onnistuuko raskaus loop hoidon jälkeen?
Minulle tehdään piakkoin jo toinen loop hoito. Tulin raskaaksi viisi kuukautta ekan loopin jälkeen, mutta sain keskenmenon. Onko täällä ketään joka on onnistunut raskaudessa ja saanut lapsen loop hoidon /hoitojen jälkeen? Entäs onko ketään, joka olisi saanut loop hoitoja tai ollut jälkitarkastuksissa ollessaan raskaana? Uskallanko enää ollenkaan yrittää? Niinhän ne sanovat, että ei nää hoidot vaikuta suunnitelmiin mitenkään, siitävaan, mutta itseä vähän mietityttää, pelottaa.
Kommentit (10)
Eikä se järjellä ajateltuna pitäiskään vaikuttaa raskautumiseen.
Mulla on tuo loop-hoito todennäköisesti edessä. Olen raskaana ja nyt ei kuulema tehdä mitään, mutta pari kuukautta synnytyksestä sitten...
Mikä sulla oli kun tuo jouduttiin tekemään ja miksi uusiksi?
Ja onko ihan kaamea? Kuinka pitkään ja paljon jälkivuotoa?
Mua vaan " ärsyttää" kun ekaks synnytän ja vuodan jälkivuotoa monta viikkoa ja sit tuo hoito ja taas vuodan...
Mulle tehty kohdunkaulan laserointi, onko sama asia? Lähes kymmenen vuotta ennen raskautumista tehtiin, enkä usko sillä olleen mitään vaikutusta.
Ja en kyllä vuotanut montaakaan päivää (ehkä 3?)
loop 2005, viimeisin kontrolli ja koepalat otettiin kun olin jo raskaana
mulla on kondylooma, joka on muutokset aiheuttanu. En edes tienny sellasta mulla olevan, normaalissa papakokeessa vaan tuli yhtäkkiä löydös ja papaluokka 3. Olemassa on onneksi jo kaksi lasta, mutta vielä yksi olisi meillä unelmana. Keskenmenoja tai mitään ongelmia raskautumisessa ei tätä ennen ole ollut, eikä papaluokka ole ollut koskaan kolmonen.
loop ei koske yhtään, koska laittvat puudutuspiikin, enkä edes kauheasti piikin laittoa tuntenut. Äklöttää vaan siinä sellainen palaneen lihan haju. Vuotoa oli jälestäpäin kolme viikkoa mulla. Ite toimenpide oli ohi tosi nopeasti, jalat vaan teki vatkulia, kun silloin jännitin aivan hirveesti.
ite tuossa siis edelläkin jo kommentoin. Mukavaa kuulla että onnistuu raskaudet. Ite toivon että nää loopit nyt tähän tokaan loppuisivat, ettei olis ainaista ruljanssia niitten kanssa. Silloin kyllä oli jotenkin järkytys kun kuuli kondyloomasta, meinasin kaulimen kanssa käydä ukkoa kovistelemaan, mutta lääkäri sanoi, että oon voinu sen saada elimistööni vaikka 15 vuotta sitten, joten en sitte alkanu ees vauhkoontumaan. Uskaltaisinko jo tässä kierrossa yrittää raskaaksi? Tai ehkä odotan elokuun, että saadaan loop edes tehtyä? Jos kerran tekevät jälkitarkastuksia raskaana ollessa. Huh huh mitä hermopeliä.
Minulle tehtiin loop-konisaatio nukutuksessa, koska pelkään muutenkin gynekologisia toimenpiteitä niin, että normi tutkimuksissakin pitää istuskella siinä pöydällä ennen ylösnousua hetki etten pyörtyisi..
Jälkivuotoa ei ollut juuri ollenkaan.. parisen päivää.
Ei mielestäni vaikuttanut raskautumiseen mitenkään.
No toivon et mulla kestää vähemmän. Ja täytyy koittaa rentoutua -mulla oli tähystyksenkin jälkeen reidet niin kipeet kun jännitin koko ajan.
Kiitos vastauksista!
T: se jolla tuo todennäköisesti edessä synnnytyksen jälkeen
Eli sitä älä ajattele, alun km:t on yleisiä. Ihan hyvin voit tulla raskaaksi, niinhän sulle on sanottukin.