Millä viikolla ultraan tarkistamaan sydänäänet, onko viikolla 5 liian aikaista?
Kommentit (3)
sykettä vielä rv 5+6 vaikka jotkut ovat kertoneet, että heillä silloin jo on näkynyt. Tuossa " iässä" yksikin päivä tekee kyllä alkiolle ihmeitä, ehkä jo seuraavana olisi näkynyt. En kuitenkaan menisi vielä viidennellä enkä kuudennellakaan viikolla vaan kuten Peipposkakin totesi, vasta kun on noin 7 vkoa täynnä. (En siis mennyt tarkoituksella noin aikaisin ultraan, vaan luulin minulla olevan noin 7 vkoa - kuukautiskierto olikin tehnyt tepposet ja olin hedelmöittynyt paljon luultua myöhemmin; 10 päivää myöhemmin kontrolliultrassa syke näkyi).
Itse kävin Bulevardin Gynekologisella Lääkäriasemalla, lääkäri Tulenheimo-Silfvast, jota voin lämpimästi suositella. (Kätilökin totesi tyytyväisenä NKL:lla np-ultrassa, kun kysyi missä olin käynyt, että hänhän on tosi hyvä. :D) Hintaa kertyi maksettavaksi muistaakseni noin 90-100 e Kela-korvauksen jälkeen, eli ei kyllä aivan halvimmasta päästä jos nyt ei kalleinkaan. Kannattaa vaikka googlettaa eri lääkäriasemia, joillakin voi olla hintoja netissä ja voihan sitä myös ihan rimpauttaa ja kysyä taksoja.
Onnellista odotusta!
Minulla näkyi syke rv 6+2. Raskauden kesto katsottiin siis sikiön koosta eli vastasi viikkoja 6+2 ja tuo täsmäsi myös ovistuntemuksiini. Laite oli ihan vaan neuvolan ultra.
jazuliini rv 10+0
viikolla 5 eivät vielä valitettavasti näy. Hinnoista en osaa sanoa mitään.