Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette muuttaneet yhteen vasta häiden jälkeen!

Vierailija
09.10.2008 |

Onko yhteiselo tuonut mukanaan yllätyksiä? Positiivisia vai negatiivisia? Olitteko molemmat toisillenne ensimmäiset "rakkauskumppanit"? Ymmärrättekö ihmisiä, jotka haluavat ensin asua avoliitossa, ennen papin aamenta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme oppineet rakastelemaan oikein tyydyttävästi : )

Ymmärrän toki nykyistä mallia, se kuuluu maallistumiseen ja moraalin muuttumiseen tyyliin "tee se, jos se tuntuu hyvältä etkä vahinhgoita muita". Mutta en usko että puolison koeajo antaa parempia lähtökohtia avioliittoon. Tutustuminen on toki tärkeää ja on hyvä seurustella useampi vuosi.

Vierailija
2/3 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottakai yhteiselo on tuonut mukanaan yllätyksiä. olis tylsää jos kuluisi pitkiäkin aikoja ilman mitään yllätyksiä. Niin kuin nyt esim meidän 15 vuoden avioliitto. Osa niistä on mukavia ja osa ei niinkään. Sellaista se elämä on. En kuitenkaan usko, että avoliitto tai seksiennen häitä olisi niitä yllätyksiä vähentänyt.

Kumpikaan meistä ei ollut ensikertaa tikanpoikana puussa.

Minä ymmärrän erittäin hyvin ihmisiä, jotka haluavat asua avoliitossa, mutta en oikeastaan ihmisiä jotka haluavat asua ENSIN avoliitossa. Siis musta on ihan ok elää vaikka koko elämänsä avoliitossa, mutta minusta sen päätöksen pitää olla tietoinen eikä mikään sellainen "kokeillaan tässä nyt vähän että olisko tää kivaa vai ei". ELi ihmisen on sitouduttava yhteen muuttaessaan siihen, että nyt ollaan yhdessä, joko avo- tai avioliitossa, eikä pelleiltävä ja kokeiltava ja testailtava toisen tunteilla, omaisuudella ja mahdollisilla lapsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulle ollut kauheaa, jos sinä et olisikaan ollut miehellesi se ensimmäinen? Vai onko sinulle tärkeintä, että jokainen tekee tuota koskevan päätöksen itse, ja jos kaksi ihmistä toisensa löytää, niin ei ole enää niin väliä, onko molemmilla samanlainen tausta avioliittoon mentäessä?

Itse jotenkin ihailen ihmisiä, joilla on luottamusta ja varmuutta odottaa avioliittoa ja aloittaa yhteinen elämä vasta siitä papin aamenesta. :) Jotenkin todella romanttista, että siinä sitten koetaan yllätykset ja mahdolliset pettymykset yhdessä ja opetellaan yhdessä "aikuista" elämää.

En kuitenkaan kadu, että itse "kokeilin" ennen avioliittoa muutamaan miestä, ja kun lopulta sellainen löytyi, jonka kanssa pystyin ajattelemaan yhteistä tulevaisuutta ja perhettä, menimme naimisiin (5 vuoden seurustelun ja 4,5 vuoden avoliiton jälkeen). Mitään uuttahan siihen ei sitten oikein enää liittynyt, mutta oli se kuitenkin ihanaa virallisesti sitoutua toisiimme. <3

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi