Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kumpuaa yletön viha ja katkeruus lääkäreitä kohtaan?

Vierailija
06.07.2007 |

Ystäväni on lääkäri. Hän ei ikinä kerro ammattiaan suoraan juuri missään, sillä ei halua joutua piikittelyn tai vihaisten mielipiteiden/hyökkäyksien kohteeksi. Yleensä hän kertoo olevansa " terveydenhoitoalalla" tms eikä sen spesifimpää. Kerran kun olimme uimarannalla hänen lastensa ja minun lasteni kanssa, tuli yksi mummo ihastelemaan lapsia ja jutustelemaan niitä näitä. Hän urkki ammattimme selville ja kun mummelille selvisi ystäväni ammatti, alkoi hillitön paasaaminen lääkäreiden ahneudesta jne. Minua todella säälitti ystäväni puolesta.

En ymmärrä tätä vihaa, joka saa ystäväni salaamaan ammattinsa. Itse voin taas kertoa avoimin mielin olevani kassatäti :) Ystäväni on oikeasti tosi ihana ihminen, tavallinen sellainen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa kyselijöille yleensä olevansa duunissa sairaalassa. Siihen ne kyselyt yleensä jää.

Vierailija
2/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun lääkärit (ja hoitajat) on pääosin julkisen palveluksessa niin ajoittain aina tessissä palkankorotusvaatimusten uhatessa tätä lääkäri/terveydenhuoltovihaa mediassa oikein ruokitaankin. Nytkin kun hoitajien palkankorotuksista oli puhetta niin tuli yllättäen uutisiin tutkimuksia kuinka hoitohenkilökuntaa on liikaa ja leikkauksia tehdään liikaa ja lääkärit tekee ihan liian tehottomasti töitä, kun saattavat nähdä terkkarissa potilastaan jopa yli viisi minuuttia. Edellisen lääkärilakon aikaan vasta verenhimoista olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo mulle olevansa lääkäri, niin jopa saatan ihailla ja kadehtia häntä ja haluaisin lääkärin kaverikseni, niin olisi kiva keskustella terveyteen liittyvistä asioista...

Vierailija
4/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselijöille olevani töissä sairaalassa. Yleensä mieltävät sitten sairaanhoitajaksi. Mutta tuntuu tosi kurjalta, kun haukutaan ja yleistetään ammatin perusteella, vaikka omasta mielestäni teen työni niin hyvin kuin pystyn ja arvostan samalla kaikkia muita ammatteja.

Vierailija
5/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne tapaukset yleistetään koskemaan koko lääkärikuntaa. Samoin nykyinen arvauskeskusmeininki saa arvostuksen vähintäänkin laskemaan: ota pillereitä, kyllä se siitä. Vaikka eihän se tietysi lääkäreiden vika ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän