Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++Syyskuun salaisuudet vk 21+++

19.05.2008 |

Nyt kun aukes niin aloitetaanpa uus viikko, tulkaahan mukaan kun pääsette tänne asti...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut masu tuntuu paisuvan... ja herkut maistuu liian hyvin ;)

Vierailija
2/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa se mennä jo väsymyksen piikkiin kun niin myöhä.... mut kerrankin kun tänne pääsin :) Miestä tässä oottelen pelistä kotiin, taisivat mennä kevään viimesen pelin jälkeen syömään ja saunomaan.

Oltiin viikonloppuna mun systerit ja äiti lomalla, rentoutumassa, kerrankin kaikki yhtäaikaa. Mutta jotenkin kummasti on tämän päivän silti väsyttänyt..oisko se autolla ajaminen ollut niin rasittavaa (yht jotain700km), kun tuntuu ettei käsissäkään oo oikeen voimia, vai oisko hemoglobiini yhtäkkiä laskenu kovasti, kun viimeviikolla oli ainaki vielä ihan hyvissä lukemissa!

(.)Masussa polskitaan kovasti...eikä oo enään onneksi tarvinnut murehtia liikkuko se pikkuruinen vai ei;) Siellä reissussa hipelöin tyttövauvan ihania kenkiä...mut kun ei tiedetä kumpi tulee..(oisin ne ostanut silti ;)) niin äitimuori osti ne ja aikoi tuoda sit sille joka meistä saa ensimmäisenä tytön ;)

Meijän kaksvuotias oli sulonen kun kerroin masuvauvasta...se sano että; ota poit te tieltä! :x ei viel taideta ottaa eikä ite onneks tarvikkaan ;) että saa kasvaa vielä ihan rauhassa! -mukavaa viikkoa syysmasut!

Tuutski ja pikkuruinen 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsi läpi tänne taas vaihteeks! Kahteen päivään ei ole taas avannut odotussivuja ollenkaan :/ Raivostuttavaa.

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin :) Painoa tullut nyt 5,6kg, paineet, pissa ja hemoglobiini ok. Sf-mitta 28cm eli maha on :) Toinen veti unta palloon, syke 125 ja toinen potkiskeli, syke 145. Veikkaan että toi syke johtuu just sikiön virkeystasosta.

Täällä myös on herkut alkaneet maistumaan. Eli alkaa tuo painokin nousta nyt toista tahtia... Haittaneeko tuo :) Haen tämän viikon sairaslomaa, kun iskias- ja liitoskivuilta ei meinaa työpäivän päätteeksi päästä edes vessaan :( Terveydenhoitaja kyllä epäili että lääkäri kirjoittaa loman loppuraskauden ajaksi. Saa nähdä, huomenna ultra.

Keittiöremontti edistyy. Pitää vielä lattia repiä auki ja suoristaa, että pysyy jääkaapin ovi auki... Sitten onkin pintamaalia vaille valmis. Kelan paperit ajattelin tänään kiikuttaa perille.

Iloista viikkoa kaikille!

Norah81 ja tuplat 23+5

Vierailija
4/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti täälläkin potkutellaan ja kuperkeikkoja heitellään :-). Ihanaa tuntea liikkeitä, tosin välillä tuntuu että jonkun sortin nyrkkeilijä on tulossa - semmosia iskuja tulee vatsaan. Isommat sisaruksetkin on jo tunteneet liikkeet hyvin ja pikkuneiti 2 v ja risat huutelee myös välillä, että tule jo pois sieltä vauva.

Lääkärineuvola on joskus kesäkuun toisella viikolla, en muista päivää - muuten olo ihan tosi hyvä. Liitoskivut vaivaa välillä aika kovina, mutta supistukset laantuneet - viikon sairasloma (hermoloma :-)) ) teki siis tehtävänsä.

Vauvanvaatteita olen jo pessyt pois, kun sain niitä takaisin lainasta mutta kelan paperit odottelevat vielä kaapissa. No eipä niillä ole kiire ennen heinäkuuta postiin.

En oo ostanut yhtään äitiysvaatteita, kun sain kaverilta parit housut ja yhden hameen lainaan. Puserot tuntuvat jäävän vähän lyhyiksi, kun tuo jalkapallo on tuossa edessä - niitä pitänee lähteä jostain etsimään vkonloppuna...kauheesti en meinaa niihin satsata, kun kuitenkin kesä tulossa ja ainakaan täällä meillä ei valikoima ole mitenkään ihmeellinen....

Mami + vauveli 23+1

Vierailija
5/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo jaksanu kirjotella...jotenki välillä on ihan koukussa ja välillä käy vaan äkkiä lukee muiden kirjoitukset.

Mullekkin kuuluu hyvää. Vauveli potkii kivasti jatkuvaan. Rakenne ultra oli viime viikolla ja kaikki näyttäs olevan kunnossa vauvalla. Iso vaan on, mitat näytti 2vkoa enemmän kun raskausviikkoja on. Laskettua aikaa ei kuiteskaan muutettu vaan seurataan? En oikein ymmärtänyt miksi. Mahakin on ollut jo kauan iso ja menkkoja ei kerennyt olee ku yhet kierrukan poiston jälkeen, joten vkot voi hyvinkin olla väärin. Lisäksi mulla on istukan seinässä pieni hematooma, jota myös seurataan. Muut hematoomat ovat hävinneet!

Raskausvaivoja on vaikka muille jakaa, johtuen vissiin siitä et neljäs raskaus eikä aikaisemmatkaan ole kovin helppoja olleet. Mutta toisaalta olen valmis kärsimään, kunhan vauva voi hyvin. Ja nää vaivat on siitä kivoja ettei tartte pelätä vauvan puolesta...niinkuin aiempien verenvuotojen kohdalla...

Voidaan hyvin! Unta näin juuri vauvasta ja en millään jaksas oottaa syksyä!

Onkohan ihmiset saaneet jo uuden äitiyspakkauksen, onko kellään tietoa? En halua sitä vanhaa ja olen siis päättänyt sen ottaa!

3_x_äippä 21+5

Vierailija
6/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiva kun sivut ei toimi just kun on paha paikka: menen tänään ekaan ns. ylimääräiseen ultraan kun lupailivat taustamme takia erityistarkkailua. Olisin jo viikonloppuna kaivannut teidän vinkkejä/mielipiteitä siihen, mitä mun kannattaa siellä toivoa! Ja ylipäätään saada purkaa mieltä, kun taas jännittää ihan mielettömästi. Pikkuinen kyllä potkiskelee ihan tomerasti, eli ei pitäisi olla mitään suurempaa pahaa tulossa, mutta silti. Ennen vanhaan mentiin ajatuksella "kaikki on hyvin kunnes toisin sanotaan". Nyt on fiilis: "kaikki on hyvin jos ei mene lääkäriin kuulemaan että kaikki on pielessä."

Yritän toivoa mahdollisimman säännöllisiä käyntejä, esim. 3-4 viikon välein, ja jos mahdollista, samaa lääkäriä joka kerta. Taidan toivoa kuuta taivaalta.. Sitten haluaisin tietää, onko testejä joita voitaisiin varuilta tehdä, ilman että niistä on pikkuiselle vaaraa. Esim. maksa- ja veriarvoja tms. Kätilö-siskoni ehdotti myös, että kävisin sydänkäyrällä mahdollisimman usein. Siitähän näkee miten sikiöllä menee.

Onko muilla kokemuksia erityistarkkailusta? Millaista olette saaneet (esim. synnytyspelkoihin, keskospelkoon, tms.) tai millaista olisitte toivoneet?

Mutta nyt on mentävä. Toivotaan että kaikki menee hyvin! Ja että jos (KUN!) lääkäri sanoo että kaikki on OK, malttaisin kuunnella, mitä se sen jälkeen sanoo.. :/

T. Arkamamma rv 24+4

Vierailija
7/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norah81 vedit kuin veditkin pidemmän korren sf-mitalla :) Mulla oli 24 ja kuvittelin sen olevan ihan kärkipäästä!

Mulla on alkanut yöt olemaan tosi risaisia, kun ei meinaa saada hyvää asentoa ei niin millään ja sitten aamulla olen huonolla tuulella nukuttuani huonosti.

Edelleen vaan pelottaa, että minkä kokoinen jötkäle täältä sitten syntyy syyskuussa.

Lääkäri on 4.6 ja siellä pitäisi sitten kysellä jotain siitä sikiön koon seurannasta, kun ihmetyttää ettei siitä ole ollut mitään puhetta ja en uskalla enää kovin paljoa yli nelikiloista pusertaa ulos.

Huomaan, että mitä enemmän viikkoja tulee, sitä suuremmaksi pelkoni kasvaa.

Mustaverho ja kaneli 23+4

Vierailija
8/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan kirjotellut mutta teidän kuulumisia olen kyllä lukenut!Tosi ärsyttävät nää uudet sivut kun ei tiedä että koska toimii ja koska ei!

Arkamamma:Uskon että kaikki sinulla ja vauvalla on hyvin:)Ihanaa että kuitenkin seurataa raskautta tarkemmin.Ja ainahan voit sanoa että haluat saman lääkärin ja useita seurantoja kyllä sinua varmasti kuunnellaan.

Ja mulla toi maha on kanssa aikas iso.Neuvola lääkäri on 29.päivä eilen juuri neuvola täti soitti ja aikaisti sitä viikolla.Joten en nyt tiedä tuoreita mittoja mutta tulenpa sitten kertomaan.Tänään kävin kampaajalla pitkästä aikaa leikkaamassa hiuksia ja kyllä piristi mukavasti.Tänään varmaan itse värjään sitten koti värillä hiukset.Mies on tehnyt nyt ylitöitä kaksiviikkoa ja ollut kohta kolme viikkoa putkeen töissä että ei sitä paljon kotona näy.Tyttö 1v10kk vähän ihmettelee kun ei isi ole koskaan kotona.Ja huomaan että äitille on niin hyvä kiukutella.Meidän tyttö on aika tempperamenttinen tapaus mutta ihana tapaus.

Tämä tuleva vauveli on ainakin vielä rauhallisempi tapaus mahassa kuin mitä siskonsa oli.Liikkeitä tuntuu hyvin silloin kun vauva sillä päällä mutta monta kertaa on illalla ihan pitänyt miettiä että onko siellä edes liikuttu kunnolla tänään. Istukkahan on etuseinämässä mutta ei sen enää luulisi kauheasti vaikuttavan.

Odotan innolla kesää ja lämpimiä päiviä ja miehen kesälomaa että pääsee edes johonkin reissuun vielä ennen kuin vauva syntyy.Meillä ukko onkin sitte kotona 5viikkoa kun vauva syntyy mikä on kyllä ihan loisto juttu.Silloin kun tyttö syntyi oli 7viikkoa kotona kun piti isyys ja kesäloman putkeen.

Mua vähän pelottaa että miten mustasukkaiseksi tuo esikoinen tulee vauvasta.Tähän asti on ollut ihan innoissaan kun olen pitänyt kavereiden vauvoja sylissä ja antaa niille pusuja.ja siliittelee munkin mahaa mutta ei taida vielä ymmärtää että tämä vauva tulee jäädäkseen:)No kaipa kaikki menee omalla painollaan...

Tässä syön aivan ihania kirsikoita tois maikeita täytyy varmaan mennä ostamaan kaupasta lisää.Täytyy tosiaan alottaa vähän kevyempi vaihe tässä ruokailussa on nimittäin tuo herkuttelu riistäytynyt käsistä...viime viikolla söin kome suklaa levyä voitteko kuvitella!En pääse loppu kesästä varmaan kävelemään jos jatkan samaa malliin...

No oliskohan siinä omaa napaa kerrakseen palailen taas...mukavaa loppu viikkoa kaikille!

Terv:Sweety rv 25+2(oho!)

Vierailija
9/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla neuvolassa, meillä kaikki hyvin (hurraa!). Sf on nyt 21, joten keskiarvokäyrillä keikutaan. Painoa on tullut tähän mennessä kaikkiaan seitsemisen kiloa, ruoka maistuu... Noh, en valita, kun ne ensimmäiset kolme kuukautta oli yhtä oksentelua. Toukkis potkuttelee ahkerasti, aamulla mitattaessa sykkeet oli tasaiset 138. Illalla ryhdyn sitten täyttämään Kelan papereita.

Hyvää viikon jatkoa kaikille (jos tänne ei taas muutamiin päiviin pääse...) toivottavat massumamma ja toukkis 23+6

Vierailija
10/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Nyt olo jo rauhoittunut ja jonkinlainen rauhallisempi olo ja

rohkeuskin löytynyt. Sitä varmaan (toivottavasti) riittää ainakin täksi

illaksi. :)

Oli hyvä käynti lääkärissä. Ensin kätilö teki perustarkastuksen ja

totesi erittäin lämpimästi, ettei ihmettele yhtään kun on verenpaine

vähän koholla, sanoi vain ettei heitä tarvitse jännittää. Vaikka

ymmärtääkin hyvin jännityksen.

Sitten lääkärin kanssa juteltiin edellisestä raskaudesta. Hän mm.

sanoi, että on hyvä muistaa että napanuorakomplikaat io ei ole

perinnöllinen vaan yksittäinen, kamala onnettomuus. Että sen

huomaaminen on vaikeaa. Nyt kuitenkin seurataan tarkemmin, myös

virtauksia ja sikiön kehitystä.

Sitten katottiin ultralla ihan kunnolla. Sain todella yksityiskohtaisen

luennon sikiön rakenteesta. Käytiin läpi sydän, muut sisäelimet, aivot,

napanuora ja kaikki luut. Hän kertoi kohta kohdalta mikä näytti hyvältä

ja jos jotain huolestuttavaa olisi, miltä se voisi silloin näyttää.

Tuntui hyvältä, että minua pidettiin ihan älykkäänä ihmisenä jolle nuo

kaikki kannattaa selittää.

Sovittiin, että nyt mennään vielä kuukausi näin, seuraava käynti

viikolla 28+. Silloin arvioidaan tilanne uudelleen. 30+ viikoilla

pääsen sydänkäyrälle. 32 viikon tienoilla jälleen ultra. Ja sitten sen

35 viikon tienoilla aletaan käymään useammin, mikä sitten onkaan

tilanne & tarve. Samaa lääkäriä hän ei voinut luvata, siellä kun kaikki

lääkärit tekevät kaikkia vuoroja, eli sitä ei tiedä kuka on töissä.

Harmi! Muista kokeista (labra-) ei ollut mitään puhetta, mutta eipä ne

tunnu nyt tarpeellisilta kun kaikki vaikutti olevan niin hyvin eikä

mullakaan oo mitään oireita.

Tällaisia tunnelmia täällä. Miehen perässä sain juosta ympäri taloa ja

pihallekin että sain nämä kaikki kerrottua. Se pakoilee tätä juttua

ihan 100-0. Siitä taisi muutkin täällä puhua. Miehet taitaa aika usein

reagoida jännitykseen pakenemalla. Sain hänet mukaan np- ja

rakenneultraan vaan napakalla niskapylly-otteella . Ollaan kuitenkin

psykologilla käyty yhdessä (seuraava käynti torstaina) ja siellä

todettu että näin me ollaan erilaisia. Onneksi on tämä

keskusteluporukka täällä! Pakkohan näistä on saada puhua!

Ollaanhan taas yhteyksissä,

t. Arkamamma rv 24+4

Vierailija
11/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Nyt olo rauhoittunut ja jonkinlainen rauhallisempi olo ja

rohkeuskin löytynyt. Sitä varmaan (toivottavasti) riittää ainakin täksi

illaksi. :)

Oli hyvä käynti lääkärissä. Ensin kätilö teki perustarkastuksen ja

totesi erittäin lämpimästi, ettei ihmettele yhtään kun on verenpaine

vähän koholla, sanoi vain ettei heitä tarvitse jännittää. Vaikka

ymmärtääkin hyvin jännityksen.

Sitten lääkärin kanssa juteltiin edellisestä raskaudesta. Hän mm.

sanoi, että on hyvä muistaa että napanuorakomplikaat io ei ole

perinnöllinen vaan yksittäinen, kamala onnettomuus. Että sen

huomaaminen on vaikeaa. Nyt kuitenkin seurataan tarkemmin, myös

virtauksia ja sikiön kehitystä.

Sitten katottiin ultralla ihan kunnolla. Sain todella yksityiskohtaisen

luennon sikiön rakenteesta. Käytiin läpi sydän, muut sisäelimet, aivot,

napanuora ja kaikki luut. Hän kertoi kohta kohdalta mikä näytti hyvältä

ja jos jotain huolestuttavaa olisi, miltä se voisi silloin näyttää.

Tuntui hyvältä, että minua pidettiin ihan älykkäänä ihmisenä jolle nuo

kaikki kannattaa selittää.

Sovittiin, että nyt mennään vielä kuukausi näin, seuraava käynti

viikolla 28+. Silloin arvioidaan tilanne uudelleen. 30+ viikoilla

pääsen sydänkäyrälle. 32 viikon tienoilla jälleen ultra. Ja sitten sen

35 viikon tienoilla aletaan käymään useammin, mikä sitten onkaan

tilanne & tarve. Samaa lääkäriä hän ei voinut luvata, siellä kun kaikki

lääkärit tekevät kaikkia vuoroja, eli sitä ei tiedä kuka on töissä.

Harmi! Muista kokeista (labra-) ei ollut mitään puhetta, mutta eipä ne

tunnu nyt tarpeellisilta kun kaikki vaikutti olevan niin hyvin eikä

mullakaan oo mitään oireita.

Tällaisia tunnelmia täällä. Miehen perässä sain juosta ympäri taloa ja

pihallekin että sain nämä kaikki kerrottua. Se pakoilee tätä juttua

ihan 100-0. Siitä taisi muutkin täällä puhua. Miehet taitaa aika usein

reagoida jännitykseen pakenemalla. Sain hänet mukaan np- ja

rakenneultraan vaan napakalla niskapylly-otteella . Ollaan kuitenkin

psykologilla käyty yhdessä (seuraava käynti torstaina) ja siellä

todettu että näin me ollaan erilaisia. Onneksi on tämä

keskusteluporukka täällä! Pakkohan näistä on saada puhua!

Ollaanhan taas yhteyksissä,

t. Arkamamma rv 24+4

Vierailija
12/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin päivällä niitä näitä, mutta sepä teksti katosi...

Onpa mukava lukea iloisia uutisia täältä (arkamamman ultra)! Täällä odotus sujuu rauhallisissa merkeissä, kävin neuvolassa tänään. Painoa on kahdessa kuukaudessa tullut 2 kg (minut punnittiin eka kerran viikolla 12, raskaus oli pidemmällä kuin luultiin). Verenpaine oli loistava (historiaa korkeasta paineesta löytyy) ja hemoglobiini myös. Pissanäyte pitää viedä uudelleen, koska leukosyytit plussalla (tuttu juttu). SF-mitta vasta 17 cm, eli mennään siinä alarajan ja keskikäyrän välissä. Jännä juttu on se, että äitini raskaus oli todella samanlainen, kun hän odotti minua. Olemme vertailleet painonnousua ja SF-mittaa ja samoissa mennään :p

Pikkuhiljaa on masukille tullut hankittua tavaroita, vaunut saapuivat viime viikolla ja tänään tilasin turvaistuimen. Vaatteita ajattelimme katsoa sitten kun näkee kumpi sieltä oikeasti putkahtaa. Eiköhän niillä ä-pakkauksen vaatteilla aika pitkälle mennä? KELAn papereita olen tänään silmäillyt.

Onko täällä muuten äitejä, joilla olisi kokemusta kestovaippojen käytöstä (edes osa-aikaisesta)? Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan!

Aurinkoa, lämpöä ja masupotkutuksia tälle viikolle!

toivottavat, Miaea ja masukki 22+1

Vierailija
13/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee viikot kovaa vauhtia. Toukokuukin alkaa kääntyä voiton puolelle. Omaan napaan ei mitään uutta. Yleisesti ottaen aika liikkuvainen kaveri kun vertaa esikoiseen näihin aikoihin. Tosin esikoisella on kyllä riittänyt tuota virtaa syntymän jälkeen, vähän ehkä liiaksikin asti. Isäänsä tullut.

Tänään olin hammashoitajan tarkastuksessa. Onneksi ei ollut reikiä. Täällä kunta tarjoaa odottavalle äidille ja isälle ilmaisen hammastarkastuksen, joten pitihän tuo käyttää hyväksi. Tosin jonot on aika pitkät, joten ajoissa pitää aika tilata.

Arkamamma: Oli kiva lukea, että kaikki meni hienosti. Minusta ainakin tuntui, että saat ihan hyvän seurannan nyt tämän raskauden ajan, joten toivottavasti se helpottaa oloasi. Tosin en tiedä mitä itse ajattelet, kun katsot tilannetta kuitenkin niin eri näkökulmasta kaiken kokemasi jälkeen.

Kela paperit odottaa edelleen tuolla pöydän kulmalla täyttöä. Olen kuitenkin taitanut päätyä pakkaukseen, vaikka esikoisen pakkaus onkin vielä hyväkuntoinen. Joku kyselikin miten pakkauksen kanssa alkuun pärjäilee. Minusta ainakin kannattaa vähän hankkia pienempiäkin vaatteita, koska vauva todennäköisesti hukkuu ihan vastasyntyneenä vielä noihin 60cm vaatteisiin.

Oletteko jo kovasti miettineet nimiä uudelle tulokkaalle? Minä olen meillä miettinyt, mutta meillä isännän kanssa on maku sen verran erillainen, että taitaa tulla taas kädenvääntöä, jotta saadaan joku nimi pikkuiselle.

elohelmi ja pirkko rv 24 + 2

Vierailija
14/28 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elohelmi: meillä on jo nimet katsottuna joista valitaan sopivin, kunhan nähdään vielä minkä näköinen ja sorttinen likka on :) onneksi mies on nimissä samoilla linjoilla kuin minäkin. minun keksimiähän ne on.. mies vain kelpuuttaa, tai sitten ei vaihtoehdoiksi.

tänään aloittelin toisen lastenhuoneen sisustamisen! laitetaan sitä sitten pikkuhiljaa tämän kaiken muun rumban aikana. (tapettikaan ei meinannut millään lähteä, on liimattu seinään jollain ihme aineella). kyllä oktalossa riittääkin puuhaa näin "kesäaikana". niin ja ajattelin seinälle maalauttaa sabluunalla tekstin "twinkle twinkle little star, do you know how loved you are?" :)

(.) tänään on ollut hiljaista liikkeiden osalta. piti oikein dopplerilla kuunnella pitkästä aikaa, onhan kaikki ok. yleensä viimeistään aina levolle käydessä alkaa potkutella :)

vaatteita on tullut nyt hankittua (taas) lisää. ostin varuiksi pojankin kotiintulo vaatteet, vaikka luotankin brunon arvioon täysin. joskos kolmas- neljäs olisi sitten poika joten ei jää vaatteet hukka ostokseksi.

jännä kyllä ajatella, että kohta tuosta esikoisesta, minun pienestä vauvastani tulee isosisko.. on hän vielä niin pieni silmissäni ;) nyt hän oppi -jotenkuten syömään itse ja sekin on helpotusta sitten syyskuuta ajatellen.

nyt on ollut ihanaa sanoa kysyjille vauvan tuloajaksi -kesän jälkeen :) niin ja äippälomakin alkaa heinäkuussa!

isyysG: meillä pidetään heti alkuunsa 2vk ja toiset 2vk sitten vähän myöhemmin. isäkuukauden pitää myös.

nyt nukkumaan! hyviä vointeja!

cec 24+3

Vierailija
15/28 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan ruveta erikseen kirjoittamaan, kun luin Arkamamman viestin. Meinasi ihan itku päästä ilosta! Todella ihanaa, että teistä pidetään nyt erityisen hyvää huolta.

Muillekin aurinkoa tähän päivään (vaikka meillä ainakin sataa taas lunta...)!

t. massumamma ja toukkis 24+0.

Vierailija
16/28 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että Arkamammalla on kaikki hyvin ja seurataan tarkemmin raskautta loppuvaiheessa!

Neuvola oli tänään ja kaikki oli ihan hyvin. Painoa on tullut 5 viikossa 2,2 kiloa, ihmeen vähän kun vertaa syödyn ruuan määrään! Täytyy varmaan vähän alkaa vähentää pullan ja herkkujen syöntiä, ettei ihan valas olisi loppuvaiheessa! Hemoglobiiini oli laskenut, oli 109, joten selittää tätä jatkuvaa väsymystä ja huimauksiakin jonkun verran. Rautaa pitää hakea apteekista piakkoin, kun sinne kerkiää... Parin hiljaiselopäivän jälkeen vauva on potkinut tänään taas enemmän, tuntuu että koko ajan on liikkeessä! Sykkeet oli keskimäärin 145 tänään. Sf-mitta oli 19 cm.

Meillä on hankittuna jo vaunut, pari kassillista vauvanvaatteita (saatiin tutulta) ja tuttipulloja (lahjoituksena nekin). Kaukalo täytyy hommata vielä, mutta kerkiäähän tuota vielä.

Nimistä ollaan puhuttu miehen kanssa ohimennen, mutta mitään ehdotuksia ei olla vielä mietitty. Aika samoilla linjoilla mennään kyllä nimien kriteereiden suhteen, eli pitää olla aika lyhyt, suomalainen ja ilman r-kirjainta. Myöskään mitkään tosi yleiset ja kuluneet ei kelpaa, tyyliin Niko, Jesse, Eetu tai Aleksi. Jää tosi vähiin kyllä vaihtoehdot, kun haluamme nimen, josta ei tule ketään mieleen, ja kun olen tuolla päivähoidon puolella töissä niin vuosien varrella on aika paljon nimiä jo tullut vastaan... :D

No, siinäpä ne olennaisimmat turinat tällä erää. Kivaa, että on päästy tähän seesteiseen vaiheeseen, jossa ei ole vielä paljon vaivoja, mutta pahoinvointi on jo taaksejäänyttä elämää!

Aurinkoista päivää kaikille!

t. Sanelma 21+3

Vierailija
17/28 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa... Närästys vaivaa entistä kovempana ja aamuiset oksentelut hampaidenpesun yhteydessä ovat edelleen kiusana. Mutta muuten olen iloinen vatsakummusta ja kaivelin paitoja, joita en ennen raskautta käyttänyt (näytin lähinnä berliinin makkaralta), kaapista esiin ja annan kummun tulla esiin :D Nyt päätin vaan olla murehtimatta ja odottaa syyskuuta!

Vaunut (Gesslein) ja kaukalon (Brio) maksoin pois ja lupasivat säilyttää niitä liikkeessä ja haen pois, kun siltä tuntuu. Vaatteita tuntuu olevan riittävästi... Käly on pakannut kaikki pienet vaatteet laatikkoon ja sieltä saadaan sitten ensimmäisille kuukausille riittävästi puettavaa. Ja mitä nyt sitten vanhemmat ovat ostaneet.

Äitiyspakkauksen vaatteista sen verran, että mahtaako ne olla alkuun liian isoja? Katselin kelan sivuilla niitä kokoja, eikä siellä tainnut olla kuin yksi 56cm vaate.

Nimistä sen verran, että mulla on kaksi vaihtoehtoa molemmille ja ukkeli saa niistä valita, mikä laitetaan. Ei, en kiristänyt millään, vaan suostui ihan tähän tapaan :D Onneksi kuitenkin maku on sen verran samankaltainen.

Olipa mukava kuulla, että Arkamamma pääset niihin kontrolleihin ja saat nauttia olostasi ilman turhia murheita.

IsyysG: meillä pidetään alkuun 2vkoa ja sen jälkeen sit ihan tarpeen mukaan, jos tarvitsen kotona apua.

Tässä kai nyt "tärkeimmät".

T:Mirrel ja Pähkinä 22+1

Vierailija
18/28 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs täsä kyllä mitään kummempaa ole.

Nukkuminen on niin hankalaa ja olen koko päivän sitten ihan väsynyt.

Vaatteita on osteltu, ja pakko tunnustaa että ostin yhden vaaleanpunaisen hupparinkin pikkuiselle tytölle. Voi miten outoa!

Eipä tässä paljoa ehdi nyt omaa raskauttaan ajattelemaan, kun on noi neljä poikaa täällä touhuamassa ja nyt koulujen lähestyessä loppuaan, tulee lappusia joka suunnalta ja vähän kyllä stressaa kun kaikki pitäisi muistaa ja en ole koskaan ollut mikään hyvä lappusten tallessa pitäjä!

Vauva liikkuu kovasti, mutta kyllä vaan ovat hentoisampia nämä liikkeet kuin pojilla oli.

Nimi on jo valmiina :)

Mustaverho ja kaneli 23+5

Vierailija
19/28 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan töräyksen pöräys, eilen illasta kirjottelin pitkät rimpsut, mutta niin vaan viesti hävisi. Ja jatketaan tähän nyt vielä valitusta kerta alkuun päästiin...Väsyttää ja väsyttää lisää, töitä olisi niin paljon kuin vaan kerkeisi tehdä ja väsyneenä tulee sitten miehelle kiukuteltua. Tahti on täälläkin jo huomattavasti hiljentynyt ja joskus oikein suututtaa oma voimattomuus, ihan pienestäkin ponnistelusta jumalaton puuskutus. Nyt on ruvennut supistelemaankin eli tarttis ottaa vähän kevyemmin.

Sitten iloisempiin kuulumisiin eli vaunuja käytiin kattelemassa lauantaina ja ne mieleisetkin sitten lopulta löytyi, päädyttiin Gessleinin swing-fi yhdistelmiin. Lauantaina mennään taas Tampereelle ja käydään ne meille varaamaassa. Meiltä uupuukin sitten näistä isommista hankinnoista turvakaukalo, sänky meillä on varastossa jemmassa, löysin kyllä nettiä selaillessa aivan ihanan rottinkisängyn! Se kyllä olisi vain vähän aikaa sopiva, mutta ihana se olisi.

Ruoka maistuu ja ennenkaikkea herkut uppoaa alas sellasella tahdilla, että painoa varmasti tullut ja paljon, mutta stressataan sitä painoa sitten syksyllä, nyt vaan nautitaan! Ratsastuksen olen joutunut nyt haikein mielin laittamaan tauolle, mahassa rupesi juilimaan siihen malliin, että parempi nyt olla vaan hölskyttelemättä ja noi supistukset taas kiusaa. Nyt tarttiskin keksiä jotain kevyttä tekemistä niin ei kunto ihan romahda.

Nimet meillä on valmiina ja samalla kaavalla mennään kuin edellisten kanssa. Tykätään molemmat vanhoista suomalaisista nimistä eli ei ole pahemmin jouduttu kättä vääntämään, toki sitten katotaan vauvelin putkahdettua ulos, että nimi sopii kantajalleen.

Eipä tässä muuta, kuin hyviä vointeja kaikille!

Kimaro 22+5

Vierailija
20/28 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi ihanat sivut, olen kamppaillut kirjautumisen kanssa ihan sikana ja mitkään tunnukset eivät käy yms.kyllä raskaana olevaa hermoheikkoa koetellaan :)

jouduin siis vaihtamaan tunnukset aikaisempi oli @MANGO@ !!!

meillä oli maanantaina neuvola ja siellä kaikki ok hemppakin oli 130!!!painoa tullut alusta 4,5kg ja sf mitta oli 23 .

nyt lopettelen lyhyeen ja innolla odotan mihin tämä menee :D

koskas teillä muilla on lääkäri? mä sain ajan rv26

mango siis tintti ja pikkuinen rv 24+2