Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako goretex-kengät pestä koneessa?

09.10.2008 |

Siinäpä kysymys tulikin. Täällä on jo aamulla mittari nollassa ja ajattelin, että lapsi voisi ulkoilla jo pakkasgoretex-kengissä. Kura kuitenkin vielä välillä roiskuu ja voin jo kuvitella, minkä näköiset kengät on parin päivän käytön jälkeen. Pyyhintä ei varmaan auta eli saako goretex-(pakkas)kengät laittaa koneeseen ja jos, niin millainen pesuohjelma ja pesuaine niille sopii? Entä kuivatus, kuivausrumpu alkaisella lämmöllä yms? Meillä on tänä vuonna kyseessa Richterin ja Vikingin kengät.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koneessa pessyt vaan ainoastaan ihan hannan alla huuhtonut kurat ym. pois ulkoilun jälkeen.

Vierailija
2/3 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä gorekengät ovat puhdistuneet täysin tiskiharjalla vesihanan alla pesten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole pesty mitään kenkiä ikinä koneessa. Harvat kengät sitä kyllä kestääkään, saumat/liimaukset saattavat pettää. Minä pesen likaantuneet kengät vesihanan alla tiskiharjalla kevyesti hankaamalla. Ei ne ihan uudenveroisen ja tahrattoman puhtaaksi lähde, mutta hetihän ne olisi kuitenkin taas pikkuisen likaiset niin eihän se haittaa yhtään mitään. Minulle riittää että saan kurat pois. En päästä vettä kenkien sisään, niin kuivavatkin nopeasti. Kerran meillä goretex-kenkä hörppäsi vettä kuralätäkössä ja oli pakko pestä sisältäkin, ja niiden kuivaminen kesti 2 vrk! Enpä siis sen pitkän kuivamisajankaan takia halua pestä kenkiä kokonaan!

Kun olet seuraavan kerran pessyt kengät puhtaaksi ja ne ovat kuivat, niin laita niihin kenkien kosteussuojasuihketta! Sellaista kyllästeainetta, joka on tarkoitettu mikrohuokoisen kalvon sisältäville kengille. Se tekee suojaavan kalvon kengän pinnalla ja jatkossa saat lian helpommin suihkutettua pois.