enää lykätä jos yhden vielä haluais. Välillä kotielämä tympii, mutta pääasiassa olen viihtynyt. tuskin muuten näin pitkään olisin ollutkaan :) Oma ala ei kiinnosta, joten todennäköisesti alan vaihto olisi edessä.

Uskaltaisiko vielä olla kotona (uuden vauvan myötä kotivuosia tulisi vielä lisää) vai joko pitäisi suunnata työ/opiskeluelämään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämässä pitää olla muutakin sisältöä, kuin vain lapset.

Ja tämä siis on vain minun mielipiteeni eikä pidä ottaa niin vakavasti :)

Vierailija
2/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies suostuvainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis jättäisitkö ehkäisyn pois ja yritys käyntiin...

Tilanne: kotiäitiyttä takana pian 5v, ei työpaikkaa odottamassa. Lapsia kolme, vanhin 6v nuorin 1,5v. Itse 30+ joten montaa vuotta ei voi lapsentekoa enää lykätä jos yhden vielä haluais. Välillä kotielämä tympii, mutta pääasiassa olen viihtynyt. tuskin muuten näin pitkään olisin ollutkaan :) Oma ala ei kiinnosta, joten todennäköisesti alan vaihto olisi edessä.

Uskaltaisiko vielä olla kotona (uuden vauvan myötä kotivuosia tulisi vielä lisää) vai joko pitäisi suunnata työ/opiskeluelämään?

Vierailija
4/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään eroa kolmen ja neljän välillä. Muuta kuin että jos teet sen neljännen, vanhenet ja putoat kokonaan kelkasta.

Ole kotona vielä 1,5 vuotta, nauti ja suuntaa sitten mielenkiinto jo muualle!

Vierailija
5/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jo nyt (ikää 29v) ettei mua kukaan palkkaa enkä pääse töihin, kun olen ollut kotona viisi vuotta (20v - 25v.) ja sen jälkeen lähtenyt vasta opiskelemaan. Valmistun puolen vuoden päästä, ja nyt jo hirvittää, palkkaako kukaan näin vanhaa :P Nuoremmilla on monta vuotta työkokemusta, osaamista ja tietotaitoa, mulla vaan pelkkä todistus kädessä, ja ikää siinä vaiheessa 30v.

Vierailija
6/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä elämässä pitää olla muutakin sisältöä, kuin vain lapset.

Miten kotiäitiys poissulkee muun elämän ja intressit?

Vierailija
7/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tee mieli. Sinun sijassasi kannattaisi jo työelämään pyrkiä innolla.

Vierailija
8/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työntekoa ja uralla etenemistä.

Ja kyllä se käytännön lähteminen esim. neljän lapsen luota on aika työlästä.

Vierailija
9/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen jälkeen, sain vakipaikan, olin 3v töissä ja nyt neljäs lapsi syntymäisillään.

Vierailija
10/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miettiä tilanne sitten uudestaan, kun olet ollut pari vuotta työelämässä.

Vierailija
11/11 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion mennä välillä töihin, 5 vuotta kotiäitinä on riittänyt. Ihanaa on ollut, haikeaa on palata työelämään kun ei ole edes vakipaikkaa. Ajattelin olla muutaman (ehkä 3) vuotta töissä ja sitten yrittää kolmatta jos silloin vielä siltä tuntuu.