Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä jos mies ei hoida raha-asioitamme kunnolla?

Vierailija
06.07.2007 |

Olen kesän työttömänä jonka mies tietenkin on tiennyt ja raha-asiat hänen harteillaan.. hän ei kuitenkaan pidä yhtään huolta siitä että rahaa on riittävästi tai että edes laskut olisi maksettu.

Tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta vaan olemme keskustelleet asioista aiemminkin olessani kotiäitinä ja kun perheemm oli hänen varassaan rahallisesti.

En voi luottaa häneen olleenkaan ja se kalvaa koko ajan sisältä ja huolestuttaa. Puhe, ero aikeet tms ei auta ollenkaan. Olemme kahdesti olleet joa eroamassa koska on selvinnyt että hän on ottanut minun selän takana lainoja esim sukulaisilta.

Hän on useisiin paikkoihin muutamia satasia velkaa ja esim nyt kun seuraavaan palkkaan on vielä muutama viikko aikaa , hän on maksanut lapsemme tililtä laskuja ja siirtänyt sieltä rahaa omalle tililleen.

Kuitenkin mulle valehtelee että rahaa on ettei mun pitäisi huolestua.

Mitä mä sen kanssa OIKEASTI teen???

Pistänkö pihalle kunnes osaa huolehtia asioistaan nin että pystyn luottamaan häneen koska tämä luottamuspula vaikuttaa koko suhteeseen..

Lisäksi hän haluaisi taas ottaa pankista uutta lainaa ja minä en siihen suostu, enkä halua että hän ottaa sitä yksinkään koska se kuitenkin vaikuttaa meidän talouteen.

auttakaa oikeasti asiallisilla kommenteilla, tämä on asia joista lähimmilleni en voi enkä kehtaa puhua.

siis vinkkejä!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sanot uhkailleesi miestä erolla. Mutta et taida olla valmis toteuttamaan uhkausta ja mies tietää sen. Eipä se uhkaus silloin tietenkään toimi.

Mutta ihmetyttää kyllä miten annat miehesi kohdella sinua noin. No niin, siihenhän nyt neuvoja pyydätkin. Mutta jos et kerran saa miestä suostumaan siihen, että rahat ovat sinun hallussasi, niin teidän pitää mennä ammattiauttajan puheille. Tai sitten tosiaan se ero. Paremmassa jamassa olisit ilman tuollaista miestä.

Joka tapauksessa miehesi käytös ei ole millään tavalla hyväksyttävää.

Vierailija
2/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä siitä on hänelle seurannut? Oletko aina antanut anteeksi? Ap, joustaminen on hyvä asia, mutta siinäkin liika on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysynyt yhdessä sen takia että lapsemme ei joutuisi kärsimään.

Tai oikeastaan olen miettinyt että onko tämä oikeasti sellainen asia jonka voisi selvittää ilman väliaikaista eroa.... kun mies on muuten kunnon mies ja hyvä.

Mutta totta on se että en voi hyvin ja olen siksi usein kiukkuinen ja ärtynyt lapsillemmekin.

kiitos oikeasti, tämä auttaa minua tekemään oikean päätöksen.

Vierailija
4/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeus nostaa rahaa lasten tileiltä on vain ja ainoastaan SINULLA, ei kellään muulla...

Vierailija
5/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on ilmeisesti ennenkin luvannut vaan ei ole pitänyt.

Vierailija
6/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ielä kaikenpäälle hän vielä VALEHTELEE menoista ja tuloista, lainoista, ym.

Mitä vielä pitää tapahtua, että AP jättää miehen? Pahimmassa tapauksessa menetät vielä luottotietosikin ja saat velat niskaasi. Juokse jo !

Vierailija
7/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän on esim hyvä ja kunnollinen isä lapsilleen ja ottaa minut muissa asioissa huomioon. Kaikissa ihmisissä on hyviä ja huonoja puolia ja kun on kauan ollut ihmisen kanssa ketä rakastaa, toivoo hänen muutostaan tottakai.

Mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitit, kiitos.

ap

Vierailija
8/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteesi on kuin alkoholistin puolison. Miehesi addiktio on vain tuo holtittomuus, joka ei lopu, vaikka kuinka hyysäisit ja puhuisit, jos hän ei itse sitä päätöstä tee. Siksi ero olisi todennäköisesti paras ratkaisu teille molemmille.

Vierailija
9/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkailemalla erolla mutta annat sitten kuitenkin anteeksi aina. Vaadittais vähän jämäkämpiä toimia ennen kuin koko perheen raha-asiat on päin persettä.

Vierailija
10/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais tutustua avioliittolakiin vähän tarkemmin.

Vierailija
11/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu: sinä rupeat hoitamaan raha-asioita.

Vierailija
12/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokoan kaikki perheen laskut yhteen ja lasken, paljonko niihin menee. Mies siirtää tilipäivänä tarvittavan rahamäärän (meillä suunnilleen puolet) minun tililleni ja minä maksan kaikki laskut omalta tililtäni. Näin mitkään laskut eivät jää maksamatta ja mies käyttää sitten loput rahansa sekä perheen ruokalaskuihin ja muihin juokseviin menoihin sekä jos jää, omiin menoihinsa.

Vierailija
13/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö koko perheen perusturvallisuutta, jos varastaa lapsilta ja tekee velkaa puhumatta siitä mitään.

Mihin mies käyttää näitä velkarahoja? Pelaako se ne rahat vai ryyppää vai tuhlaa harrastuksiin vai mihin?

Mä ehdottaisin varmaan että kaikki raha-asiat olis minun takana jonkin aikaa. Miehen palkasta siirrettäisiin tarpeelliset talous- ja laskunmaksurahat minun tilille minne miehellä ei ole käyttöoikeutta. Luottokortit katki. Kaikille entisille lainanantajille ilmoitus että uusia vippejä ei oteta eikä anneta. Mies sitoutuu myös olemaan käyttämättä lasten tilejä. Velkaa ei tehdä ilman että asiasta on keskusteltu.

Jos tämä ei miehelle sovi niin ei ilmeisesti aio olla luotettava jatkossakaan.

Vierailija
14/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi pyytää rahaa mieheltä, kun mies voisi pyytää rahat sinulta.

Tosin niin kauan kuin häne ei ole holhouksen alainen, hän pystyy ottamaan lainoja kysymättä sinulta.

Vierailija
15/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli siirtänyt palkka rahansa pois tilitä johon mulla on käyttöoikeus joten ne on tilillä jonne mä en pääse. mä en tiedä paljon siellä on rahaa. mies sanoo yhtä, käytäntö toista. ja vittu että vituttaa.

myös kaikki sovitut esim vakuutuskorvaukset mies piti itsellään vaikka oltiin sovittu että mä pisän niistä huolen.

Vierailija
16/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kummankin tulee osallistua perheen yhteiseen taloudenpitoon kukin kykyjensä ja varojensa mukaan. TYössäkäyvä tietysti maksaa suuremman osan perheen yhteisistä menoista kuin työttömänä tai muuten vähemmän ansaitseva puoliso.

Minä en asuisi tuollaisen epäluotettavan huijarin kanssa päivääkään saman katon alla...

Vierailija
17/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukkaan. Yhdessä voidaan sitten sopia, mikä olisi miehelle sopiva viikkorahan määrä.

Jos käyttäytyy kuin kakara, ansaitsee tulla kohdelluksi kuin kakakra.

Vierailija
18/18 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis olemme tuhat kertaa sopineet että lasten tilejä ei käytetä, tai että hän ei nosta sieltä rahaa ainakaan minun tietämättäni. Silti sama tapahtuu koko ajan, kysymättä.

Mä oisin niin valmis heittämään ton ukon pihalle. Olen kyllästynyt lupauksiin ja ainaiseen toivoon että hän on luottamuksen arvoinen, Siitä seuraa aina pettymys, paha mieli ja katkerrus joka syö mut jameidät sisältä.

Lisäksi tämä luottamuspula aiheuttaa sen että en luota häneen muissakaan asioissa.

ap

kiitos kommenteista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan