Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akupunktio/homeopatia synnytyksessä?

06.07.2007 |

Hei,

Olisin tiedustellut kokemuksianne akupunktiosta ja homeopatiasta synnytyksen tukena. Ystäväni tekee akupunktiota ja lupaili että voisi tulla neulottamaan avautumisvaiheessa, mikäli tarvitsen. Nyt olisinkin halunnut tietää onko täällä joku, joka olisi saanut apua akupunktiosta synnytyksessä? Myös homeopatialla on kuulemma saatu lievitettyä avautumisvaiheen kipuja -onko siitä kokemuksia? :)

Omaan synnytykseeni on vielä muutama kuukausi aikaa, mutta tiedonhaluisena ajattelin kysellä kokemuksianne!

OonaLiinu

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle laitettiin akupunktioneuloja korvanlehtiin(siis ohuimpaan ja uloimpaan kohtaan) ja alaselkään ensimmäisenä kivunlievityksenä ensimmäisessä ja tähän mennessä vielä ainoassa synnytyksessäni enkä ainakaan voi sanoa että huonolta olisi tuntunut. siitä en osaa sanoa olisiko kipu tuntunut pahemmalta ilman niitä. tuskin ainakaan haittaa oli. siedettäviä oli ne supistukset. homeopatiaa en ole kokeillut synnytyksen kivunlievityksenä mutta maidon tuloon sain pillerit, enkä osaa sanoa siitäkään auttoiko ratkaisevasti vai ei. tuskin mitään haittaakaan oli.

Vierailija
2/3 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytyksessä sekä homeopatiaa että akupunktioo. Mulle myös laitettiin ekat neulat alaselkään sitten, kun supistukset alkoivat tuntua pahoilta. Otin samalla jotain homeopaattisista lääkettä kielenalle muutamia. Menin myös ammeeseen aku-neulat selässä.

Ajan myötä supistukset kovenivat niin, etten pystynyt enää olemaan mitenkään ja otin sitten vastoin ennakko-odotuksiani kohdunkaulanpuudutteen ja epiduraalinkin perään. Ilokaasua meni koko ajan myös.

Jälkikäteen vaikea sanoa, että auttoivatko akupunktio tai homeopatia, koska kipu lähti kuitenkin yltymään sietämättömäksi. Mutta kannattaa kokeilla, koska et ainakaan voi menettää mitään. Musta kaikista tärkeintä oli rentoutuminen ja oikea hengitys, jotta voi ottaa kipua vastaan mahdollisimman hyvin. Jos homepat. tai akupunkt. voisivat sen tehdä, niin se on hyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle laitettiin akupunktioneulat alaselkään ja ilokaasua hengittelin,vaan eipä ollut kummastakaan mitään apua.epiduraalia en kerennyt saamaan enkä muutakaan kivunlievitystä.