kolme ovinen yaris....meneekö hermot lasten kanssa?
Olen ajatellut ostaa yariksen, nyt olisi hyvä yaris kiikarissa, mutta se on vain kolmella ovella. Meneeköhän jossain vaiheessa hermot, kun joutuu lasta takapelkille istuimeen laittamaan ja pienestä rakosesta lasta takapenkille nostamaan?
Onko kellään kokemusta??? Lapsi matkustaa istuimessa selkä menosuuntaan.
Kertokaa viisaammat teenkö ihan tyhmän ostoksen=)
Auto tulisi siis minun käyttööni ns. kakkos autoksi, toisena autona on farmari.
Kommentit (3)
Tottakai se on hankalampi kuin neliovinen, mutta yhden lapsen kanssa ainakin pärjää ihan mainiosti. Mies hankki mulle Yariksen, jotta on helpompi kulettaa lasta päivähoitoon, kunhan hän syksyllä sen aloittaa. Nyt ollaan ihan harvakseltaan sillä ajeltu. Pojan istuin ei mahtunut ajajan taakse ja vänkärin paikallakin tekisi edessä istujalle tiukkaa (Gracon DuoFlex), mutta keskipenkille se mahtui loistavasti. Vänkärin puolelta on lapsi helppo keskelle asentaa, kun vänkärin penkki vetäisee itsensä eteen " automaattisesti" ja minä nousen sitten pojan kanssa sinne takaosaan seisomaan, pieni kun olen, ja sit asennan pojan istuimeen. Kasvot menosuuntaan penkki olisi paljon kätevämpi tuossa autossa, mutta ei raaski ostaa uutta, kun tähän kakkosautoon oli myös kakkospenkki, joka pitää asentaa selkämenosuuntaan siihen 3-vuoteen vai miten se nyt olikaan. Enkä tiedä voisiko Yarikseen asentaakkaan IsoFix:jä, joiden kanssa kasvotmenosuuntaan onnistuisi jo nyt. Poika viihtyykin ihan mainiosti väärinpäin, kun Yariksen takaikkuna on niin lähellä häntä, joten maisemia voi katsella =). Miehen farkkumersussa ei enää viihtynytkään niin, joten hankittiin siihen sitten Britax DuoPlus IsoFix:llä.
Kyllä Yaris hyvä menopeli on ja melko turvallinenkin noin pieneksi autoksi tai siis kovasti yrittää olla turvallinen, kun on airbackit ja kaikki =). Vähän syö myös polttoainetta, mutta ei sillä kovin ohi muista pääse, eikä uskallakkaan edes yrittää.
mutta kyllä 3-ovisen auton kanssa pärjää. Meidän 1,5 -vuotias osaa nätisti kiivetä itse omalle istuimelleen (keskelle selkä menosuuntaan) ja sitten vain täytyy kömpiä itse laittamaan vyöt kiinni.
meillä on 4-ovinen Yaris kanssa kakkos autona ja on kyllä ollut hyvä auto. Aikaisemmin meillä oli kakkosautona Twingo jossa oli vain kaksi ovea, niin kyllä musta ainakin oli aika hankalaa könytä lapsia takapenkille laittamaan. Eli kun autoa vaihdettiin sanoin miehelle että ehdottomasti haluan 4-ovea. Joku toinen taas ei välttämättä koe 2-ovista hankalaksi.... mutta jos voi valita niin 4-ovista suosittelen.