Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokematon äiti kaipaa neuvoja, apua! / Onko tämä vesirokkoa, vai mitä?

Vierailija
07.07.2007 |

6kk vauva.

Eilen ilmestyi pari punaista näppylää päähän ja yksi poskeen.

Aluksi ajattelin että varmaan jotain hikinäppyjä, mutta olivat aika oudon näköisiä.

Näyttivät jopa finneiltä, tosin ei mitään valkeaa keskustaa.

Illalla näppyjä oli enemmän, yhteensä 5 koko vartalossa; Vatsassa yksi, kainalossa yksi ja loput päässä/kasvoissa.

Tänä aamuna päässä 8 näppylää, muualla vartalossa 7.

Mitannut olen vauvan lämpöä pyllystä; illalla 37,6 astetta, tänä aamuna 37,1.

Onkohan kyseessä vesirokko, vai joku muu? Onko vaarallista tämän ikäisellä? Netistä kun aloin tutkimaan, tuli eteen jos jonkinlaista rokkoa. Millainen esim. on tulirokko?

Kiitos jo etukäteen teille, jotka vaivaudutte vastaamaan epätietoisille esikoisen vanhemmille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi vesirokolta jos vielä nousee sellaiset vesikellot eli on punareunaisen vesipisaran näköinen.

Naapurin lapsilla on juuri nyt vesirokko joten sitä on liikkeellä. Asumme Vantaalla.

Käy lääkärissä varmistamassa, niin minä olen tehnyt mystisten näppyjen kanssa. Saat samalla kutinaa helpottavaa lääkettä/ohjeita.

Vierailija
2/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen päivän päästä pitäis nousta kuume

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokko voi olla vaarallinen noin pienelle, mutta seuraa yleiskuntoa, jos alkaa menee veltoksi tai ei syö, nukkuu vaan ni sit heti lääkäriin

Vierailija
4/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun sitä epäilin lapsellani, lääkäri nauroi päin naamaa ettei sitä ole Suomessa kuin ulkomaalaisilla.

Vierailija
5/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta tulirokolta ja vauvarokossa on läiskittäin niitä näppyjä ei yksittäin ja se alkaa 3 pv kovalla kuumeella joka laskee yllättäen ja sitten vasta tulee läiskät.

Vesirokko alkaa ensin pienen pienillä näpyillä ja sitten muuttuu kelloiksi. Tuo lapsesi lämpö on ihan normaali eli ei edes kuumetta ole. Mitä jos häntä on ihan hyttyset purrut?

Vierailija
6/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä edelleen epäselvä kumpi vauvalla oli. Sääskensyömistä kun nousee kans ihan jumalattoman suuret märkäpäiset patit joka paikkaan. Ja kestää kauan ennenkuin parantuu.

Varmaan oli noita sääskensyömiä vaikka toisaalta niitä oli tosi erikoisissa paikoissakin...

Vierailija
7/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin uudestaan viestisi niin kyllä tuo kuulostaa vesirokolta. Lääkärit ei voi siihen mitään tehdä eli lue vaikka sairaslapsi. comin sivuilta vesirokosta.

Vierailija
8/8 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittelen mitä mieltä lääkäri oli.

Kiitos kaikille vastanneille!

-ap